Miksi lihava personal trainer arvostelee muita?
Siis tuo pt, joka haukkui raskaana olevat sian näköisiksi.
Katsoin videon, niin sehän on itse läski. Miten ihminen joka on itse pullaleuka suuttuu muiden ulkonäöstä?
Miksi se aina menee näin? Ja btw, miten pt edes voi olla läski? Miten tolla on pokkaa selittää lihomisesta tai ottaa rahaa muiden valmentamisesta, kun ei kykene pitämään omaa painoaan normaalina?
Ote fbstä: "Ei siihen muuta tarvita kuin itsekuri, tervellinen ja monipuolinen ravinto, kylkeen jos saa sporttailua vielä niin sen parempi."
No miksei se tee niin?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Eihän Vatanen edes hauku kaikkia raskaana olevia naisia sioiksi? Onko mammoilla kuullunymmärtämisessä vikaa?
Kysehän oli siitä, että Vatasen mukaan raskaana oleminen ei ole syy lihota ja lihomisella hän tarkoitti naisen omaa painoaan, EI koko kehon absoluuttista painoa, johon luonnollisesti tulee lapsen myötä lisää kiloja.
Hänhän on ihan oikeassa siinä, että raskaus on monille "syy lihota", eli syödään himojen mukaan ja sanotaan sitten, että joo lihoin, kun olin raskaana. Nämä samat naiset sitten kritisoivat niitä naisia, jotka ovat melko hyvässä kunnossa jo jopa 1kk synnytyksen jälkeen, koska ovat urheilleet raskauden aikana ja syöneet terveellisesti.
Voisitko laittaa linkin siihen missä selittää tuon? Koska mä tosiaan oon löytänyt ainoastaan hänen juttuaan fbssä siitä, miten "normi/lihavalle " ei pitäisi tulla rasvaa ja miten raskauskiloja tulisi tulla alle 10.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän Vatanen edes hauku kaikkia raskaana olevia naisia sioiksi? Onko mammoilla kuullunymmärtämisessä vikaa?
Kysehän oli siitä, että Vatasen mukaan raskaana oleminen ei ole syy lihota ja lihomisella hän tarkoitti naisen omaa painoaan, EI koko kehon absoluuttista painoa, johon luonnollisesti tulee lapsen myötä lisää kiloja.
Hänhän on ihan oikeassa siinä, että raskaus on monille "syy lihota", eli syödään himojen mukaan ja sanotaan sitten, että joo lihoin, kun olin raskaana. Nämä samat naiset sitten kritisoivat niitä naisia, jotka ovat melko hyvässä kunnossa jo jopa 1kk synnytyksen jälkeen, koska ovat urheilleet raskauden aikana ja syöneet terveellisesti.
Voisitko laittaa linkin siihen missä selittää tuon? Koska mä tosiaan oon löytänyt ainoastaan hänen juttuaan fbssä siitä, miten "normi/lihavalle " ei pitäisi tulla rasvaa ja miten raskauskiloja tulisi tulla alle 10.
Hän on käsitellyt aihetta blogissaan vajaa 10min videolla ja tuossa videossa tulee ilmi nimenomaan se, että Vatanen tarkoittaa äidin omaa kehonpainoa (ilman lasta, lapsivettä yms yms. ) puhuessaan lihomisesta.
Vierailija kirjoitti:
Raskaus ON syy lihota. Sellanen 2-6 kg rasvaa on vain hyväksi. Toisin kun tää pieni Vatanen luulee, esim. siinä 20 kg painonnousussa sitä rasvaa on vain pieni määrä, luultavasti just joku 4 kg. Hormonaalisista syistä johtuva painonnousu voi joillakin olla todella rajua, ja se paino sitten lähteekin nopeasti. Vatanen ei edes käsitä, että hormonaalisista syistä tiettyjen naisten paino nousee enemmän kuin toisilla. Esim. puhuu videolla älyvapaasti siitä, miten paino nousee raskauden aikana 15 kg ja sitten se "15 kg on vielä synnytyksen jälkeenkin." Vatanen ei ihan oikeasti ymmärrä, että toi 15kg on ihan normaali painonnousu, ja on mahdotonta tulla silloin samanpainoisena synnäriltä kotiin (ellei ole ollut rajut tiputukset tms.)
Ilmeisesti et kykene erottamaan raskautta ja sen jälkeistä aikaa.
Toi Vatasen tietämätön lässytys siitä, että ei saa tulla 15 kg rasvaa (mä muuten koko ajan olen miettinyt, että miten se erottaa sen rasvan ja painonnousun? Miten Vatanen kykenee tietämään mikä osuus siitä painonnoususta on rasvaa?) koska toi on todella harvinainen ja utopistinen tilanne. Jotta vois tulla se oikeasti 15 PUHDASTA RASVAA, äidin painon pitäisi nousta joku about 40 kg raskauden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on käsitellyt aihetta blogissaan vajaa 10min videolla ja tuossa videossa tulee ilmi nimenomaan se, että Vatanen tarkoittaa äidin omaa kehonpainoa (ilman lasta, lapsivettä yms yms. ) puhuessaan lihomisesta.
Nyt oikeasti. Sä oot Vatanen.
Vierailija kirjoitti:
"Oikein lahoille naisille voi luonto pukata sen pari kg rasvaa kyytiin vauvan ravinnoksi mutta normi/lihaville oikein toimiva elimistö ei ala entisten rasvavarastoiden lisäksi kauheasti tyrkyttämään ylimääräistä. Mutta ainahan sekaan poikkeuksia mahtuu."
Siinä hyvät naiset. Personal trainer ja hyvinvointivalmentaja Vatanen kertoo teille painonnoususta raskauden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikkei kyseinen PT kovin harkitsevasti kirjoittanutkaan tekstiä, ei se silti mielestäni lihava ole. Ihan hyvinvoivalta näyttää ja taitaa tykätä lihaksista.
No kyllä poskea, leukaa ja löllöä riittää. Myöntää itsekin olevansa ylipainoinen.
Jos jostain saarnaa, sitä pitää itse ensin noudattaa.
Ero bulkilla olevan Vatasen ja av-mamin välillä on se, että vatasen tila on väliaikainen. Tuollainen läskinkeräys kuuluu asiaan kun kerätään lihasmassaa. Rasvantiputus on bodareille ihan normaalia eikä siihen mitään ongelmia liity. Toisinkuin ikilaihduttajien dietteihin...
https://www.instagram.com/p/BDxEyO5gFL2/?taken-by=ptvatanen
Siinä on sitten Vatanen sen jälkeen kun rasvat on tiputettu pois.
Et sitten öyhötykseltäsi viitsinyt kuvatekstiä lukea? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikkei kyseinen PT kovin harkitsevasti kirjoittanutkaan tekstiä, ei se silti mielestäni lihava ole. Ihan hyvinvoivalta näyttää ja taitaa tykätä lihaksista.
No kyllä poskea, leukaa ja löllöä riittää. Myöntää itsekin olevansa ylipainoinen.
Ero bulkilla olevan Vatasen ja av-mamin välillä on se, että vatasen tila on väliaikainen. Tuollainen läskinkeräys kuuluu asiaan kun kerätään lihasmassaa. Rasvantiputus on bodareille ihan normaalia eikä siihen mitään ongelmia liity. Toisinkuin ikilaihduttajien dietteihin...
Et sitten öyhötykseltäsi viitsinyt kuvatekstiä lukea? :D
Näillä ei vaan äo riitä johonkin niin haastavaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ero Vatasen ja av-mammojen välillä on se, että Vatanen ei pärjää ilman steroideja mutta av-mammat pärjäävät.
Mitenhän tämä maailma pyörisi, jos jokainen alkaisi ammattiurheilijaksi ja kehittämään vartaloaan täysipäiväisesti tai edes puolipäiväisesti? On taas niin first world problem, ettei tosikaan.
Tästä aiheesta on sanottu jo paljon, joten en toista. Olen samaa mieltä siitä, että raskaana painonnousu on yksilöllistä ja myös tärkeää, jotta äiti ja lapsi voisivat hyvin. Tärkeää on myös pitää huolehta, ettei elämäntavat ole epäterveelliset, kun sekään ei ole ihan ongelmallista äidille ja lapselle. Jokainen raskaana oleva nainen saa kuunnella omaa kehoaa, jos tarvitsee suolakeksejä voidakseen oksentamatta hoitaa aamupalaverin niin sitten syö suolakeksejä. Mikä kellekin sopii, mitä kukin tarvitsee. Joku jaksaa tehdä sitä "vähän sporttii" ja toinen voi liian huonosti liikkuakseen. Raskausaikaa ei pitäisi ottaa pt-ohjelmaksi, josta sanellaan tuollaisia sääntöjä. Se on hyvin yksilöllistä aikaa, jota pitäisi voida kunnioittaa ihan kaikkien (toivon että itsekin saan raskauden vielä kokea ja silloin toimin, syön ja liikun sen mukaan, mikä tuntuu hyvältä, ei sen mukaan mitä kyseinen pt neuvoo.)
Mutta tässä nyt yksi asia, joka järkytti. Siis sanoi, että raskaana olevista osa on "siannäköisiä". Todella todella epäkorrektia ja todella julmaa puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa lukea? Tuossa kuvassa ei ole WT Vatanen. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene Vatanen pois. Olet NOLO 😂😂😂
Nyt pakko heittää lusikka soppaan xD Siis "ihmiset" jotka eivät tiedä kehonrakennuksesta mitään ja haukkuvat pt vatasta läskiksi niin ei voi kun nauraa :D Tiesittekö, että hallittu "lihominen" kuuluu kehonrakennukseen? Ei kukaan huippukehonrakentaja tässä maailmassa ole fittinä kokoajan, ne fitit äijät siellä lavalla on äärimmäisellä dieetillä, ennen sitä äärimmäistä dieettiä on massakausi, jolloin "lihotaan" mutta ensinnäkin järkevästi ja progressiivisesti, ei missään kuukaudessa +20kg vaan progressiivisesti ja hitaasti, koska plussakaloreilla se LIHAS KASVAA. Dieetillä/normaalikaloreilla se ei tuon kokoisilla ihmisillä oikein tahdo enää kasvaa se lihas ja tämä on FAKTA. Ei ole mistään omasta päästä heitetty juttu. Kehon on oltava plussakaloreilla kun lihasmassaa yritetään kasvattaa. Okei ihan aloittelija saa tuloksia ilman mitään ylisyömistä mutta vain tiettyyn pisteeseen saakka. Ja nyt jos tarkastellaan PTVatasta vaikka tuon raskauskilovideon aikana... Ei ole läskiä nähnykkään, tiiättekö ees millanen ihminen on läski? Semmone jolla vatsa roikkuu, on jenkkakahvat, allit jne triplaleuka. Se läski oikein tursuaa joka puolelta makkaroiksi, mutta missä vatasen makkarat? Ei näi! Joten lopettakaa tuollainen naurettava paskanjauhanta ja ottakaa vataselta opiksi, sillä vatanen on niin oikeassa kuin ihminen vaan voi olla. Ei kukaan liho 30kg sen takia että synnyttää lapsen, jossain on vikaa ja se on se käden ja suun komponenttien yhteispeli + ruokavalion laatu + unen määrä + kulutus. Ei mitään ydinfysiikkaa ja myyttejä kehiin, kiitos!!!
Nyt pakko heittää lusikka soppaan xD Siis "ihmiset" jotka eivät tiedä kehonrakennuksesta mitään ja haukkuvat pt vatasta läskiksi niin ei voi kun nauraa :D Tiesittekö, että hallittu "lihominen" kuuluu kehonrakennukseen? Ei kukaan huippukehonrakentaja tässä maailmassa ole fittinä kokoajan, ne fitit äijät siellä lavalla on äärimmäisellä dieetillä, ennen sitä äärimmäistä dieettiä on massakausi, jolloin "lihotaan" mutta ensinnäkin järkevästi ja progressiivisesti, ei missään kuukaudessa +20kg vaan progressiivisesti ja hitaasti, koska plussakaloreilla se LIHAS KASVAA. Dieetillä/normaalikaloreilla se ei tuon kokoisilla ihmisillä oikein tahdo enää kasvaa se lihas ja tämä on FAKTA. Ei ole mistään omasta päästä heitetty juttu. Kehon on oltava plussakaloreilla kun lihasmassaa yritetään kasvattaa. Okei ihan aloittelija saa tuloksia ilman mitään ylisyömistä mutta vain tiettyyn pisteeseen saakka. Ja nyt jos tarkastellaan PTVatasta vaikka tuon raskauskilovideon aikana... Ei ole läskiä nähnykkään, tiiättekö ees millanen ihminen on läski? Semmone jolla vatsa roikkuu, on jenkkakahvat, allit jne triplaleuka. Se läski oikein tursuaa joka puolelta makkaroiksi, mutta missä vatasen makkarat? Ei näi! Joten lopettakaa tuollainen naurettava paskanjauhanta ja ottakaa vataselta opiksi, sillä vatanen on niin oikeassa kuin ihminen vaan voi olla. Ei kukaan liho 30kg sen takia että synnyttää lapsen, jossain on vikaa ja se on se käden ja suun komponenttien yhteispeli + ruokavalion laatu + unen määrä + kulutus. Ei mitään ydinfysiikkaa ja myyttejä kehiin, kiitos!!!
Voi nyt VI***, hän on PLUSSAKALOREILLA JA HÄNEN KUULUU OLLA YLIPAINOINEN JOTTA HÄN VOI KASVATTAA LIHASMASSAA ONKO TÄSSÄ JOTAIN VAIKEUKSIA YMMÄRTÄÄ BODAUKSEN PERUSTA??? XD KUKAAN KEHONRAKENTAJA EI TÄSSÄ MAAILMASSA ELÄ MILLÄÄN DIEETILLÄ VAAN DIEETTI ON VASTAPAINONA TÄLLE MASSAKAUDELLE JA NE UKKELIT SIELLÄ LAVALLA OVAT ÄÄRIMMÄISELLÄ DIEETILLÄ. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää että massakausi kuuluu kehonrakennukseen? Se on lihasmassan rakennuksen perusta olla plussakaloreilla, onko ymmärryksessä jotain vikaa???
Varmaankaan iso osa meistä ei HALUA ymmärtää bodausta, koska pidämme sitä järjettömänä touhuna. Se on epäterveellistä, eikä tähtää hyvään kuntoon/liikkuvuuteen/lihasvoimaan, vaan esteettiseen vartaloon. Vartaloon, joka ei edes miellytä monien silmää.
Olen myös ymmärtänyt, että kehonrakennuspiireissäkin alkaa olla harrastajia, jotka eivät vedä bulkkikausia ja kisadieettejä äärimmäisyyksiin.
Bodaus ei tähtää lihasvoimaan? Nyt kaipaisin selvittelyjä tälle. Ja sitten mitä tulee bodaukseen, harvasta tulee pt vatasen kokoista/tasoista, se riippuu jokaisen henkilökohtaisista tavoitteista ja tottakai geeniperimästä, että mihin sen tavoitteen kukin voi laittaa. Bodauksella käsitetään kaikki salilla käyvät ihmiset, joiden tavoitteena on lihasmassan kasvatus eli suomeksi sanottuna saada lihaa luiden ympärille, mutta sen rinnalla kasvaa tottakai myös lihasvoima, eikö??? Ja väitätkö, että minäkin 80kg 182cm ukkeli elän epäterveellistä elämää, kun käyn bodaamassa, suomeksi sanottuna hakemassa lihaa luiden ympärille ja miehekkäitä muotoja? Niitä tuloksia ei tullut, kun söin liian vähän, nyt kun elän plussilla, johan alkoi tuloksetkin nousemaan. Tämä vain kuuluu asiaan, eikä se ole epäterveellistä ellei vatsamakkarat ja jenkkakahvat muodostu. Sitten jos ja kun kiloja kertyy liikaa, ne dieetataan pois, jolloin korostuu aerobinen liikunta, niin väitätkö tämän olevan epäterveellistä, verrattuna berliininmunkkien syöntiin ja sohvalla löhöämiseen ja vauva.fi sivustolla faktattomaan pas**n puhumiseen? Hei, valoja sinne! Bodaus on 100x terveellisempää kuin niitten berliininmunkkien syönti ja "raskauskilojen" keräys, mitä te neidit näköjään tykkäätte harrastaa ihan luvan kanssa. P.S. PTVATANEN tietää, mitä puhuu ja tekee, joten te, jotka ette perusta faktoista, voisitte pitää mölyt mahassanne.
Voi luoja tämän tyhmyyden kanssa. Onhan se nyt pikkasen eri asia, jos ptvatanen elää plussakaloreilla, se kuuluu kehonrakennukseen, massakaudella se lihas kasvaa. Se on hallittua toimintaa ja Vataselle ei mitkään vatsamakkarat muodostu, ei sitten ikinä. Vatanen on muutenkin pikkasen kookkaampi ihminen kuin 160cm nainen, niin se on ihan eri juttu että tarttuuko parikytä kiloa 150-160cm vai yli 180cm runkoon. Raskauskilot eivät ole mikään hallittu "bulkkikausi", ne on aivan turhia rasvapaskamakkaroita kehossa. Niin on pikkasen eri asia se, että vatasella on pari liikakiloa, kun se kuuluu asiaan, kuin että jollain 150-160cm naisella parikytä raskauskiloa tossa vyötäröllä. Vitsit ku te ihmiset tajuaisitte, että massakausi kuuluu kehonrakennukseen, muuten ei lihasta tule ja piste. Sitten kun massaa on liikaa, ne dietataan pois ja sama rumba alkakoon.
Onkos tämä se sama pt, joka kauhisteli, että nainen voi lihoa jopa 10 kg raskauden aikana? En tajua, miksei personal trainereille tule mitään pätevyysvaatimuksia, vaan ihan kuka tahansa aivonsa decadurabolinilla pilannut saa laukoa ihan mitä tahansa.
hei onko kukaan muu huomannut, että noilla "fitnessbloggaajilla" on lähes poikkeuksetta todella puuttelliset taidot kirjoittamisessa?
Toi äijä nyt on yksinkertaisuudessaan ihan omaa luokkaansa, mutta mitä oon lyhyesti lueskellut vaikka sen Karalahden Nannan, fitOonan tms blogeja, niin kukaan ei osaa a)kirjoittaa englantia b) kirjoittaa suomea.
MIstä tää johtuu?