Olenko hullu? Jälleensyntymisestä...
Olen nelikymppinen nainen, korkeasti koulutettu, testatusti keskitasoa älykkäämpi. Olen kaikkien hihhulijuttujen ulkopuolella, en usko jumaliin ja vielä vähemmän uskontoihin.
Nyt kysyn av-raadilta, olenko kaikesta huolimatta myös hullu. Minulla on todella vahva tunne siitä, että minulla on ollut aikaisempi elämä, joka on vielä todella vahvasti läsnä tässä elämässäni. Jo pienenä minulla oli tunne siitä, että oikeasti olin intiaani ja poika. Olen jotenkin (harhaisesti) tullut siihen käsitykseen, että olen ollut intiaani jossakin Pohjois-Amerikassa ja saanut nuorena miehenä surmani jossakin taistelu- tai kaaostilanteessa.
En osaa millään lailla selittää, mistä tämä johtuu, mutta tunne on ollut minussa aina. Myös näkemykseni ja käsitykseni maailmasta on hyvin samankaltainen kuin hatarilla tiedoillani intiaaneilla kuvittelen olleen.
Onko muilla samanlaisia tuntemuksia?
Kommentit (880)
Mielessämme voi herätä luonnollinen kysymys: Minkä karman sielu teki aineellista olemassaoloa edeltävässä elämässään ja mitkä pahat teot aiheuttivat sen putoamisen tähän surun ja kurjuuden maailmaan? On ymmärrettävä, että olemassaolo sisältyy itse sieluun, ja sisäinen taipumus tehdä väärin on täysin ristiriidassa itse sielun ehdottoman puhtauden kanssa. Syyn on kuitenkin oltava sielussa. Siinä on jokin perustuslaillinen vika, joka ei liity millään tavalla mihinkään ulkoiseen seikkaan, joka johtaa siirtymiseen uuteen kehoon, ja joka koostuu yksinomaan sielun itsensä (atma) chit-elementistä eli periaatteesta, joka on vapaa kaikista aineellisista epäpuhtauksista.
Koska yksilöllinen sielu on anu-chit eli chitin pienin hiukkanen, sillä on tulen kipinän tavoin tietty vika, joka ilmenee sen mitättömässä koossa. Tämän parantumattoman puutteen vuoksi sielu voi omasta vapaasta tahdostaan antautua mayan eli achitin maailman houkutuksille. Se voi myös halutessaan astua chitin (Jumalan valtakunnan) maailmaan ja pysyä siellä ikuisesti uppoutuneena Krishnan palvelemiseen ilman pelkoa siitä, että tämän aineellisen maailman houkutukset voisivat jälleen houkutella sitä. Kirjoituksissa jiva kuvataan tatasthaksi, eli kykeneväksi toimimaan sekä chitin että achitin maailmassa.
Hänen kehtonsa on näiden kahden maailman välinen paikka, jossa hän saa päättää, kumman näistä maailmoista hän valitsee. Jos hän valitsee nautinnon, hänestä tulee mayan orja. Päätös nauttia tässä aineellisessa maailmassa on alkusynti, jonka jiva tekee Jumalaa vastaan, ja sen seurauksena hänet tuomitaan loputtomaan orjuuteen mayan kahleissa.
Miten siis kuvitteellinen minä siirtyy uuteen kehoon? Edellä on jo selvästi selitetty, että vääristyneen egon itsekkäiden motiivien ohjaamana kuvitteellinen minä luo kohtuuttoman yhteyden materiaan nautiskelijana, ja tämän askeleen seuraukset rajoittavat elävää olentoa. Kuten sananlasku sanoo: "Mitä kylvät, sitä niität". Karma eli yhden syntymän toiminta muokkaa ja ohjaa seuraavaa inkarnaatiota.
Mentaalinen keho (mieli) säilyttää toiminnan siemenet hienovaraisessa muodossa ja kuljettaa ne seuraavaan inkarnaatioon. Nämä toiminnan siemenet eivät ole ratkaiseva tekijä, joka määrittää mielikuvituksellisen minän ruumiin tyypin seuraavassa syntymässä, vaan ne vain hahmottelevat uuden käyttäytymislinjan, jota elävän olennon on noudatettava tässä inkarnaatiossa. Näin toiminta johtaa uuteen inkarnaatioon, ja syntymästä puolestaan tulee toiminnan syy.
Siksi syntymien ja kuolemien katkeamattomalle sarjalle ei ole loppua, sillä ne ovat kuin aaltoja tässä lakkaamattomassa toiminnan virrassa. Tällainen on karman vääjäämätön ja muuttumaton laki. Tämä loputtomalta vaikuttava toimintalinja kuitenkin päättyy, kun jiva löytää itsensä ja alkaa etsiä ulospääsyä vilpittömästi. ... sen seurauksena elävä olento kykenee vastustamaan kaikkia tämän maallisten nautintojen maailman houkutuksia ja seuraamaan tätä uutta toimintalinjaa, jossa ilmenee kaksi uutta ominaisuutta: se ei enää edellytä uusia syntymiä ja samalla vähentää aikaisempien inkarnaatioiden toiminnan voimaa. Tätä kutsutaan vapautumiseksi. Se tarkoittaa yhtäältä sielun irrottautumista materialistisista taipumuksista, mikä johtaa maallisten nautintojen täydelliseen loppumiseen, ja toisaalta ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänellä on hyvin suuri vaikutus. Pjotr Garjajev on tutkinut aaltogenetiikkaa.
Tutkijat ovat keksineet koneen, joka kääntää ihmisen sanat sähkömagneettisiksi värähtelyiksi. Ja näiden tiedetään vaikuttavan DNA:n perinnöllisiin molekyyleihin. Jos ihminen kiroilee koko ajan, hänen kromosominsa repeytyvät ja taipuvat, hänen geeninsä vaihtuvat. Tämän seurauksena DNA alkaa tuottaa luonnottomia ohjelmia.Näin itsensä likvidointiohjelma siirtyy vähitellen jälkeläisille. Tutkijat ovat kirjanneet: kirosanat aiheuttavat samanlaisen mutageenisen vaikutuksen kuin röntgensäteitä sisältävä radioaktiivinen säteilytys.
Mamma ei kyllä selviäisi montaa päivää elossa jos toi olisi totta.
Totta se on.
Ideahan on että synnyt uudelleen johonkin toiseen eliöön ja näet maailman taas kuten nytkin.
Ei tarkoita että sillä olisi sun nykyiseen elämään mitään yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Mielessämme voi herätä luonnollinen kysymys: Minkä karman sielu teki aineellista olemassaoloa edeltävässä elämässään ja mitkä pahat teot aiheuttivat sen putoamisen tähän surun ja kurjuuden maailmaan? On ymmärrettävä, että olemassaolo sisältyy itse sieluun, ja sisäinen taipumus tehdä väärin on täysin ristiriidassa itse sielun ehdottoman puhtauden kanssa. Syyn on kuitenkin oltava sielussa. Siinä on jokin perustuslaillinen vika, joka ei liity millään tavalla mihinkään ulkoiseen seikkaan, joka johtaa siirtymiseen uuteen kehoon, ja joka koostuu yksinomaan sielun itsensä (atma) chit-elementistä eli periaatteesta, joka on vapaa kaikista aineellisista epäpuhtauksista.
Kannattaa muistaa että myös hyvät teot (shukla-karma: valkea karma) johtavat inkarnaatioihin, ellei jiiva (dsiiva) ole päässyt eroon samaistumisestaan egoon (ahaMkaara: ahang-kaara) ja muihin prakRtin (prakritin) 24:stä tattvasta! (+ puruSa = pañca-viMshatir-gaNaH: 25 tattvaa)
(Väliviivat lukemisen helpottamiseksi!)
sattva-rajas-tamasaaM saamyaavasthaa prakRtiH, prakRter mahaan, mahato 'haMkaaro, 'haMkaaraat tanmaatraaNy ubhayam indriyaM, tanmaatrebhyaH sthuula-bhuutaani puruSa iti pañca-viMshatir-gaNaH.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa että myös hyvät teot (shukla-karma: valkea karma) johtavat inkarnaatioihin, ellei jiiva (dsiiva) ole päässyt eroon samaistumisestaan egoon (ahaMkaara: ahang-kaara) ja muihin prakRtin (prakritin) 24:stä tattvasta! (+ puruSa = pañca-viMshatir-gaNaH: 25 tattvaa)
(Väliviivat lukemisen helpottamiseksi!)
sattva-rajas-tamasaaM saamyaavasthaa prakRtiH, prakRter mahaan, mahato 'haMkaaro, 'haMkaaraat tanmaatraaNy ubhayam indriyaM, tanmaatrebhyaH sthuula-bhuutaani puruSa iti pañca-viMshatir-gaNaH.
Millaista filosofista lijaa seuraat? Ei ainakaan vedoja?
Brahma-samhita - (kirjaimellisesti "Brahman rukousten kokoelma"), yksi Gaudiya Vaishnavismin tärkeimmistä kirjoituksista. "Brahma Samhita sisältää tämän maailmankaikkeuden luojan, Brahman, Krishnalle esittämät rukoukset, jotka Brahma lausui luomisen alussa. Monien vuosisatojen ajan Brahma Samhitan tekstiä pidettiin kadonneena. Kuudennentoista vuosisadan alussa Chaitanya Mahaprabhu (1486-1534) löysi pyhiinvaellusmatkallaan Etelä-Intiassa Adi-Keshavan temppelistä Brahma-Samhitan viidennen luvun 62 shlokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yoga-suutrassa on "ohje" kuinka voi oppia muistamaan aiemmat (puurva) syntymät (jaati):
saMskaara-saakSaat-karaNaat puurva-jaati-jñaanam.
Idän viisautta -kirjassa tuo on käännetty näin:
Vaikutelmien välittömästä ymmärtämisestä* (syntyy) tieto aikaisemmista syntymistä.
Sana saMskaara ("kootut [sam] tekoset" [(s)kaara; sukua sanalle karma]) viittaa mielestäni kaikkeen mitä on tullut tehtyä aiemmissa elämissä. Eli kaikki on tallennettuna alitajuntaan, mutta suurinta osaa on mahdotonta normaalisti saada tietoisen ajattelun piiriin?
* sa-akSaat-karaNaat: "silmä-lle (akSa-at) tekemise-stä (karaNa-at)"
Lisättäköön että TM-guru ja fyysikko Maharishi Mahesh Yogi ei suosittellut tuota koska useimmille se voi olla liian rankka kokemus kun muistaa esim. kuinka monta murhaa ehkä on tullut tehtyä ja mitä kaikkea muuta ikävää on kokenut aiemmissa inkarnaatioissa!
On niin monia filosofisia koulukuntia, jotka puhuvat toisiaan vastaan. Nykyään jokainen väittää olevansa guru. Todellisuudessa maailmassa on hyvin vähän todellisia guruja. Todellinen guru antaa tietonsa ilmaiseksi ja pyyteettömästi ja pyrkii koko ihmiskunnan parhaaksi.
Yleensä sellaiset opettajat laskeutuvat muista maailmolista opettamaan meitä.
Kuten esimerkiksi:
Srila Bhaktisiddhanta Saraswati Thakur
https://krsnakatha.com/img/guru-parampara/srila-bhaktisidhanta-sarasvati-prabhupada.jpg
His Divine Grace Om Vishnupad
Srila Bhakti Raksak Sridhar Dev-Goswami Maharaj
https://www.scsmathinternational.com/archive/SrilaBRSridharDevGoswamiMaharaj/photo/SrilaBRSridharDevGoswamiMaharaj-003-historical.jpg
Eipä tuota voi kieltääkään sinä tunnet kuin tunnet näin se menee.
Mitä tulee joogeihin, kirjoitukset sanovat, että jotkut heistä, jotka ovat saavuttaneet Paramatman, menevät Mahan, Jnanan... kaltaisiin maailmoihin, nauttivat siellä pitkän ajan, joka vastaa heidän omistautumisensa astetta, ja palaavat sitten tähän fyysiseen maailmaan ja syntyvät ihmisyhteiskunnan korkeampiin luokkiin. Kuitenkin ne, jotka ovat harhautuneet polulta ja pyrkivät poistamaan oman olemassaolonsa, kuten harhaanjohdettu gyanit, seuraavat Brahmalokaan ja putoavat sitten takaisin tähän fyysiseen maailmaan ja hyväksyvät uuden syntymän ulkoisesti elottomien olentojen...kehoissa.
Se yleinen uskomus, joka vallitsee kristittyjen ja muslimien keskuudessa, on ristiriidassa tällaisen opin kanssa. Suurimmaksi osaksi he uskovat, että Jumala loi maailman kerran ja lopullisesti. Kaikki näkyvä moninaisuus syntyi samaan aikaan hänen tahdostaan. Jivojen toiminta alkaa vasta sen jälkeen, kun he ovat ruumiillistuneet tähän maailmaan. He keräävät tekojensa hedelmiä, jotka he ovat suorittaneet vasta tässä elämässä. Ja tuomiopäivänä he ilmestyvät Jumalan eteen vastaamaan kaikista teoistaan tässä maallisessa olemassaolossa. Näin heidät palkitaan tai rangaistaan hyvistä tai syntisistä teoista, joita he ovat tehneet maan päällä.
Mutta jos tämä olisi totta, se antaisi monia syitä puhua jumalallisesta epäoikeudenmukaisuudesta. Oikeudenmukaisuuden laki edellyttää, että kaikilla jivoilla on oltava yhtäläinen mahdollisuus saavuttaa menestyksekkäästi materialistiset tavoitteensa sekä suotuisa tilaisuus toteuttaa Jumalan käskyjä, ennen kuin heidät kutsutaan kollektiivisesti Jumalan tuomiolle, jossa heille korvataan kaikki heidän rikkomuksensa.
Lisäksi muslimien "rkhoo" ja kristittyjen "sielu" eivät ole täydellisiä vastineita hindulaisuuden termille "jiva". Kuten edellä todettiin, jiva on Jumalan yksilöllinen ja erityinen osa, joka on täysin irrallaan aineesta kaikissa tilanteissa. Vaikka se näyttäisi olevan tämän aineellisen maailman orjuuttama ja mayan kahleissa, se voi silti jonain päivänä saavuttaa Vaikunthan ikuisen maailman ja tulla täysin vapaaksi aineellisen luonnon vaikutuksesta. Toisaalta rkhoot (islamissa) ja sielut (kristinuskossa) ovat jotakin erilaista kuin Jumala, Luoja, ei ainoastaan määrällisesti vaan myös laadullisesti. Samalla ne säilyttävät käsityksen aineellisesta olemuksesta.
Näin ollen ne säilyttävät samanlaisen käsityksen aineellisesta olemassaolosta kuin ihminen ylösnousemuksen jälkeenkin, ja niiden osatekijänä on oltava myös jokin aineellinen elementti, joka voi havaita ja säilyttää tällaisen käsityksen. Tämä aineellinen elementti on erottamattomasti yhteydessä rkhoon eli sieluun kaikissa aineellisissa maailmoissa, myös taivaassa ja helvetissä, joissa elävä olento nauttii ja kärsii hurskaiden ja syntisten tekojensa mukaan tällä fyysisellä olemassaolon tasolla. Tämän lisäksi tässä käsityksessä ei ole enää maailmoja, joissa puhdas tietoisuus hallitsee ja joissa puhtaan ja nuhteettoman sielun olemassaolo on mahdollista. Jos näin on, sielulla ei ole mitään mahdollisuutta tavoittaa Jumalaa ja tavata Häntä Hänen puhtaan olemisen maailmassaan ja palvella Häntä siellä nuhteettomasti ja jakamattomasti Hänen ikuisena kumppaninaan ja palvelijanaan.
Meidän pitäisi siis etsiä joko epätäydellistä ilmoitusta tai virheellistä tulkintaa tai molempia. Itse asiassa molemmat ovat mahdollisia. Ensimmäinen on se, että Jumalan viisauden ilmoitus vastaa aina niiden hengellisen ymmärryksen astetta, joille se annetaan. Jeesuksen Kristuksen ja Muhammedin tiedetään sanoneen seuraajilleen monta kertaa, että tieto, jota he eivät ole vielä paljastaneet, on paljon laajempi ja syvempi kuin se, mitä heille on jo kerrottu. Toiseksi: Ainoastaan ne, joilla on syvin henkinen tietämys, jonka avulla he voivat päästä suoraan kosketuksiin Jumalan kanssa ja tuntea Herran tiet, kykenevät tulkitsemaan oikein pyhiä kirjoituksia, jotka ilmentävät Jumalan käskyjä.
Kristus itse myönsi opetuksensa epätäydellisyyden:
12
»Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan. 13
Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. (Joh. 16.12).
Tästä seuraa yksiselitteisesti, että on olemassa jokin kätketty tieto, jota Kristus ei paljastanut, koska hänen opetuslapsensa eivät olleet siihen valmiita. Hän valitteli tätä:
(Joh. 3:12) Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
Kaikkien uskontojen kannattajat jaetaan kahteen ryhmään: niihin, jotka ovat ymmärtäneet sisäisen piilotetun merkityksen, ja niihin, joilla on pinnallinen ymmärrys. Ensimmäinen luokka on hyvin pieni, ja siihen kuuluvat ne, jotka ovat saavuttaneet syvimmän hengellisen tason (profeetat ja gurut). Ajan myötä heidän lukumääränsä vähenee ja vähenee, ja lopulta se on täysin mitätön. Henkisen ymmärryksen ehtyessä vääristely lisääntyy, mikä peittää totuuden täysin ja muuttaa uskonnon jumalattomuudeksi. Niinpä seuraajat alkavat taistella lähinnä uskonnon nimissä kuin sen opettamien totuuksien nimissä, jolloin he taistelevat enemmän jonkin haamun kuin todellisen olemuksen puolesta. He alkavat tarkoituksellisesti vääristellä ja vääristää pyhien kirjoitusten sisimpiä käskyjä tavoitellen omia itsekkäitä päämääriään ja yrittäen johtaa niistä merkitystä, jota ei ole eikä voi olla olemassa.
Suurin osa hämmästyttävistä ja sopimattomista rituaaleista, joita nykyään esitetään oman uskontomme nimissä, ovat vain seurausta räikeästä poikkeamisesta pyhien kirjoitusten määräyksistä, mistä ovat vastuussa nykyaikaiset niin kutsutut gurut, jotka ovat pohjimmiltaan vain uskonnollisia höpöttäjiä ja puhujia.
Pitäisikö meidän laittaa taas video norsusta, joka osaa piirtää (tämä sama video oli poistetussa ketjussa). Todiste jälleensyntymisestä. Kai hän oli joku taiteilija jossakin edellisessä elämässä ja kyky säilyi. Laitetaan se vain kevennykseksi, helpotukseksi vakavan ja vaikean filosofian lisäksi.
TÄSSÄ SIIS SELITETÄÄN JÄLLEENSYNTYMISEN MEKANISMI.
Miten tämä siirtyminen tapahtuu? Ohjaava tekijä on jivan toiminta (karma). Koska kuvitteellinen minuus on mayan luomus, siitä tulee helppo saalis sen houkutuksille, ja näiden houkutusten mukaan toimiminen synnyttää vastustusta, josta puolestaan tulee syy uusiin tekoihin, jotka vaativat uusia inkarnaatioita. Näin teot synnyttävät uusia tekoja, ja syntymät synnyttävät lisää syntymiä, ja jiva liikkuu lakkaamatta syntymien ja kuolemien pyörässä. ...Jokainen syntymä ohjaa seuraavaa karman mukaisesti. Tällainen on luonnonlaki, joka ohjaa inkarnaatioitamme tässä maailmassa. Sitä ei voi muuttaa eikä sitä voi olla tottelematta. Se on lopullinen ja väistämätön. Suurimmista ihmisistä pienimpään elävään organismiin, kaikki ovat tämän luonnonlain armoilla.