Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hoitaja ihmettelee: MIKSI vanhemmat eivät ota lastensa sairastumista vakavasti?

Vierailija
05.04.2016 |

jos soitamme ja sanomme, että tyttärenne oksentelee ja on tulikuuma en todellakaan ilahdu siitä että saavut hakemaan vasta kolmen tunnin päästä tai
jos soitan, että pojallasi on vesirokko olet sitä mieltä, että voihan se olla hikinäppylöitäkin ja "tarkkaillaan tilannetta"

tajuatko yhtään, miten kurjaa kipeällä lapsella siellä tarhassa on ? :(

KAIKKIEN ENITEN KUITENKIN IHMETTELEN SITÄ, ETTÄ TUOT SEN KUUMEISEN/UUPUNEEN " KERRAN YÖLLÄ OKSENTANEEN "-LAPSESI POKKANA TARHAAN JA KEHTAAT OLLA YLLÄTTYNYT KUN SOITAMME TUNNIN PÄÄSTÄ HAKEMAAN POIS. ymmärrän kyllä, että lapsilla vuotaa usein nenä ja se ei ole syy pitää kotona, mutta jos lapsesi on nuhan ohella veltto ja kuuma niin pääset helpommalla kun alat vaan suosiolla soitella pomolta vapaata! sillä me kyllä soitamme sinut hakemaan, tykkäät tai et.

Kommentit (530)

Vierailija
341/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Been there kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuskasi totta kai, mutta joillakin meistä oikeasti kestää se kolme tuntia päästä pois töistä. Ei kaikkia hanskoja voi noin vain pudottaa tiskiin. Itse kökötän oikeudessa ja mies leikkaussalissa. Niistä ei kesken niin vain lähdetäkään.

Mutta muuten kyllä olen samaa mieltä kanssasi.

Teillä on varaa palkata hoitaja kotiin.

Sinäkö sen päätät? Ja vähän vaikea sitä hoitajaa on siihen hätään sen kummemmin palkata.

Jonkinlainen tilanteiden ennakointi on nykyvanhemmilta täysin hukassa, oltiin sitten korkeastikoulutettuja tai ei. Vinkkinä:moni voisi ottaa jo etukäteen harkintaan, että mitä tämänlaisessa tilanteessa tehdään, jos kumpikaan ei pääse hakemaan.[/quote

Komppaan. Ja päiväkodissa ja perhepäivähoidossa on jokaisen lapsen kohdalle merkitty varahakija hoidosta. Ja jos on sellainen työ tai työmatka ettei lasta voi hakea kohtuullisisessa ajassa, on syytä miettiä varahakija tarkemmin.

Miten? Meillä on rinki maksullisia hoitajia mutta ainoa keino taata että joku heistä pääsee sinne heti on maksaa päivystämisestä. Sekö on sinusta järkevää?

Vanhempien on ensisijassa hoidettava lapsensa. Jos vanhempien poistuminen työpaikalta on edullisempaa kuin tuollaisesta päivystyksestä maksaminen, tietenkään lastenhoitopäivystyksestä ei kannata maksaa, mutta silloin sairas lapsi on mentävä hakemaan, kun hoidosta ilmoitetaan.

Vierailija
342/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko ne sossut neuvomaan myös hoitajia toisen aiheettoman hälytyksn jälkeen? Ja saako turhiata hälytyksistä aiheutubeet tulonmenetykset vähentää hoitomaksuista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koittakaa nyt jankkaajat tajuta että kaikista töistä et voi poistua heti.

On olemassa työpaikkoja ja sellaisia töitä, joissa ei onnistu se että yksi vain äkkiä lähtee pois.

Ei ole vastuullista työntekoa se että lähtee heti suunapäänä päiväkotiin hakemaan lasta, ja jättää työkaverit kuseen. Pahimmillaan voi turvallisuus vaarantua, esim. potilastyössä. Varsinkin iltaisin ja viikonloppuisin on todella vaikeaa saada sijaisia, ja töitä tehdään minimimiehityksellä.

Kaikista töistä ei heti pääse, mutta asiasta ilmoittaminen ja toisen paikalle kutsuminen ei kestä varttia pidempään.

Liki jokainen työpaikka kykenee toimimaan, vaikka te itse sairastutte kesken työpäivän. Jätätkö akuutissa tilanteessa kuitenkin lähtemättä ja jopa menemättä lääkäriin?

Lain mukaan jokainen vanhempi on vastuussa lapsestaan lapsen sairastuessa. Lapsen hoito ei enää kuulu sairastuneen lapsen hoitopaikalle kuin sen aikaa, mitä matka sinne kestää. Hoitopaikan lainmukainen velvoite lapsen hoidosta loppuu ilmoituksen jälkeen, sen jälkeen he pitävät lasta, koska eivät voi jättää lasta heitteille. Tietenkin, jos poikkeustilanteessa jotain hoitoa toisessa paikassa ei saa järjestettyä, hoitopaikan hoitajat eivät edelleenkään voi jättää heitteille, mutta he voivat soittaa sosiaalityöntekijänn ja eiköhän se tarkoita suoraan lapsen hoidon järjestämisen selvitystäkin.

Jos on lapsen hankkinut, siitä seuraa vastuu. Kuinka moni ei ymmärrä sitä?

Ei asia ole mielipidekysymys eikä työnantajalta kysyttävä, vaan siitä on säädetty laissa. Vanhemmat ovat velvollisia hoitamaan lapsiaan ja jos tietää lapsen noudon olevan hankalaa yllättäen, asiaa voi oikeasti käydä läpi päivähoitosuunnitelmassa. Sosiaalitoimi, joka järjestää päivähoidon pyrkii auttamaan ja neuvomaan siinä. Joissain hoitopaikoissa asiasta voi etukäteenkin sopia.

Jos asiasta ei ole sopinut mitään etukäteen ja jättää hakemisen ilmoituksesta useamman tunnin päähän se on oikea heitteillejättö. Viimeistään sen toistuessa päivähoidon jo kuuluu tehdä ilmoitus. Silloin, jos selvitettäessä käy ilmi, että kaupan ovea ei vaan voinut sulkea kyllä sosiaaliviranomaiset osaavat neuvoa sekä vanhempia että tarvittaessa työnantajaa joka on kieltänyt poistumisen. Ilman työnantajan nimenomaista kieltoa asia on täysin vanhempien vastuulla.

Missähän se kerrotaan että toisen paikalle kutsuminen vie vartin???? Ja kai tajuat ettei kaikki vain ole huolettomassa suojatyöpaikassa kuten sinä?

Olen yrittäjä, vastaan tehtaani toiminnasta. Suojaisaa siinä ei ole mikään, tilauskanta on välillä turhankin alhainen. Minulla on palavereita ja monia muita asiakastapaamisia, joista joudun lähtemään ja liiketoimintani saattaa kärsiä vähän. Lapset on kuitenkin kyettävä hoitamaan.

Vierailija
344/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vie sairasta lasta ikinä hoitoon, mutta skenaario, jossa mun pitäisi lähteä heti työvuorosta hakemaan lasta, olisi aika kauhea.

Olen kotihoidossa töissä, ja se työlistan on suunniteltu erityisesti mulle. Aamuvuoroissa on esimies, ja voin hänelle soittaa ja asia järjestyy varmasti hoidettuani keskeneräisen asiakkaan loppuun. Iltavuoroissa ja viikonloppuisin ei ole ketään jolle soittaa. Jos työkaverien listoille ei saa tungettua paikkoja, en pääse lähtemään. En vaan pääse.

Asennekysymys, pomon kuuluu järjestää sijainen. Ei sun tarvi kuin kerran näyttää ja lähteä. Ei voi irtisanoa sua, on laitonta. Haluat vaan tehdä itsestäs korvaamattoman töissä. Ole mieluummin korvaamaton lapselles!

Noin ohiksena mua aina jaksaa ihmetyttää nämä tyypit, joilla ei ole mitään käsitystä työelämästä, mutta silti aina näitä hyviä neuvoja.

Ja tietenkään sairaan lapsen paikka ei ole päivähoidossa. Mutta jotenkin en jaksa uskoa että tämä nyt olisi kovin yleinen ongelma. Kyllä jokainen tervejärkinen vanhempi hakee sairastuneen lapsensa mahdollisimman nopeasti pois, mutta aika harvalla se varmaan onnistuu puoleen tuntiin.

Puoli tuntia - tunti on aika normaali aika, joka kuluu matkaan etäisyyksien vuoksi. Työpaikalla ei kuitenkaan jäädä opettamaan seuraavaa, vaan jos on lähdettävä ja ei ole ketään jatkamaan, työasioita on jatkettava myöhemmin.

Lapsen hoitajien arvio lapsen sairastumisesta on se, jonka mukaan eletään. He tekevät arvion huomioiden lapsiryhmän. Töihin jäänti ei ole siinä vaiheessa enää mahdollisuus. Oman lapsen heitteillejätön lisäksi tahallisesta toisten lasten altistamisesta voi oikeasti joutua vastuuseen, jos se käy ilmi ja joku vanhemmista haluaa siitä riidellä.

Älä puhu kakkaa. Ihanko tosissasi väität että ihminen jättää siinä siunaamassa esim. kymmenen dementikkoa keskenään hoivakotiin, että pärjäilkääpä itseksenne, mun lapsi sairastui ja mä lähden just nyt. Tietysti siinä odotellaan sen aikaa että tuuraaja tulee paikalle. Muutenhan sä jätät heitteille ne vanhukset. Ja toisekseen en usko millään että tällaisia vanhempia olisi pilvin pimein jotka tuovat sairaan lapsen hoitoon tai että eivät hae mahdollisimman pian sairastunutta pois. Minusta on aika typerää vängätä tuollaista. Heitteillejättö my ass.

Ei ketään voi jättää heitteille, enkä tuossa mielestäni väittänyt muuta. Tuuraaja on kuitenkin saatava nopeasti, jos kestää toista tuntia, silloin on jo järjestettävä omalle lapselle muu hakija vaikka soittamalla hätätilanteessa itse kunnan sosiaaliviranomaisille.

Hätätilanteessa toki. Mutta kun se ei oikeasti ole hätätilanne, jos muksu on oksentanut tai siltä valuu räkää nokasta, tai sillä on 39 astetta kuumetta. Voin vain kuvitella miten sosiaaliviranomaiset suhtautuisivat siihen, että heitä soiteltaisiin hakemaan nuhaisia lapsia päiväkodista, koska äiti/isä ei TUNNIN sisään ehtinyt hakemaan. :D Voi morjes sun juttuja...

Jos lapsi on heitteillä, se on aina hätätilanne ja sosiaalityö on juuri sellaista varten.

Se, että äidillä tai isällä menee 1 h 15 min lapsen noutamiseen päiväkodista ei ole heitteillejättöä.

Ei, mutta se on, jos kumpaakaan vanhempaa ei tavoiteta moneen tuntiin, kuten täälläkin ovat jotkut kertoneet, että saattavat olla tentissä, leikkauksessa, oikeusistunnossa, työmatkalla, tai pitää muuten vain tahallaan puhelinta kiinni, etteivät päiväkodista voi soitella kesken päivän. Tähän kun lisää sen, että myöskään varahakijoita ei saada kiinni, tai ettei sellaisia ole olemassakaan, aiheuttaa sen, ettei päiväkodin henkilökunnalla ole muuta mahdollisuutta, kuin soittaa sosiaalipäivystykseen.

Vierailija
345/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa työpaikkoja ja sellaisia töitä, joissa ei onnistu se että yksi vain äkkiä lähtee pois.

Ei ole vastuullista työntekoa se että lähtee heti suunapäänä päiväkotiin hakemaan lasta, ja jättää työkaverit kuseen. Pahimmillaan voi turvallisuus vaarantua, esim. potilastyössä. Varsinkin iltaisin ja viikonloppuisin on todella vaikeaa saada sijaisia, ja töitä tehdään minimimiehityksellä.

Kaikista töistä ei heti pääse, mutta asiasta ilmoittaminen ja toisen paikalle kutsuminen ei kestä varttia pidempään.

Liki jokainen työpaikka kykenee toimimaan, vaikka te itse sairastutte kesken työpäivän. Jätätkö akuutissa tilanteessa kuitenkin lähtemättä ja jopa menemättä lääkäriin?

Lain mukaan jokainen vanhempi on vastuussa lapsestaan lapsen sairastuessa. Lapsen hoito ei enää kuulu sairastuneen lapsen hoitopaikalle kuin sen aikaa, mitä matka sinne kestää. Hoitopaikan lainmukainen velvoite lapsen hoidosta loppuu ilmoituksen jälkeen, sen jälkeen he pitävät lasta, koska eivät voi jättää lasta heitteille. Tietenkin, jos poikkeustilanteessa jotain hoitoa toisessa paikassa ei saa järjestettyä, hoitopaikan hoitajat eivät edelleenkään voi jättää heitteille, mutta he voivat soittaa sosiaalityöntekijänn ja eiköhän se tarkoita suoraan lapsen hoidon järjestämisen selvitystäkin.

Ei asia ole mielipidekysymys eikä työnantajalta kysyttävä, vaan siitä on säädetty laissa. Vanhemmat ovat velvollisia hoitamaan lapsiaan ja jos tietää lapsen noudon olevan hankalaa yllättäen, asiaa voi oikeasti käydä läpi päivähoitosuunnitelmassa. Sosiaalitoimi, joka järjestää päivähoidon pyrkii auttamaan ja neuvomaan siinä. Joissain hoitopaikoissa asiasta voi etukäteenkin sopia.

Jos asiasta ei ole sopinut mitään etukäteen ja jättää hakemisen ilmoituksesta useamman tunnin päähän se on oikea heitteillejättö. Viimeistään sen toistuessa päivähoidon jo kuuluu tehdä ilmoitus. Silloin, jos selvitettäessä käy ilmi, että kaupan ovea ei vaan voinut sulkea kyllä sosiaaliviranomaiset osaavat neuvoa sekä vanhempia että tarvittaessa työnantajaa joka on kieltänyt poistumisen. Ilman työnantajan nimenomaista kieltoa asia on täysin vanhempien vastuulla.

Missähän se kerrotaan että toisen paikalle kutsuminen vie vartin???? Ja kai tajuat ettei kaikki vain ole huolettomassa suojatyöpaikassa kuten sinä?

Joo, niinpä.

Monesti sijaisen paikalle saamiseen voi oikeasti mennä aikaa. Useimmiten ne sijaiset eivät päivystä työpaikan tuulikaapissa, että milloin tulee kutsu töihin.

Huomaa että ihmiset elävät täysin omissa kuplissaan, eivätkä lainkaan ymmärrä että kaikilla ei töissä ole samanlaista mahdollisuutta päästä heti sairaan lapsen hakuun.

Vierailija
346/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites on? kirjoitti:

Tuleeko ne sossut neuvomaan myös hoitajia toisen aiheettoman hälytyksn jälkeen? Ja saako turhiata hälytyksistä aiheutubeet tulonmenetykset vähentää hoitomaksuista?

Ilmoittavatko ne hoitajat pirteästä lapsesta kiusallaan? Heidän arvio on koko lapsiryhmä huomioiden tehty ja pätevä. Ei he tietenkään ole lääkäreitä, mutta silti he toimivat turvallisuuden, ei kiusan vuoksi.

Vierailija
347/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites on? kirjoitti:

Ilmoittavatko ne hoitajat pirteästä lapsesta kiusallaan? Heidän arvio on koko lapsiryhmä huomioiden tehty ja pätevä. Ei he tietenkään ole lääkäreitä, mutta silti he toimivat turvallisuuden, ei kiusan vuoksi.

Voivat olla myös osaamattomia ja silloin kunnollinen opastus olisi paikallaan. Vai mitä? Jo ihan turvallisuuden takia?

Vierailija
348/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kohdallani asia on niin, että sen lapsen hoitopäivän aikana saatan olla jopa kolmensadan kilometrin päässä, enkä todellakaan pääse lasta sieltä hakemaan ihan noin vain vaikka kuinka soittaisitte perään. Jos lapsella on hätä, niin soittakaa sille ambulanssi viemään sairaalaan.

Vierailija
349/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vie sairasta lasta ikinä hoitoon, mutta skenaario, jossa mun pitäisi lähteä heti työvuorosta hakemaan lasta, olisi aika kauhea.

Olen kotihoidossa töissä, ja se työlistan on suunniteltu erityisesti mulle. Aamuvuoroissa on esimies, ja voin hänelle soittaa ja asia järjestyy varmasti hoidettuani keskeneräisen asiakkaan loppuun. Iltavuoroissa ja viikonloppuisin ei ole ketään jolle soittaa. Jos työkaverien listoille ei saa tungettua paikkoja, en pääse lähtemään. En vaan pääse.

Asennekysymys, pomon kuuluu järjestää sijainen. Ei sun tarvi kuin kerran näyttää ja lähteä. Ei voi irtisanoa sua, on laitonta. Haluat vaan tehdä itsestäs korvaamattoman töissä. Ole mieluummin korvaamaton lapselles!

Noin ohiksena mua aina jaksaa ihmetyttää nämä tyypit, joilla ei ole mitään käsitystä työelämästä, mutta silti aina näitä hyviä neuvoja.

Ja tietenkään sairaan lapsen paikka ei ole päivähoidossa. Mutta jotenkin en jaksa uskoa että tämä nyt olisi kovin yleinen ongelma. Kyllä jokainen tervejärkinen vanhempi hakee sairastuneen lapsensa mahdollisimman nopeasti pois, mutta aika harvalla se varmaan onnistuu puoleen tuntiin.

Puoli tuntia - tunti on aika normaali aika, joka kuluu matkaan etäisyyksien vuoksi. Työpaikalla ei kuitenkaan jäädä opettamaan seuraavaa, vaan jos on lähdettävä ja ei ole ketään jatkamaan, työasioita on jatkettava myöhemmin.

Lapsen hoitajien arvio lapsen sairastumisesta on se, jonka mukaan eletään. He tekevät arvion huomioiden lapsiryhmän. Töihin jäänti ei ole siinä vaiheessa enää mahdollisuus. Oman lapsen heitteillejätön lisäksi tahallisesta toisten lasten altistamisesta voi oikeasti joutua vastuuseen, jos se käy ilmi ja joku vanhemmista haluaa siitä riidellä.

Älä puhu kakkaa. Ihanko tosissasi väität että ihminen jättää siinä siunaamassa esim. kymmenen dementikkoa keskenään hoivakotiin, että pärjäilkääpä itseksenne, mun lapsi sairastui ja mä lähden just nyt. Tietysti siinä odotellaan sen aikaa että tuuraaja tulee paikalle. Muutenhan sä jätät heitteille ne vanhukset. Ja toisekseen en usko millään että tällaisia vanhempia olisi pilvin pimein jotka tuovat sairaan lapsen hoitoon tai että eivät hae mahdollisimman pian sairastunutta pois. Minusta on aika typerää vängätä tuollaista. Heitteillejättö my ass.

Ei ketään voi jättää heitteille, enkä tuossa mielestäni väittänyt muuta. Tuuraaja on kuitenkin saatava nopeasti, jos kestää toista tuntia, silloin on jo järjestettävä omalle lapselle muu hakija vaikka soittamalla hätätilanteessa itse kunnan sosiaaliviranomaisille.

Hätätilanteessa toki. Mutta kun se ei oikeasti ole hätätilanne, jos muksu on oksentanut tai siltä valuu räkää nokasta, tai sillä on 39 astetta kuumetta. Voin vain kuvitella miten sosiaaliviranomaiset suhtautuisivat siihen, että heitä soiteltaisiin hakemaan nuhaisia lapsia päiväkodista, koska äiti/isä ei TUNNIN sisään ehtinyt hakemaan. :D Voi morjes sun juttuja...

Jos lapsi on heitteillä, se on aina hätätilanne ja sosiaalityö on juuri sellaista varten.

Se, että äidillä tai isällä menee 1 h 15 min lapsen noutamiseen päiväkodista ei ole heitteillejättöä.

Ei, mutta se on, jos kumpaakaan vanhempaa ei tavoiteta moneen tuntiin, kuten täälläkin ovat jotkut kertoneet, että saattavat olla tentissä, leikkauksessa, oikeusistunnossa, työmatkalla, tai pitää muuten vain tahallaan puhelinta kiinni, etteivät päiväkodista voi soitella kesken päivän. Tähän kun lisää sen, että myöskään varahakijoita ei saada kiinni, tai ettei sellaisia ole olemassakaan, aiheuttaa sen, ettei päiväkodin henkilökunnalla ole muuta mahdollisuutta, kuin soittaa sosiaalipäivystykseen.

Sosiaalipäivystyksen ei tarvitse tehdä yhtään mitään ennen kuin lapsi jää noutamatta hoidosta. Se, että vanhempi ei vastaa puhelimeen, ei ole lastensuojeluasia. Ja kuolemansairas lapsihan viedään joka tapauksessa ensiapuun, vaikka vanhemmat ei olisi paikalla.

Vierailija
350/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei voi pitää töissä omaa puhelinta, täytyy päiväkodille antaa sellainen puhelinnumero, jota kautta vanhemman voi kuitenkin tavoittaa. Esim. työpaikan kanslia tai jokin toimisto, josta viesti lapsen sairastumisesta voidaan toimittaa vanhemmalle. Leikkauayksiköissäkin on valvomot joissa on hoitaja, joka ottaa puhelut vastaan ja ilmoittaa puheluista leikkaussaleihin.

Vierailija
351/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin monella tuntuu olevan tilanne, että ovat yksin vastuussa lapsesta ja vieläpä niin haasteellisessa työpaikassa, että ovat myös siitä yksin vastuussa. Tekee mieli kysyä, mitä ne lasten isät tekevät. Muuta kuin pitävät puhelinta äänettömällä.

Vierailija
352/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites on? kirjoitti:

Mutta vanhemmat ihan vaan vittuuttaan arvioi lapsensa kunnon väärin? Ja ihan kiusan vuoksi väittävät, että eivät pysty lentämään päiväkotiin viidessä minuutissa 100 kilsan päästä? Ja aina ovat vain taitamattomia ja heitä pitää uhkailla?

Toooodella asiallinen ja hyvä asenne kasvatuskumppania kohtaan!

Vierailija
353/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää nyt tällänenkin tilanne.

Toinen vanhemmista polisi ja toinen kirurgi.

Jätetäänkö se potilas kuolemaan siihen leikkauspöydälle, kun pitää JUURINYTHETI hakea mukula kotiin, jolla nokka vuotaa ja on HIEMAN lämpöä?

Tai keskeyttääkö poliisi työnsä, joo tuola nyt puukotetaan joku hengiltä, mut pitää mennä hakemaan irmapetteri kotiin kun oli vähän löysä kakka..

kyllä on siis vastuuntunnoton ja julma jos ei hetijustnyt pääse lähtemään. Voi vaikka joku kiukkuinen tarhantäti itkeä Vauva-palstalle..

Kyllähän tällaisissa perheissä täytyy olla vanhempien ennakkosuunnitelmat siltä varalta, ettei kumpikaan pääse lähtemään töistä, kun pitäisi. Voihan käydä niinkin, että kumpikin joutuu hätätilanteen takia jatkamaan työpäiväänsä, eivätkä ehdi päiväkodin sulkemisaikaan mennessä hakemaan lasta. Siinä onkin sitten sumpliminen, että miten se kirurgi soittaa puolisolleen kesken leikkauksen, että ei pääsekään hakemaan lasta sovitusti, ja miten se keikan keskellä oleva poliisi ehtii vilkaista omaa puhelintaan ilmoittaakseen, ettei se onnistu häneltäkään ja kuka ilmoittaa sekä päiväkodille, että varahakijalle tilanteesta.

Vierailija
354/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin monella tuntuu olevan tilanne, että ovat yksin vastuussa lapsesta ja vieläpä niin haasteellisessa työpaikassa, että ovat myös siitä yksin vastuussa. Tekee mieli kysyä, mitä ne lasten isät tekevät. Muuta kuin pitävät puhelinta äänettömällä.

Niin, on olemassa esimerkiksi ihan leskiä. Ja meillä mies saattaa olla Aasiassa. Odotatko häntä seuraavalla kerralla sinne päikkyyn Shanghaista kun se minun tunnin kestävä tulo on sulle liian hidasta?

Vierailija
355/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja joka kerta, kun päiväkodissa odottaa terve lapsi, otan hänet matkaani ja palaan noin tunnin kuluttua takaisin ja jätän lapsen hoitoon vaikka vain pariksi tunniksi. Kun lääkäri toteaa, että lapsi on terve, ei minulla ole oikeutta olla pois töistä. Näin sanoo laki! Yhdenkään vanhemman ei tarvitse jäädä pois töistä siksi, että päiväkodin hoitajien mielestä lapsi saattaa olla sairas. Liman yökkiminen ei ole oksentelua.

Toisaalta toivoisin, että kun haen lasta päiväkodista, niin hoitajat kertoisivat, kuka on purrut lastani ja miksi he eivät kykene luomaan lapsille turvallista ympäristöä. Nämä mustelmat, puremat ja ruhjeet syntyvät aina niin, ettei kukaan tiedä niistä mitään. Sen sijaan hikinäpyt lapseni niskassa kyllä nähdään ja tulkitaan vesirokoksi.

Vierailija
356/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

äiti... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näen opettajana saman ilmiön, mutta hieman eri tavalla. Koulussa on jatkuvasti teinejä, joilla on milloin mitäkin hoitamatonta terveydellistä vaivaa.

Kuten mitä? Meillä on lapsilla vakuutukset ja hammasoionnat on maksettu yksityiselle. Jos oltaisiin kunnallisen terveydenhoidon varassa, lapset olisi ristihampaisia ja toinen köhisi edelleen astmaa, jota julkinen puoli ei tunnistanut.

Nyt tuli kyllä sellaista soopaa. Minulla on nuorena ihan julkisella laitettu hampaat suoraksi. Niin pahoja purentavikoja, liiallista määrää hampaita ja niin vinoja hampaita kuulemma harvoin näkyy. Ja niin vain kunnallinen hammaslääkäri sai nätin rivin.

Veljeni astma voi myös oikein hyvin, kiitos kunnallisen hoidin. Nämä muuten ovat eri kaupungeissa tapahtuneet hoidot.

Et sitten tajua että nyt eletään eri aikoja kuin sinun tai veljesi nuoruudessa? Julkinen terveydenhuolto on romahtanut.

Et sitten tajua, että veljeni voi olla vaikka 6v? En kyllä mielestäni omaa ikäänikään tuohon laittanut ;)

Vierailija
357/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikää nyt tällänenkin tilanne.

Toinen vanhemmista polisi ja toinen kirurgi.

Jätetäänkö se potilas kuolemaan siihen leikkauspöydälle, kun pitää JUURINYTHETI hakea mukula kotiin, jolla nokka vuotaa ja on HIEMAN lämpöä?

Tai keskeyttääkö poliisi työnsä, joo tuola nyt puukotetaan joku hengiltä, mut pitää mennä hakemaan irmapetteri kotiin kun oli vähän löysä kakka..

kyllä on siis vastuuntunnoton ja julma jos ei hetijustnyt pääse lähtemään. Voi vaikka joku kiukkuinen tarhantäti itkeä Vauva-palstalle..

Kyllähän tällaisissa perheissä täytyy olla vanhempien ennakkosuunnitelmat siltä varalta, ettei kumpikaan pääse lähtemään töistä, kun pitäisi. Voihan käydä niinkin, että kumpikin joutuu hätätilanteen takia jatkamaan työpäiväänsä, eivätkä ehdi päiväkodin sulkemisaikaan mennessä hakemaan lasta. Siinä onkin sitten sumpliminen, että miten se kirurgi soittaa puolisolleen kesken leikkauksen, että ei pääsekään hakemaan lasta sovitusti, ja miten se keikan keskellä oleva poliisi ehtii vilkaista omaa puhelintaan ilmoittaakseen, ettei se onnistu häneltäkään ja kuka ilmoittaa sekä päiväkodille, että varahakijalle tilanteesta.

Varahakijan täytyy olla paikalla vasta hoitopäivän päättyessä, ei sen aikaisemmin. Varahakija kun ei ole henkilö, joka päivystää koko työpäivän ajan.

Vierailija
358/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä lapsen isä on myös työssä josta ei voi poistua ihan noin vain, vaan täytyy hoitaa sijainen paikalle. Lisäksi hänen työmatkaansa kuluu noin tunti per suunta joten ei hänkään ehdi todellakaan heti hakemaan.

Meillä on nyt se tilanne että molempien on pakko tehdä töitä, että on varaa elättää tämä perhe. Ja on ollut pakko ottaa se työ minkä on sattunut saamaan, koska työpaikat ovat nykyään harvassa. Näin siis mennään nyt toistaiseksi.

Aina haemme lapset heti kun pystymme. Ja kerromme kyllä päiväkotiin että menee jonkin aikaa.

Vierailija
359/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalipäivystyksen ei tarvitse tehdä yhtään mitään ennen kuin lapsi jää noutamatta hoidosta. Se, että vanhempi ei vastaa puhelimeen, ei ole lastensuojeluasia. Ja kuolemansairas lapsihan viedään joka tapauksessa ensiapuun, vaikka vanhemmat ei olisi paikalla.

Luuletko, että päiväkodin työntekijä jää sinne ensiapuun omalla ajallaan odottamaan, että milloin vanhempiin satutaan saamaan yhteys? Vai jättääkö hän työaikansa loputtua lapsen tikit päässä/käsi kipsattuna yksin odottamaan vanhempiaan saapuvaksi?

Vierailija
360/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

äiti... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näen opettajana saman ilmiön, mutta hieman eri tavalla. Koulussa on jatkuvasti teinejä, joilla on milloin mitäkin hoitamatonta terveydellistä vaivaa.

Kuten mitä? Meillä on lapsilla vakuutukset ja hammasoionnat on maksettu yksityiselle. Jos oltaisiin kunnallisen terveydenhoidon varassa, lapset olisi ristihampaisia ja toinen köhisi edelleen astmaa, jota julkinen puoli ei tunnistanut.

Mikä tämän viestin pointti oli? "Nokun meidän irmapetterillä on vakuutukset viimeisen päälle niin tottakai muillakin on, vai oottekste muka jtn köyhiä joilla ei oo varaa vakuuttaa lapsiaan ja käyttää niitä yksityisellä hampaiden oionnassa?"

Kyllä vain. Halu tehdä itsestään hiukan parempi kuin me muut köyhemmät, julkisten käyttäjät.

Ja kyllä, omien kaikkien kolmen hampaat hoidettu ja oiottu ihan laadukkaasti julkisella puolella, eikä muustakaan terveyden hoidosta huonoa sanottavaa. Aina on hoidettu !