Terapeuttini sanoi, ettei minun kannata antaa äidilleni asioita auttaakseni siten
Eli koska äitini käyttäytyy narsistisesti minua kohtaan, minun ei kannatta suhtautua häneen niin, että ilahdutan häntä auttamalla häntä. Eli jos minä perin vaikkapa asunnon, niin en annakaan äitini asua siinä, kuten hän asui joskus aikoinaan kun perinnönjättäjä oli elossa (eivät ole sukua) vaan autan vain, jos äiti sitä minulta pyytää. Silloin on asetelma kuulemma oikein päin.
Olin luullut, että parannan välejäni äitiini antamalla hänelle asioita. Mutta narsisti ei ilahdu niistä, vaan odottaa vain enemmän ja saattaa silti haukkuakin antajaa.
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on niin kiltti ihminen että äitini tuntuu sen rinnalla ihan Extra Terrestrialilta. Vaikka pitäisi tietenkin olla toisin päin kun olen kasvanut äidin kanssa ja tutustunut mieheeni vasta myöhemmin. Mutta ehkä isän kilttiys tulee sieltä tuttuna läpi sitten. Mun mies ainakin ottaisi hyvin hyvillään vastaan tuollaisen annin jos olisi joku ei-kumppanini mutta läheinen.
apSenhän takia se sinun kanssa on, kun se odottaakin sitä sun perintöä. Käy harrastamassa ja "harrastamassa" sitten muuten.
No ei mies sitä saa, se on minun omaisuuttani. Mutta toki on silleen "hyötysuhde", että mä saan mieheltä henkistä tukea ja mies sai lapsia ja talon ja ruoat, auton ym.
ap
luoja.... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli koska äitini käyttäytyy narsistisesti minua kohtaan, minun ei kannatta suhtautua häneen niin, että ilahdutan häntä auttamalla häntä. Eli jos minä perin vaikkapa asunnon, niin en annakaan äitini asua siinä, kuten hän asui joskus aikoinaan kun perinnönjättäjä oli elossa (eivät ole sukua) vaan autan vain, jos äiti sitä minulta pyytää. Silloin on asetelma kuulemma oikein päin.
Olin luullut, että parannan välejäni äitiini antamalla hänelle asioita. Mutta narsisti ei ilahdu niistä, vaan odottaa vain enemmän ja saattaa silti haukkuakin antajaa.nyt tajuan itsekin että olen väärin teh nyt samassa tilanteessa, auttanut hyvyyttäni mutta kiitos on mikset ethnyt enemmän, kokskaan mikään ei riitä,,,ja kyllä on muutkin minulle asiasta sanoneet, mutta luonnetta ei ole vain niin helppo muuttaa...vaikka en kiitosta saa :(
En yleensa auta ihmisiä saadakseni itselleni, koska olen huomannut, etteivät ihmiset juuri kiitä ja ilahdu, ainakaan niin paljon kuin jotain siitä itsekin saadakseni mä tarvitsisin, mutta äitini on poikkeus, häneltä sitä ihan toivoisin. Haluaisin oppia antamaan pyyteettömästikin, mutta... Äidin kohdalla se ei ainakaan tule kysymykseen.
ap
Olen huolissani tämän perheen lapsista ja isästä.