Tuntuu että lääkärit on nykyään niin avuttomia
Moneen kertaan pitää takuta kyseisen asian kanssa... eli yritetään raskautta. mulla tulee usein virtsatietulehduksia. pissaaminen ennen ja jälkeen seksin sekä peseytymiset ennen ja jälkeen ei auta ei myöskään karpalomehu tai kapselit ei auta. Jos se on tullakseen niin se tulee. mulla on ollu yhdynnän jäljeen otettava antibiootti(siprion) mutta jouduin lopettamaan sen koska sitä ei saa käyttää edes raskauden yrityksen aikana ja on ehdottomasti kielletty raskauden aikana. No halusin jonkun muun lääkkeen tilalle mutta lääkäri sanoi ettei ole mitään vaihtoehtoja mitä antaa. Olen hengenvaarallisesti allerginen penisilliineille ja kefalosporiinille. Nitrofur aiheuttaa järkyttävää ripulia ja oksentelua. Trimopania ei saa käyttää raskauden aikana ei ainakaan yritysaikana eikä ensimmäisellä kolmanneksella koska vaikuttaa jotenkin foolihapon imeytymiseen tjn. Eipä jää kauheasti vaihtoehtoja... en tiedä miksi kirjoitin tänne.. taidan olla ainoa tällainen tapaus koko suomessa... :/
Kommentit (65)
Käytätkö Tranemaxia säännöllisesti? Muilla karpalotuotteilla saa heittää kuikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytätte kondomia seksin aikana, ja yritätte raskautumista "muumimukimenetelmällä".
ei se kondomi niitä tulehduksia estä. meilla on ennen ollut kondomi ihan raskaudenehkäisynä ja silti tulehduksia. Tämä pissatulehdus ongelma on ollut mulla jo vuosia. Välillä tulee toki ajan jaksoja kun se ei niin helposti tule.
ap
Miksei se ketjussa ehdotettu Hipeksal kelpaa sinulle?
Lääkäri sanoi sen olevan huono vaihtoehto. Ei tosin perustellut sen tarkemmin miksi on huono.
ap
Parempi sekin kuin ei mitään! Se ei ehkä ole niin tehokas estämään virtsatulehduksia kuin nitrofurantoiini, mutta toimii kuitenkin. Se toimii alentamalla virtsan pH-lukemaa ja jonkin verran sillä on myös bakteerien kasvua ja lisääntymistä estävää vaikutusta. Joka tapauksessa toimii hyvin monella potilaalla virtsatietulehdusten estossa.
Mulla oli koko ajan tulehdus päälläkun olin vielä exän kanssa. Vieraissahan se kävi. Vaihdoin miestä, tulehdukset loppui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa sun mies kantaa streptokokki b:tä (sic) vaikka nielussa? Ei se sille mitään oireita välttämättä aiheuta. Saat sen suuseksistä? Jospa sinä ja mies ottaisitte ab-kuurin samaan aikaan ja sen aikana ei seksiä.
Eiköhän sitä ole ihan kaikilla ihollaan.... ja antibiootit eivät ole missään tapauksessa ratkaisu, vaan bakteeriflooran korjaus ja immuunipuolustuksen parantaminen.
Miten korjaa bakteeriflooran ja immuunpuolustuksen kun jo otan maitohappobakteereja suun kautta sekä alapään kautta. Syön vitamiineja yms. Koitan kiinnittää huomiota terveelliseen ruokaan liikuntaan yms. mitä muuta voin tehdä?
ap
Alapäässäsi on n. 700 eri bakteerilajia. Maitohappobakteereissa alle 10. Tasapaino on bakteereiden välistä vuorovaikutusta. Mikäli olet antibiooteilla tuhonnut ne hyvätkin bakteerit, pitäisi jostain saada niitä hyviä sinne. Suolistopuolella käytetään ulosteensiirtoa. Pimppipuolella en tiedä mitään muuta keinoa kuin terveeltä luovutettua bakteeristoa, joka on minun tietääkseni tässä vaiheessa täysin käsittämätön ajatus suurimmalle osalle ihmisistä.
Te pissataudista kärsivät kerrotte peseytyvänne huolellisesti, mutta ette mainitse mitään, miten miehenne hoitaa hygieniaansa. On ihan mahdollista, että mies onkin se villakoiran ydin eli peseytyy huolimattomasti, että pippeliin jää aina tulehdusta aiheuttavia pöpöjä.
en kyllä käsitä missä se sitten kävis vieraissa. varmaan töissä sitten. muutoinhan se on aikalailla tässä kotona ja lasten kanssa.
kyllä mä uskon että tää on joku ongelma joka johtuu minusta. 98% tulehduksista on ollu streptokokki b aiheuttamia. jostain syystä tuo bakteeri on villiintynyt mun suolessa? tai emättimessä? ja yhdynnän aikana siirtyy virtsateihin..
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolehtiiko miehesi hygieniastaan? Kannattaisiko miehesi vehje pestä kunnolla? Harrastatteko myös anaalia?Näitäkin näkee, jotka samalla kerralla höyläävät sekä ykköseen ja kakkoseen ja taas ykköseen. Sitten ihmetellään kun tulee tulehduksia...
Jos kerta tulehdus tulee aina seksin jälkeen.
Meillä molemmat peseytyy ennen seksiä ja sen jälkeen. Meillä ei harrasteta anaaliseksiä. Sen tiedän että mulla on ollut ongelmaa kuivien limakalvojen kanssa toisen lapsen syntymästä lähtien. Olen käyttänyt niitä reseptivapaita estrogeeni voiteita silloin tällöin. Jonkun verran kuivuus parantunut muttei täysin.
ap
Entä jos pesette jopa liikaa? Ihoa suojaavan rasvakerroksen jatkuva poistaminen liiallisella saippuapesulla on myöskin haitallista.
Hipeksalista on kyllä FDA:n varoitus
http://www.accessdata.fda.gov/drugsatfda_docs/label/2008/016151s025lbl…
Pregnancy
Teratogenic effects. Pregnancy category C. Oral administration of methenamine to pregnantdogs, at doses equivalent to the human dose, has been reported to cause a slight increase in the stillborn rate and slight impairment of weight gain and survival of live-born offspring. A teratogenicity study, in which Urex was administered to pregnant rabbits at doses approximately 3 times the human dose, revealed no evidence of harm to the fetus. There are no adequate and well-controlled studies in pregnant women. UREX should be used during pregnancy only if the potential benefit justifies the potential risk to the fetus.
Nursing Mothers
Methenamine is excreted in human milk. Because of the potential for serious adverse reactions in nursing infants, a decision should be made whether to discontinue nursing or to discontinue the drug, taking into account the importance of the drug to the mother.
Lääkäreiden "avuttomuus" johtuu yksinkertaisesti siitä, että heillä on enemmän tietoa lääkkeiden vaikutuksista sikiöön kuin mitä lääkäreillä oli vielä esim 50 vuotta sitten. Vai haluaisitko sinä antibiootin, joka tehoaisi hyvin virtsatieinfektioosi, mutta aiheuttaisi sikiövaurion lapsellesi?
Vierailija kirjoitti:
en kyllä käsitä missä se sitten kävis vieraissa. varmaan töissä sitten. muutoinhan se on aikalailla tässä kotona ja lasten kanssa.
kyllä mä uskon että tää on joku ongelma joka johtuu minusta. 98% tulehduksista on ollu streptokokki b aiheuttamia. jostain syystä tuo bakteeri on villiintynyt mun suolessa? tai emättimessä? ja yhdynnän aikana siirtyy virtsateihin..
ap
Streptokokki B ei aiheuta virtsatulehduksia, se on yleensä kontaminaatio iholta / limakalvoilta.
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei se ole ihan noin. Esimerkiksi uimarin korva on usein pseudomas aeruginosan aiheuttama. Sitäkin on iholla kaikilla, samoin kuin streptokokki b:tä (eli kuuluu flooran osaksi). Uimahalleissa kuitenkin myrkyt (klooraus) tuhoaa ne hyvät bakteerit, jolloin kestävimmät (resistenteimmät) villiintyy. Sama on myös sinulla: olet antibiooteilla saanut aikaan sen, että sinulla on mutatoituneita streptokokki b-luokan bakteereita (joihin ei kohta toimi mikään antibiootti) ja koska floora on epätasapainossa, eivät muut bakteerit pysty pitämään aisoissa streptokokkia. Tästä syystä antibiootit eivät ole kuin tie nopeampaan kuolemaan. Tärkeintä on saada immuunipuolustus ja floora (biomi) kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
ap
Jollakin teidän perheessä tai muussa yhteisössänne on huono hygienia.
Vierailija kirjoitti:
Te pissataudista kärsivät kerrotte peseytyvänne huolellisesti, mutta ette mainitse mitään, miten miehenne hoitaa hygieniaansa. On ihan mahdollista, että mies onkin se villakoiran ydin eli peseytyy huolimattomasti, että pippeliin jää aina tulehdusta aiheuttavia pöpöjä.
Minulle lääkärissä joskus selittiin että kyseessä ei tarvitse olla huono hygienia tms. vaan kahden ihmisen täsin luonnollinen ja normaalitasoinen bakteerikanta ei vain sovi keskenään yhteen ja aiheuttaa naiselle virtsaputkentulehduksia. Naiselle nimenomaan siitä syystä miksi naisilla yleensäkkin on niitä enemmän, eli huomattavasti miestä lyhyempi virtsaputki jonka ansiosta bakteerit pääsevät helpommin rakkoon ja aiheuttavat tulehduksen. Normaalia useammin toistuviin infektioihin voi olla vielä syynä tavanomaista lyhyempi virtsaputki.
Käytäpä sitä estrogeenipuikkoa/salvaa nyt ihan säännöllisesti, että saat limakalvot kuntoon. Voisiko kirvelyoireilu johtua happamasta virtsasta tai olla interstitiaalista kystiittia, uretrasyndroomaa? Onkohan virtsatieinfektio ollenkaan..
Käypä hoidon taulukosta näkee että streptokokki agalactiae eli b ryhmän streptokokki aiheuttaa noin 1-10% virtsatietulehduksista.
ap
Terveysportissa taas näin:
Kertyneen kokemuksen mukaan metenamiinin käyttöön raskauden aikana ei ole liittynyt sikiöhaittoja. Metenamiinia voidaan käyttää raskauden aikana.
Methenamine is administered orally as a urinary antimicrobial agent. Methenamine is rapidly absorbed from gastrointestinal tract. The half-life of methenamine in plasma is about 8 hours. Approximately 85% of the drug is excreted to urine within 24 hours postdose. Methenamine acts by releasing formaldehyde in the acidic pH of urine. Formaldehyde appear in the urine approximately 30 minitus after oral dose of methenamine. Formation of formaldehyde does not normally take place systemically. [(6)], [(7)]
Methenamine was found to pass the placental barrier in a study where methenamine hippurate was given to healthy pregnant women few hours before expected delivery. The plasma concentration of methenamine in umbilical cord was low but reached the maternal level in 4 h. In amniotic fluid the methenamine concentrations were low and varying. [(1)]
In the Swedish Medical Birth Registry there are 286 children whose mothers have reported the use of methenamine hippurate during early pregnancy. Malformations were detected in 7 children. [(2)]
The frequency of congenital anomalies was not increased among the children of 49 women treated with methenamine during the first trimester. A small but statistically significant increase in the rate of anomalies was found among the infants of 299 women treated with methenamine anytime during pregnancy (standardized relative risk 2.25, 95% CI 1.17-2.25). [(3)]
No increase in congenital defects was observed in two studies where methenamine mandelate was given to 120 patients and methenamine hippurate to 70 patients during pregnancy. [(4)], [(5)]
Despite wide use of methenamine during pregnancy, no adverse effects have been reported hitherto [(6)], [(7)].
------------
Metenamiini erittyy äidinmaitoon vain vähäisissä määrin (n. 1% äidin painoon suhteutetusta annoksesta). Imetyksenaikaisen lääkkeenkäytön ei oleteta aiheuttavan haittaa lapselle. Metenamiinia voi käyttää imetyksen aikana.
Methenamine is administered orally as a urinary antimicrobial agent. Methenamine is rapidly absorbed from gastrointestinal tract. The half-life of methenamine in plasma is about 8 hours. Approximately 85% of the drug is excreted to urine within 24 hours postdose. Methenamine acts by releasing formaldehyde in the acidic pH of urine. Formaldehyde appear in the urine approximately 30 minitus after oral dose of methenamine. Formation of formaldehyde does not normally take place systemically. [(2)], [(3)]
Methenamine hippurate 1 g p.o. was given to 6 lactating mothers. Mean methenamine concentration at 5 h after the dose was 7 mg/L. In 2 other women milk concentrations averaged 9.1 mg at 2 to 3 h after 1 g p.o. dose and 4.3 mg/L at 6 to 7 h after the dose. No adverse effects were reported in mothers or infants. The authors estimated the infant dose to be 0.05 to 0.1 mg/kg, which is about 1 % of the maternal dose. [(1)]
According to the manufacturers methenamine is excreted into breast milk only in small amounds [(2)], [(3)] and breast feeding is possible during methenamine treatment [(2)].
Vierailija kirjoitti:
Käypä hoidon taulukosta näkee että streptokokki agalactiae eli b ryhmän streptokokki aiheuttaa noin 1-10% virtsatietulehduksista.
ap
No alapa hoitaa sitten klindamysiinillä, niin saat clostriudiumkoliitin eikä ole enää antibioottia, jota antaa synnytyksen yhteydessä (resistenssi).
Vierailija kirjoitti:
Käytäpä sitä estrogeenipuikkoa/salvaa nyt ihan säännöllisesti, että saat limakalvot kuntoon. Voisiko kirvelyoireilu johtua happamasta virtsasta tai olla interstitiaalista kystiittia, uretrasyndroomaa? Onkohan virtsatieinfektio ollenkaan..
ai että mulle tulis yhdynnän jälkeen hapan virtsa tai saisin aina yhdynnän jälkeen jonkun syndrooman joka olis muutoin täysin oireeton? Kuulostaa aika kaukaa haetulta. Jos ei ole seksiä ei ole virtsatietulehdusta eikä mitään oireitakaan.
Meillä molemmat peseytyy ennen seksiä ja sen jälkeen. Meillä ei harrasteta anaaliseksiä. Sen tiedän että mulla on ollut ongelmaa kuivien limakalvojen kanssa toisen lapsen syntymästä lähtien. Olen käyttänyt niitä reseptivapaita estrogeeni voiteita silloin tällöin. Jonkun verran kuivuus parantunut muttei täysin.
ap