Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri pyysi rahaa lainaksi sähkölaskuun

Vierailija
07.04.2016 |

Tai kuulemma sähköt katkeaa ja avausmaksu on tosi iso.
Sanoin että mulla ei valitettavasti ole lainata kun ollaan menossa miehen kanssa iltaa viettämään lauantaina mutta jos ottaa meidän lapset hoitoon lauantaina ja palauttaa sunnuntai iltana niin voin maksaa laskun (muuten se raha menis bensoihin ku viedään lapset hoitoon)

Mä oon nyt hirvee kiristäjä ja yritän hyväkskäyttää kaverini ahdinkoa (näin oli siis sanonut musta toiselle kaverille) vaikka tarkoitukseni oli oikeasti yrittää auttaa niillä resursseilla mikä mulla on.

Mitä mieltä te?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summa oli siis 65e

Ap

Vierailija
2/32 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein teit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, eli sanoit että sulla ei oo varaa mutta sitten onkin jos hoitaa lapsia? En oikein ymmärrä kuviota. 

Vierailija
4/32 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, unohda edellinen, en huomannut suluissa olevaa. 

- 3

Vierailija
5/32 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh, eli sanoit että sulla ei oo varaa mutta sitten onkin jos hoitaa lapsia? En oikein ymmärrä kuviota. 

Lue aloitus KUNNOLLA

Vierailija
6/32 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukihan tuossa avauksessa, että se summa säästyisi, jos ei lapsia pitäisikään viedä lauantaina hoitoon.

Vierailija
7/32 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikein! Luulis kaveriskin suostuvan tollaseen ratkasuun

Vierailija
8/32 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu tarjous, mun mielestä.

Ellei teidän mukkelot nyt oo pikkumonstereita.

Vierailija
9/32 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis joku toisi lapsensa mun luo yöksi hoitoon niin 65e ei olisi siitä riittävä korvaus. Mutta jos oikeasti olisi itsellä noin hätätilanne niin kyllä varmaan suostuisinkin.

Vierailija
10/32 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

65euroahan on ihan ok palkka kaverille lapsen hoidosta.

Vierailija
11/32 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä sitten ole rahapula, jos tuo ehdotus ei kelpaa.

Kytkeminen maksaa moninkertaisesti tuon 65e.

Vierailija
12/32 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilu tarjous, mun mielestä.

Ellei teidän mukkelot nyt oo pikkumonstereita.

Ei ole mitään pikkumonstereita:)

Mun tuli aika pha mieli tuosta mitä oli musta puhunut ja en aio enää tarjota tuota vaan vien lapset mummolaan.

Ap

Vierailija
13/32 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi kommentin jälkeen jättäisin sittenkin lainaamatta.

Vierailija
14/32 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siis joku toisi lapsensa mun luo yöksi hoitoon niin 65e ei olisi siitä riittävä korvaus. Mutta jos oikeasti olisi itsellä noin hätätilanne niin kyllä varmaan suostuisinkin.

Mä en taas en ottaisi korvausta lainkaan, meitä on niin monenlaisia, toiset ajattelee miten hyötyä rahallisesti ja toiset taas miten voisi auttaa toista..

Vierailija
15/32 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä rahalla se ne sun lapset tuon ajan edes ruokkisi, jos ei ole varaa tuon suuruista sähkölaskua maksaa?

Vierailija
16/32 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, ilmeisesti kaverilla ei sitten oo suurempi ahdinko. Sano suoraan että oo ilman sitten. Minä sanoisin itse suoraan että jos kaverilla on rahaa niin maksaa sen laskun niin minä maksan syömiset. Kyllä persaukisten kavereiden kanssa (joilla on vielä jokin päihderiippuvuus) saa olla tarkkana, muuten niille saa lainailla aina.

Vierailija
17/32 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla illanvietot suunnitelmissa itselläänkin, eikä mikään sähkölasku.

Vierailija
18/32 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä rahalla se ne sun lapset tuon ajan edes ruokkisi, jos ei ole varaa tuon suuruista sähkölaskua maksaa?

Tarjouduin antamaan ruokaa mukaan, niinkuin vien Mummolaankin, yleensä teen jonkun ison kiusauksen ja leivon pullaa, ettei mummulle jää niin isoa hommaa:)

Ap

Vierailija
19/32 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin ihmettelemään, että kuinka kauaksi ap oli viemässä lapsia hoitoon, jos sähkölasku on 65e ja se on mahdollista hoitaa, kun bensoissa säästäis (tuon summan?). Jos taas bensat ei vie 65e:a, niin eikös olisi varaa lainata ainakin osa summasta tai siis maksaa suoraan sähkölaitokselle, niin ei sähköt ainakaan katkea ja kaverilla olisi aikaa hankkia loppuosa summasta.

Tietenkin kaverin pitäisi neuvotella asiasta myös sähkölaitoksen kanssa, kyllä näissä yleensä vähän joustoa on. Riippuu tietenkin kuinka pitkältä ajalta laskut on maksamatta ja monta huomautusta on jo tullut.

Vierailija
20/32 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en taas en ottaisi korvausta lainkaan, meitä on niin monenlaisia, toiset ajattelee miten hyötyä rahallisesti ja toiset taas miten voisi auttaa toista..

No meitäkin on monenlaisia. Minä en pääsääntöisesti pidä lapsista, ja ne harvatkin joista pidän, en halua heitä luokseni yökylään. Lapsettomalle vuorokausi jonkun kaverin muksujen kanssa on aikamoinen aika, toisekseen mulla ei olisi usein edes ajallisesti mahdollisuutta moiseen. Oon kyllä auttanut sukulaista muutamaan kertaan ottamalla lapset yökylään mutta tätä ei usein tapahdu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme