Miten olen ajautunut tähän tilanteeseen, kaksi miestä
Ihan kamalaa, että olen ajautunut tähän. Tapailen kahta miestä, molempien kanssa on seksiä ja tykkään molemmista erittäin paljon. Molemmat miehet haluaisivat vakavampaa suhdetta, mutta itse jarruttelen vedoten siihen, että erostani on vasta vuosi. Molempien miesten kanssa on hyvää seksiä, ovat aika eri-ikäisiä (molemmat minua vanhempia), hyvännäköisiä ja urheilullisia molemmat. Vanhempaan mieheen koen vahvempaa tunneyhteyttä, mutta ikä hieman häiritsee, jos mietin tulevaisuutta. Nuoremman kanssa meillä on tosi rento meininki, mutta ehkä jopa liian kaverillista? Hän kuitenkin ostelee lahjoja ja kohtelee kuin prinsessaa. Vanhempi taas tekee romanttisia tekoja. Vanhempi tuntuu aidommalta, mutta joskus koen, etten ole tarpeeksi älykäs hänelle. Mun on pakko tehdä joku valinta, koska pää hajoaa, vaikka "exclusive" lupauksia ei olla toisillemme vielä tehtykään. Eikä aikakaan riitä tähän pyöritykseen.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi puolustelet täällä itseäsi?? Itse sanot "Olen joutunut kamalaan tilanteeseen.." No niin olet! Kerro niille miehille tämä sama, jonka kerroit täällä. Kuten sanottu, jos jommalle kummalle touhusi on ok, siinä on vallintasi. Todennäköisesti kuitenkaan kumpikaan ei sen jälkeen halua sinua. Taidat tietää sen itsekin.
Tai kenties hänen miehensä harrastavat ihan samaa ja ap:lla kiva noussut riski sukupuolitauteihin 😈
No sekin vielä.
Voi hyvä sylvi mikä nuija olet. Mietipä asiaa päinvastoin. Onko sinusta kivaa, jos miesystävälläsi olisi toinen panopuu menossa samaan aikaan kun hässii kanssasi.
Kondomiehkäisy käytössä. Tietysti joitain riskejä on siitä huolimatta. Eikö kukaan muu oikeasti ole ollut samassa tilanteessa?? Kauhean tuomitsevia olette. Luulin, että Suomessakin nykyään tapaillaan useita miehiä/naisia samaan aikaan. Tinderit ja kaikki ja täälläkin puhutaan aina, että miehet pyörittää muita naisia avioliitoissakin. Ja minä olen se hirviö, vaikka mitään en ole luvannut eikä miehetkään minulle. Ok.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntele sydäntäsi. Älä listaa faktoja vaan mieti miltä susta tuntuu.
Nyt puhutaan tosielämästä, ei pop-kappaleen sanoituksesta. Oikeassa elämässä päätokset tehdään järjellä, ei tunteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntele sydäntäsi. Älä listaa faktoja vaan mieti miltä susta tuntuu.
Nyt puhutaan tosielämästä, ei pop-kappaleen sanoituksesta. Oikeassa elämässä päätokset tehdään järjellä, ei tunteella.
Moni tekee. Minäkin ennen. Järjen mukaan munkin olisi pitänyt rakastua moneenkin hienoon tyyppiin joka mun kohdalle on osunut. Mutta kun en rakastunut. Annoin mennä, vaikka järjen mukaan olisi pitänyt pitää kynsin hampain kiinni. Jos ei ole tunnetta, ei ole mitään. Mutta toki se on vain minun mielipiteeni. Mun elämä, mun päätös. Sun elämä, sun päätös.
Vierailija kirjoitti:
Kondomiehkäisy käytössä. Tietysti joitain riskejä on siitä huolimatta. Eikö kukaan muu oikeasti ole ollut samassa tilanteessa?? Kauhean tuomitsevia olette. Luulin, että Suomessakin nykyään tapaillaan useita miehiä/naisia samaan aikaan. Tinderit ja kaikki ja täälläkin puhutaan aina, että miehet pyörittää muita naisia avioliitoissakin. Ja minä olen se hirviö, vaikka mitään en ole luvannut eikä miehetkään minulle. Ok.
Ihmettelet miten olet ajautunut tuohon tilanteeseen? Onko sinulla taipumus ajautua tilanteesta toiseen ilman omaa päätöstä, et hallitse itseäsi? Pitäisikö sinun ottaa ihan aikuisen vastuu itsestäsi?
Kuten 27 sanoi: Sun elämä, sun päätös. Tee, kuten sydän sanoo.
Pidä molemmat. Miksi pitäisi valita? Terv polyamoristi
Kyllä minä sinkkuaikoinani tapailin kahta miestä yhtä aikaa, mutta silloin kyllä oli kaikille osapuolille selvää, ettei kukaan ollut sitoutunut mihinkään tai keneenkään. En jaksanut sitä venkslaamista kuitenkaan pidemmän päälle, joten valitsin heistä sitten mielestäni itselleni paremmin sopivan kumppanin. Koska tunsin kumpaankin yhtä suurta vetoa, tein valintani ihan järkiperustein ja arvioin sitä, kuinka arki toimisi. Koska toinen oli menevä metsien mies ja toinen kaupunkimiljöössä ja kotona viihtyvää tyyppiä, niin ratkaisu oli helppo tehdä, kun halusin sen kumppanin nimenomaan siihen kotielämään. Asiat puhuttiin halki ja sovittiin, että sen jälkeen kolmannet osapuolet eivät enää mahdu kuvioon. Tästä kaikesta on lähes 15 vuotta aikaa ja olemme edelleen yhdessä.
Olisihan tässä voinut käydä tietysti niinkin, että kumpikaan näistä miehistä ei olisi kelpuuttanut minua vakituiseksi kumppanikseen, mutta valinnanvaikeushan siinä vain olisi kadonnut, ja olisin ollut jälleen vapaa miettimään uusia kuvioita.
Vierailija kirjoitti:
Kerro heille tilanteesta!
Eiköhän sillä ongelma poistu päiväjärjestyksestä välittömästi.
Eikä vain ongelma, vaan kummatkin miehet!
Sinuna en aloittaisi suhdetta kummankaan kanssa, koska molemmat suhteet perustuvat valehtelulle sinun puoleltasi. Valehtelu, varsinkin näin suunniteltu, antaa hyvin huonot lähtökohdat yhteiselle elämälle. Mahdollisuutesi paljastua kahden miehen pyörittämisestä ovat erittäin suuret ja en ottaisi sitä riskiä, vaan pistäisin poikki molempien kanssa ja miettisin vähän fiksumman tavan toimia seuraavalla kerralla ja uusissa suhteissa. Kuulostat ap niin nuorelta ja tyhmältä, että ihan puistattaa tapasi toimia. Se kertoo myös sinusta hyvin paljon. Toisen ihmisen kunnioittaminen on sinulle tuntematon asia.
On varmasti hieno tunne, että voi ns. "valita" kahdesta miehestä. Ja varsinkin eron jälkeen kohottaa itsetuntoa reippaasti se, että on vientiä.
Valitse jompi kumpi, valintasi menee kuitenkin pieleen, kaipaat ja mietit sitä jota et valitse. Ei kumpikaan miehistä ole sinulle se oikea, koska olisit jo valintasi tehnyt, jos näin olisi.
Järkevin vaihtoehto on se että lopetat kummankin miehen kanssa ja kokeilet elää hetken aikaa yksinäsi.
On reilumpaa näille miehillekin, että he voivat etsiä sellaisen naisen, joka oikeasti haluaa heidän kanssaan olla.
Kyllähän tämän tyyppiset keskustelut melko surullista luettavaa omalla kohdalla on, kun jollakin on oikein vara valita.
Mut asiaan, mun mielestä AP et tee mitään väärin. Et ole kenellekkään tilivelvollinen niin kauan kun kyseessä on seksisuhde tai niin kauan kun käytätte kondomia. Ilman kondomia touhu olisi hieman kyseenalaista. Miehenä en kylläkään haluis, et mun FB:llä olis muita, katois halut aika äkkiä kun tietäisin et kumppania on pari päivää sitten tuupannut joku muu. Mutta en tuomitse muiden käyttäytymistä, meitä on moneen junaan.
Ei tästä aiheesta kannata tulla AV-palstalle neuvoja kyselemään, paskaa tulee enemmän niskaan kun Pamplonan härkäjuoksussa. Täällä on paljon omaan seksuaalisuuten katkeroituneita ihmisiä.
Ota se nuorempi. Terveisin, Kokemuksen Syvä Rintaääni
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tämän tyyppiset keskustelut melko surullista luettavaa omalla kohdalla on, kun jollakin on oikein vara valita.
Mut asiaan, mun mielestä AP et tee mitään väärin. Et ole kenellekkään tilivelvollinen niin kauan kun kyseessä on seksisuhde tai niin kauan kun käytätte kondomia. Ilman kondomia touhu olisi hieman kyseenalaista. Miehenä en kylläkään haluis, et mun FB:llä olis muita, katois halut aika äkkiä kun tietäisin et kumppania on pari päivää sitten tuupannut joku muu. Mutta en tuomitse muiden käyttäytymistä, meitä on moneen junaan.
Ei tästä aiheesta kannata tulla AV-palstalle neuvoja kyselemään, paskaa tulee enemmän niskaan kun Pamplonan härkäjuoksussa. Täällä on paljon omaan seksuaalisuuten katkeroituneita ihmisiä.
Kukaan ei toibo, että itselle tehtäisiin noin.
Sovit tapaamisen johon kutsut molemmat miehet. Katot kumpi jää paikalle, tokko kumpikaan :'DDDD
No että ole sopineet mitään, joten aikamoista hurskastelua on sanoa, että muka pettäisit miehiä. Eikös ne aikuisetkin miehet osaa avaata suunsa ja kysyä asiaa, jos se heitä kiinnostaa. Ilmeisesti järjestely on ok kaikille osapuolille.
Jos jompikumpi on alkanut puhua että haluaa jotain enemmän, se on sitten uusi keskustelu ja sopimus, jonka teet tämän miehen kanssa.
Sinun pitää itse päättää ensin mitä haluat. Ja huom, siksi että mies haluaa jotain enemmän, ei velvoita sinua lainkaan. Sinä voit suoraan sanoa, että haluat jatkaa entisellä sopimuksella.
Sinulla ei ole siis mitään pakko ruveta kummankaan kanssa syvempään suhteeseen. Ainoa pakko on puhua tilanteesta ja omista toiveista rehellisesti - miehet tekevät sitten omat päätöksensä omista lähtökohdistaan.
Sulla on siis vaihtoehtona jatkaa kuten ennen (jos miehet suostuvat), valita toinen syvällisempään suhteeseen (jos hän on samaa mieltä) ja hylätä toinen (jos niin toinen mies vaatii niin) tai lopettaa suhde kummankin miehen kanssa.
En näe että olisit kovinkaan kiintynyt kumpaankaan mieheen ihmisenä saati ystävänä. He ovat sinulle vain seksiä ja ajankulua tarjoavia tyyppejä. Ehkä et olekaan valmis syvempään suhteeseen, joten miksi aloittaa sellainen väkisin, vain siksi että jonkun vanhakantaisen moraalin takia jotkut ajattelevat että se on "oikein".
Miksi valita noista jompikumpi, jos ei tunnu suurempaa rakkautta? Ihminen voi elää sitoutumattakin, mutta toisille pitää kertoa, että on useampia seksisuhteita. Minä raivostuin silmittömästi, kun tapailin erästä miestä ja menin palauttamaan häneltä jäänyttä paitaa juoksulenkilläni. Oven avasi hutsahtava neito pelkässä paidassa ja pikkuhousuissa ja sanoi, että kyseinen mies on suihkussa. Edellisenä iltana sama mies oli minun sängyssäni ja kyllä inhotti ajatuskin, että joka päivä painaa eri naista.
Tai kenties hänen miehensä harrastavat ihan samaa ja ap:lla kiva noussut riski sukupuolitauteihin 😈