Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkähintaiset sormukset saitte?

Vierailija
04.04.2016 |

Naiset, minkähintaiset kihla-ja vihkisormuksenne olivat, vai tiedättekö edes niiden arvoa? Itse sain valita, kun olen kovinkin neuroottinen ihminen, ja tiedän yhteishinnan siis olevan 4000 euroa. Minusta ihan kohtuullinen hinta, en ruvennut edes kyselemään kalliimpia. Tykkään kyllä kovasti sormuksistani :) sanokaa vielä ikänne, minä olen 26.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteensä 900€, joista miehen oma oli 100€. Minä (vaimo) maksoin. 

Vierailija
42/76 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kihlasormus maksoi noin 800 € ja vihki on teetetty vanhoista koruista uusine kivineen, muistaakseni noin 600€. Molemmat valkokultaa ja lisäksi kihlassa 1 ja vihkissä 9 timanttia. Ikää oli tuolloin 24 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihkisormus maksoi muistaakseni sata markkaa. Valitsin halvimman hinnan perusteella. Miehellä ei ole sormusta, tosin minäkään en jaksa omaani käyttää. Painan kyllä nyt 10 kiloa enemmän, joten en tiedä, sopisikokaan enää. 

Vierailija
44/76 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksettiin molemmat omamme. Voi että. Miehen sormus paksua valkokulta yli 1000e. Itselläni 3 sormusta (kihla +2vihki) joiden yhteishinta yli 3000 e, oikea arvo 5000e (ulkomailta). Ja joo, on timantteja, ja kyllä uskallan pitää koska en ikinä muutenkaan hukkaa korujani. N29

Vierailija
45/76 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perintösormukset sulatettu ja hintaa tuli 100€/sormus. Hienot ja "halvat", tunnearvo korvaamaton.

Vierailija
46/76 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlasormukseni oli 600€, vihkisormus peritty eli meille ilmainen. Olen nykyään 21v, naimisissa olemme olleet yli kolme vuotta. Kihloissa kuusi. En ole ikinä halunnut mitään hirmukallista sormusta, ei varsinkaan tuhansien eurojen arvoista. Mielestäni jo tuo 600 oli hirmupaljon.

Vierailija
47/76 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormus taisi olla n.300 euroa. Mutta koska olemme muslimeja niin tämän lisäksi oli vielä myötäjäiset. Sain kultakoruja ja settejä sekä kellon. Arvoilla en ala täällä leveilemään, sillä itselleni juurikin tuo vihkisormus on tunnearvoltaa kuitenkin se kallein.

Vierailija
48/76 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5000e yhteensä kihla ja vihki. Ehdotin miehelle, että maksaisin osan, mutta vastaus oli, että ei olisi tullut kuuloonkaan ja ei kuulemma pääsisi siitä ikinä yli, jos ei olis mulle saanu ostaa mieluista sormusta :D Kai sitä edes kerran pari elämän aikana saa itsensä prinsessaksi tuntea ;)

Vierailija
49/76 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni teistä on noudattanut sitä periaatetta, että naisen kihlasormuksen (tai sen kalliimman sormuksen) arvo on 1-2 kuukauden palkka, siis miehen nettopalkan suuruinen. Mietin vaan onko vanhanaikaista olettaa sellaisen saavansa?

Vierailija
50/76 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässä ketjussa vain minimisumman sormuksiin laittaneet saavat tykkäyksiä xD jotenkin niin perin suomalaista meininkiä, "mitä vaatimattomampi sen parempi". En sano, että pitäisin vain kallista sormusta oikeana ratkaisuna, mutta kyseessä on kuitenkin sormus, jota on tarkoitus kantaa läpi elämän niin mitä pahaa siinä on, että sormukseen haluaa panostaa. Ja väittääkö joku oikeasti, että pistäisi niin kamalasti hanttiin, jos mies ostaisikin ihan omasta aloitteestaan sinulle sen timanttisormuksen 🤔

Vierailija
51/76 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus vielä kommenttiin 49, alkuperäisen säännön mukaan kihlasormuksen arvon tulisi olla 1-3 kuukauden palkkaa vastaava summa. Onko kukaan soveltanut tätä sääntöä?

http://www.bbc.com/news/magazine-27371208

Vierailija
52/76 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5000e yhteensä kihla ja vihki. Ehdotin miehelle, että maksaisin osan, mutta vastaus oli, että ei olisi tullut kuuloonkaan ja ei kuulemma pääsisi siitä ikinä yli, jos ei olis mulle saanu ostaa mieluista sormusta :D Kai sitä edes kerran pari elämän aikana saa itsensä prinsessaksi tuntea ;)

Tätä juuri tarkoitin herrasmiesmäisyydellä! Kyllä niitä hyviäkin miehiä siis vielä on :) Ap

Vierailija
53/76 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9000 e. Mieheni on rikas ;) N45

Ei ole kauaa kun on sut ottanut.

Vierailija
54/76 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieman ot, mutta miten perustellaan se, että miehen pitäisi maksaa sormukset?

Se on herrasmiehen tehtävä. Mies saa kalleimman arteen eli vaimon itselleen, joten saa se siitä vähän maksaakin ;) Ap

Mun mielestä menee kyllä tosi halvalla, jos sormuksen hinnalla muuttuu ukon omaisuudeksi.

No on se parempi kuin joutua maksamaan itse sormukset :) ja kertoohan se jotain jos mies pystyy laittamaan tuhansia naisen sormuksiin. Voi olettaa, että mies on innokas käyttämään rahaa rakkaimpaansa myöhemminkin... Ap

Tästä voinee tehdä sen johtopäätöksen, ettet pidä miestäsi kalliina aarteena....

Väärä johtopäätös, toki pidän

Vierailija
55/76 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tässä ketjussa vain minimisumman sormuksiin laittaneet saavat tykkäyksiä xD jotenkin niin perin suomalaista meininkiä, "mitä vaatimattomampi sen parempi". En sano, että pitäisin vain kallista sormusta oikeana ratkaisuna, mutta kyseessä on kuitenkin sormus, jota on tarkoitus kantaa läpi elämän niin mitä pahaa siinä on, että sormukseen haluaa panostaa. Ja väittääkö joku oikeasti, että pistäisi niin kamalasti hanttiin, jos mies ostaisikin ihan omasta aloitteestaan sinulle sen timanttisormuksen 🤔

Jokainen saa itse valita mihin panostaa.

Vierailija
56/76 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa itse valita mihin panostaa.

Toki, mutta pitäkäähän naiset puolianne ettette ihan rihkamaa ota. Jos miehellä on varaa uuteen autoonkin niin pitäisi olla muutaman tonnin sormukseen jota tosiaan kannetaan loppuikä, ja mahdollisesti myös tuleva tytärkin aikanaan! Ap

Vierailija
57/76 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

500€ kihlasormus. Oli oikeasti niin ruma (mies näki ilmeestäni, en pystynyt pidättelemään. Oli kuin joku Kinder-munasormus), että kun kuulin hinnan, meinasin revetä. Moiselle summalle olisi meidän taloudessa ollut huomattavasti parempaakin käyttöä. En enää pitänyt sormusta edes "ajatuksen vuoksi", panttilainaamoon meni ja seuraava, "korvaava" sormus maksoikin sitten 100€. Valitsin itse ja rakastan <3 Vihkisormusta en kaivannut laisinkaan, yksi riittää.

Sori jos nyt kuulostan ihan mulkulta, mutta se ensimmäinen oli oikeasti ihan hirveä. Niin kaukana mun tyylistäni kuin olla ja voi.

Vierailija
58/76 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihkisormus maksoi vähän alle 5000 markkaa. Kihlasormus oli sellainen keltakultainen perus-kihla, mitä noi nyt vanhaan aikaan maksoivatkaan..

Vierailija
59/76 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ollut yhteensä noin 100 markkaa, 30 vuotta sitten. Olemme silti vielä naimisissa, aika jännää.

Vierailija
60/76 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies osti minulle 2000 euron kihlasormuksen ja minä halusin ostaa hänen 400 euron sormuksen. Valitsimme molemmat omamme, silloin olimme opiskelijoita. N25

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan