Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimistotyöläiset: onko klo 10 sinusta aikaisin (työpäivän aloiutus)

Vierailija
05.04.2016 |

Meillä on liukuvat työajat eikä tähän asti ole ollut mitään rajoitteita. Nyt ajattelimme laittaa säännön että kaikkien pitää tulla klo 10 mennessä toimistolle. Kuulostaako tämä sinusta liian aikaiselta? Kiitos mielipiteistä.

Kertokaa mielellään millaisia liukumasääntöjä teillä on!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aikaisin. Johan tuohon aikaan meidän toimistolla varhaisimmat alkaa tutkia lounaslistoja.

Vierailija
2/45 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, no meillä liukuma loppuu 09.00. 10.00 olisi ihana aika aloittaa työt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän kello 10 aloittaminen toki aikaista ole. Mutta onko työn kannalta haittaa siitä, jos joku haluaa aloittaa vaikka vasta kello 12 ja jatkaa sitten iltakahdeksaan?

Vierailija
4/45 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kyllä aikaista, minusta aika myöhään. Itse menen toimistolle joskus jo kuuden aikaan, jos siltä tuntuu. Mä teen mieluummin työt alkupäivästä, että jää loppupäivästä aikaa puuhailla muutakin kun aamuisin ennen töitä ei kuitenkaan jotenkin osaa tehdä mitään järkevää.

Vierailija
5/45 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla töihin tulo klo 7-9.30 välillä, töistä pois klo 14.30-17, esimiehen kanssa sopimalla voi poikkeuksellisesti liukua muuten.

Mielestäni ihan hyvät ajat.

Vierailija
6/45 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuliukuma 7-9, iltapäiväliukuma 15-18

Vierailija
7/45 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän kello 10 aloittaminen toki aikaista ole. Mutta onko työn kannalta haittaa siitä, jos joku haluaa aloittaa vaikka vasta kello 12 ja jatkaa sitten iltakahdeksaan?

On siitä haittaa. Suurin osa kun kuitenkin tulee töihin klo 8 maissa, niin yhteistä työaikaa jää vain 4h/päivä. Ja kun osa tulee liukuman puitteissa klo 7, jää hyvää palaveriaikaa sitten vain klo 12-15. Tästäkin eka tunti on huonoa aikaa, koska silloin vielä moni on syömässä. Käytännössä siis palavereille jäisi väli 13-15 eli 2h/päivä. Tai ihan jo sille, että ko. henkilön saa kiinni jotain konsultaatiota varten. Ihan liian vähän, jos kyseessä on henkilöt, jotka eivät tee vain täysin itsenäistä työtä ja joiden ei koskaan tarvitse vuorovaikuttaa toisten kanssa.

Meillä "pakollinen" työssäoloaika on klo 9-15 eikä tästä kukaan ole purnannut. 

Vierailija
8/45 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aamulla liukuma on 7 - 9.30, iltapäivällä 15 - 19. Hälyt menee pois päältä klo 7 ja taas päälle klo 19. Lisäksi meillä oletetaan jokaisen vastaavan puhelimeen klo 8 - 16 välisenä aikana, oli sitten leimannut itsensä töihin tai ei.

Vierailija
9/45 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä liukuma taitaa olla "virallisesti" aamulla klo 7-9 ja päättyä klo 15-17. En mä sitä kyllä kauhesti ole reilun 20 aikana ole noudattanut koska olen olut asiakkaalla. Olen joskus ollut töissä jo klo 6 ja suhannut keskellä päivää koulussakin. :) 

Nykyisin noudatan ehkä vähän paremmin kun ei ole töissä niin kiire ja en viitsi lapsen takia herätä aikaisin. Mulla ei tosin ole kellokorttiakaan että ihan oman tunnon varassa mennään.

Vierailija
10/45 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työmatkan pituudesta, monelta joutuu heräämään. Ihan hyvältä kuulostaa paljon kohtuullisemmalta kuin 8/9.

Vierailija
11/45 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minusta liian aikainen. Joustava työaika on hyvä juttu, mutta joskus se kyllä hankaloittaa spontaanien palaverien järjestämistä. Oletetaan, että työntekijä 1 tulee toimistolle 7.00 ja lähtee 15.00 ja haluaa syödä lounasta esimerkiksi 10.30-11. Sitten on työntekijä 2, joka tulee toimistolle 10.30 ja lähtee 18.30. Tuossa jää ainoastaan neljän tunnin ikkuna, jossa molemmat ovat paikalla. Ja siiten pitäisi vielä yhdistää kaikkien muidenkin työajat, lounaat ja palaverit. Eri asia tietenkin, jos tehdään todella itsenäistä työtä tai palaverit sovitaan aina etukäteen.

Vierailija
12/45 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siitä haittaa. Suurin osa kun kuitenkin tulee töihin klo 8 maissa, niin yhteistä työaikaa jää vain 4h/päivä. Ja kun osa tulee liukuman puitteissa klo 7, jää hyvää palaveriaikaa sitten vain klo 12-15. Tästäkin eka tunti on huonoa aikaa, koska silloin vielä moni on syömässä. Käytännössä siis palavereille jäisi väli 13-15 eli 2h/päivä. Tai ihan jo sille, että ko. henkilön saa kiinni jotain konsultaatiota varten. Ihan liian vähän, jos kyseessä on henkilöt, jotka eivät tee vain täysin itsenäistä työtä ja joiden ei koskaan tarvitse vuorovaikuttaa toisten kanssa.

Palaverit = näennäistyötä.

Vierailija
13/45 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi kammottavaa aloittaa työpäivä noin myöhään! Herään luonnostaan klo 6 ja usein olen töissä jo 7.30 jolloin myös pääsen töistä ennen klo 16 ruuhkaa. Ihanaa kun on vielä pitkä ilta perheen kanssa!

Mulla oli aikoinaan työkaveri joka tuli töihin klo 11 ja "jatkoi työpäivää" klo 19 saakka. Sinänsä hassua koska hänen kontaktinsa lopettivat työt klo 16 joten en tiedä mitä muka teki illat. En edes usko että istui töissä noin myöhään yksin.

Nykyään tietty eri asia kun työskennellään monessa aikavyöhykkeessä mutta jos mulla oli konffapuhelu esim jenkkeihin illalla tein sen kotoa. Toisaalta esim Aasiaan hoidetaan asiat heti aamusta 8-10 välillä

Vierailija
14/45 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toimistoaika 8-16, liukumat 6-9 ja 14-18.

Vierailija
15/45 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiitti tyypit! Itse teen 9-17 päivää, mutta koska olemme ikään kuin luovalla alalla ja moni on nuori, tuntuu että heillä päivät ovat kovin iltapainotteisia, ja tulisivat töihin mielellään vasta 11 tai sen jälkeen. Suuri osa meillä kuitenkin tulee ysiksi tai ihan viimeistään kympiksi, ja tässä tulee just näitä ongelmia kun ei olla samaan aikaan paikalla kun toiset vetä iltapainotteisesti.

Mietin vaan kun itse olen tällänen varhaiskeski-ikäinen joka tykkää mennä aikaisin kotiin että ehtii lasten kanssa leikkiä ennen kuin ne laitetaan nukkumaan, että olenko liian tyly jos ehdotan että kaikkien pitää tulla kympiksi. 

Saa jatkaa kommentointia, kiva lukea miten muualla tehdään!

AP

Vierailija
16/45 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukuva on klo 7 tai kuudestä kymppiin. Mielestäni tosi hyvä! Mielestäni hyvä sääntö, että pitää tulla viim. kympiksi.

Vierailija
17/45 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 9 mennessä töihin, noin periaatteessa, ei sitä kukaan vahdi eikä lounastauon pituuskaan pomoa kiinnosta. 

Illassa ei ole rajoituksia, saa tehdä vaikka seuraavaan aamuun 8:59.

Perheellisenä on parempi tulla aamulla ajoissa, niin näkee niitä lapsiakin ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
18/45 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palaverit = näennäistyötä.

Ai. Kerropa sitten kuinka hoitaisimme esim. sellaisen asian, kun yhteen ohjelmaan pitää tehdä muutos ja se muutos vaikuttaa tietokannan ja yhteisten tiedostojen kautta kolmeen muuhunkin ohjelmaan sekä kahteen asiakasprojektiin. Olisiko tehokkaampaa laukata yksi kerrallaan kunkin ohjelman ja asiakkaan vastuuhenkilön luona ja toistaa kierros niin kauan että jokaisen kanta ja reunaehdot on huomioitu muutoksessa? Vai onko sittenkin tehokkaampaa pitää yksi kahden tunnin palaveri, jossa asia käsitellään niin, ettei muutoksesta aiheudu muille ohjelmille ja asiakkaille haittaa vaan sen sijaan heidänkin tulevat muutostarpeensa huomioidaan asian suhteen kerralla?

Vierailija
19/45 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

liukuman aloitus välillä 7-9 on ok. Jos koodari joka yksin pakertaa jotakin niin aivan sama vaikka tulee töihin klo 12 ja lähtee 20:00 mutta jos kokouksiin pitää osallistua niin parasta on että kokoukset olisivat välillä 9-15.

liukuma siis 7-9 aamulla ja ip:llä n. klo 14-17 riippuen työajasta.

Vierailija
20/45 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan aika paljon töistä. Jos asiakaskontaktit täyttää suurimman osan töistä ja ne aktivoituvat yhdeksän maissa ja kestävät kahteen, on kurjaa jos joku tulee jo kuudelta hommiin ja toinen klo 12.