Minkähintaiset sormukset saitte?
Naiset, minkähintaiset kihla-ja vihkisormuksenne olivat, vai tiedättekö edes niiden arvoa? Itse sain valita, kun olen kovinkin neuroottinen ihminen, ja tiedän yhteishinnan siis olevan 4000 euroa. Minusta ihan kohtuullinen hinta, en ruvennut edes kyselemään kalliimpia. Tykkään kyllä kovasti sormuksistani :) sanokaa vielä ikänne, minä olen 26.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
En halunnut sormusta joten sain auton. Maksoi ~38000 muutama vuosi sitten
Ikää 25+
Haluatko esittää sinkkua vai mikset halunnut sormusta?
Kun naimisiin mentiin nuorina opiskelijoina niin sormus oli alennuksen jälkeen jotain himpun verran 300 €. Sormus oli ihana ja moni kehuikin sitä. Minä onneton menin sen hukkaamaan mökkireissulla jonnekkin. Myöhemmin mieheni osti kalliimman 1300 € sormuksen hukatun tilalle. Onhan se kaunis, mutta silti haikailen alkuperäisen sormuksen perään. Tunnearvo on mittaamaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tässä ketjussa vain minimisumman sormuksiin laittaneet saavat tykkäyksiä xD jotenkin niin perin suomalaista meininkiä, "mitä vaatimattomampi sen parempi". En sano, että pitäisin vain kallista sormusta oikeana ratkaisuna, mutta kyseessä on kuitenkin sormus, jota on tarkoitus kantaa läpi elämän niin mitä pahaa siinä on, että sormukseen haluaa panostaa. Ja väittääkö joku oikeasti, että pistäisi niin kamalasti hanttiin, jos mies ostaisikin ihan omasta aloitteestaan sinulle sen timanttisormuksen 🤔
Jokainen saa itse valita mihin panostaa.
Toki, mutta pitäkäähän naiset puolianne ettette ihan rihkamaa ota. Jos miehellä on varaa uuteen autoonkin niin pitäisi olla muutaman tonnin sormukseen jota tosiaan kannetaan loppuikä, ja mahdollisesti myös tuleva tytärkin aikanaan! Ap
Loppuikä? Kunhan nyt viisi vuotta.
En ole kihloissa/naimisissa, mutta jos olisin, niin ottaisin edesmenneen äitini sormuksen käyttöön. Onhan se jotain joskus maksanut, mutta minulle/miehelleni siitä tulisi nyt kuluja 0€. Myydessä siitä saisi varmaan muutaman kympin.
Kihla 1700, vihki 1900.
Ei sillä hinnalla ollut väliä, vaan ulkonäöllä. Mies maksoi.
N47 toisella kierroksella
Vierailija kirjoitti:
Kihla 1700, vihki 1900.
Ei sillä hinnalla ollut väliä, vaan ulkonäöllä. Mies maksoi.N47 toisella kierroksella
Kyllähän se kaunis ulkonäkö yleensä tarkoittaa korkeampaa hintaa :)
Huom miehet myös naisten kohdalla ;)
ottakaa joku lihavampi rumilus vaimoksi niin ei tarvitse panostaa!
Vierailija kirjoitti:
Miksi tässä ketjussa vain minimisumman sormuksiin laittaneet saavat tykkäyksiä xD jotenkin niin perin suomalaista meininkiä, "mitä vaatimattomampi sen parempi". En sano, että pitäisin vain kallista sormusta oikeana ratkaisuna, mutta kyseessä on kuitenkin sormus, jota on tarkoitus kantaa läpi elämän niin mitä pahaa siinä on, että sormukseen haluaa panostaa. Ja väittääkö joku oikeasti, että pistäisi niin kamalasti hanttiin, jos mies ostaisikin ihan omasta aloitteestaan sinulle sen timanttisormuksen 🤔
Minulla oli alun halpa markkasormus. Ja jos mies nyt ostaisi jonkun kahden kuun palkan (15 000€) sormuksen, en ilahtuisi, vaan ajattelisin miehen menneen pahasti sekaisin. Enkä uskaltaisi sormusta käyttää. Olemme halvoilla sormuksillamme olleet yli 20 vuotta onnellisesti naimisissa, ja rahalle on löytynyt paljon mukavampaa käyttöä kuin joku mauton sormus.
Ja minä en ole myynnissä, eikä liitossamme ollut siitä kyse, että mies sai minut, vaan me saimme toisemme. Ja edelleen sormissa on ne halvat sormukset, joissa on kuitenkin oikeaa kultaa ja timantteja.
Molempien sormukset yhteensä 450 €. Emme ottaneet kuin yhdet sormukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa itse valita mihin panostaa.
Toki, mutta pitäkäähän naiset puolianne ettette ihan rihkamaa ota. Jos miehellä on varaa uuteen autoonkin niin pitäisi olla muutaman tonnin sormukseen jota tosiaan kannetaan loppuikä, ja mahdollisesti myös tuleva tytärkin aikanaan! Ap
No jaa, mies joka tuhlaa rahaa noin huolimattomasti on kyllä mun mielestä suurempi huoli kuin joku halpa sormus. Ellei nyt tosiaan ole miljonääristä kysymys.
Mun sormus noin 500€ ja miehen 300€. Muistelisin, mies maksoi ja kihlat olivat. Teetätimme sormukset ulkomailla, joten hintaa olisi Suomessa ollut reilusti enemmän kun malleja kävin täällä katselemassa valmiiksi ennen reissua. Vihkisormusta emme ole vielä katselleet, mutta mies on sen aikonut maksaa,kunhan häät alkavat olla ajankohtaiset.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen panostamisen pitäisi olla juuri euromääräistä?
Minä en käytä ollenkaan koruja, joten sormustenkin käyttö on vähän siinä ja siinä. En siis tykkää puljata koruja päälle ja pois, ja varoa niitä. Sormus jäisi varmasti käyttämättä (tai häviäisi!) jos se olisi sellainen että sitä pitäisi varoa ja ottaa esim. salilla pois. Jos minulla siis olisi kallis sormus, se joko jäisi käyttämättä, häviäisi, tai menisi pilalle käytössä. Tunnen itseni, eikä minusta ole sellaiseksi tyylilyyliksi joka kantaa mukana korurasiaa johon sormus asetellaan aina harrastusten, kotitöiden tai ihan jo hanskojen tieltä...
Niinpä kihla- ja vihkisormukseni ovat <100e/kpl hopeasormuksia. Ne voi halutessaan / niiden kuluessa korvata uusilla vastaavilla, ja voin elää jokapäiväistä elämää omalla rempseällä tyylilläni jossa ei timantteja varoja tai valkokultaa käytetä huollossa kerran vuodessa. Olisin ottanut vielä mieluummiin titaani- tai tungstensormukset niiden kestävyyden takia, mutta niistä ei löytynyt muuten sopivia malleja (esim. titaaniset oli kaikki paksuja/korkeita, ilmeisesti materiaalin ominaisuus/vaatimus - ja en voi pitää paksuja sormuksia koska ne ahdistaa). Niinpä päädyimme kompromissina hopeaan, josta löytyi molemmille mieluista mallit ja jotka on niin edullisia, että niitä ei tarvitse varoa ja pelätä häviämistä.
Ja kyllä mä todellakin pistäisin hanttiin, jos mies olisi halunnut ostaa mulle jonkun kalliin timanttisormuksen! Se kun tietäisi tuota puljaamista ja varomista, ja paljon mieluummin näkisin miehen laittavan sen rahan esim. parempaan telkkariin, josta on vaivan sijaan iloa molemmille :D.
Kun kihloja vaihdetaan niin molemmat ostaa toisilleen. Tasa-arvo nääs suhteessa. No mun makso jotain 80e
Ja naiseni sormus jotain 200e
Tunne arvoa tällä sormuksella on ja en pistäs sormee ees jos toinen tois nyt jonku 1000-5000e sormuksen
Rakkauteni vaimoon ei oo rahasta kiinni
Rakastasin häntä vaikka pennittömänä;)
Vierailija kirjoitti:
Mitkään timanttihörsylät ei ole mun juttu, ja juuri siksi kun sitä sormusta kannetaan loppuelämä, otin sellaisen kun halusin eli ihan perus puolipyöreän valkokultaisen ilman blingejä :)
Kihlasormukseni oli noin 800e, hinnan näin kun kävin sormuksen pienentämässä ja itsevalitsemani vihkisormus oli 2400e.
Jokaisella on oma tyyli ja nämä sopivat minun tyyliin. Tottakai rakastaisin miestäni vaikka olisin saanut 100e sormukset. Ei se hinta vaikuta onnellisuuteen.
Itse ostin miehelleni 500e kihlasormuksen. Hän ei halunnut erikseen vihkisormusta, joten ostin hänelle Radon kellon sen sijaan. Kello taisi maksaa enemmän kuin meidän kolme sormusta yhteensä.
Kihlasormus n. 1600 e, miehen sormuksen hinnasta ei tietoa, varmaan jokunen satanen. Ikää 24 v.
70 euron Kalevala-sormus,toimittaa niin kihla- kuin vihkisormuksenkin virkaa. Mies osti minulle tämän, minä hänelle samanhintaisen omansa. Ja ollaan 30v, maailmam tyyttväisimpiä sormuksiimme.