Lapseni opettaja kirjoitti sähköpostiin "keskiviikko-aamuna"
Asiayhteys: "Elina myöhästyi koulusta keskiviikko-aamuna." Opettaja on luokanvalvoja ja opettaa lisäksi suomen kieltä.
Laittaisitko palautetta vai antaisitko olla?
Kommentit (40)
Joo kyllä minä vähän palautetta laittaisin sille lapselle että myöhästyminen on väärin.
En laittaisi palautetta muuten kuin kirjoittamalla tuon muodon oikein vastauksessani. Sietämätöntä, että edes opettajat eivät enää hallitse oikeinkirjoitusta.
Vastaa hänelle käyttäen oikeaa kirjoitusasua. Ehkä tajuaa siitä. On se kyllä outoa, jos edes äidinkielen opettaja ei osaa suomea...
Vierailija kirjoitti:
Vastaa hänelle käyttäen oikeaa kirjoitusasua. Ehkä tajuaa siitä. On se kyllä outoa, jos edes äidinkielen opettaja ei osaa suomea...
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vastaa ensin kolmeen kysymykseen miettiessäsi:
1. Mitä väliä?
2. Mitä väliä?
3. Mitä väliä?
.
Joo, eihän sillä ole mitään väliä, että opettajan osaaminen on tuolla tasolla, että keskviikko-aamu kirjoitetaan väliviivalla. :D
Varmaan jokin aivopieru. Tulee mullekin todella usein milloin mitäkin virheitä, joista jälkikäteen huomaan että ne on väärin. Ylppäreistäkin tuli laudatur äidinkielestä, mikä nyt ei ole sama asia kuin suomen kielen opiskelu, mut ihmisiä ne opettajatkin vaan on.
Lapsen opettaja on varmaan viettänyt liikaa aikaa tällä palstalla, siksi alkaa tulla oikeinkirjoitusvirheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Mitä väliä?
2. Mitä väliä?
3. Mitä väliä?
.
Joo, eihän sillä ole mitään väliä, että opettajan osaaminen on tuolla tasolla, että keskviikko-aamu kirjoitetaan väliviivalla. :D
Kirjotusvirhe on kirjoitusvirhe. Edelleen, mitä väliä?
Uuden tutkimuksen mukaan kirjoitusvirheistä netissä saivartelevia pidetään idiootteina. Miksi haluat vaikuttaa idiootilta?
Monet vastaavat sp viesteihin kännyllä ja kaikkihan nyt tietää , että siinä helposti niitä pieniä virheitä sattuu...
ainakin itsellä sellaiset nakkisormet :)
Meillä reksi laittaa Wilmaan sadoille vanhemmille viestejä, joiden puolesta saa myötähävetä. Yhtään ei oikolueta.
Todellakin laittaisin korjauksen tuosta menemään opelle. Eikö ole parempi että vanhempi huomauttaa opettajan huonosta kirjoitustaidosta asiallisesti, kuin että joku näsäviisas 12-vee (itse olisin todellakin tuossa iässä jo huomannut virheen) ilkkuu koko luokan edessä että ope ei osaa kirjoittaa? Tuo ei ole edes kirjoitsusvirhe (sic) vaan joku käsittämätön aivopieru. Vain huonolla kielikorvalla varustettu ylipäätään sortua tuontasoiseen virheeseen.
Tarvittaessa sitten vaikka ISK:sta joku lähdeviite mukaan.
Mun äiti oli äidinkielenopettaja. Jos ja kun välillä tuli koulusta noottia reissuvihkoon ja sen äidille näytin, äiti korjaili viestin lähettäneen opettajan virheet ensin punakynällä ja sitten kirjoitti oman vastauksensa. En tiedä kumpi nolotti enemmän; näyttää äidille mitä ilkeyttä olin tehnyt, vai näyttää opettajalle äidin vastaus.
Tästä johtui sitten se, että opettajat eivät enää laittaneet reissuvihkoon viestiä vaan alkoivat hoitaa asiat puhelimitse.
Anna olla ap. Ei ole vaivan arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Mitä väliä?
2. Mitä väliä?
3. Mitä väliä?
.
Kirjotusvirhe on kirjoitusvirhe. Edelleen, mitä väliä?
Uuden tutkimuksen mukaan kirjoitusvirheistä netissä saivartelevia pidetään idiootteina. Miksi haluat vaikuttaa idiootilta?
Eikö mielestäsi opettajan tarvitse osata ainetta, jota opettaa?
Siis oliko ap ihan tosissaan? :D Kyllä minäkin YLÄASTEELLA huomasin äikänopella kerran yhden yhdyssanavirheen. Ei tullut mieleenkään lähteä ulisemaan tai pätemään, vaikka ihan kakara olinkin. Hän oli todella ihana ja pätevä opettaja tuosta yhdestä virheestä huolimatta. Ymmärtäisin huolen, jos virheitä vilisisi jokaisessa viestissä.
Miksi s-posti? Eikö wilmamerkintä riitä? Tai sitten aloittajan oma mielikuvitus liikkeellä
Minä olen opettaja ja lähetän päivässä jopa kymmeniä Wilma- ja sähköpostiviestejä. Usein huomaan jälkikäteen, että johonkin viestiin on tullut vahingossa virhe, mutta en ryhdy pyytämään virheitäni anteeksi. Minulla on useampi sellainen kollega, jotka nysväävät yhden viestin vaikka kuinka pitkään, koska varmistavat ja huolehtivat, ettei taatusti tule yhtään virhettä. Minä käytän ajan ennemmin johonkin muuhun. Jos jättää hommat tekemättä sen vuoksi, että pelkää virheitä, niin ei tee koskaan mitään. Olen aina luottanut siihen, että vastaanottajalle on tärkeämpää saada informaatio kuin virheetön teksti ja vastaanottaja osaa kysyä tarkennusta, jos ei ymmärrä tekstin sisältöä. Jos ryhtyy korjaamaan jonkun tekstistä yhdyssanavirhettä, ei keskity viestin sisältöön ja osoittaa toiminnallaan sivistyksen puutetta.
Ei osata opettaa äikkää kun pojallakin tuli vaan E . voi surku ja hammasten kiristys.
Kirjoitusvirheestä huomattaminen olisi todella moukkamaista. Kumpi sitten on pahempi moka: kirjoitusvirhe vai moukkamainen käytös?
1. Mitä väliä?
2. Mitä väliä?
3. Mitä väliä?