Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys työhaluttomille

Vierailija
04.04.2016 |

Mitä teette, kun työkkäristä tulee joku pakotusjuttu, että haepa tätä tai saat karenssin? Menettekö paskaisissa collareissa työhaastatteluun, vai mitäs? Neuvoja kaipailen.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sellasen "ihan hyvän" hakemuksen joka on ylimalkaisuudessaan täysin harmaaseen massaan hukkuva.  Ei tuu kutsua haastatteluun tai jos tulee niin menet ihan vaan vaikka valmistautumatta ja sit kehut ittees ja puhu haastattelijan päälle.

Vierailija
2/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen työhaastatteluun ja annan itsestäni innokkaan mutta hieman yksinkertaisen kuvan. Kysyttäessä kerron sairauteni ja niistä johtuvat rajoitukset työelämässä - en pysty tekemään esim. seisomatyötä tai nostelemaan painavia tavaroita. Se on kyllä riittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla riittää hylkäykseen kun hakija kertoo ettei yhtään kiinnosta ja työkkäri pakotti. Terv. metallialan yrittäjä

Vierailija
4/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen sellasen "ihan hyvän" hakemuksen joka on ylimalkaisuudessaan täysin harmaaseen massaan hukkuva.  Ei tuu kutsua haastatteluun tai jos tulee niin menet ihan vaan vaikka valmistautumatta ja sit kehut ittees ja puhu haastattelijan päälle.

Tällä tavalla pääset valtion hommiin. 

Vierailija
5/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh luuserit. Taito se on tuokin, tosin en sillä kehuskelisi. Kovempi on se joka saa työn johon useampi sata muuta hakijaa.

Vierailija
6/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla riittää hylkäykseen kun hakija kertoo ettei yhtään kiinnosta ja työkkäri pakotti. Terv. metallialan yrittäjä

Eikös tällaisista tapauksista pidä ilmoittaa työkkäriin?

Vierailija
7/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että vaikka velvollisuuksia "vihaan" ja olen huono aikatauluissa, en ymmärrä työhaluttomia ihmisiä. Olen työtön ja nimenomaan yritän tehdä erottuvia hakemuksia, kaikista vaivoistani huolimatta tahdon töitä. Pelkään haastatteluja monista eri syistä, mutta todellakaan en ole työHALUTON. En kyllä millään osaa arvostaa moista elämäntapaa, mutta ei kai minun tarvitsekaan...

Vierailija
8/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehheh luuserit. Taito se on tuokin, tosin en sillä kehuskelisi. Kovempi on se joka saa työn johon useampi sata muuta hakijaa.

Joo, suhteilla.

Vierailija
9/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä tavalla pääset valtion hommiin. 

No ei kyllä pääse edes sinne.

Vierailija
10/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ihme jos pääsisin töihin vaikka yrittäisinkin. Tyrin aina haastattelut. Puhun ummet ja lammet ja sekoilen sanoissani jne.

Vierailija
11/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista kovin on se, joka on työtön, tehnyt vuosia pätkätöitä, saa silti töitä ihan ilman suhteita ja hakijoitakin on kymmeniä. Olen kovempi kuin yksikään teistä, jotka ette ole koskaan olleet työttömänä ja vein sitä paitsi paikan kaltaistenne nenän edestä. Satoja hakjoita ei ollut koulutusvaatimuksen vuoksi. 

Vierailija
12/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis ihme jos pääsisin töihin vaikka yrittäisinkin. Tyrin aina haastattelut. Puhun ummet ja lammet ja sekoilen sanoissani jne.

No eipä noihin työkkärin pakkonakkeihin mitään eliittiä ole hakemassa. Pitää ihan tarkoituksella tyriä, ettei saa sitä paikkaa.

Vierailija
13/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikipäivänä kehtaisi törttöillä missään haastattelussa! :O Sen sijaan kirjoitan niinhuonon hakemuksen, ettei ole pelkoa haastatteluun jout... siis pääsystä. Kirjoitan siis tyyliin:

"Haen yrityksessänen avoinna olevaa vessanpöntönharjanvarapesijän määräaikaista paikkaa. Olen xx-vuotias nainen ja sain tiedon  paikasta TE-keskukselta.

Ystävällisin terveisin,

Marja Moppi"

Eipä ole tullut pahemmin kutsuja jatkoon! ;) Tärkeää on kuitenkin muistaa, ettei KOSKAAN käytä ilmaisuja "työkkäri pakotti" tms. tai alas selittelemään, miten huonosti bussit kulkevat, koira ja lapset jatkuvasti sairastavat ja selkäkin niin kipeä (=työhaluttomuus).  Oikeat terveydelliset ym. syyt toki erikseen ja niihinkin oltava aina virallista dokumenttia. 

Vierailija
14/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hakenut paikkoja koska en halunnut töihin ja joka kerta työkkäri muutti kuntouttavan työtoiminnan työharjoitteluksi, joten karenssista huolimatta tuet ei tippunut mihinkään.

Nyt toi mahdollisuus on kai poistettu, joten täytyy käyttää vaan enemmän mielikuvitusta ja varmistaa, ettei varmasti joudu töihin ja silti välttää karenssin.

Vierailija
15/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä noihin työkkärin pakkonakkeihin mitään eliittiä ole hakemassa. Pitää ihan tarkoituksella tyriä, ettei saa sitä paikkaa.

Mulle työkkäri nakittaa haettavaksi mitä ihmeellisimpiä työpaikkoja. Monta kertaa ovat käskeneet hakemaan paikkaan, johon tarvittaisiin ihan eri koulutus kuin mikä minulla on tai vaaditaan tiettyä työkokemusta tai tietyn järjestelmän osaamista, mitä minulla ei tietenkään ole. Enkä tietenkään saa sitä työpaikkaa, vaikka ihan oikesti teen joka kerta tosissani hakemuksen. Tietääkö joku, miksi työkkäri silti laittaa ihan vääränlaisia paikkoja minulle haettavaksi? Onko niillä aina joku perjantaikisa, että kuka saa lähetettyä eniten pakkonakituksia?

Vierailija
16/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri joka tapauksessa sabotoi työkkärin työnhakuosoituksen takia paikkaa hakevan mahdollisuudet soittamalla rektytoijalle jälkeenpäin ja kysymällä "niin, hakiko se nyt varmasti sitä paikkaa?".

Eli ei ole mitään palkoa, että joutuu töihin työkkärin työnhakuosoituksen takia.

Vierailija
17/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku, miksi työkkäri silti laittaa ihan vääränlaisia paikkoja minulle haettavaksi?

Luultavasti tädeillä on jotkut kiintiöt työnhakuosoituksien määrässä, jotka pitää täyttää.

Vierailija
18/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri joka tapauksessa sabotoi työkkärin työnhakuosoituksen takia paikkaa hakevan mahdollisuudet soittamalla rektytoijalle jälkeenpäin ja kysymällä "niin, hakiko se nyt varmasti sitä paikkaa?".

Eli ei ole mitään palkoa, että joutuu töihin työkkärin työnhakuosoituksen takia.

Minulla on siis oikeus palkkatukeen ja nämä paikat ovat sellaisen paikallisen hyväntekijäjärjestön "annetaan vähäksi aikaa tekemistä pitkäaikaistyöttömälle" -juttuja. Viimeksikin jouduin tuollaiseen todella helposti sisään, vaikka yritin mielestäni olla vähän haluton. Täytyy vaan toivoa, että haastattelijat eivät ole miehiä, koska olen aika hyvännäköinen nainen. 

-ap

Vierailija
19/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon törmännyt moneen hakijaan, joka kysyy jo ovella että ilmoitanko työkkäriin jos kieltäytyy työstä. Vastaan: Hyvästi ja hauskaa päivänjatkoa!

Nykyään en laita firmani avoimia paikkoja enää työkkärin sivuille ollenkaan. Haen ensin puskaradiolla ja ellei jostain kumman syystä tärppää, sitten perinteinen lehti-ilmoitus. Niillä molemmilla saa hyviä työntekijöitä. 

Ja tiedoksi niille jotka alkaa viisastella: Homma opetetaan, kaikkia turvallisuusmääräyksiä, työterveyshuoltoja, kurssituksia yms noudatetaan. Palkka on paljon yli työehtosopimuksen ja paikan saa parin määräaikaisen pätkän jälkeen vakituiseksi, mikäli hoitaa hommansa.

Vierailija
20/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä tullut, enkä taustallani ainuttakaan työpaikkaa saisi vaikka tosissani hakisinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi