Liikunta raskauden jälkeen
Aiheesta löytyy varmaan montakin aloitusta, mutta kysyn silti ja toivon asiallisia vastauksia.
Miten pian olette aloittaneet liikunnan synnytyksen jälkeen? Itse selvisin tikittömänä ja vuotokin on lähes loppu sekä olo on kaikinpuolin hyvä. Vaunulenkkejä olen jo tehnyt. Synnytyksestä on nyt reilut kaksi viikkoa. En siis tahdo mennä muodin mukana ja yrittää väkisin saada timmiä kroppaa takaisin, lähinnä yrittäisin liikkumisella eliminoida niska ja selkäjumeja.
Raskauden aikana kiloja tuli 10kg jotka käytännössä on jo pudotettu, kiinteys tästä toki on kaukana.
Kommentit (24)
Voi ei, tulipa surullinen olo sun puolesta ap :( ehdotan että kunhan palaudut synnytyksestä ja saat koottua itsesi kasaan ni heivaat ukon mäkeen! Ei tollasta paskaa tarvi kenenkään sietää!
On myös lapsen etu, että eroatte NYT. Lapsi kasvaa tilanteeseen, että äiti ja isä ovat erillään eikä joudu kokemaan mitään erotraumoja.
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.kaksplus.fi/raskaus/synnytys/synnytyksesta-toipuminen/
"Vauvan syntymän jälkeen hormonitoiminta on erilaista kuin yleensä, fyysinen toipuminen ja uuteen rooliin kasvaminen kysyvät voimia, univelkaa kertyy. Siksi on tärkeää, että äiti ei vaadi itseltään liikaa.
Voi kun hän ymmärtäisi tuon, mutta ei. Lupasi tukea minua, mutta painostamiseksihan tämä on mennyt. Kuulemma keksin tekosyitä millä vältän mm.lantiopohjanlihasten treenaamisen. Ostin nyt kuitenkin kuulat ja alan reenaamaan,toki ihan omastakin halusta.
Loputtoman väsynythän mä olen ja toissa iltana sain hyperventilaatiokohtauksen kun en enää jaksanut kuunnella tätä paskaa. Onneksi muksu oli nukkumassa.
Ja siis tiedoksi, minun piti lähteä jo ennen lapsen syntymää eli mikään uusi juttu tämä ei ole.
Ei oo todellista mikä urpo toi "mies" on! Kuinka upea ja kuuma ilmestys mies on valvotun yön jälkeen? Tuliko miehelle raskauskiloja?
Haaha, osuit niin naulan kantaan. Miehelle tuli painoa 9kk aikana samat 10kg ja väsyneenä se ei todellakaan ole mikään hehkeä ilmestys. Tyyppihän syö siis karkkia kaksin käsin ja yrittää aloittaa reenaamisen, mutta jotenkin aina innostus lopahtaa.
Repesin niin totaalisesti ajatukselle karkkia mussuttavasta valasmiehestä, joka patistaa 2 viikkoa sitten synnyttäneen vaimon salille. Suostuuko se hoitamaan vauvaa 4-5x viikossa kun käyt salilla? Luultavasti palaudut ilman hikitreeniä, varsinkin jos imetät. Sano miehelle, että käyt salilla, pakkaa kamat ja käy vaikka kahvilassa pullalla. Älä oikeasti vielä juokse tai tee vatsoja/lankuta/älytöntä ettet saa vatsalihasten erkaumaa tai laskeumaa! Löysä toosa palautuu myös ajan mittaan lantiopohjajumpalla. 2 viikkoa synnytyksestä on tosi lyhyt aika. Mieti haluutko olla tuon ääliön kanssa yhdessä. Ei kuulosta hauskalta eikä kuumalta! Tsemppiä!
Haaha, osuit niin naulan kantaan. Miehelle tuli painoa 9kk aikana samat 10kg ja väsyneenä se ei todellakaan ole mikään hehkeä ilmestys. Tyyppihän syö siis karkkia kaksin käsin ja yrittää aloittaa reenaamisen, mutta jotenkin aina innostus lopahtaa.