Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voisitko olla teurastaja

Vierailija
03.04.2016 |

olisiko sinusta teurastajan työhön?
palkka on hyvä kuulemma

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedättekö te edes mitä se työ käytännössä on? ei siellä ihminen ite tapa vaan joku.. ihminen ohjaa sitä jne.

Vierailija
22/34 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tiedättekö te edes mitä se työ käytännössä on? ei siellä ihminen ite tapa vaan joku.. ihminen ohjaa sitä jne.

miks nykyään sanoja katoaa kun lähettää viestin? :D Siis siellä on joku kone joka hoitaa ns. likaisen työn ja ihminen ohjaa sitä konetta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin myös tappaa sodassa toisia ihmisiä enkä varmaan tuntisi juuri mitään koska olen aika tunteeton

Vierailija
24/34 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teurastamolla kyllä ihan itse teurastetaan se eläin. Esim pistopuukolla. Ennen pistoa eläin tainnutetaan koneellisesti eikä eläimellä ole mitään silmärefleksejä yms piston aikana eli eläin on täysin tainnuksissa eikä koe kipua :) Ja kyllä voisin teurastaa.

Vierailija
25/34 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi, kun lähin teurastamo on niin monen sadan kilometrin päässä, että ei kannata. Hätätapauksessa olisi varmaan pakko teurastaa vaikka oma eläin.

Vierailija
26/34 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tämän mukaan naudat tainnutetaan yleisimmin pulttipistoolilla ennen verenlaskua http://www.elaintieto.fi/media/33688/HTO-naudan-teurastus.pdf 

Pienemmät elukat varmaan tainnutetaan kaasulla tai sähköllä.

Vierailija
27/34 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voisin olla teurastaja, onhan miehenikin pyöveli. Meillä kulkee teurastaminen suvussa verenperintönä.

Vierailija
28/34 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta koska arvaan mikä tässä on ap:n kompa, niin sanon, että jos lihansyöntini hinta olisi se, että joudun itse myös lihani tappamaan---

Minäkin epäilen, että tuohon ap yrittää vedota. Minä en voisi tappaa, mutta syön kyllä toisinaan lihaa. Ei ole pakko itse tappaa ruokaansa. Ei kaikkien tarvitse haluta olla sairaanhoitajiakaan, mutta annan heille silti oikeuden käyttää terveyspalveluja. Ei kaikista ole palomiehiksi, tilitarkastajiksi eikä uimavalvojiksi tai lukuisiin muihin töihin, enkä silti evää heiltä niitäkään palveluja tarvittaessa.

Vierailija
29/34 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin olla, mutta en voisi. Fysiikka ei kestäisi sitä pidemmän päälle, mutta kyllä hätäteurastamaan aina pystyn ja olen niin joutunut tekemäänkin.

Vierailija
30/34 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskipalkka n. 3500€.  Verojen jälkeen en sanoisi hyväksi palkaksi kun ottaa huomioon työn kuvan. Pienissä teurastamoissa ei ole siivoajiakaan erikseen vaan teurasjätteen siivouskin kuuluu palkkaan. 

Vierailija
31/34 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

palkka on hyvä kuulemma

Onko kyse ihmisen vai eläimen teurastamisesta?

Vierailija
32/34 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

palkka on hyvä kuulemma

Onko kyse ihmisen vai eläimen teurastamisesta?

Typerä kysymyskin.Tiedät kyllä vastauksen oikein hyvin itsekin.

Vierailija
33/34 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen teurastanut kanoja ja voisin pienimuotoisesti teurastaa eläimiä (riistaa ja omia lehmiä yms). Liukuhihnateurastukseen musta ei varmaan olisi. Syön lihaa ja kestän kuolleet eläimet, mutta mulle on tärkeää tietää että eläin on saanut hyvän elämän. Tai ettei se tule mistään tehotuotantolaitoksesta.

Vierailija
34/34 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi. Nyky-Suomessa lihaa ei tarvitse lappaa joka päivä kuonoon. Pysyisi ne kansantauditkin kurissa paremmin. Mielestäni lihaa syövät aikuiset ovat kylläkin rinnastettavissa metsästäjiin ja teurastajiin. Onneksi kasvissyönti ja veganismi yleistyy koko ajan ja ihmiset heräävät vääryyksiin.