Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu että lääkärit on nykyään niin avuttomia

Vierailija
05.04.2016 |

Moneen kertaan pitää takuta kyseisen asian kanssa... eli yritetään raskautta. mulla tulee usein virtsatietulehduksia. pissaaminen ennen ja jälkeen seksin sekä peseytymiset ennen ja jälkeen ei auta ei myöskään karpalomehu tai kapselit ei auta. Jos se on tullakseen niin se tulee. mulla on ollu yhdynnän jäljeen otettava antibiootti(siprion) mutta jouduin lopettamaan sen koska sitä ei saa käyttää edes raskauden yrityksen aikana ja on ehdottomasti kielletty raskauden aikana. No halusin jonkun muun lääkkeen tilalle mutta lääkäri sanoi ettei ole mitään vaihtoehtoja mitä antaa. Olen hengenvaarallisesti allerginen penisilliineille ja kefalosporiinille. Nitrofur aiheuttaa järkyttävää ripulia ja oksentelua. Trimopania ei saa käyttää raskauden aikana ei ainakaan yritysaikana eikä ensimmäisellä kolmanneksella koska vaikuttaa jotenkin foolihapon imeytymiseen tjn. Eipä jää kauheasti vaihtoehtoja... en tiedä miksi kirjoitin tänne.. taidan olla ainoa tällainen tapaus koko suomessa... :/

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan ne, mutta en tiä miten se sun ongelmaasi liittyy. Mene erikoislääkärille.

Vierailija
22/65 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moneen kertaan pitää takuta kyseisen asian kanssa... eli yritetään raskautta. mulla tulee usein virtsatietulehduksia. pissaaminen ennen ja jälkeen seksin sekä peseytymiset ennen ja jälkeen ei auta ei myöskään karpalomehu tai kapselit ei auta. Jos se on tullakseen niin se tulee. mulla on ollu yhdynnän jäljeen otettava antibiootti(siprion) mutta jouduin lopettamaan sen koska sitä ei saa käyttää edes raskauden yrityksen aikana ja on ehdottomasti kielletty raskauden aikana. No halusin jonkun muun lääkkeen tilalle mutta lääkäri sanoi ettei ole mitään vaihtoehtoja mitä antaa. Olen hengenvaarallisesti allerginen penisilliineille ja kefalosporiinille. Nitrofur aiheuttaa järkyttävää ripulia ja oksentelua. Trimopania ei saa käyttää raskauden aikana ei ainakaan yritysaikana eikä ensimmäisellä kolmanneksella koska vaikuttaa jotenkin foolihapon imeytymiseen tjn. Eipä jää kauheasti vaihtoehtoja... en tiedä miksi kirjoitin tänne.. taidan olla ainoa tällainen tapaus koko suomessa... :/

No mitä antibioottia itse ehdottaisit? Ei tule mulle kyllä mieleen enää yhtään muuta kuin sulfa ja saako sitä käyttää raskausaikana? Jotenkin nuo virtsikset pitäisi kuriin saada muutoin kuin antibiootilla. Itse saattaisin käyttää sitä siproa mutta harrastaisin yhdyntää vain ovulaatioaikana.

Monesti penisilliinille allerginen on allerginen myös sulfalääkkeille. Ehkä sitä ei ole sen vuoksi määrätty?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Streptokokki ei ole kyllä tyypillinen vtin aiheuttaja. Ja siprofloksasiini ei siihen pure. Minäkin äänestän sitä Hipeksalia. Tai sitten Nitofuria, jos ne sivuvaikutukset voisi kuitenkin kestää. Ja onko se penisillini ym allergia sitten ihan varma? Sulla voi tulla hengenvaarallinen raskausaika, jos virtsiksiäsi ei voi millään hoitaa, raskaudessa niitä tulee herkemmin.

Vierailija
24/65 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sun mies kantaa streptokokki b:tä (sic) vaikka nielussa? Ei se sille mitään oireita välttämättä aiheuta. Saat sen suuseksistä? Jospa sinä ja mies ottaisitte ab-kuurin samaan aikaan ja sen aikana ei seksiä.

Vierailija
25/65 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmat allergiat niistä ei oo mitään epäselvyyttä mm kefalosporiinista anafylaksia. No sitä siprionia mulle annetaan tk:sta oli viljelyn tulokset mitä vaan. Yksityiseltä sain taas levofloksasiinia(tavanic).

kaksi raskautta on takana ja niistä hengissä selvitty. mutta silloin ei vielä vaivannut nuo pissatulehdukset. Mutta synnytyksen aikana sain suoneen antibiootti(dalacin) suojaamaan vauvaa koska olin streptokokki b kantaja. streptokokki b vaarallinen vastasyntyneelle.

ap

Vierailija
26/65 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa sun mies kantaa streptokokki b:tä (sic) vaikka nielussa? Ei se sille mitään oireita välttämättä aiheuta. Saat sen suuseksistä? Jospa sinä ja mies ottaisitte ab-kuurin samaan aikaan ja sen aikana ei seksiä.

Eiköhän sitä ole ihan kaikilla ihollaan.... ja antibiootit eivät ole missään tapauksessa ratkaisu, vaan bakteeriflooran korjaus ja immuunipuolustuksen parantaminen.

Vierailija
27/65 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä antibioottia itse ehdottaisit? Ei tule mulle kyllä mieleen enää yhtään muuta kuin sulfa ja saako sitä käyttää raskausaikana? Jotenkin nuo virtsikset pitäisi kuriin saada muutoin kuin antibiootilla. Itse saattaisin käyttää sitä siproa mutta harrastaisin yhdyntää vain ovulaatioaikana.

Monesti penisilliinille allerginen on allerginen myös sulfalääkkeille. Ehkä sitä ei ole sen vuoksi määrätty?

Sulfaa saa Suomessa vain trimetopriimiin yhdistettynä, ja se ei sovi raskausaikana.

Vierailija
28/65 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hipeksal on sellainen, jota voi käyttää raskauden ja imetyksen aikana, mutta sitä ei käytetä vain yhdynnän yhteydessä vaan säännöllisesti aamuin illoin. Siinä ne vaihtoehdot sitten onkin.

t. nykyajan tyypillisesti avuton terveyskeskuslääkäri

Vierailija
29/65 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätte kondomia seksin aikana, ja yritätte raskautumista "muumimukimenetelmällä".

Vierailija
30/65 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sitä ole ihan kaikilla ihollaan.... ja antibiootit eivät ole missään tapauksessa ratkaisu, vaan bakteeriflooran korjaus ja immuunipuolustuksen parantaminen.

Miten korjaa bakteeriflooran ja immuunpuolustuksen kun jo otan maitohappobakteereja suun kautta sekä alapään kautta. Syön vitamiineja yms. Koitan kiinnittää huomiota terveelliseen ruokaan liikuntaan yms. mitä muuta voin tehdä?

ap

Vierailija
31/65 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että nykypäivän lääkäreiden ongelma on, etteivät he oikein uskalla ottaa vastuuta. Monet lääkärit vaikuttavat kovin epävarmoilta. Hyvän lääkärin pitäisi olla varma eikä epäröidä. Tuosta epäröinnistä tulee aina välttämättä sellainen olo, ettei lääkäri tiedä ollenkaan mitä pitäisi tehdä.

Minusta lääkäri on vastuuntuntoinen, jos hän ei määrää sikiötä todennäköisesti vaurioittavia lääkkeitä tai sellaisia lääkkeitä, joille potilas on hengenvaarallisesti allerginen.

Vierailija
32/65 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmat allergiat niistä ei oo mitään epäselvyyttä mm kefalosporiinista anafylaksia. No sitä siprionia mulle annetaan tk:sta oli viljelyn tulokset mitä vaan. Yksityiseltä sain taas levofloksasiinia(tavanic).

kaksi raskautta on takana ja niistä hengissä selvitty. mutta silloin ei vielä vaivannut nuo pissatulehdukset. Mutta synnytyksen aikana sain suoneen antibiootti(dalacin) suojaamaan vauvaa koska olin streptokokki b kantaja. streptokokki b vaarallinen vastasyntyneelle.

ap

Minusta tuo sinun tilanne on nyt sen verran hankala, että jättäisin raskaushaaveet sikseen ja keskittyisin hoitamaan alapääni kuntoon. Hakeutuisin urologisiin tutkimuksiin.

Vierailija
33/65 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytätte kondomia seksin aikana, ja yritätte raskautumista "muumimukimenetelmällä".

ei se kondomi niitä tulehduksia estä. meilla on ennen ollut kondomi ihan raskaudenehkäisynä ja silti tulehduksia. Tämä pissatulehdus ongelma on ollut mulla jo vuosia. Välillä tulee toki ajan jaksoja kun se ei niin helposti tule.

ap

Vierailija
34/65 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai miehesi käy vieraissa?

Vierailija
35/65 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei se kondomi niitä tulehduksia estä. meilla on ennen ollut kondomi ihan raskaudenehkäisynä ja silti tulehduksia. Tämä pissatulehdus ongelma on ollut mulla jo vuosia. Välillä tulee toki ajan jaksoja kun se ei niin helposti tule.

ap

Miksei se ketjussa ehdotettu Hipeksal kelpaa sinulle?

Vierailija
36/65 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja mistäköhän sen voisin tietää?

ap

Vierailija
37/65 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehtiiko miehesi hygieniastaan? Kannattaisiko miehesi vehje pestä kunnolla? Harrastatteko myös anaalia?Näitäkin näkee, jotka samalla kerralla höyläävät sekä ykköseen ja kakkoseen ja taas ykköseen. Sitten ihmetellään kun tulee tulehduksia...

Jos kerta tulehdus tulee aina seksin jälkeen.

Vierailija
38/65 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksei se ketjussa ehdotettu Hipeksal kelpaa sinulle?

Lääkäri sanoi sen olevan huono vaihtoehto. Ei tosin perustellut sen tarkemmin miksi on huono.

ap

Vierailija
39/65 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli valitettavasti mieleen myös. Aiheuttaa vti-ongelmia vieras bakteerikanta.

Vierailija
40/65 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo paljon ennen ja jälkeen. Peseydy ennen ja jälkeen, mutta älä hinkkaa sitä alapäätä liikaa tai käytä pesuaineita. Vältä sokeria, valkoisia viljoja yms. ruokavaliossa. Syö sinkki+C-vitamiinia sekä maitohappobakteereja. Käytä apteekista saatavaa hellävaraista kuivalle alapäälle tarkoitettua öljyä tms., jotta limakalvot eivät ärsyyntyisi. Käske miehesi peseytyä ennen yhdyntää. Tuuleta alapäätäsi öisin eli nuku ilman pikkareita. Kiinnitä huomiota alushousujen materiaaliin, puuvilla paras. Vältä mustia alushousuja (urbaani legenda vaiko ei?). Älä käytä liian kiristäviä housuja. Mutta mikä tärkeintä, juo päivän aikana tarpeeksi.

Jos mikään noistakaan ei auta, niin sitten marssit erikoislääkärille. Ei tk-lääkäri voi määrätä raskautta yrittävälle jotain lääkettä, jos sopivaa ei (hänen mielestään) ole olemassa.

Turha se on täällä kitistä ja haukkua tk-lääkäreitä. Eivät he mitään urologeja ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi