Joskus tämä lentopelko harmittaa
Katselin juuri fb-kaverin kuvia ulkomaanmatkaltaan. Olisihan se ihan kiva nähdä itsekin uusia kaupunkeja ja paikkoja... Muutenkin kuin toisten valokuvista...*huokaus*
Kommentit (51)
Toi mun käyttämä bentso annostus on tosi pieni.Olen jo 9 krt käyttänyt sitä ennen matkaa.Olen täysissä voimissa lennon ajan ja perille päästyäni.Joillain nyt väärä käsitys rauhoittavista.Ainostaan se pelko poistuu (ahtaus minullakin on syynä) Minulle reseptin kirjoitti tuttu lääkäri työpaikalta.Opamox+ propral, toimii.
Vierailija kirjoitti:
No mene vaikka laivalla Tallinnaan ja Tallinnasta junalla Pärnuun...se on ihan oikea rantaloma lapsiperheelle. Ei taatusti mene montaa tuntia matkusteluun kun eikö Tallinnaan pääse parissa tunnissa jos haluaa ja n. 1,5h junamatka päälle ja eikun rannalle :) Jos viikko ei riitä niin sitten on vaan tekosyy ettei voi matkustaa!
Tukholma ja Köpenhamina ja Marianhamina ovat kesällä mahtavia paikkoja lapsiperheelle...paljon kivaa tekemistä! Ja pelkällä laivalla pääsee ja nopeasti...ei tarvitse edes viikkoa vaan pari päivääkin riittää. Niin ja Suomessakin on kesällä hyvällä kelillä monta mahtavaa paikkaa.
Oletat, että ap. asuu Helsingissä? Ei täältä pohjoisesta ainakaan mennä Tallinnaan parissa tunnissa vaikka kuinka haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haet lääkäriltä rauhoittavaa lääkitystä ja/tai menet lentopelkokurssille.
Kun nappaat sopivan bentsonapin ennen lentoa, niin ei huoleta lentäminen ollenkaan.
Minulta pitäisi saada taju kankaalle täysin ennen kuin uskaltautuisin koneeseen. Siinä ei mitkään napit auta.
Oletko kokeillut, niin että tiedät kertoa?
Pyörryn jo lentokentällä pelosta. En halua kiduttaa itseäni enempää.
Ja silloin oli lääkitys käytössä? Ellei, miten voit tietää, että lääkitys ei auta?
Kyllä oli käytössä.
Millainen lääkitys? Oikeastiko pyörryit lentokentän lattialle?
Vierailija kirjoitti:
Toi mun käyttämä bentso annostus on tosi pieni.Olen jo 9 krt käyttänyt sitä ennen matkaa.Olen täysissä voimissa lennon ajan ja perille päästyäni.Joillain nyt väärä käsitys rauhoittavista.Ainostaan se pelko poistuu (ahtaus minullakin on syynä) Minulle reseptin kirjoitti tuttu lääkäri työpaikalta.Opamox+ propral, toimii.
15 mg Opamox onkin pieni annostus. Ellei tunnu tehoavan, parempi kuitenkin lisätä sen annostusta kuin ottaa lisäksi alkoholia.
Ja niin kuin sanoit, noilla se pelko ja ahdistus poistuu, eikä pää mene muuten sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Haet lääkäriltä rauhoittavaa lääkitystä ja/tai menet lentopelkokurssille.
Kun nappaat sopivan bentsonapin ennen lentoa, niin ei huoleta lentäminen ollenkaan.
Ei se ihan noin mene. Itse joudun ottamaan noita ennen tutkimuksia ja niillä ei ole mitään vaikutusta. Jos otan silloin kun fobia ei ole päällä, niin nyppi on sekaisin heti. Fobiassa tuntuu ettei mikään nappi riitä.
46 sulla ei ehkä mene, mulla menee. Kunnon mömmöt ja koneeseen. Turha jäädä kotiin kun ongelma on ratkaistavissa. Ja kun koneessa on ja se nousee, ei minnekään enää pääse.
En halua mitenkään väheksyä lentopelkoa tai muitakaan fobioita, mutta sellaiset ihmiset, jotka valittavat asioista, mutta joille ei myöskään mikään parannusehdotus käy ovat hiukan rasittavia. Nyt jo tässäkin ketjussa esitetty pidempää matkaa, lääkitystä, lentopelkokurssia, junailua/busseilua/laivailua/fillarointia, kotimaanmatkailua, matkustamista kun lapset ovat vanhempia, mutta kaikissa on jotain vikaa. Ok, no sitten on jotenkin turha valittaa, paitsi jos haluaa valittaa ihan valittamisen ilosta tietenkin ja marmattaa omaa kurjaa elämää.
48: Voi olla, että ap ei ole juuri koskaan puhunut (saati vaittanut) tästä asiasta aiemmin.
Sallittakoon ihmisille anonyyminä netissä valittaminen edes kerran pari.
Vierailija kirjoitti:
En halua mitenkään väheksyä lentopelkoa tai muitakaan fobioita, mutta sellaiset ihmiset, jotka valittavat asioista, mutta joille ei myöskään mikään parannusehdotus käy ovat hiukan rasittavia. Nyt jo tässäkin ketjussa esitetty pidempää matkaa, lääkitystä, lentopelkokurssia, junailua/busseilua/laivailua/fillarointia, kotimaanmatkailua, matkustamista kun lapset ovat vanhempia, mutta kaikissa on jotain vikaa. Ok, no sitten on jotenkin turha valittaa, paitsi jos haluaa valittaa ihan valittamisen ilosta tietenkin ja marmattaa omaa kurjaa elämää.
Entä jos on käynyt jo läpi terapian ja käyttää lääkitystä, mutta silti pelkäämänsa asian ajatteleminenkin on hyvin ahdistavaa. Yritä ymmärtää, että ihmisiä on hyvin erilaisia. Tässä ketjussakin on erilaisia ihmisiä, joilla on erilaisia pelon asteita. Se, että suutut fobiasta kärsivälle ihmiselle, ei poista hänen pelkoaan. Ymmärrän kyllä, että paha fobia voi turhauttaa ympäristöä. Kyllä se turhauttaa myös fobiasta kärsivää. Hän ei kuitenkaan ole valinnut vaivaansa. Moni on tehnyt hurjasti työtä päästäkseen eroon fobiastaan, mutta aina sitkeäkään työ ei tuota toivottua lopputulosta. Silloin olisi helpottavaa kuulla jonkun joskus sanovan vaikkapa että "Harmillista, tiedän miltä tuo tuntuu" tai "onpa ikävää kuulla, että pelko rajoittaa elämääsi noin. Se ei varmaankaan tunnu mukavalta" Sen sijaan on hölmöä olla ilkeä pelkäävälle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on käynyt jo läpi terapian ja käyttää lääkitystä, mutta silti pelkäämänsa asian ajatteleminenkin on hyvin ahdistavaa. Yritä ymmärtää, että ihmisiä on hyvin erilaisia. Tässä ketjussakin on erilaisia ihmisiä, joilla on erilaisia pelon asteita. Se, että suutut fobiasta kärsivälle ihmiselle, ei poista hänen pelkoaan. Ymmärrän kyllä, että paha fobia voi turhauttaa ympäristöä. Kyllä se turhauttaa myös fobiasta kärsivää. Hän ei kuitenkaan ole valinnut vaivaansa. Moni on tehnyt hurjasti työtä päästäkseen eroon fobiastaan, mutta aina sitkeäkään työ ei tuota toivottua lopputulosta. Silloin olisi helpottavaa kuulla jonkun joskus sanovan vaikkapa että "Harmillista, tiedän miltä tuo tuntuu" tai "onpa ikävää kuulla, että pelko rajoittaa elämääsi noin. Se ei varmaankaan tunnu mukavalta" Sen sijaan on hölmöä olla ilkeä pelkäävälle ihmiselle.
Nyt on kuitenkin lytätty lähes jokainen matkustamisen mahdollistava vaihtoehto, joten ehkä kannattaa unohtaa se matkailu ja ehkä haaveilla siitä, että yleensä pääsee ulos kodistaan jos kaikki aiheuttaa pelkoa.
Ihan sama kun valittaisi ettei saa lapsia, kun ei uskalla synnyttää ja adoptointi on liian rankkaa tms. Ne ovat kuitenkin ainoat vaihtoehdot, ja kuten matkailun suhteen on valittava se tavallinen vaihtoehto, kompromissi tai sitten siirtyä elämässä eteenpäin ja keksiä jotain ihan muuta.
Kyllä sen pelon voi voittaa tai taipua ainakin noihin muihin kuljetusvaihtoihin kompromissina, jos sinne ulkomaille oikeasti haluaa. Jos ei ole koskaan käynyt missään, niin kyllä pidemmänkin reissun voi "kerran elämässä" järjestää ja vaikka odottaa sitten, että ne lapset ovat tarpeeksi vanhoja ja mennä vaikka fillarilla jos ei muuten uskalla. Jos se lautta ja junakin pelottavat, niin silloin kannattaakin varmaan miettiä terapiaa muutenkin. Tämä topic taisi kyllä olla vain valittamista valittamisen ilosta.