Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Koska tällaisiakin kommentteja on täällä tullut vastaan. Mitä mieltä olet motiivistasi lapsentekoon nyt?

• ylös 11
  • alas 0

Sivut

Kommentit (71)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt oikein ymmärrä tätä kysymystä, jos suoraan sanon.

Rautalangasta: jonkun elämä on niin sisällötöntä, että tarvitsee lapsen täyttämään sen oman elämän mitäänsanomattoman tyhjyyden. Tämä on se syy, miksi sitten tekee lapsen. Näin minä olen heidän kommenttinsa ymmärtänyt.

• ylös 49
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä myönnän ja edelleen lapset on parasta, ehdottomasti! Nyt 4v. ja kohta 2v. :)

Kerrotko lapsillesi, että äiti hommasi heidät omiksi leikkikavereikseen ja leluikseen, kun oli muuten niin tylsää?

• ylös 28
  • alas 21
Vierailija

Jälkeenpäin mietittynä, niin kyllähän se sitä taisi olla.

Kummallakin duunit, hyvä kämppä, menoja mentiin ja naimisissa oltiin, yhdessä silloin seittemättä vuotta. Tuli semmonen fiilis, että mitäs nyt tarttis tehdä.
Aikamme ihmeteltiin ja mulle tuli älytön vauvakuume. Sitä toppuuteltiin vuoden päivät ja tidettiin, että voishan sitä mukulan pari tehdä.
Niin me tehtiin. Mukavaa on ollut.

• ylös 49
  • alas 2
Vierailija

Aivan kaikki syyt tehdä lapsia on jotenkin sen oman selustan turvaamista. Lapsia tehdään omaan yksinäisyyteen, suojaksi maailmaa vastaan, kumpanin tai vanhempien tai uskonnollisen yhtisön mieliksi, tietyn sosiaalisen statuksen saavuttamiseksi tai kun ei vaan nyt tiedetä, että millekä tässä alettais kun elämästä ei oikein saa otetta, ja töitä ja opintoja ei joko ole tai niistä ei meinaa löytä mielekkyyttä.

Lapsien tekeminen nimenomaan on tietynlaista heikkoutta, tiettyä kaipausta johonkin joka on pysyvää ja turvallista. Se on inhimilistä eikä siinä ole mitään väärää, jos pystyy huolehtimaan lapsesta.

• ylös 54
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Rautalangasta: jonkun elämä on niin sisällötöntä, että tarvitsee lapsen täyttämään sen oman elämän mitäänsanomattoman tyhjyyden. Tämä on se syy, miksi sitten tekee lapsen. Näin minä olen heidän kommenttinsa ymmärtänyt.

Okei, eli jos haluaa tuoda elämäänsä lisää sisältöä, se tarkoittaa, että elämä on sisällötön. Voiko siis sanoa, että harrastuksiakin aloitetaan siksi, että elämässä ei ole sisältöä? 

• ylös 18
  • alas 0
Vierailija

Hahhaa.. Mä ehdin kokea ja nähdä elämää ennen kun tulin raskaaksi eli lähemmäs 30v. Matkustelin, näin kavereita, harrastin kaikennäköistä yms. Jossain välissä alkoi vaan tuntua elämä tyhjältä, kuin jotain puuttuisi. Se aika ennen lapsia oli kivaa tottakai, mutta tosiaan aloin kaipaamaan muuta. Nyt on aivan ihanaa olla lasten kanssa kotona ja seurata miten nämä omat lapset touhuaa, kasvaa ja kehittyy. Ja ehei, ei elämä lapsiin loppunut vaan nyt voi tehdä asioita yhdessä lasten kanssa! Joka päivä saa nauraa näiden jutuille ja päivääkään en vaihtaisi pois!

• ylös 14
  • alas 6
Vierailija

Ei minun elämäni mitenkään tyhjää ollut, mutta tietysti ajattelin että elämä on vielä rikkaampaa lasten kanssa. 

Kuka nyt teksi lapasia ajatuksella, että sitten on varmasti ihan helkutin tylsää ja tyhjää. Eli ei tässä mitään "myöntämistä" ole. Totta kai lapsia tehdään tuomaan sisältöä elämään. 

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myönnän ja edelleen lapset on parasta, ehdottomasti! Nyt 4v. ja kohta 2v. :)

Kerrotko lapsillesi, että äiti hommasi heidät omiksi leikkikavereikseen ja leluikseen, kun oli muuten niin tylsää?

Nyt on oikein laatupuhdas olkiukko kyseessä. 

• ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hahhaa.. Mä ehdin kokea ja nähdä elämää ennen kun tulin raskaaksi eli lähemmäs 30v. Matkustelin, näin kavereita, harrastin kaikennäköistä yms. Jossain välissä alkoi vaan tuntua elämä tyhjältä, kuin jotain puuttuisi. Se aika ennen lapsia oli kivaa tottakai, mutta tosiaan aloin kaipaamaan muuta. Nyt on aivan ihanaa olla lasten kanssa kotona ja seurata miten nämä omat lapset touhuaa, kasvaa ja kehittyy. Ja ehei, ei elämä lapsiin loppunut vaan nyt voi tehdä asioita yhdessä lasten kanssa! Joka päivä saa nauraa näiden jutuille ja päivääkään en vaihtaisi pois!

Tämä oli siis vastaus viestiin nro 4. Ei lainaus näköjään onnistunut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On luonnollinen tarve haluta lapsia, mitä sitä sen enempiä erittelemään. 

Itse asiassa ei ole luonnollinen tarve haluta lapsia, sillä niiden saaminen ei ole ollut halusta kiinni kuin aivan viimeisten 50:nen vuoden ajan. Sitä ennen on riittänyt, että suhtee toinen osapuoli, fyysisesti tai henkisesti voimakkampi, on halunnut seksiä, ja lapsia on tullut halusi niitä tai ei.

• ylös 16
  • alas 6
Vierailija

Siis tottakai lapsi tuo sisältöä elämään, tai ehkä voisi sanoa, että laajentaa ja tuo uusia näköaloja elämään. Ja tottakai se on yksi motivaattori. Halutaan kokea esim. joulut lasten kanssa ja opettaa lapsille pyöräilyä, pihaleikkejä jne. jne. Miksi se olisi huono asia, kun on kuitenkin rahkeita ja rakkautta antaa lapselle? Vähän sama kuin sanoisi, että on väärin tehdä hyväntekeväisyyttää, kun saa siitä hyvän mielen myös itselleen. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ei ole luonnollinen tarve haluta lapsia, sillä niiden saaminen ei ole ollut halusta kiinni kuin aivan viimeisten 50:nen vuoden ajan. Sitä ennen on riittänyt, että suhtee toinen osapuoli, fyysisesti tai henkisesti voimakkampi, on halunnut seksiä, ja lapsia on tullut halusi niitä tai ei.

Eli ihmiset poikkeavat kaikista muista eläimistä sillä lailla, että heillä ei ole minkäänlaista vaistoa, joka takaisi lajin jatkumisen. Mielenkiintoista. Kerro toki asiasta enemmän.

• ylös 10
  • alas 9
Vierailija

En kyllä ymmärrä mitä myöntämistä siinä on. Totta kai lapsia tehdessä on se ajatus, että ne tuovat elämään myös uutta sisältöä. Miksi niitä muuten tehtäisi? Jostain velvollisuudesta? Ja lapset tuovat sisältöä elämään, halusi sitä tai ei. Normaali ihminen siis ymmärtää, että sitä sisältöä on joka tapauksessa tulossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Okei, eli jos haluaa tuoda elämäänsä lisää sisältöä, se tarkoittaa, että elämä on sisällötön. Voiko siis sanoa, että harrastuksiakin aloitetaan siksi, että elämässä ei ole sisältöä? 

Sitä sinun pitäisi kysyä niiltä naisilta, jotka palstalla ovat kertoneet haluavansa sisällöttömään elämäänsä jotakin eli lapsia. Minusta se on kammottava syy hankkia lapsia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä mitä myöntämistä siinä on. Totta kai lapsia tehdessä on se ajatus, että ne tuovat elämään myös uutta sisältöä. Miksi niitä muuten tehtäisi? Jostain velvollisuudesta? Ja lapset tuovat sisältöä elämään, halusi sitä tai ei. Normaali ihminen siis ymmärtää, että sitä sisältöä on joka tapauksessa tulossa.

Kyse ei ole siitä etteikö sisältöä tulisi, vaan siitä, että sisältöä ei ole ollut ja nimen omaan siihen tyhjyyteen lapsi on hankittu täyttämään. Nämä ihmiset voisivat hankkia koiran.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kaikkien lajien perustehtävä on lisääntyminen. 

Eli kyllä luonnollisuudesta voi puhua. Ihminen toki on poikkeus siinä mielessä, että mieli on moniulotteisempi ja näin on syntynyt keskuuteemme poikkeusyksilöitä. 

Poikkeuksia nämä kuitenkin ovat edelleen.  Reilusti yli 80 prosenttia suomalaisista lisääntymisikäisistä suunnittelee jäävänsä lapsettomiksi. Katuvien osuutta ei vielä tiedetä. 

Sivut