Kysymys työhaluttomille
Mitä teette, kun työkkäristä tulee joku pakotusjuttu, että haepa tätä tai saat karenssin? Menettekö paskaisissa collareissa työhaastatteluun, vai mitäs? Neuvoja kaipailen.
Kommentit (37)
Jos pääsis edes niihin pakkohakujen haastatteluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehheh luuserit. Taito se on tuokin, tosin en sillä kehuskelisi. Kovempi on se joka saa työn johon useampi sata muuta hakijaa.
Joo, suhteilla.
Joo. Kukaan ei koskaan ikinä saa mitään muuta kun suhteilla. Ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon törmännyt moneen hakijaan, joka kysyy jo ovella että ilmoitanko työkkäriin jos kieltäytyy työstä. Vastaan: Hyvästi ja hauskaa päivänjatkoa!
Nykyään en laita firmani avoimia paikkoja enää työkkärin sivuille ollenkaan. Haen ensin puskaradiolla ja ellei jostain kumman syystä tärppää, sitten perinteinen lehti-ilmoitus. Niillä molemmilla saa hyviä työntekijöitä.
Ja tiedoksi niille jotka alkaa viisastella: Homma opetetaan, kaikkia turvallisuusmääräyksiä, työterveyshuoltoja, kurssituksia yms noudatetaan. Palkka on paljon yli työehtosopimuksen ja paikan saa parin määräaikaisen pätkän jälkeen vakituiseksi, mikäli hoitaa hommansa.
Ja koskas mä voisin aloittaa työt tai tulla näytille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla riittää hylkäykseen kun hakija kertoo ettei yhtään kiinnosta ja työkkäri pakotti. Terv. metallialan yrittäjä
Eikös tällaisista tapauksista pidä ilmoittaa työkkäriin?
Outoa että siitäkin sakotettaisiin että ihminen puhuu totta.
Etoo niin nää työnvieroksujat lusmut luuserit :) Ootte vielä niin "älykkäitä" muka :)
Vierailija kirjoitti:
Mä oon törmännyt moneen hakijaan, joka kysyy jo ovella että ilmoitanko työkkäriin jos kieltäytyy työstä. Vastaan: Hyvästi ja hauskaa päivänjatkoa!
Mä ainakin uhkailen ihan suoraan rekrytoijaa, jos meinaa ilmoittaa kieltäytymisen työkkärin ja sen takia tulee karenssi. Päälle vielä vielä maininta rikosrekisteristä, että uhkailulla on hiukan substanssia.
Vierailija kirjoitti:
Ja tiedoksi niille jotka alkaa viisastella: Homma opetetaan, kaikkia turvallisuusmääräyksiä, työterveyshuoltoja, kurssituksia yms noudatetaan. Palkka on paljon yli työehtosopimuksen ja paikan saa parin määräaikaisen pätkän jälkeen vakituiseksi, mikäli hoitaa hommansa.
On se niin vitun jaloa, että firma ihan kouluttaa ihmisiä firman riistettäväksi.
Enpä tiedä mutta kyllähän se yleensä varmaan riittää kun kirjoittaa ikänsä, ei esim. 49 vuotiasta ota ketään töihin. Joihinkin ehkä noin kymmeniseen paikkoihin olen kuitenkin hakenut vain yhteen pääsin haastatteluun mutta kun olen sairaslomalla ynnä vastaavilla ollut niin ei kai kukaan siinä ryhmähaastattelussa niin mua juurikaan haastatellut. No ainhan niitä on myös niitä autovaatimuksia mutta mulla ei ole palkka semmoiseen koskaan riittänyt
että sillä autottomuudella karsiutuu kanssa helposti pois kun tosin alunperin en aina ymmärtänyt edes että miksi se
ois pitänyt olla mutta ehkä se siellä pääkaupunkiseudulla josta on taas
vähän aikaakin milloin sieltä hain niin
olis ollut vähän tarpeellinen kun
pystysuunnassa oli kyllä julkista
liikennettä mutta ei kauhean hyvin taas
vaakasuunnassa sitä julkista syöttöiikennettäollut. Minäkään en voi
nostella selän rappeuman takia, lisäksi
mulla on väsymyssairaudet uniapnea,
diabetes, astma selvinä sairauksina päällä jotka aiheuttaa sen että nukun helposti koko päivänkin joten se on työyerveydestä vähän valehtelua kun pidetään työkykyisenä mutta nykyään kai työterveys saa sen verran maksua siitä että kaikkia työkyvyttömiäkin pidetään työkykyisenä niin tulee sitten sitä Japani ilmiötä että ihminen vaan ehkä kuolee siihen työhönsä kun kukaan ei välitä esim. väsymyssairauksistaan. No taitaa olla kyl niin ettei edes kaikki terveet ja nuoret vaan joudu tai pääse töihin kyllä sen näkee siitä kun sitä yhtä kin paikkaa haki viisikymmentä ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään en laita firmani avoimia paikkoja enää työkkärin sivuille ollenkaan. Haen ensin puskaradiolla ja ellei jostain kumman syystä tärppää, sitten perinteinen lehti-ilmoitus. Niillä molemmilla saa hyviä työntekijöitä.
Työkkärin sivuja katsovat kyllä monet muutkin kuin työttömät, paikanvaihtajat, valmistumassa olevat, vastavalmistuneet. Sitä paitsi, työttömäktin lukevat lehti-ilmoituksia ja hakevat niitä paikkoja. Jos jään työttömäksi, puskaradio ja kielto, ettei mulle saa kertoa, on ainoa tapa, että multa saisi paikan pimitettyä. Etsin kaikki paikat, rekrysivut, lehdet, firmojen sivut. Näin tein ennenkin, mutta yllätys, paikkani ennen nykyistä, joka sitten poiki nykyisen, sain työkkärin sivujen kautta. Se sama ilmoitus oli tosin lehdessäkin ja firman omilla sivuilla. Näin ne kaikki, mutta työkkärin sivuilta sen ekana bongasin.
Luulisin, että ei ole ongelma. Vuoden verran olen lähettänyt hakemuksia paikkoihin, jotka oikeasti haluaisin. Haastatteluun olen päässyt tasan kerran. En siis usko, että kukaan vastentahtoisesti töihin joutuu, kun ei niin näytä pääsevän kovalla yrittämiselläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja koskas mä voisin aloittaa työt tai tulla näytille?
Mihin ilmoitan kun seuraavan kerran paikka on auki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se niin vitun jaloa, että firma ihan kouluttaa ihmisiä firman riistettäväksi.
On se niin vitun jaloa että maksetaan vapaaehtoisesti reilusti yli työehtosopimuksen ja palkataan työntekijöitä vakituisiin töihin. Mee sää nukkumaan, sen osaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se niin vitun jaloa että maksetaan vapaaehtoisesti reilusti yli työehtosopimuksen ja palkataan työntekijöitä vakituisiin töihin.
Alle tai yli työehtosopimuksen, se on silti riistämistä. Ei se riistämistä miksikään muuta.
Siis täh, onko tää keskustelu joku vitsi vai onko näin säälittäviä ihmisiä oikeasti olemassa? :D kysyn ihan tosissani. Näette oikeasti vaivaa, että ette pääsisi töihin ja saisi näin elämäänne kuntoon?
En tule kyllä ikinä ymmärtämään tätä, sossurahat kyllä kelpaa mutta kun oikeasti koitetaan auttaa ihmisiä itsenäiseen elämään ilman valtion holhousta niin aletaan protestoida ja kiukutella.
Vierailija kirjoitti:
Siis täh, onko tää keskustelu joku vitsi vai onko näin säälittäviä ihmisiä oikeasti olemassa? :D kysyn ihan tosissani. Näette oikeasti vaivaa, että ette pääsisi töihin ja saisi näin elämäänne kuntoon?
En tule kyllä ikinä ymmärtämään tätä, sossurahat kyllä kelpaa mutta kun oikeasti koitetaan auttaa ihmisiä itsenäiseen elämään ilman valtion holhousta niin aletaan protestoida ja kiukutella.
1) Valtio yrittää toimillaan pakottaa ihmisiä porvarin orjiksi suurpääomaan palvelukseen.
2) Valtio tai sen enempää bisnesmaailma ei halua täystyöllisyyttä, vaan ne haluavat ison työttömien reservin jarruttamaan tulokehitystä ja heikentämään työntekijön neuvotteluasemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) Valtio yrittää toimillaan pakottaa ihmisiä porvarin orjiksi suurpääomaan palvelukseen.
2) Valtio tai sen enempää bisnesmaailma ei halua täystyöllisyyttä, vaan ne haluavat ison työttömien reservin jarruttamaan tulokehitystä ja heikentämään työntekijön neuvotteluasemaa.
Juuri näin. Ja sitä parempi mitä rauhallisemmin tämä työvoimareservi käyttäytyy.
Menen edelliseen työpaikkaan tekemään keikkaa ja kieltäydyn haastattelusta työkeikkaan vedoten :)