"Oli mukavaa tavata, otetaan uusiksi." Mitään ei kuitenkaan kuulu miehestä.
Eikö olisi reilumpaa kertoa, että jatketaan tahoillamme, kiitos seurasta. Tuollaiset auki jääneet kuviot vaan harmittavat.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tapaamani nettimies kertoi tapailleensa 5 naisen kanssa. Sanoi olleen deittisivulla joulukuusta alkaen ja aluksi kertoi olleen yhden naisen kanssa treffeillä. Sitten muuttui määrä. Lisäksi kertoi, että naiset lopettavat yhteydenpidon kuin seinään. Kaikissa naisissa oli jotain vikaa, kellä mustis ex ja kellä joku pitkäaikaissairaus jne. Tuo mies itse haihtui johonkin ihan yllättäen, vaikka ehdotti uutta tapaamista.
Kuulostaa ihan siltä, että ollaan treffailtu samaa miestä. Mä sain tarpeekseni noista hyypiöistä, ja poistuin koko deittipalstalta. Ei siellä yksinkertaisesti ole yhtäkään normaalia miestä.
Olet siis tavannut jokaisen nettideittimiehen henkilökohtaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otit AP viestin liian vakavasti. Olisit voinut vastata että oli mukavaa ja otetaan vaan uusiksi.Sen sijaan lähdit luettelemaan itsellesi sopivia aikoja, vaikka niitä ei sulta kukaan edes kysellyt.
Mitenkäs niitä uusia tapaamisia sitten sovitaan, jos molemmat vain kiertelevät ja kaartelevat.
Tuohon miehen olisi ollut helppo halutessaan vastata kysymällä, että milloin sopii. Tai olla kysymättä mitään.
Ihan normaalia tapailun alkuvaiheessa katsella ja kuulostella tilannetta, eikä suoralta kädeltä lyödä päivämääriä tiskiin.Eli mies voi kysyä milloin sopii, mutta nainen ei?
Liika innokkuus päivämäärineen on hyökkäävää oli sitten mies tai nainen.
Alkuvaiheessa voi ihan rauhallisesti kysellä toisen tapaamishaluja. Ilman painostusta.
No ei se nyt kaikilla noinkaan ole. Kyllähän ne ensimmäisetkin tapaamiset monesti sovitaan aika piankin. Ja itse en ole ainakaan kokenut liian hyökkääväksi pikaisia tapaamisehdotuksia. Tässähän puhuttiin jo toisesta tapaamisesta, joten minusta on omituista, että siinä vaiheessa onkin yhtäkkiä painostavaa kysyä tapaamisesta, mutta sen ensimmäisen tapaamisen kysyminen on monesti ihan luontevaa.
Ihmiset lukee ja uskoo ihan liikaa jotain Iltalehden mutu-juttuja mitä tulee seurusteluun. Älä tee sitä tai sano tätä, näin vaikutat sopivan kiinnostuneelta/liian tyrkyltä, näin olet mystinen treffikumppani/oletko turhan arkinen, pilasitko hyvän deitin, kymmenen tapaa hurmata plaa plaa. Tekevät helposta asiasta liian vaikeaa.
Jos joku kiiinnostaa ->sano se -> mene treffeille ->kysy jatkoa->PUHU! Kaikki ilman pelejä ja fraaseja tai taka-ajatuksia. Miten toi meidän isoiaovanhempien polvi edes päätyi lisääntymään, jos ihmiset asui jossain skutsissa ja tanssilava oli 30 km päässä ja kaikki treffailu hoideltiin kirjeilllä tai kylän yhdellä puhelimella????
Vierailija kirjoitti:
Siis menikö kuvio näin:
Tapasitte viime viikonloppuna.
Maanantaina mies ehdotti, että tavataan jossain vaiheessa.
Keskiviikkona vastasit, ajat, jolloin sulle käy.
Nyt on perjantai, eikä miehestä vielä ole kuulunu mitään.
Mäkin ymmärsin kuvion näin ja kerron faktan: Ei ihmekkään ettei oo miehestä mitään kuulunut jos homma tosiaan näin meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin eilen viestiä, milloin tapaamiset sopisi mulle. Ilmeisesti liian hyökkäävää käytöstä. ap
Vierailija kirjoitti:
Laitat sille viestin, että "No, milloinkas me otetaan uusiksi kuten oli puhetta? :)" Eletään vuotta 2016, on ihan sallittua kysyä mieheltä itse.
"Laitoin eilen viestiä, milloin tapaamiset sopisi mulle". Ihanko aikatauluineen kaikkineen? Tosi spontaania, enpä ihmettele, jos miehestä ei kuulu mitään.
Tuota noin. En ole ap, mutta itse olen ainakin sen verran kiireinen, että tapaamisten sopimisesta ei tulisi mitään jos en mutkattomasti ilmaisisi niitä aikoja, jotka minulle käyvät. Odotan toisen tekevän samoin, jos on tosissaan haluamassa tavata. Siitä sitten voimme katsoa, sopiiko mikään ajankohta molemmille ja jos ei sovi, miettiä miten saamme kalenteria järjesteltyä uusiksi niin, että tapaaminen saadaan toteutettua.
Onko teillä muilla niin tylsä ja tasapaksu elämä, että siihen pitää tällaisia tietoja pihtaamalla hakea lisävaikeutta ja jännitystä? Juuri nyt tapailemallani miehellä näyttäisi olevan enemmän tällainen tyyli. Se aiheuttaa minulle aika paljonkin hankaluutta, koska yksikään päiväni ei ole edellisen kaltainen, aikataulut muuttuvat ihan jatkuvasti, ja jos tapaamista ei voi lyödä lukkoon hyvissä ajoin niin sitä vaikeammaksi sellaisen järjestäminen muodostuu sitten viime tipassa.
Toki ko. mies on minulle kohtalaisen tärkeä, vaikka aika huonosti vielä tunnemmekin, ja olen valmis tekemään kohtalaisia uhrauksiakin päästäkseni häntä tapaamaan. Mutta hyvissä ajoin sopimalla joutuisin uhraamaan paljon vähemmän muusta elämästäni häntä tavatakseni, joten ärsyttäähän se ettei toinen voi olla avoin omista aikatauluistaan. Kyllä minulle tällä mallilla tulee raja paljon nopeammin vastaan - ts. miehen pitäisi olla jotain äärimmäisen spesiaalia että olisin valmis jatkuvasti perumaan muita menojani hänen vuokseen. Ja oikeastaan mies, joka ei tällaista asiaa ymmärrä eikä ole sen vertaa vastuullinen että tulisi vastaan, ei edes voi olla niin spesiaali. Erityisen kivat miehet eivät leiki ja vaikeile näin tyhjänpäiväisillä asioilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Otetaan uusiksi" on jotenkin niin kliseistä ja vammaisen kuuloista. Tuntuu kuin sen sanoja ei uskaltaisi myöntää, että on ihastunut ja haluaa tavata. Ei siis voi sanoa suoraan "Olet ihana/mielenkiintoinen ja haluan nähdä uudestaan mahdollisimman pian" koska se kuulostaisi epätoivoiselta. Siksi käytetään tuota "Otetaan uusiksi" niin kuin nyt ei haluaisi mitään muuta kuin nähdä vielä esim. vain kerran, vaikka oikeasti haluaisi nähdä jatkuvasti.
Aina yököttää, kun joku sanoo tuon lauseen. Antaa aina vaikutelman ihmisestä, joka on jo niin kokenut tällaisissa hommissa, että tietää mistä narusta pitää vetää saadakseen toisen kiinnostumaan vielä enemmän. Ällöä ja epäaitoa esitystä.
Ihan hyvä lause käyttää tapailun alussa, kun vasta ollaan tutustumassa. Kertoo siitä että haluaa tavata ihmisen uudelleen ja tutustua paremmin.
Miksi pitää käyttää aina tuota lauseenpartta? Eikö voisi sanoa että "Nähdään joskus uudestaan"? Miksi OTETAAN UUSIKSI? Mitä vittua? Otetaan uusiksi??? Ihan kuin oltaisi jotain elokuvaa tekemässä. OTETAAN UUSIKSI. TÄMÄ EI NYT MENNYT IHAN PUTKEEN.
Sinut tavattua kannattaa ollakin ihan hiljaa ja keskittyä juoksemaan karkuun.
En olekaan mikään sarjadeittaaja/haku päällä-tyyppi. Eli juoskaa karkuun vaan, minä suorastaan toivon sitä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset lukee ja uskoo ihan liikaa jotain Iltalehden mutu-juttuja mitä tulee seurusteluun. Älä tee sitä tai sano tätä, näin vaikutat sopivan kiinnostuneelta/liian tyrkyltä, näin olet mystinen treffikumppani/oletko turhan arkinen, pilasitko hyvän deitin, kymmenen tapaa hurmata plaa plaa. Tekevät helposta asiasta liian vaikeaa.
Jos joku kiiinnostaa ->sano se -> mene treffeille ->kysy jatkoa->PUHU! Kaikki ilman pelejä ja fraaseja tai taka-ajatuksia. Miten toi meidän isoiaovanhempien polvi edes päätyi lisääntymään, jos ihmiset asui jossain skutsissa ja tanssilava oli 30 km päässä ja kaikki treffailu hoideltiin kirjeilllä tai kylän yhdellä puhelimella????
tätä mieltä minäkin olen. Ja toivoisin vain, että vastapuoli olisi samalla tavalla liikenteessä, eikä kiertelisi ja vihjailisi asioita, jotka voi sanoa kohteliaasti suoraankin. Siinä se ongelma juuri onkin, kun itse toivoisi suoraa kommunikaatiota, mutta toinen osapuoli pelailee jotain pelejä.
Mä en jaksa edes lähteä deittailemaan, kun se tuntuu olevan nykyään niin helvetin vaikeaa! Tuntuu, että koko homma on vaan toisilla ihmisillä pelailua. Hirveästi neuvoja siitä, mitä saa ja kannattaa sanoa, milloin ja miten ottaa yhteyttä ja milloin mies on vaan pillun perässä. Minä en jaksa sitä. Haluan käydä rehellisillä treffeillä ja pitää miehen kanssa yhteyksiä jos siltä tuntuu. En jaksaisi mitään kissa ja hiiri -leikkejä. Antaa olla sitten, jos nykyajan deittailu on sitä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa edes lähteä deittailemaan, kun se tuntuu olevan nykyään niin helvetin vaikeaa! Tuntuu, että koko homma on vaan toisilla ihmisillä pelailua. Hirveästi neuvoja siitä, mitä saa ja kannattaa sanoa, milloin ja miten ottaa yhteyttä ja milloin mies on vaan pillun perässä. Minä en jaksa sitä. Haluan käydä rehellisillä treffeillä ja pitää miehen kanssa yhteyksiä jos siltä tuntuu. En jaksaisi mitään kissa ja hiiri -leikkejä. Antaa olla sitten, jos nykyajan deittailu on sitä.
No nimenomaan. Nämä perusohjeet tuntuvat niin tyhmiltä, kun miehillä ja naisilla on ihan eri säännöt. Ja kun täällä lukee näitä neuvoja, ne jotenkin aina tekevät naisesta ihan tyhmän. Tyypillisin tilanne on se, että epävarma nainen miettii, miten miehen kanssa edetään ja vastaukseksi tulee "sillä on 100 muuta sinua parempaa pillua odottamassa, mitä oikein kuvittelit".
Mä olen itse deittiuran alussa pitkän liiton jälkeen. Kiertely ja kaartelu on rasittavaa. Samoin chattailu. Viesteillä luo helposti omaan päähänsä väärän kuvan toisesta. Mielummin näen pian ja totean joko, että haluan nähdä uudestaan tai sitten en. Olen liian vanha kaiken maailman pelailuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nimenomaan. Nämä perusohjeet tuntuvat niin tyhmiltä, kun miehillä ja naisilla on ihan eri säännöt. Ja kun täällä lukee näitä neuvoja, ne jotenkin aina tekevät naisesta ihan tyhmän. Tyypillisin tilanne on se, että epävarma nainen miettii, miten miehen kanssa edetään ja vastaukseksi tulee "sillä on 100 muuta sinua parempaa pillua odottamassa, mitä oikein kuvittelit".
Näinpä. Mies ei ole ottanut pariin tuntiin yhteyttä joten hänellä on heti toinen nainen kainalossa. Olet säälittävä jos itse otat yhteyttä ja yrität kysyä suoraan haluaako toinen enää nähdä. Olet myös liian epätoivoinen jos vastaan miehen viestiin heti, mutta liian kylmä jos vastaamiseen menee taas kauan aikaa. Omia aikataulujakaan ei saa kertoa, se on tyrkkyä. Joo ei kiitos tällaista. Taidan pysyä sinkkuna.
Myös nykyajan työnhaku on tällaista. Työpaikkailmoitus etsii vauhdikasta superosaajaa, jolla pysyy pallot ilmassa ja kädet savessa. Pitää pohtia ja hioa hakukirje ja CV, ja kun pääset haastatteluun, miettiä oikeantyyliset vastaukset niihin samoihin kysymyksiin. Mietit firman arvoja ja päättelet esimiehesi toivomia vastauksia. Ihmeellistä esittämistä. Sitten päädyt perushommiin, joka ei ollutkaan rakettitiedettä, vaan lähinna firman mainos siitä, miten älykkäitä ihmisiä täällä onkaan töissä...
Nykyajan deittailu on täyttä paskaa. En jaksanut edes lukea koko ketjua läpi. Mutta tiedän mitä se on, vaikka viimeiset 3v olenkin ollut suhteessa. Mä en vaan ikinä ymmärtänyt sitä että miksi deittailusta tehdään jotain typerää peliä. Miksi sitä kiinnostusta ei saisi ilmaista treffien lopuksi sanomalla vaikka "vaikutat kiinnostavalta ihmiseltä, tapaisin mielelläni uudelleen". Tai vastaavasti kiittää seurasta ja sanoa ettei ehkä synkannut.
Lehdet on täynnä kaiken maailman paskaa siitä, kuinka ei saa olla liian tyrkky, pitää odotella pari pv trefffien jälkeen yhteydenottoa, radiohiljaisuusminimi/maximi, näytellä sitö ja näytellä tätä. Siis ihan hirveetä paskaa suoraansanottuna!
Itse kyllästyin juuri näihin tyyppeihin jotka vain katosivat ap:n esimerkin mukaisesti. Päätin etten lähde enää mukaan pelaamisleikkeihin, joissa ei voita kukaan. Otin asenteeksi sen, että olen oma aito itseni ja pelaan avoimin ja rehellisin kortein. Jos sellaista ei mies kestä, niin ei häntä ole tarkoitettu kanssani olemaankaan. Noh, jokunen sammakko tuli koettua mutta aika pian tapasin nykyiseni. Hän onkin mitä ihanin mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tapaamani nettimies kertoi tapailleensa 5 naisen kanssa. Sanoi olleen deittisivulla joulukuusta alkaen ja aluksi kertoi olleen yhden naisen kanssa treffeillä. Sitten muuttui määrä. Lisäksi kertoi, että naiset lopettavat yhteydenpidon kuin seinään. Kaikissa naisissa oli jotain vikaa, kellä mustis ex ja kellä joku pitkäaikaissairaus jne. Tuo mies itse haihtui johonkin ihan yllättäen, vaikka ehdotti uutta tapaamista.
Kuulostaa ihan siltä, että ollaan treffailtu samaa miestä. Mä sain tarpeekseni noista hyypiöistä, ja poistuin koko deittipalstalta. Ei siellä yksinkertaisesti ole yhtäkään normaalia miestä.
Jättäydyin myös koko treffisivulta pois. Jonkun kohdalla ilmeisesti toimii nettideittailu, mutta olen kai enemmän vakavasti ihmisiin suhtautuva/ luottava ja teen, mitä sovitaan. Kestän mieluummin sen, että sanotaan suoraan , ettei kiinnosta kuin pidetään riimu löyhällä. Ikääkin alkaa olla lähempi 50 kuin 40v ja pitkä liitto takana, joten mitkään pelleilyt eivät todellakaan jaksa innostaa. Tapailemani miehet olivat kyllä herrasmiehiä ja ei mitään seksiä ollut mukana, onneksi. Näihin P****n saalistajiin en ole onneksi törmännyt ja varmaankin sellainen porukka on sitten oma lukunsa.
Kävin kerran nettitreffeillä miehen kanssa ja heti alkuunsa oli tunne, ettei innosta. Kävimme sovitusti syömässä ja juteltiin elämästä yleensä. Kiitin lähtiessä seurasta ja ei mitään jatkoja sovittu missään vaiheessa. Miksi ihmeessä olisin sopinut tai ehdottanut uutta näkemistä, kun ensimmäinen tapaaminenkin oli parasta sen päättyessä. Jos halutaan nähdä uudestaan, niin nähdään. Ei siinä sen vaikeampaa pitäisi olla. Tapasin yhtä miestä x2/kk ja suhde kesti 8v.
En sovi enää yksiäkään treffejä nettikavereitten kanssa. Mieluummin menen oikeaan teatteriin kuin olen jossain oudossa roolissa vapaa-ajallani. Ellen löydä seuraa tosielämässä, pärjään kyllä yksinkin. Sähköiseen yhteydenpitoon perustuva deittailu ei mun osalta toimi.
Tuntuu hölmöltä, että niin moni syyttää ympäristöä deittiepäonnesta. Samoja ihmisiä siellä nettipalstoilla on kuin tosielämässäkin. Totta kai tapailun alkuvaiheiden sujumiseen se vaikuttaa, missä ympäristössä on tavattu, kuten vaikuttaa sekin, onko tavattu baarissa vai työpaikalla jne. Mutta ei se itse ihminen ole yhtään erilainen siitä riippuen, missä hänet tapaat.
Nämä "netissä on vain huijareita" -kommentit nostavat hieman karvoja pystyyn, koska itse haluan uskoa sieltä voivan löytyä hyvääkin seuraa. Olenhan minäkin siellä!
t. 66
Pistä sen ukon numeroon viestiä että kenen numero sulla on tallennettu.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu hölmöltä, että niin moni syyttää ympäristöä deittiepäonnesta. Samoja ihmisiä siellä nettipalstoilla on kuin tosielämässäkin. Totta kai tapailun alkuvaiheiden sujumiseen se vaikuttaa, missä ympäristössä on tavattu, kuten vaikuttaa sekin, onko tavattu baarissa vai työpaikalla jne. Mutta ei se itse ihminen ole yhtään erilainen siitä riippuen, missä hänet tapaat.
Nämä "netissä on vain huijareita" -kommentit nostavat hieman karvoja pystyyn, koska itse haluan uskoa sieltä voivan löytyä hyvääkin seuraa. Olenhan minäkin siellä!
t. 66
Koska moni on kohdannut juuri paljon esim. mt-ongelmaisia tai muuten elämässään pahasti kompuroivia miehiä juuri netissä. Kaikkialla muualla missä olen miehiin tutustunut yksikään mies livenä tavatuista ei ole tutustumisenkaan jälkeen paljastunut sellaiseksi, mitä iso osa nettimiehistä jo parin kommentin perusteella.
Jostain olin joskus lukevinani, että nettideiteillä pari päätyy todennäköisimmin yhteen, jos nainen on tehnyt aloitteen. Mutta en nyt löydä sitä juttua niin en voi vahvistaa tätä.
Mä en ymmärrä tuota jätetään roikkumaan -kulttuuria sometreffailussa. Itse kirjoittelen viestejä sulle-mulle periaattella ja vastaan heti kun viestin olen saanut tai nähnyt. Jos vaikutan liian tyrkyltä niin mitä sitten, tiedänpähän ettei nainen ole mun mieleen kun ei halua aktviisista keskustelua käydä.
Niin ja tosiaan, kyllä se mies ottaa yhteyttä, jos on kiinnostunut. Ainakin itse saatan toivotella hyviä öitä sun muita, jos ei toisesta mitään kuuluu niin toivottelen sitten semmoisen ihmisen kanssa, joka toivottelee niitä takaisin. Jotenkin tuntuu, että tästä treffailusta on tehty nykyisin niin (piip) vaikeeta. Miksei sitä viestiä voi kirjoittaa ja kysyä suoraan, siinä ei menetä yhtään mitään. Ainoastaan epäsopivan kumppanin ja se ei ainakaan mua haittaa.