Ylipainoinen vaimoni osti rasvakeittimen
Vaikka olen kieltänyt ostamasta. Vaimo on lihonut nopeasti ja olen yrittänyt saada vaimoa mukaan lenkille ja salille (hänellä on salikortti 80e/kk jota ei käytä) ja syömään terveellisemmin. Tuossa on lopputulos, rasvakeitin jossa nyt valmistaa ranskalaisia itselleen vaikka olen kieltänyt ostamasta sellaista ettei liho enempää. Ei taida olla enää mitään tehtävissä hänen painolleen.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Ruoan kokonaiskalorimäärä ja kulutus ratkaisevat, eivät yksittäiset ruoat.
Jos olisit kiinnostava, nainen ei muistaisi ruokaa, vaan muhinoisi kanssasi koko ajan - unohtaen ruoan.
Katsopa peiliin ja tee itsesäsi vastustamaton!!!!!
Vaan oisko niin päin ettei muhinointi innosta ylipainoisen kanssa enää yhtä helposti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit kiinnostava, nainen ei muistaisi ruokaa, vaan muhinoisi kanssasi koko ajan - unohtaen ruoan.
Vaan oisko niin päin ettei muhinointi innosta ylipainoisen kanssa enää yhtä helposti. Ap
No olisiko lihonut, jos kotona olisi ollut kunnon gigolo?
Vaihdetaanko? Mulla mies ei innostu mistään urheilusta tai treenaamisesta. Ei olla kumpikaan mitään läskimafiosoja, mutta tietysti elämäntavat näkyy kropassa.
Tuo rasvakeitin on näköjään lihavien ihmisten "pyhä graali". Minulla on lihava kaveri, joka aika laiskasti reagoi mihinkään uutisiin ja kuulumisiin. Kerran mainitsin hänelle sähköpostiviestissä ohimennen, että tein juuri itse kalahampurilaisen, johon laitoin friteeramani kalapihvin. Kaveriltani tuli heti vastausviesti, jossa hän ignoorasi viestini muun sisällön, ja kysyi vain, olenko ostanut "ihan oikean rasvakeittimen". (En ollut, vaan friteerasin kalan kattilassa, kasviöljyssä.)
Noin vuoden kuluttua siitä mainitsin yhdessä viestissäni hänelle, että tein juuri itse ranskanperunoita, ja taas hetken päästä hän kysyi, olenko nyt ostanut rasvakeittimen? (En ollut, vaan taas kattilassa olin valmistanut perunat.)
En ollut itse koskaan edes ajatellut, että joku voi ostaa rasvakeittimen kotiinsa, mutta lihava kaverini ilmeisesti on uhrannut sille monta ajatusta. :)
(no hate)
Vierailija kirjoitti:
Kerropas nyt, ap, mitä se terveellinen ruoka sinun mielestäsi on?
Vai kerronko mitä se ei ole? Vaimo syö lähes päivittäin pikaruokaa, iltaisin suklaalevyn tai sipsejä, juo sokerilimsaa, välipalaksi suklaapatukkaa, paljon ranskanleipää kermajuustolla ja meetwurstilla. Kasviksiin tai hedelmiin ei koske enää ollenkaan ja suuttuu jos ehdotan salaattia lounaaksi, no tein kuitenkin vaikka tiedän ettei tuo syö sitä. Ja nyt suuntaan salille, lauantain jatkoja ladies. Ap
Jos kaikki osapuolet tietävät, että salilla ei tulla käymään ikinä, miksi helvetissä tuhlata 80 e/kk salikorttiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitsihän tuo on, jokainen vastaa omasta lihomisestaan. Tunnen muutamia pareja, joissa nainen on huomattavasti runsaampi kuin mies ja vaikuttaa, että heillä menee hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näemmä lihoi. Itse olen saanut vain lisää lihasta samassa ajassa kun toinen kerää läskiä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki osapuolet tietävät, että salilla ei tulla käymään ikinä, miksi helvetissä tuhlata 80 e/kk salikorttiin?
Ajattelin, että innostuisi käymään. Minä muuten maksan sen. Ei sitä saa pois perustelulla vaimo ei käykään täällä. Se on nyt se kortti sen vuoden ainakin. Ap
Jos oisin sun vaimo, oisin saattanut ihan kiusallani ostaa :D Siis hyvä tietty että yrität kannustaa terveellisyyteen, mutta jos rupeat kieltämään asioita niin itse ainakin tekisin just niin kuin on kielletty. Joo on lapsellista, mutta aikuista ihmistä ei voi toinen määrätä.
Av-mammat rasva suupielistä valuen selittelemässä taas omia läskejään. Hienoa mammat. Ainoa kerta milloin nainen oikeasti edes yrittää laihtua, on häämekkoa varten. Muuten se lihominen on ok,
koska lapset, lemmikit, stressi, pms, raskaus, paska mies, paska anoppi, ajanpuute, kotityöt ja taas kerran lapset. Ja tietysti se kilpirauhanen. Selitystä riittää, tekoja ei noihin muihinkaan kohtiin koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai kerronko mitä se ei ole? Vaimo syö lähes päivittäin pikaruokaa, iltaisin suklaalevyn tai sipsejä, juo sokerilimsaa, välipalaksi suklaapatukkaa, paljon ranskanleipää kermajuustolla ja meetwurstilla. Kasviksiin tai hedelmiin ei koske enää ollenkaan ja suuttuu jos ehdotan salaattia lounaaksi, no tein kuitenkin vaikka tiedän ettei tuo syö sitä. Ja nyt suuntaan salille, lauantain jatkoja ladies. Ap
Et siis itsekään tiedä, mikä on terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin, että innostuisi käymään. Minä muuten maksan sen. Ei sitä saa pois perustelulla vaimo ei käykään täällä. Se on nyt se kortti sen vuoden ainakin. Ap
No totta kai sinä maksat sen. Siksi juuri onkin idioottimaista tuhlausta. Jos vaimo haluaisi salille, ostaisi itse korttinsa. Jos ei aio mennä, aivan turhaa maksaa vaikka olisi Ruotsin prinssi luottokortti kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Av-mammat rasva suupielistä valuen selittelemässä taas omia läskejään. Hienoa mammat. Ainoa kerta milloin nainen oikeasti edes yrittää laihtua, on häämekkoa varten. Muuten se lihominen on ok,
koska lapset, lemmikit, stressi, pms, raskaus, paska mies, paska anoppi, ajanpuute, kotityöt ja taas kerran lapset. Ja tietysti se kilpirauhanen. Selitystä riittää, tekoja ei noihin muihinkaan kohtiin koskaan.
Juuri näin. Ja se ikiaikainen MASENNUS. Naisten läskit on ok ja aina selitettävissä, mutta miesten läskit on aina ja vain sen takia, että mies on tyhmä makkaransyöjä ja kaljanjuoja. Miesvihaa tämäkin.
Mulle tuli kanssa mieleen, että olisko rasvakeittimen ostaminen vaimon vastareaktio miehen nalkuttamiseen. Ap vaikuttaa tosi rasittavalta, nalkuttavalta ja syyllistävältä mieheltä. Motivaatio elämänmuutokseen voi tulla vain vaimolta itseltään ja siihen ei painostus ja syyllistäminen auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis itsekään tiedä, mikä on terveellistä.
Syön paljon kasviksia, vihanneksia, vaaleaa lihaa, täysjyvää, kananmunia, maustamatonta jogurttia marjoilla jne. Juon vettä. Joo ei kovin miehekästä mutta sähän tämän halusit kuulla. Punaista lihaa syön harvemmin, kalaa ja kanaa enemmän. Vältän eineksiä, rasvaa ja sokeria. Liikun päivittäin, en polta, alkoa kohtuudella. Mulle ei maistu mikään kalja ja makkara- ruokavalio. Ap
Okei, eli käsket ja kiellät vaimoasi, hankit hänelle salikortin (pyytämättä?) ja sitten valitat kun jää käyttämättä :D Ihmekkö kun ei toimi, kun kohtelet naista kuin hän olisi pikkulapsi?