Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni Pyyntö

Vierailija
03.04.2016 |

Hei, olen suomen kielen opiskelija Keski-Euroopasta ja teen kouluun pienen tutkimuksen lukemistavoista. Minua auttaisi, jos voisitte täyttää tämän kyselylomakkeen - se on aika lyhyt ja kysytään myös lukemisesta lapsille. :) Olen iloinen jokaisesta vastauksesta! Kiitos etukäteen.
https://docs.google.com/forms/d/1obuyBL4Vn-5Svlz4avVudIKJSkpX69x4KZNWwG…

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti laadittuja kysymyksiä. 

Jo ensimmäinen tökkii. On kuitenkin suuri ero lukeeko esim. kymmenkunta kirjaa vuodessa kuin, ettei lue ollenkaan. Nyt nämä on niputettu samaan syssyyn ja vastausvaihtoehtoja ei ole. 

Kohta kirjojen hankinnasta on myös hölmö. En ostaisi jokaista kirjaa, vaikka minulla olisi varaa. Miksi lähtöoletuksena on, että ei osta siksi, että ei ole varaa? Miksi oletuksena on myös, että ostaisi "kunnioituksesta kirjailijaa kohtaan" kirjoja, vaikkei ole varaa ostaa kirjoja... 

Lähinnä en osta siksi, että kirja on nykyään ongelmajätettä käytön jälkeen. Mihin olet unohtanut digitaalisen kirjan, joka on leviämässä markkinoille sivuuttaen varmasti tulevaisuudessa painetun kirjan jo ehkä lähitulevaisuudessa. 

Vierailija
2/9 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kysyt nimeä? 

Ei ole korrektia kerätä nimellä lomakkeita ja tuskin kukaan haluaa edes nimeään antaa. 

Entä tämä kysymys: osaan arvostaa vaikeita ym. tekstejä. 

Mitä sillä on merkitystä arvostaako vai ei, jos ei niitä lue? Mitä haet? Mikä ylipäänsä on tutkimuskysymysesi ja tavoite?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat muuttuu todella ongelmajätteeksi lukemisen jälkeen. Jos ostelee liikaa. Kierrätyshyllystä tekee löytöjä ja voi laittaa kiertoon takaisin

Vierailija
4/9 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoiset kysymykset ja miksi nimeä kysytään? Ja ikää ? Luuletko, että ikä vastauksia tulee?

Ja vaihtoehdot on kummat, juu luen työkseni ja yhtä paljon huvikseen. Ei se ole mustavalkoista tää elämä ja lukeminen.

Vierailija
5/9 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan hanki tavaroitakaan turhina nurkkiin kunnioittaakseen vaikka käsityöläisiä

Vierailija
6/9 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on heti alkuun, että kysymykset koskevat kaunokirjallisuutta. 

Kuitenkin annat vastausvaihtoehdoksi, että lukee opiskeluja tai työtä varten.  Eli tarkoitatko nyt kuitenkin muutakin kirjallisuutta?

Pitää olla esim. kustannustoimittaja, jotta lukee kaunokirjallisuutta työkseen. Jotta vastauksilla missään kyselytutkimuksessa olisi jotain arvoa, tulee kysymysten ja vastausvaihtoehtojen olla mielekkäitä ja yksiselitteisiä. 

Eli täyttä ajanhukkaa sinulta tuolla lomakkeella. 

Vierailija
7/9 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkääpäs nyt, kommentoijat, olko noin niuhoja. Vaihtooehtoja oli todella vähän ja vääränlaisia, mutta jos kyselyn tekijä haluaa erotella juuri nuo asiat toisistaan, erotelkoon. Mielelläni autan suomen kielen opiskelijaa.

t. nimimerkki "Into Lukija", jonka annoin nimekseni myös tähän kyselyyn :)

Vierailija
8/9 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan yhä vain kaunokirjallisuutta. Tiedän, että tällaisia ihmisia ei ole paljon, mutta silti niitä on. Esimerkiksi minä. 

Vierailija
9/9 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät vastaajat, kiitos reaktioista - negatiivinen palaute joskus myöskin auttaa. Koska tämä keskustelu tuntuu olevansa vähän minua vastaan, puolustautuakseni  vielä sanon, että tämä ei ole mitään kandidaatin tutkeilemaa varten tai sen kaltaisen iso juttu. Se on  erään kielikurssin takia, johon meidän pitää kirjoittaa tekstin, joka muistuttaisi lehtiartikkelia ja siinä pitää käyttää muiden ihmisten mielipiteitä, kirjoittaa jonkun havainnon kyselyn perusteella tms... Tulos jää vain kurssin sisäpuolelle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi