olen tahtomattani raskaana, kaipaan neuvoja!
Hei olen nuori juuri täyttänyt 19v ja nyt olen tullut raskaaksi yhdelle miehelle. Mies ei ole edes suomenkansalainen (hänellä on väliaikainen oleskekulupa tai joku vastaava, en tiedä näistä) ja ollaan tavattu pari kertaa treffeillä yms. Viime kerralla menimme sänkyyn ilman ehkäisyä (tiedän todella tyhmää) ja tulin raskaaksi. Nyt viikkoja varmaa 4-5?
Mihin minun tulee ilmoittaa raskaudesta? Lapsen aion kyllä pitää, oli mies sitten mun elämässä tai ei, mutta miten lapsen saaminen kanssani vaikuttaa miehen oleiluun suomessa? Voiko saada pysyvän luvan, vaikkei kansalaisuutta tietenkään. Ja miten isyys tunnustetaan tällaisessa tilanteessa? Vai tunnustetaanko se vasta lapsen syntymän jälkeen dna testillä yms?
Kiitos vastauksista:)
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
"Olisi kiva kuulla, mistä vokista miehesi on (itse tunnen pk-seudulla monen vokin asukkaita, ja jos miehesi vokki sattuu olemaan sellainen, josta itsekin tunnen porukkaa, niin voin antaa sulle s-postiosoitteeni ja voimme jatkaa siellä)."
Ihan asukkaan oikeusturvan nimissä ei ole mitään syytä levitellä hänen tietojaan eteenpäin. Olitpa työntekijänä tai vapaaehtoisena mukana tjsp, niin kyllä sun pitäis tämä hoksata.
No joo, ehkä nimistä ei ole hyvä puhua nimenomaan yksityisyydensuojan takia. Tuli vain sellainen olo, että voisin ap:n kanssa jutella lisää aiheesta (vaikkei samoja ihmisiä tunnettaiskaan).
itselläni kans sama tilanne. 18v ja vahinkoraskaus. tässä on vielä semmonen homma käyny että poikaystävä (ihan suomalainen) ei välttämättä oo isä vaan on myös yks mustempi isävaihtoehto..:(
:( kirjoitti:
itselläni kans sama tilanne. 18v ja vahinkoraskaus. tässä on vielä semmonen homma käyny että poikaystävä (ihan suomalainen) ei välttämättä oo isä vaan on myös yks mustempi isävaihtoehto..:(
No johan oot liemeen ittes laittanut. Kannattaa kertoa totuus molemmille nyt heti, eipä tuossa muuta oikein voi tehdä.
Öö missä luki, että mies on muslimi tai puhuisi edes arabiaa..
Kiitos muille neuvoista! Eiköhän saada tilanne ratkaistua!:)
Ap
Tällaisissa tilanteissa olisi oikein että ap:n pitäisi sitten kyetä elättämään koko perheensä, ml. lapsen isä, tai koko perhe heivattaisiin isän kotimaahan. Koska ollaan nyt rehellisiä, se ei tule toteutumaan että isä elättäisi perheensä joten siihen että äiti sen tekisi olisi edes pienen pieni mahdollisuus. Ja mitä järkeä elättää näitä valtion rahoilla?
Vierailija kirjoitti:
Öö missä luki, että mies on muslimi tai puhuisi edes arabiaa..
Kiitos muille neuvoista! Eiköhän saada tilanne ratkaistua!:)
Ap
No palaa nyt kuitenkin kertomaan, mitä tuleva isä sanoi!
Tahtomattasi raskaana, sinut on siis raiskattu. Ota yhteys poliisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitat terveyskeskuksen äitiysneuvolaan ja varailet aikaa ensikäynnillle. Siitä se lähtee. Kannattaa varmaan testauttaa raskauden lisäksi myös HIV ja sukupuolitaudit.
Esim. HIV ja klamydia testataan automaattisesti.
Entä kuppa, tippuri, tai neekerisankkeri. Näillä tulijoilla voi olla mitä tahansa.
"Olisi kiva kuulla, mistä vokista miehesi on (itse tunnen pk-seudulla monen vokin asukkaita, ja jos miehesi vokki sattuu olemaan sellainen, josta itsekin tunnen porukkaa, niin voin antaa sulle s-postiosoitteeni ja voimme jatkaa siellä)."
Ihan asukkaan oikeusturvan nimissä ei ole mitään syytä levitellä hänen tietojaan eteenpäin. Olitpa työntekijänä tai vapaaehtoisena mukana tjsp, niin kyllä sun pitäis tämä hoksata.