Kertokaa hauskimpia esimerkkejä uusavuttomista ihmisistä
Toisen ketjun innoittamana aloitin tällaisen. Eli kertokaapas hauskimmat tapaukset kun olette törmänneet ns uusavuttomiin tai muutoin tyhmiin ihmisiin. Mä kerron aluksi yhden tarinan. Olin aikoinaan Tiimarissa loppuunmyynnissä kun lopettivat sen ketjun kokonaan. Siellä oli yhtäaikaa noin 20-25-vuotias tyttö/nainen joka keräili koriinsa kaikenlaista. Sitten hän soitti jollekin, oletan että äidilleen, että täällä olisi alennuksessa tällaisia juttuja mitä sinä ostat aina (en muista mitä). Keskustelu meni suurinpiirtein näin: Ai minkä kokoisia...no tällaisia pieniä...no millä minä ne mittaisin, ei mulla ole mittaa mukana...jaa viivotin, mistäs minä sellaisen löydän....no minä yritän etsiä...no nyt mulla on tässä viivotin, mitä mun pitäis mitata...no se on siinä ykkösen ja kakkosen välissä, riippuu siitä laintanko toisen pään siihen nollaan vai viivottimen päähän....tai eiku ootas nyt, eikös se toinen pää pidä olla ykkösen kohdalla...vai nollassa, sano nyt kun en mä muista...jaa mitä maksaa...en mä tiedä mutta tässä on -50% eikös se oo silloin aika halpa...alkuperäinen hinta...mistäs mä sen tietäisin...
Nainen vaikutti muutoin ihan normaalilta, siis ei ollut mikään vammainen. Ajattelin mielessäni että voi voi...
Kommentit (642)
Vierailija kirjoitti:
Ekaa kertaa vaihdettiin pussilakanoita peittoihin silloisen poikakaverin, nykyisen aviomiehen, kanssa. Ihmetteilin kun hän ensitöikseen alkoi kauhealla tohinalla ja vaivalloisesti kääntää puhdasta pussilakanaa nurin päin. Säksätin heti, että mitä hemmettiä sä teet, älä nyt sitä kääntele, sehän ON jo oikein päin.
Saimme jopa pienen kinastelun aikaan, kun tyyppi vaan itsepäisesti intti, että pitäähän se nyt kääntää, AINAHAN se käännetään, siitä aloitetaan.
No, mieheni ei ollut koskaan kotonaan nähnyt, miten pussilakanat laitetaan ja oli sitten yksin asuessaan järkeillyt homman niin, että pussilakana nurinperin ja sitten sentti sentiltä lievästi sanottuna hankalasti rullataan sitä siihen peiton ylle, vähän niin kuin kortsu.
Paitsi ettei se lakana tietenkään liu'u siihen ihan yhtä kätevästi vaan vaatii mieletöntä hyppelehtimistä ympäriinsä, peiton nosteluita, lakanan hivuttelua, ärräpäitä..
No, nykyisin laitetaan pussilakanat minun tavallani. Mutta jostain syystä likapyykkikoriin pussilakanat ilmestyvät nurin päin, jos mieheni on ne tuonut pyykkiin :)
Oikeasti kätevin keino on kääntää pussilakana väärinpäin ja siitä kätevästi sujauttaa se sinne. En nyt muista tarkkaa tekniikkaa, mutta olen ollut kerrossiivooja hotellissa.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä meneekö tämä uusavattomuudesta mutta en voi käsittää miten suomalainen, vähän päälle parikymppinen ei kykene puhumaan sanaakaan englantia. Todistin eilen tavaratalossa tilannetta jossa asiakas kysyi englanniksi KAHDELTA paikalla olleelta myyjältä missä ovat miesten vaatteet. Kumpikaan ei kyennyt sanomaan "upstairs" tai edes kädellä viittomaan ylös/rullaportaiden suuntaan vaan hoki suomeksi "ylhäällä, siis YLHÄÄLLÄ". Ei se asiakas ymmärrä sitä sanaa yhtään sen paremmin vaikka sen sanoisi KOVEMMALLA ÄÄNELLÄ. Mitähän ko.myyjät on laittanu siihen cv:hen kielitaidon kohdalle....?
Tuohon törmää yllättävän usein.
Mä en ole mikään ihan paska englannissa (vaikka en hyväkään). Kirjoitin englannista M:n ja luen kirjoja englanniksi katson englannin kielisiä ohjelmia ilman tekstitystä. Puhumiseen on kuitenkin iso kynnys, koska pelkään mokaavani. Ihan hyvin olisin voinut yrittää selittää asiakkaalle asiat suomeksi, koska sitä osaan ja todennäköisesti en joudu naurunalaiseksi.
Olen paska englannissa, kirjoitin A:n. Silti uskallan puhua englantia ja olen stockan kassalla neuvonut asiakasta alakertaan lastenhoitohuoneeseen, koska myyjä ei osannut sanaakaan englantia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii se akkuporakone sähköllä kyllä mutta ihan yleisesti kutsutaan (jopa ammattimiehet) akulla toimivaa akkuporakoneeksi ja verkkovirralla toimivaa sähköporakoneeksi. Kutsuthan sinäkin mopoa mopoksi ja autoa autoksi vaikka molemmat toimivat bensalla. (Tai joskus dieselillä, ettet pääse tästäkin viisastelemaan.)
T: Nainen joka erottaa kyllä akkuporan sähköporakoneesta
Ei meillä ainakaan koskaan pajalla sekoiteta sähköporia (johdollisia tai akkukäyttöisiä) ja käsikäyttöisiä keskenään sillä sähköporia ovat molemmat se sähköjohdollinen ja akullinen sitä sinun sähköporakonettasi kutsutaan yleensä vain johdolliseksi porakoneeksi ja akkuporaa akkuporaksi.
Ehkä minun ei pitäisi ammattilaisena työkaluista keskustella mammapalstalla, kun ette selvästikkään halua oikeata tietoa.
Vaikka en usko pätkääkään siitä että olisit joku ammattilainen enkä sitä että käytätte käsiporia, niin sanoit juuri sen oleellisen tuossa viestissäsi mistä tässä jotkut (en minä) ovat jankanneet edestakaisin. Akkuporakonetta kutsutaan akkuporakoneeksi eikä sähköporakoneeksi. Lihavoin vielä sinunkin viestistäsi sen. Viestin laittajahan oli kysynyt että onko se akkuporakone ja toinen oli ivaillut että tottakai on vaikka ei ollut.
Sopisiko mitenkään, että lopetettaisiin tämä porakone ja pussilakanakeskustelu?
Tämäkin jotain uustyhmyyttä mutta kerran yks tuttu vilkaisi tv:stä hihtokisoja ja ihmetteli kuinka lumi olikin sattunut satamaan juuri ladun kohtaan (tykkilatu ja muu maasto lumettomana) :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä tässä oli kyseessä akulla toimiva käsiporakone vs. verkkovirralla toimiva käsiporakone. Vaikka molemmat ovatkin sähköporia.
Juurikin näin. Huvittavaa miten eräs yritti olla näppärä naureskellessaan jollekulle muulle, kun olikin tuonut sähköporan vaikka piti olla akkupora. Ilmeisesti täällä ei kukaan tiedä, että on olemassa muunkinlaisia poria, kuin sähköllä toimivia.
Niin, onhan niitä käsikäyttöisiäkin:
http://www.tori.fi/uusimaa/nostalginen_porakone_24786564.htm?ca=18&w=1
Olen tuollaisella aikanaan poraillut sähkötolppiakin..
Vierailija kirjoitti:
Äiti on kertonut kun olin pieni että sen jännitteen pitää kulkea läpi. Mutta en ymmärrä miksi. Inhoan fysiikkaa.
Jännite ei kulje, virta kulkee.
Jännite on kahden pisteen välillä jos niillä on potentiaaliero, eli tässä tapauksessa jännitteisen langan ja maan. Jos ne yhdistetään esim. linnun ruumiin läpi, kulkee virta.
Kun linnun molemmat jalat ovat samalla langalla, niiden välillä ei ole potentiaalieroa, siksi ei kulje virtakaan.
Fysiikka on ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Toisen ketjun innoittamana aloitin tällaisen. Eli kertokaapas hauskimmat tapaukset kun olette törmänneet ns uusavuttomiin tai muutoin tyhmiin ihmisiin. Mä kerron aluksi yhden tarinan. Olin aikoinaan Tiimarissa loppuunmyynnissä kun lopettivat sen ketjun kokonaan. Siellä oli yhtäaikaa noin 20-25-vuotias tyttö/nainen joka keräili koriinsa kaikenlaista. Sitten hän soitti jollekin, oletan että äidilleen, että täällä olisi alennuksessa tällaisia juttuja mitä sinä ostat aina (en muista mitä). Keskustelu meni suurinpiirtein näin: Ai minkä kokoisia...no tällaisia pieniä...no millä minä ne mittaisin, ei mulla ole mittaa mukana...jaa viivotin, mistäs minä sellaisen löydän....no minä yritän etsiä...no nyt mulla on tässä viivotin, mitä mun pitäis mitata...no se on siinä ykkösen ja kakkosen välissä, riippuu siitä laintanko toisen pään siihen nollaan vai viivottimen päähän....tai eiku ootas nyt, eikös se toinen pää pidä olla ykkösen kohdalla...vai nollassa, sano nyt kun en mä muista...jaa mitä maksaa...en mä tiedä mutta tässä on -50% eikös se oo silloin aika halpa...alkuperäinen hinta...mistäs mä sen tietäisin...
Nainen vaikutti muutoin ihan normaalilta, siis ei ollut mikään vammainen. Ajattelin mielessäni että voi voi...
Mikä tässä oli uusavutonta ja mitä se edes tarkoittaa?
Esimerkkisi nainen on tyhmä. Onko tämä sana nykyään poistettu käytöstä ja tilalle otettu uusavuton?
Tämä ei ole niinkään hauska vaan ennemminkin surullinen...
Otsikko tältä palstalta:
"320km ja auto vie 7l/100km. kuinka lasketaan kulutus?"
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole niinkään hauska vaan ennemminkin surullinen...
Otsikko tältä palstalta:
"320km ja auto vie 7l/100km. kuinka lasketaan kulutus?"
Sehän on kerrottu kysymyksessä. Kulutus on 7L /100km.
Uusavuttomuuden piikkiin täällä nyt menee kaikenlaista. Osa jutuista on tyylipuhdasta tyhmyyttä, toiset taas voivat kertoa jostain hahmotushäiriöstä, toiset jutut taas eivät suinkaan edes ole uusavuttomuutta (Esimerkiksi tuo puhelinlankajuttu. Aika moni ei olisi tiennyt oikeaa vastausta ihan oikeasti.).
Itse lasken erään aiemman kommentoijan lisäksi uusavuttomiksi ne mammailijat, jotka tekevät arjesta käsittämättömän aikaa vievää ihan turhaan. Jos otetaan esimerkiksi kaikkien vihaama pyykkikeskusteu. Pyykit pitää olla lajiteltu sinisiin, turkooseihin, vihreisiin ja sinivihreisiin erikseen, kaikki pitää pestä omalla ohjelmallaan, vastaantulijat pyörtyy jos kerran silloin tällöin pesee kuudenkympin vaatteet sekapesussa neljässäkympissä jne. Arjen pyörittämisestä puuttuu kaikki järkeistäminen. Eräskin kommentoija (jossain toisessa ketjussa) kertoi, kuinka yhden perheenjäsenen pyykit pitää aina pestä erikseen, kun tälle pitää käyttää hajusteetonta pesuainetta. (Ei sitten sen vertaa voi mieleen juolahtaa, että muidenkin perheenjäsenten pyykkejä voisi pestä sillä hajusteettomalla..)
Ihan tulee mieleeni eräs astetta yksinkertaisempi nainen lapsuuden maisemista. Hän kerran kertoi itku kurkussa silittäneensä vaatteita edellisiltana puolenyön jälkeen, kun päivällä oli vauva ollut niin vaativa ja kun ne _pyykit pitää aina silittää_ pikkuhousuista lähtien. Että sellaista arkisten asioitten järkeistämistä... (On muuten tältä naiselta lapsi sittemmin huostaanotettu. Ei lähtenyt se arki järkevästi pyörimään, vaikka kuinka koitti kaiken suorittaa just niin kuin oli marttaliiton sivuilla lukenut.)
530 viestiä, joista puolet on jankkausta pyykinpesusta. Upea ketju taas kerrassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päädyin joskus ruokablogiin, jossa oli purkkihernekeitosta tehtyjen pihvien ohje. Niiden tekemistä varten hernari pitää saada kokonaisena pötkönä ulos purkista ja leikata viipaleiksi. Kokonaisena ulos saamista edesauttaa huomattavasti se, että purkin pohjaan tekee pienen reiän. Sielläpä sitten kommenteissa porukalla pähkäilivät että millä ihmeellä sen reiän saa tehtyä, joku kertoi hakkaavansa ruuvimeisselillä ja se oli kaikkien mielestä huippuvinkki. Mulla on varmaan jotenkin tosi hifi versio tölkinavaajasta, kun sillä saa leikattua myös purkkien pohjia, ei vain kantta!
Pakko nyt tunnustaa, että tätä ennen itselläni ei ole käynyt mielessäkään käyttä purkinavaajaa myös sen pohjareijän tekemiseen, yleensä olen vain huitaissut puukolla...
En ole ikinä noita pihvejä tehnyt, mutta kuvittelisin, että jos oikein haluaa hifistellä, voisi varmaan leikata sen pohjan kokonaankin pois, saattaisi helpottaa. Sirkkelillä vaikka. Tai sitten sillä purkinavaajalla ;)
Siis sen pohjareijän funktiohan (itselläni siis, joka en myöskään ole koskaan noita pihvejä tehnyt) on, että sen koko mössön saa kätevänä pötkönä ulos sieltä purkista (puhaltamalla). En nyt ihan ymmärrä miten koko pohjan poistaminen yhtään helpottaisi sitä hommaa...
Ei tarviis puhaltaa, voisi ihan vaan työntää sen ulos? Mutta voi olla että puhaltaminen on kätevämpää, en ole kumpaakaan kokeillut.
Tosiaan, tuo työntämistekniikka ei toimi, sillä lusikka (tai mitä apuvälinettä siihen hommaan yrittää käyttääkään) vain uppoaa sinne hernekeittoon, eikä näinollen sitä pötkylää saa ulos kokonaisena (mikä oli vissiin se pääpointti tuossa alussa mainitussa pihviohjeessakin). Itsehän käytän tuota puhaltamistekniikkaa sen takia, että sillä saa näppärästi koko sisällön ulos purkista eikä tarvitse lusikoida.
Työntäminen tapahtuu helposti sillä irti leikatulla pohjalla
No ihan turhan vaivan näkee siinäkin!
A. Leikkaa hernekeittopurkin kansi ja pohja irti, puserra sisältö ulos irtileikatulla pohjalla, riskinä haavaumat sormissa ja ylimääräinen sotku.
vs.
B. Leikkaa hernekeittopurkin kansi irti, tee pohjaan puukonkärjen kokoinen reikä, puhalla/ravista (joku kun aikaisemmin totesi, että ravistamallakin pitäisi onnistua) sisältö siististi ulos.
Kaikkein eniten mut on tässä ketjussa yllättänyt se, että niin monet syö purkkihernekeittoa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein eniten mut on tässä ketjussa yllättänyt se, että niin monet syö purkkihernekeittoa.
En syö purkkihernekeittoa, mutta käytän kyllä valmista pakastesipulisilppua. :) Tosin kyse ei ole uusavuttomuudesta (osaan kyllä pilkkoa sipulin) vaan laiskuudesta.
Uusavuttomuutta on mielestäni se, että naapurin nuori rouva ostaa aina uudet matot, kun entiset likaantuvat. Ei näet osaa pestä eikä raaski pesettää pesulassa, kuulemma tulee halvemmaksi ostaa uudet.
Mun kämppäkaveri aikoinaan keksi alkaa leipoa. Ihmettelin, kun hän käveli ympäriinsä kulho täynnä maitoa ja silitteli sitä joka puolelta. Minä kyselemään asiasta. "Ohjeessa lukee, että lämmitä maito kädenlämpöiseksi " Meinasin kuolla nauruun ja kyllä hän itsekin nauroi. Myöhemmin innostui tekemään pannaria. Ohjeessa luki "vatkaa käsin" , varmaan arvaattekin, että kädet oli siellä kupissa Vatkaamassa:) Mutta hei, nykyään hällä jo isoksi kasvaneita lapsia kolme. Ja synttäreillä hänen loihtimiaan herkkuja. Terkkui vaan Kirsille <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulukaveri ala-asteella (antakoot ikä jotain anteeksi) luokkaretkellä intti, että Korkeasaaren eläimet ovat kaikki robotteja. Piti meitä muita aivan ääliöinä, kun sanoimme niitä eläviksi.
Tai sitten hän trollasi teitä ja nauroi typeryydellenne. Aika moni näistä jutuista on selvästi vain sitä, että teitä on trollattu ettekä te ole sitä tajunneet vaan olette pitäneet trollaajaa tyhmänä vaikka hän on saanut juuri sitä mitä on halunnut.
Kyseessä oli henkisesti hiukan heikkolahjainen tyttö, joka nippa nappa pääsi luokilta läpi. Luulen, että tämän tason trollaus olisi ollut hänelle liikaa.
Kova hinki lähestyä mieskohdettaan muttei osaa, kokemattomuuden,avuttomuuden,liian päällekäymisen, neuroottisuuden yms.
Vaikuttaa lähinnä epäonnistuneelta flaksilta jota ei sitten kestä.
Vierailija kirjoitti:
Purkkihernekeitto on hyvää, halpaa ja nopeaa! Miksi sitä ei pitäisi syödä?
Tai sitten hän trollasi teitä ja nauroi typeryydellenne. Aika moni näistä jutuista on selvästi vain sitä, että teitä on trollattu ettekä te ole sitä tajunneet vaan olette pitäneet trollaajaa tyhmänä vaikka hän on saanut juuri sitä mitä on halunnut.