Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika tekopyhää marista veronkierrosta

Vierailija
06.04.2016 |

Melko moni on teettänyt pimeää työtä eli palkka suoraan käteen tai tehnyt sellaista itse. Ylihalvat pitsatkin maistuvat, mitä sitten jos yrittäjä kiertää veroja kunhan itse saa känkyn halvalla. Nyt siellä jo ensimmäinen huutelee, että niin niin mutta ihan eri suuruusluokkaa on tuo rikkaiden veronkierto. Mitä sitten, sama asia kyseessä, köyhillä vain ei ole rahaa niin paljon että voisi laittaa veroparatiisiin. Mutta jos olisi niin ihan samoin tekisi monet jotka nyt muka paheksuvat asiaa. Pienistä puroista ne virratkin syntyy ja voi miettiä paljonko verotuloja valtiolta jää saamatta ihan tavallisten ihmisten harmaan talouden takia.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä paheksun kaikkea veronkiertoa, mutta on kuitenkin eri asia yrittää säästää pienistä rahoista elääkseen kuin isoista rahoista vain kartuttaakseen omaisuuttaan.

Vierailija
2/26 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on nykyisin ihan sama kierretäänkö veroja. Mä tuen vastaedes niitä halpoja karvakänkkyjä, mitä halvempi sen parempi ja työkeikkani pyydän pimeenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko parempi tukea pizzaa 16h vääntävää turkkilaista vähän verokierretyllä hinnalla, vai jotain luuseria, joka ei tee mitään, eikä todnäk. tule koskaan tekemäänkään.

ON.

ja todellakin komppaan viestiä 1; kyse on kahdesta täysin eri asiasta jos puhtaan köyhän duunarin selviytymisestä tai bisnismiesten loputtomasta rahanhimosta, missä epäonnistumiset maksaa normiveronmaksaja mutta voitot menee veroparatiisiin.

NII SAATANA.

Vierailija
4/26 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, itse kyllä pidän varkaana ihan yhtä lailla sitä joka punnitsee hedelmät väärällä hinnalla kuin sitä joka pöllii auton. Missähän menee se tuloraja jonka jälkeen pimeää työtä tehnyt/teettänyt päättääkin, että nyt mulla on niin paljon rahaa, että alan olla rehellinen. Ei varmaan missään, kun on kerran tuolle linjalle lähtenyt niin kyllä sitä tekee loppuikänsä ihan sama paljonko on varallisuutta. ap

Vierailija
5/26 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, itse kyllä pidän varkaana ihan yhtä lailla sitä joka punnitsee hedelmät väärällä hinnalla kuin sitä joka pöllii auton. Missähän menee se tuloraja jonka jälkeen pimeää työtä tehnyt/teettänyt päättääkin, että nyt mulla on niin paljon rahaa, että alan olla rehellinen. Ei varmaan missään, kun on kerran tuolle linjalle lähtenyt niin kyllä sitä tekee loppuikänsä ihan sama paljonko on varallisuutta. ap

Veronkiertoa harrastaa just ne joilla on sitä varallisuutta. Mutta keskity sä vaan parjaamaan köyhempiä, unohdetaan kaikki tietovuodot siitä miten tämän maan rahoja suditaan omaan taskuun hyvävelikerhoissa.

Vierailija
6/26 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa varallisuutta se raha on, tuli se verosuunnittelun kautta tai niin, että tekee töitä ilman kuittia tai ostaa ylihalpaa pizzaa. Jostain syystä Suomessa on väärin pelata isojen rahojen kanssa, pienillä saa tehdä vilunkia niin paljon kuin tahtoo.

Kyllä se on yhteiskunnalta samalla tavalla pois, jos kampaaja ei maksa veroja kuin jos yritys siirtää varojaan pois Suomesta. Me vain emme halua saada itseämme tai vertaisiamme syyllisiksi, siksi huudetaan veroparatiiseihin rahojaan siirtäneiden perään. Toivotaan samalla, ettei verottaja huomaa, että siltä pimitetään euroja.

Vierailija
7/26 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliitti piilottaa miljoonansa/miljardinsa verottajan ulottumattomiin ja te pistätte asiat samalle viivalle ja kiistelette pitääkö pizzan maksaa 5 vai 6 euroa.

Nämä todelliset veronkiertäjäthän siitä hyötyvät, että rahvas tappelee keskenään.

Vierailija
8/26 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on. Nakkivaras saa saman tuomion kuin miljoonahuijari. Tasa-arvo ennen kaikkea.

Vierailija
9/26 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehelistä ihmistä noilla sun kristilliskukkahattutäti tilulilu kriteereillä olekaan.

Onneks maailma kohta räjähtää, nii saa syntiset ja epärehelliset kyytiä ja seinä pääset sinne paratiisiin.

Vierailija
10/26 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa varallisuutta se raha on, tuli se verosuunnittelun kautta tai niin, että tekee töitä ilman kuittia tai ostaa ylihalpaa pizzaa. Jostain syystä Suomessa on väärin pelata isojen rahojen kanssa, pienillä saa tehdä vilunkia niin paljon kuin tahtoo.

Kyllä se on yhteiskunnalta samalla tavalla pois, jos kampaaja ei maksa veroja kuin jos yritys siirtää varojaan pois Suomesta. Me vain emme halua saada itseämme tai vertaisiamme syyllisiksi, siksi huudetaan veroparatiiseihin rahojaan siirtäneiden perään. Toivotaan samalla, ettei verottaja huomaa, että siltä pimitetään euroja.

Olisipa kiva tonkia sunkin elämääsi tarkemmin...

Vankilaan tollaset paskanpuhujat.

Vierailija
11/26 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tehnyt pimeää työtä,  joten oletuksesi on hanurista.

Vierailija
12/26 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin pitäisi ilmoittaa verottajalle paljonko olen netonnut ketjutyönä kutomistani villasukista myydessäni ne. Vaan olenko ilmoittanut, no en taatusti enkä ilmoita. Jos ilmoittaisin verottajalle, joutuisin nostamaan sukkien hinnan sellaiseksi, ettei kukaan niitä ostaisi. Niinpä minulle on aivan herttaisen yhden tekevää, paljonko isorikkaat piilottavat rahojaan verottajalta. Ja kuten radiossa eräs asiantuntija totesi, veronkierto ei lopu koskaan. Isorikkailla on niin iso lauma lakimiehiä ja talousasiantuntijoita neuvomassa, miten rahaa saa piiloon verottajalta. Aina, kun yksi tie tukitaan, keksitään uusi. Näin se vain on.

Vierailija
13/26 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu eliitin miljardiluokan veropetoksiin on siis vakuutella kansalaiselle, että hän se on samanlainen rikollinen ja veroroisto. Mielenkiintoista. Ja sama avaus avataan sinnikkäästi uudelleen ja uudelleen, että viesti menisi perille...

Vierailija
14/26 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on se sama tuloraja jonka jälkeen et oo enää tavallinen työntekijä, jolloin oot riistäjä, rikas paska ja ahne paskiainen.

Vierailija
15/26 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. 

Kuinkahan moni olisi valmis tekemään saman, jos tulisi mahdollisuus. Mä ainakin.

Vierailija
16/26 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kyse ole siitä, mitä tapahtuu kun jäädään kiinni.

Vierailija
17/26 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

köyhillä vain ei ole rahaa niin paljon että voisi laittaa veroparatiisiin. Mutta jos olisi niin ihan samoin tekisi monet jotka nyt muka paheksuvat asiaa.

Eli jos näkee kutosluokkaiset pieksemässä ekaluokkalaisia, ei siihen kuulu puuttua, koska on mahdollista että ne ekaluokkalaisetkin pieksisivät kutosia, jos olisivat yhtä isoja ja vahvoja?

Vierailija
18/26 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuen kotialueeni pitseriaa ja aina olen saanut kuitin. En ole tehnyt verottomasti työtä. Palkattomia palveluksia tai esim. muuttoapuna jolloin päivään on kuulunut ruoka talon puolesta. Sen olen laskenut kaverilla syömiseksi, enkä verottomaksi tuloksi. En muista, että olisin koskaan teettänyt pimeästi töitä. Olen kyllä käyttänyt isääni remonttiapuna ihan konjakkipalkalla. Mutta olisi hän sen konjakkipullon saanut kuitenkin lahjaksi jouluna.  En tiedä kuinka yleistä tuo tietoinen veronkierto on.

Vierailija
19/26 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on. Nakkivaras saa saman tuomion kuin miljoonahuijari. Tasa-arvo ennen kaikkea.

Itseasiassa monimonimiljonäärille jollain miljoonalla ei ole edes sen vertaa merkitystä kuin köyhälle nakkipaketilla, joten miljonääri huijaamassa miljoonaa itselleen ei ole yhtä merkittävä teko kuin köyhä varastamassa nälkäänsä. Tietenkin jos asiaa katsoo yhteiskunnan kannalta niin voi olla toisin, mutta kun ei ole mitään yhteiskuntaa, on vain yksilöitä, miehiä ja naisia, ja perheitä.

Vierailija
20/26 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan tehnyt pimeää työtä,  joten oletuksesi on hanurista.

Etkä juuri mitään muutakaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi