Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylipainoinen vaimoni osti rasvakeittimen

Vierailija
02.04.2016 |

Vaikka olen kieltänyt ostamasta. Vaimo on lihonut nopeasti ja olen yrittänyt saada vaimoa mukaan lenkille ja salille (hänellä on salikortti 80e/kk jota ei käytä) ja syömään terveellisemmin. Tuossa on lopputulos, rasvakeitin jossa nyt valmistaa ranskalaisia itselleen vaikka olen kieltänyt ostamasta sellaista ettei liho enempää. Ei taida olla enää mitään tehtävissä hänen painolleen.

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki haluisin rasvakeittimen, mutta en kyllä ikinä ostaisi 😒 Käy sitten välillä ulkona syömässä rasvaruokaa. Pelkään kiloja.

Vierailija
82/94 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropas nyt, ap, mitä se terveellinen ruoka sinun mielestäsi on?

Vai kerronko mitä se ei ole? Vaimo syö lähes päivittäin pikaruokaa, iltaisin suklaalevyn tai sipsejä, juo sokerilimsaa, välipalaksi suklaapatukkaa, paljon ranskanleipää kermajuustolla ja meetwurstilla. Kasviksiin tai hedelmiin ei koske enää ollenkaan ja suuttuu jos ehdotan salaattia lounaaksi, no tein kuitenkin vaikka tiedän ettei tuo syö sitä. Ja nyt suuntaan salille, lauantain jatkoja ladies. Ap

No huh, mikä ruokavalio!  Itse en koskisi tuollaisiin mössöihin. Kumma, että vaimosi on sortunut tuollaisiin, ihan kuin pakenisi jotain. Onko ruokavalio ollut aiemmin terveellisempi?

Itse nautin aamulla aina kaurapuuroa, johon tungen mm. seesaminsiemeniä. Siitä se päivä alkaa . Sitten vaan esim. kanafileettä ja täysjyväriisiä lounaaksi ja välipalaksi jotain vaikka leipää, hedelmiä ja juustoja, mutta mm. potkunyrkkeilyharrastukseni  ja lenkkeily kyllä kuluttavat paljon, joten silloin saakin syödä melkoisesti.

Ota vaimosi salille mukaan. Hän voisi aloittaa ensin vaikka aika kevyesti. Ja jos saat hänelle oman pt:n (ohjaaja), ei ohjelmasta pääse niin vaan luistamaan.

Jotain lohdutonta tuossa tilanteessanne on.

Olihan ap yrittänyt saada vaimon salille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on huono provo...

Tai sitten ap on kajahtanut! Ja erityisesti jos tuo "vaimo 174cm/70kg" pitää paikkansa....

Yli 70 kg. Ja ei ole kauaa aikaa kun oli 55 ja tosi nätti. Mitään lapsia ei uskalla ajatella, sittenhän tuo paisuu sinne 90kg tuntumaan. Tosin se onnistuu varmasti rasvakeittimelläkin. Ei voi olla terveellistä lihoa noin paljon alle vuodessa. Ap

Ihannoitko alipainoa?

Hoikka näyttää aina läskiä paremmalta. Ap

Tämä aloitus on luultavasti ihan kalastelua, mutta jos ap asenteesi on tämä, ja mielipiteesi masennuksesta todistetusti noudattelee samoja linjoja, epäilen että "rakkaallasi" on ongelma, eikä hän uskalla puhua siitä sinulle tuomitsemisen pelossa.

En ole ap, mutta voihan nyt jumalauta. Masennus ei tarkoita sitä että lihotaan muodottomaksi läskiksi.

Selitys omille läskeillesi? Mua nyt ahdistaa niin vedänpä jääkaapin tyhjäksi?

Vierailija
84/94 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko AP miettinyt, että painon nousu olisi seurausta jostain muusta? Jos aina ennen on ollut todella hoikka ja nyt yhtäkkiä paino nousee niin kyllä minä olisin puolisosta huolissani, enkä haukkuisi läskiksi vauvapalstalla ja komentaisi ja syyllistäisi. Mun paino lähtee usein nousuun, jos en voi henkisesti hyvin, esimerkiksi jos parisuhteessa ei ole asiat kunnossa. Kun pään sisällä on kaikki hyvin, kohtelen kroppaanikin hyvin (liikun enemmän ja syön paremmin). Nämä eivät ole mitään yksinkertaisia asioita, vaikka niin onkin varmaan helppo ajatella jos itsellä ei ole tunnesyömisen tai painonhallinnan kanssa ollut sen suurempia ongelmia koskaan. 

Vierailija
85/94 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdata se Tefalin systeemiin, jolla voi myös tehdä ranskalaisia. Puoleentoista kiloon perunoita teelusikallinen öljyä, ei tule rasvaranskiksia....

Ranskalaisia voi tehdä terveellisesti itsekin. Veitsellä suikaloidut perunatikut  laitetaan vaikka pakastepussiin, sinne 1-2 rkl rypsi- tai rapsiöljyä ja ranskalaisille perunoilla sopivaa mausteseosta. Pussi kiinni ja ravistetaan voimakkaasti, jotta mausteet tasaisesti levittäytyvät ranskalaisten päälle. Uuni päälle, lämpöä noin 200 astetta ja uunipellille levitetyt ranskalaiset paistetaan kullankeltaisiksi, noin 30 min. Uskomattoman hyvää jopa kylmänä

Eri asia sitten on, miksi vaimosi on lihonut. Onko hän masentunut, laiminlyökö muulla tavoin itseään, entä onko vaihdevuosiongelmia,   onko laiskuus syynä vai missä vika? Yritäpä ottaa siitä selvää puhumalla. Jos lihominen jatkuu ja elämänne kärsii siitä, varoita ajoissa häntä, jos aiot poistua takavasemmalle.

Ranskalaiset ei ole terveellisiä. Ihan lähtökohtaisesti näin. Bataatista saa kyllä uunipellillä bataattiranskalaisia, jotka on terveellisempiä ja paremman makuisia.

Vierailija
86/94 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei normaali mies vaahtoa vauvapalstalla hieman pyöreästä vaimosta eikä ylipäätään kenestäkään.

Hyvää ajankulua kehitellä provoja mutta turhaa.😃

Joku läski ei nyt taas tajua että ne kilot haittaavat toisia.

Vierailija
87/94 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta, että täällä vain kaikki syyllistävät ap:ta vaimonsa lihomisesta, milloin on syy ap:n käytöksessä, milloin ap:n ulkonäössä... Jos aikuinen ihminen äkillisesti lihoo paljon, niin eiköhän ne syyt löydy ihan muualta kuin puolisosta. Jokainen on kuitenkin vastuussa omasta painostaan.

Tuolla aiemmin joku epäili, että syy on ihan ap:ssa, ei ole tarpeeksi houkuttava gigolo että vaimoa kiinnostaisi pysyä kunnossa. Voi v***u teidän kanssa..,

Lihojan oma valinta, syystä tai toisesta. Itse lihoin vuodessa yli 10kg, kun tein sen virheen, että otin (suostuin nuoruuttani ja kokemattomuuttani) miehen asumaan asuntooni. Yhteenmuuttamisen jälkeen tajusin aika nopeasti, että tein virheen ja oireilin lohduttautumalla ruoalla ja aloin lihoa. Hän pyrki määräilemään ja kuvitteli, että mies on automaattisesti perheen pää. Elettiin asunnossani minun tuloillani, vaikka seksi loppui, kesti kauan saada hänet hiillostettua ulos. Eron jälkeen alkoi elämä, mieletön vapaus ja into, nopeasti laihduin, kun taakka putosi harteilta.

Luulisin, että lihonut osapuoli on onneton syystä tai toisesta. Luultavasti parisuhde on huono ja ap:n kannattaakin erota.

Vierailija
88/94 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on huono provo...

Tai sitten ap on kajahtanut! Ja erityisesti jos tuo "vaimo 174cm/70kg" pitää paikkansa....

Yli 70 kg. Ja ei ole kauaa aikaa kun oli 55 ja tosi nätti. Mitään lapsia ei uskalla ajatella, sittenhän tuo paisuu sinne 90kg tuntumaan. Tosin se onnistuu varmasti rasvakeittimelläkin. Ei voi olla terveellistä lihoa noin paljon alle vuodessa. Ap

Ihannoitko alipainoa?

Tämä aloitus on luultavasti ihan kalastelua, mutta jos ap asenteesi on tämä, ja mielipiteesi masennuksesta todistetusti noudattelee samoja linjoja, epäilen että "rakkaallasi" on ongelma, eikä hän uskalla puhua siitä sinulle tuomitsemisen pelossa.

Ja miten joku masennus tähän liittyy. Kas kun ei jo diagnosoida kilpirauhasongelmaa.

Vierailija
89/94 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n vaimo on kyllästynyt ap:hen ja vetää herkkuja. Erotkaa että vaimo saa elämänsä takaisin. Ei oikein ole miehekäs mies joka täällä valittelee kamalasta vaimostaan.

Eikö vaimo tottele ap?

Vierailija
90/94 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän voisit vaikka itse valmistaa vaimolle ja itsellesi terveellisiä aterioita kun kerta noin huolettaa.

sun viestistä paistaa että oot ite tyytymätön painoosi..

Vierailija
91/94 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ylipainoinen mutta ei se miehellä haittaa. Kunhan maha ei ole pippelin tiellä.

ap

Vierailija
92/94 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvakeitintä en ostaisi ikinä enkä kyllä leivänpaahdintakaan.Rasvakeittimelle ei olisi mitään käyttöä, koska emme paista munkkeja tms.

Ukko on ehdottanut usein, että ostetaan leivänpaahdin. Me molemmat söisimme itsemme tärviölle, jos meillä olisi mahdollisuus paahtaa leipää. Valitettavasti ainoa tapa estää tuo on elää ilman leivänpaahdinta.

Vierailija
93/94 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on huono provo...

Ihannoitko alipainoa?

En ole ap, mutta voihan nyt jumalauta. Masennus ei tarkoita sitä että lihotaan muodottomaksi läskiksi.

Selitys omille läskeillesi? Mua nyt ahdistaa niin vedänpä jääkaapin tyhjäksi?

No voihan nyt jumalauta, kun työssäni kohtaan ihmisten pahoinvointia, varsinkin silloin kun ympäristö koetaan jo valmiiksi tuomitsevaksi, eikä apua uskalleta hakea.

Olen hoikka, kun henkilökohtaisuuksiin menit, antaako se mielipiteelleni enemmän painoarvoa?

Vierailija
94/94 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on sairas provosoija. Ei kannata ottaa enää kantaa .