olen tahtomattani raskaana, kaipaan neuvoja!
Hei olen nuori juuri täyttänyt 19v ja nyt olen tullut raskaaksi yhdelle miehelle. Mies ei ole edes suomenkansalainen (hänellä on väliaikainen oleskekulupa tai joku vastaava, en tiedä näistä) ja ollaan tavattu pari kertaa treffeillä yms. Viime kerralla menimme sänkyyn ilman ehkäisyä (tiedän todella tyhmää) ja tulin raskaaksi. Nyt viikkoja varmaa 4-5?
Mihin minun tulee ilmoittaa raskaudesta? Lapsen aion kyllä pitää, oli mies sitten mun elämässä tai ei, mutta miten lapsen saaminen kanssani vaikuttaa miehen oleiluun suomessa? Voiko saada pysyvän luvan, vaikkei kansalaisuutta tietenkään. Ja miten isyys tunnustetaan tällaisessa tilanteessa? Vai tunnustetaanko se vasta lapsen syntymän jälkeen dna testillä yms?
Kiitos vastauksista:)
Kommentit (30)
Soita neuvolaan ja varaa aika. Ei välttämättä vaikuta siihen, saako mies pysyvää oleskelulupaa vai ei, siihen vaikuttavat niin monet asiat (esim. työllistyminen). Isyyden voi nykyään tunnustaa neuvolassakin, dna-testiä ei tarvita, jos mies ei sitä vaadi.
En aio tehdä aborttia. Ja asuu kyllä tällähetkellä, hän on irakilainen :)
Ap
Soitat terveyskeskuksen äitiysneuvolaan ja varailet aikaa ensikäynnillle. Siitä se lähtee. Kannattaa varmaan testauttaa raskauden lisäksi myös HIV ja sukupuolitaudit.
Minullakin kiinnostaisi tietää miten vaikuttaa noihin oleskelulupiin ja tämä isyyden tunnustaminen.. Terveisin saman kaltaisessa tilanteessa oleva 18v
Voi viddy, ja taas houkutellaan paratiisiin. Satatuhatta kolkuttaa jo ovella.
Vierailija kirjoitti:
Soitat terveyskeskuksen äitiysneuvolaan ja varailet aikaa ensikäynnillle. Siitä se lähtee. Kannattaa varmaan testauttaa raskauden lisäksi myös HIV ja sukupuolitaudit.
Esim. HIV ja klamydia testataan automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin kiinnostaisi tietää miten vaikuttaa noihin oleskelulupiin ja tämä isyyden tunnustaminen.. Terveisin saman kaltaisessa tilanteessa oleva 18v
Höpö höpö.
Miten tämän selittäisin... he eivät ole vielä tutustuneet meidän kulttuuriin, ja jakavat naiset hyviin naisiin ja huonoihin naisiin. Huonoja naisia ovat ne, jotka käyvät baarissa ja harrastavat seksiä ennen avioliittoa. Heille se on suuri paha ja häpeä, että olet raskaana jo nyt. Mies tietysti ajattelee, että tällä keinoin hän saa jäädä maahan, kun hänen lapsensa on Suomen kansalainen, mutta todennäköisesti hänellä on hyvin ristiriitaiset tunteet sinusta ja tästä koko tilanteesta. Hyvin suurella todennäköisyydellä hänellä on Irakissa vaimo.
Toki miehen pitää saada tietää asiasta, hänen lapsensahan sieltä on syntymässä, mutta sinun pitää istua alas ja jutella hänen kanssaan hiukan meidän kulttuurista ensin. Sinun pitää kertoa hänelle, että Suomessa nykyään useimmat saavat lapsia ennen avioliittoa, eikä ole ollenkaan erikoista, että lapsi tulee hyvinkin lyhyen suhteen seurauksena. Ja että siinä ei ole mitään pahaa meidän kulttuurissamme. Tee hänelle selväksi, haluatko jatkaa hänen kanssaan suhdettaan, ja mitä se tarkoittaa. Jos ette jatka, kerro hänelle, että hän saa nähdä lasta säännöllisesti ja olla mukana lapsen elämässä, mutta lapsi asuu sinun luonasi. Jos jatkatte, niin kerro hieman suomalaisesta parisuhteesta. Nämä asiat eivät todellakaan ole selviä heille, usko minua, minulla on kokemusta.
Kirjoita näitä asioita vaikka translate.google.comiin englanniksi ja käännä sillä arabiaksi (englannista kääntyy paremmin kuin suomesta), mutta tietysti parempi olisi nähdä kasvotusten. On erittäin tärkeää jutella kaikki asiat, koska pahoin pelkään, että hän pitää sinua huorana. Useimmille heille kaikki ennen avioliittoa uusien tuttavuuksien kanssa seksiä harrastavat naiset ovat huoria. Toivottavasti sinun miehesi on poikkeus. Päivitähän kuulumisiasi tänne myöhemminkin.
Olisi kiva kuulla, mistä vokista miehesi on (itse tunnen pk-seudulla monen vokin asukkaita, ja jos miehesi vokki sattuu olemaan sellainen, josta itsekin tunnen porukkaa, niin voin antaa sulle s-postiosoitteeni ja voimme jatkaa siellä).
Jos mies on muslimi, varaudu ongelmiin. Lapsen sukuelimet pitää silpoa, hän päättää. Lasta piestään ja kuritetaan ruumiillisesti, hän päättää. Sinä pysyt kotona ja olet hiljaa, hän päättää kaikesta mikä koskee sinua ja lasta. Ellet usko, hän lähtee Irakiin sen lapsen kans ja/tai tappaa sinut koska tottelematon vaimo on muslimiehelle häväistys. Tee abortti kun vielä pystyt. Ellet halua missään olosuhteissa aborttia, älä ainakaan kerro miehelle lapsesta.
Trollin aiheitakin on yhtä paljon kuin ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Trollin aiheitakin on yhtä paljon kuin ihmisiä.
Ja joillain omaa aikaa aivan liikaa tänä päivänä.
Meillä oli opiskelija-asunnossa naapurina pariskunta, jossa nainen oli suomalainen ja mies irakilainen. Emme nähneet naisen _koskaan_ poistuvan asunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli opiskelija-asunnossa naapurina pariskunta, jossa nainen oli suomalainen ja mies irakilainen. Emme nähneet naisen _koskaan_ poistuvan asunnosta.
Meillä oli Satolla naapurina irakilainen perhe, aika nuoret vanhemmat ja muutama lapsi. Ihan normaaleja ihmisiä olivat, grillasivat pihalla ja olivat ystävällisiä, kun vastakkain satuttiin. He olivat myös autotallinaapureitamme, joten tuli aina joskus juteltua muutama sananen.
No jos haluat päästä lapsestasi eroon, niin mene ihmeessä kertomaan että sinä olet isä (Iskä voi hakea oikeuksiaan sitten lakiteitse) tai teetä ihmeessä se isyyden tunnustus dna-testillä Irakin kun isi on Irakista. Isi sitten joskus vie lapsen vähän sukuloimaan - eikä tule enää takaisin.
Kannattaa miettiä kaksi kertaa, onko Irak oikeusvaltio, ja mitä oikeuksia kristityllä äidillä on siellä. Ei mitään. Et tunne ihmistä lainkaan, mutta isän hänestä jo haluaisit? Sanon suoraan, että olet aika lapsellinen ja tervettä järkeä kaivattaisiin nyt. Olisi kaivattu jo pari viikkoa sitten nimellä katumuspilleri.
Abortti olisi hyvin viisas ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Soita neuvolaan ja varaa aika. Ei välttämättä vaikuta siihen, saako mies pysyvää oleskelulupaa vai ei, siihen vaikuttavat niin monet asiat (esim. työllistyminen). Isyyden voi nykyään tunnustaa neuvolassakin, dna-testiä ei tarvita, jos mies ei sitä vaadi.
Eikös se neuvolassa hoidettava isyydentunnustaminen koskenut vaan avoliittolaisia?
Paljon tsemppiä aloittajalle!
Onnellista vauvan odotusta!
Uskokaa tai älkää ;näitä tapauksia on suomenmaassa jo monia, et ole ainoa pakolaiselle lasta odottava nuori nainen.
Mietin vain teidän selviämistä ym.mitä kaikkia ristiriitaisuuksia voi myöhemmin tulla vastaan.jos lapsesi isä ei saakkaan turvapaikkaa Suomesta? Jos hän haluaa oman lapsensa mukaansa kotimaahansa? Jos hänellä on jo perhe ennestään jne.?
Soita lähimpään äitiysneuvolaan ja kerro tilanteesi.
Olen tahtomattani raskaana...hehehehe...hyvä läppä. Eikös se raskaus nimenomaan ala suojaamattomasta yhdynnästä, joten mikä tässä on ollut tahdonvastaista?
Asuuko mies siis vastaanottokeskuksessa? Minkä maalainen? Jos aiot tehdä abortin, niin älä edes kerro asiasta miehelle.