voisitko olla teurastaja
olisiko sinusta teurastajan työhön?
palkka on hyvä kuulemma
Kommentit (34)
ja et ole siis ikinä tappanut mitään?
edes hämähäkkiä, muurahaista, matoa, hyttystä?
jos syöt lihaa olet osasyyllinen tappamiseen, minä syön ja en tunne huonoa omaatuntoa siitä
jopa leivässä on hyönteisiä jotka sinne menevät viljan mukana.
miksi hyönteisen tappaminen on pienempi paha kuin isomman eläimen?
Kyllä se niitä vihonviimeisiä vaihtoehtoja olisi HSL:n lipuntarkastajan ohella.
Mutta, jos toinen vaihtoehto olisi asunnottomuus ja kadulla kerjääminen, niin kai se pakko olisi ottaa kirves käteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä! En antaisi itselleni anteeksi toisen tappamista.
Toisen?
Oletko sika vai lehmä?
Vierailija kirjoitti:
Ööhhh... teurastaja tappaa eläimiä eikä ihmisiä.
Katsos, ei se liha itsekseen hyppää eläimestä marketin hyllylle.
Kyllä muuten voisin olla, mutta työ on fyysisesti varsin raskasta.
Mielellään en, se ei olisi unelma-ammattini.
Mutta koska arvaan mikä tässä on ap:n kompa, niin sanon, että jos lihansyöntini hinta olisi se, että joudun itse myös lihani tappamaan, niin vastaan että kyllä, olisin valmis tappamaan liharuokani jos se olisi siitä kiinni.
Olettaen tietenkin, että osaisin tehdä sen (lue: eläintä turhaan kiduttamatta) ja siihen olisi asianmukaiset välineet (pointtina taas, ettei eläin kärsi turhaan).
Noudatan vegaani ruokavaliota, mutta en kyllä silloinkaan kun lihaa söin niin olisi voinut itse teurastaa ruokaani.
Kyllä mä voisin olla teurastaja, työ siinä missä muutkin. Hyvä liksa olisi kyllä plussaa, mutta en taida enää tässä iässä vaihtaa alaa. n45v
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muuten voisin olla, mutta työ on fyysisesti varsin raskasta.
Kyllä , seon ihan tappotahtista. Eikä siinä koskaan tapeta toista, aina pitää ottaa ensimäinen. Menee muute järjestykset sekasin.
Eikä, ei teurastamossa näy missään kirvestä.
Keräät itsellesi karmaa tappamalla eläviä olentoja. Karman joudut korvaamaan seuraavissa elämissäsi.
Kai voisin kovettamalla itseni, mutta en haluaisi. En näe mitään syytä, miksi eläimiä pitäisi tappaa.
Kalan pystyn tappamaan,sillä kaloja syönkin. Muita eläviä en tapa -enkä myöskään syö.
Kaikkien, jotka syövät lihaa tulisi kyllä mielestäni kuitenkin pystyä myös itse tappamaan ne eläimet jotka aikoo syödä.(tai lakata hurskastelemasta)
Metsästäminen on mielestäni ok. jos metsästää eläimiä syödäkseen ja osaa ampua ne niin,että ne kuolevat heti ensimmäisellä laukauksella (tai vaikka nuolella) Kaikki muinaisheimot ja -kansat maapallolla harjoittivat pyyntikulttuuria ja luonnossa tietysti eläimetkin tappavat toisiaan.
Mielestäni se,että seepra joutuu leijonan(huom. yleensä naarasleijonan) saaliiksi on sille täysin luonnollinen kuolema ja se on vain luonnon kiertokulkua. Siihen ei liity mitään moraalista ongelmaa.
Leijona on luonnostaan saalistaja ja seepra on sen ympäristössä elävä saalis. Näin se vain on ja se on luontoa ja sillä siisti.Hyeenat pyrkivät leijonien ruokailtua saaliinjaolle ja raadonsyöjälinnut huolehtivat luissa roikkuvista lihan rippeistä,loppu jää raatokuoriaisille ja madoille.Kaikki tulee siis käyteytyksi
Luonnottomiahan ovat vain ne ihmisten rakentamat suurkanalat,suurnavetat ja suurteurastamot.(joista (ainakin viime aikoihin asti) monet ovat vain häirinneet luonnon tasapainoa esim. karjatalousjätteiden muodossa rehevöittäneet ja siis saastuttaneet järviä. )
Vierailija kirjoitti:
Kai voisin kovettamalla itseni, mutta en haluaisi. En näe mitään syytä, miksi eläimiä pitäisi tappaa.
Syötkö lihaa?
Voisin. Eläimet on kuitenkin vain eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syötkö lihaa?
Eikä se ollut ihan pääteltävissä, etten syö. Muuten olisi aika älytöntä kirjoittaa noin. :)
Olen eläinrakas ihminen ja jossakin määrin jopa aktivistikin. Silti uskon, että pystyisin tekemään töitä teurastamolla.
Eläimet on tarkoitus tainnuttaa nopeasti, jonka jälkeen se kurkku viilletään auki. Ei se nyt kauheen montaa sekuntia ehdi kärsimään.
Jos vertaa vaikka siihen hyttysmäärään, jonka olen listinyt elämäni aikana, saatika liha jonka olen syönyt elämäni aikana.
Jos vielä mietitään senkin kautta, että meidän iholla elää kaikenlaisia ötököitä ja matoja, jotka kärsivät kasvojen pesemisestä, meikkauksesta jne. saa olla aika varovainen, jos aikoo olla tappamatta mitään.
Kyllä mä flunssassa tapan ne sairauden aiheuttamat bakteerit, samoin jos on hiiva, niin en ala tukemaan sen elämää.
Eläinihmisenä näkisin tässä jopa oman etunsa, voisin ainakin tietää ettei niitä eläimiä hakata ja potkita eikä aiheuteta turhaa kärsimystä, jos minä olisin siinä pulttipyssy kädessä.
Ja tuhansia eläimiähän kuolisi siinä päivittäin, ei siinä ehdi mansikkia ja mustikkia juuri miettiä ja silitellä.
Eihän kätilökään jokaiseen vauvaan rakastu, joka syntyy, vaan suoriutuu työstään jopa mekaanisesti, koska tekee sitä niin paljon. Eikä lähihoitaja itke jokaisen palvelutalossa kuolleen ihmisen perään, vaikka olisi muuten empaattinen ihminen.
Se on aina helppo omasta kodista huudella mitä tekisi ja jättäisi tekemättä, mutta todellisuus on vähän eri.
Vierailija kirjoitti:
Ei teurastaja tapa niitä eläimiä. Se vaan nylkee ja paloittelee. Tässä näkee kuinka viherpiiperoyhteiskunta on vieraantunut totuudesta.
Voisin muutoin mutta työ on liian raskasta mun huonolle selälle. Eikä palkkakaan ole parempi kuin mun nykyisessä työssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei teurastaja tapa niitä eläimiä. Se vaan nylkee ja paloittelee. Tässä näkee kuinka viherpiiperoyhteiskunta on vieraantunut totuudesta.
No kukas se ne elukat sitten tappaa jos ei teurastaja? Viikatemies?