Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa hauskimpia esimerkkejä uusavuttomista ihmisistä

Vierailija
01.04.2016 |

Toisen ketjun innoittamana aloitin tällaisen. Eli kertokaapas hauskimmat tapaukset kun olette törmänneet ns uusavuttomiin tai muutoin tyhmiin ihmisiin. Mä kerron aluksi yhden tarinan. Olin aikoinaan Tiimarissa loppuunmyynnissä kun lopettivat sen ketjun kokonaan. Siellä oli yhtäaikaa noin 20-25-vuotias tyttö/nainen joka keräili koriinsa kaikenlaista. Sitten hän soitti jollekin, oletan että äidilleen, että täällä olisi alennuksessa tällaisia juttuja mitä sinä ostat aina (en muista mitä). Keskustelu meni suurinpiirtein näin: Ai minkä kokoisia...no tällaisia pieniä...no millä minä ne mittaisin, ei mulla ole mittaa mukana...jaa viivotin, mistäs minä sellaisen löydän....no minä yritän etsiä...no nyt mulla on tässä viivotin, mitä mun pitäis mitata...no se on siinä ykkösen ja kakkosen välissä, riippuu siitä laintanko toisen pään siihen nollaan vai viivottimen päähän....tai eiku ootas nyt, eikös se toinen pää pidä olla ykkösen kohdalla...vai nollassa, sano nyt kun en mä muista...jaa mitä maksaa...en mä tiedä mutta tässä on -50% eikös se oo silloin aika halpa...alkuperäinen hinta...mistäs mä sen tietäisin...

Nainen vaikutti muutoin ihan normaalilta, siis ei ollut mikään vammainen. Ajattelin mielessäni että voi voi...

Kommentit (641)

Vierailija
21/641 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkku melkein klikkasi niitä "Tietokoneesi saattaa toimia hitaasti" -huijausmainoksia.

Eräs tuttavani klikkaili näitä huijausmainoksia ja väitti, että sieltä joku nainen oli kirjoitellut sille; jotain tyyliin että "hei iso poika" :D. Tuo tuttavani on vielä sellainen isokokoinen vanhempi mies.

Vierailija
22/641 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää, että esitän joskus, etten osaa jotain asiaa, koska tiedän sen provosoivan ärsyttäviä kyttääjäsukulaisiani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/641 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävi ilmi yhdessä ruokaa laittaessamme, että keittoa tehdessään kaverini keittää lihaliemen erillisessä pienessä kattilassa. Siis litran vettä ja lihaliemikuutiot. Ja lisää sen sitten isompaan kattilaan, jossa jauhelihakeittokasvikset porisevat jo pienessä määrässä vettä 0_o

Toppuutteli minua laittamasta liikaa vettä kasviksille heti alkuun "kun se lihaliemi tulee vielä". En tajunnut tietysti yhtään, mikä ongelma siinä voi olla. Kun lopulta ymmärsin ja kerroin, että ne kuutiothan heitetään vaan sinne kattilaan muiden joukkoon, sinnehän ne kiehuvaan veteen liukenevat samalla lailla, niin kaverin aivojen aluksi epäuskoisen, sitten oivaltavan raksutuksen saattoi suorastaan kuulla.

Tämä oli aivan mainio tarina. Haluaisin joskus olla paikalla ja nähdä, kun joku saa tuollaisen oivalluksen.

Vierailija
24/641 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu heitti vaatteet roskiin, jos niistä irtosi nappi.

Yksi tuttu heitti roskiin puuvillaisen laukun kun se likaantui ja osti samanlaisen tilalle. Kokemuksesta tiedän että kyseinen laukku kestää kyllä (ohjeen mukaista) pesua.

Vierailija
25/641 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa vaihdettiin pussilakanoita peittoihin silloisen poikakaverin, nykyisen aviomiehen, kanssa. Ihmetteilin kun hän ensitöikseen alkoi kauhealla tohinalla ja vaivalloisesti kääntää puhdasta pussilakanaa nurin päin. Säksätin heti, että mitä hemmettiä sä teet, älä nyt sitä kääntele, sehän ON jo oikein päin.

Saimme jopa pienen kinastelun aikaan, kun tyyppi vaan itsepäisesti intti, että pitäähän se nyt kääntää, AINAHAN se käännetään, siitä aloitetaan.

No, mieheni ei ollut koskaan kotonaan nähnyt, miten pussilakanat laitetaan ja oli sitten yksin asuessaan järkeillyt homman niin, että pussilakana nurinperin ja sitten sentti sentiltä lievästi sanottuna hankalasti rullataan sitä siihen peiton ylle, vähän niin kuin kortsu.

Paitsi ettei se lakana tietenkään liu'u siihen ihan yhtä kätevästi vaan vaatii mieletöntä hyppelehtimistä ympäriinsä, peiton nosteluita, lakanan hivuttelua, ärräpäitä..

No, nykyisin laitetaan pussilakanat minun tavallani. Mutta jostain syystä likapyykkikoriin pussilakanat ilmestyvät nurin päin, jos mieheni on ne tuonut pyykkiin :)

Vierailija
26/641 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut ikinä pessyt pyykkiä 25 v. Kuskasi siis Rovaniemeltä tämä opiskelukaverini mammalleen Kuopijoon pyykit pestäväksi.

Vastahan Jasmin Mäntylä 33w hehkutti pyykinpesusta.

Vierailija
27/641 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osasko edes keriä ja karstata? Voi tätä nykyajan uusavuttomuutta.

Vierailija kirjoitti:

Seurustelin ihanan tytön kanssa, mutta ei se mihinkään johtanut. Hän tunnusti, että ei osaa rohkia eikä loukuttaa. Ajatuskin avioliitosta niin avuttoman naisen kanssa oli kamala.

Vierailija kirjoitti:

En oo nuori. Täytän kohta 50v. Enkä oo moisia taitoja tarvinnut.

Vierailija kirjoitti:

Tapasin nuoren, joka sanoi ettei koskaan ollut  nylkenyt madetta eikä rakentanut saunakiulua.

Mateen olen nylkenyt ensimmäisen kerran 5- tai 6-vuotiaana. Puutöitäkin olen tehnyt paljon eläissäni, en tosin saunakiulua. Keriä, karstata ja loukuttaa osaan mutta mitä ihmettä on rohkiminen? En ole ikinä kuullut moista sanaa ja täytin sentään just 40v.

Vierailija
28/641 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä meneekö tämä uusavattomuudesta mutta en voi käsittää miten suomalainen, vähän päälle parikymppinen ei kykene puhumaan sanaakaan englantia. Todistin eilen tavaratalossa tilannetta jossa asiakas kysyi englanniksi KAHDELTA paikalla olleelta myyjältä missä ovat miesten vaatteet. Kumpikaan ei kyennyt sanomaan "upstairs" tai edes kädellä viittomaan ylös/rullaportaiden suuntaan vaan hoki suomeksi "ylhäällä, siis YLHÄÄLLÄ". Ei se asiakas ymmärrä sitä sanaa yhtään sen paremmin vaikka sen sanoisi KOVEMMALLA ÄÄNELLÄ. Mitähän ko.myyjät on laittanu siihen cv:hen kielitaidon kohdalle....?

Vierailija
29/641 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani kaatoi joskus lasinpesunestettä moottorin öljykorkista sisään. Tuli pienoinen remontti sen jälkeen. Tämä uusavuttomuus tapahtui 90-luvulla, joten ei ole ilmeisesti ihan uusi asia tämäkään ilmiö.

Vierailija
30/641 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävi ilmi yhdessä ruokaa laittaessamme, että keittoa tehdessään kaverini keittää lihaliemen erillisessä pienessä kattilassa. Siis litran vettä ja lihaliemikuutiot. Ja lisää sen sitten isompaan kattilaan, jossa jauhelihakeittokasvikset porisevat jo pienessä määrässä vettä 0_o

Toppuutteli minua laittamasta liikaa vettä kasviksille heti alkuun "kun se lihaliemi tulee vielä". En tajunnut tietysti yhtään, mikä ongelma siinä voi olla. Kun lopulta ymmärsin ja kerroin, että ne kuutiothan heitetään vaan sinne kattilaan muiden joukkoon, sinnehän ne kiehuvaan veteen liukenevat samalla lailla, niin kaverin aivojen aluksi epäuskoisen, sitten oivaltavan raksutuksen saattoi suorastaan kuulla.

Tämä oli aivan mainio tarina. Haluaisin joskus olla paikalla ja nähdä, kun joku saa tuollaisen oivalluksen.

Minäkin haluaisin olla paikalla. Oikein näkee kun valo syttyy silmissä ja aivoista kuuluu PLINNGGG! :-D

Vierailija
31/641 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko kyseinen tyyppi jotenkin vähän kehitysvammainen vai muuten vain yksinkertainen, mutta käy samaa yliopistoa kuin minä ja siksi aina välillä törmään. Joka kerta kun ollaan vaikka samassa atk-luokassa, voin heti varautua siihen, että jossain vaiheessa tää henkilö kysyy neuvoa johonkin. Ei tunnu osaavan etsiä tietoa tai muutenkaan järkeillä itse, ja monesti on tullut autettua esim. johonkin tiettyyn kurssiin liittyvässä asiassa, vaikken sillä kurssilla itse edes ole. Tai auttaa oman sähköpostin käytössä...

Vierailija
32/641 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on enemmän tyhmyyttä kuin uusavuttomuutta. Minulla on eräs sukulaisnainen, joka aloitti hirveän paasaamisen joka suuntaan, kun pankit alkoivat periä lähdeveroa koroista. Paasaamisen aiheena oli se, että jokaisen pitää nopeasti tyhjentää pankkitilinsä, koska muuten rahoista viedään kolmannes.

Vierailija
33/641 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapasin nuoren, joka sanoi ettei koskaan ollut  nylkenyt madetta eikä rakentanut saunakiulua.

Tuohon ikään mennessä luulisi sarkasmin olevan tuttua. Huoh...aina on yksi vajaa

Vierailija
34/641 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä uusavuttomuus, vaan oisko uustiedottomuus. Oli kesä ja makoilin kaverin kanssa nurmikolla juttelemassa. Kaveri oli juuri pari päivää aiemmin tehnyt positiivisen raskaustestin, ja yhtäkkiä sinkosi istumaan ja kysyi kauhistuneena onkohan nyt vahingossa hukuttanut vauvansa kun makasi mahallaan. Eikä oltu teinejä, vaan kumpikin yli 30 v.

Repesin! :-D

Vierailija
35/641 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av: tyyliin uusavuttomuutta: "On jo huhtikuu, mitä puette lapselle päälle näillä keleillä?"

Vierailija
36/641 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä toikin oli sarkasmia. Huoh vaan sun uusaivottomuudelle.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon ikään mennessä luulisi sarkasmin olevan tuttua. Huoh...aina on yksi vajaa

Vierailija
37/641 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoin kaveria juhlatarjoiluiden laittamisessa. Kaveri on ehkä vähän keskivertoa parempi kotikokki, joten sitä enemmän ihmettelin kun hän alkoi tehdä kakkupohjaa sillä perinteisellä reseptillä eli saman verran munia, sokeria ja jauhoja. Kaveri harmitteli, ettei hänellä ole tarpeeksi isoja laseja, vaan pitää sotkea monta pientä. Kurkistin tiskikaappiin ja ehdotin, että ottaisi puolen litran muovituopit, niitä kun oli sopivasti kaksi. "Mut laseja pitää olla kolme." Sen lampun syttymisen suorastaan näki, kun sanoin että rikkoo ensin toiseen tuoppiin munat, sitten toiseen sokerin, kaataa sokerin taikinakulhoon ja mittaa jauhot.

38/641 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä meneekö tämä uusavattomuudesta mutta en voi käsittää miten suomalainen, vähän päälle parikymppinen ei kykene puhumaan sanaakaan englantia. Todistin eilen tavaratalossa tilannetta jossa asiakas kysyi englanniksi KAHDELTA paikalla olleelta myyjältä missä ovat miesten vaatteet. Kumpikaan ei kyennyt sanomaan "upstairs" tai edes kädellä viittomaan ylös/rullaportaiden suuntaan vaan hoki suomeksi "ylhäällä, siis YLHÄÄLLÄ". Ei se asiakas ymmärrä sitä sanaa yhtään sen paremmin vaikka sen sanoisi KOVEMMALLA ÄÄNELLÄ. Mitähän ko.myyjät on laittanu siihen cv:hen kielitaidon kohdalle....?

Tuohon törmää yllättävän usein. 

Vierailija
39/641 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli puhetta yhden tutun kanssa että netin käyttö ulkomailla on yleensä kallista. Sanoin, että mä laitan netin aina pois päältä varmuuden vuoksi ettei tuu ylläreitä ja laitan päälle vain siksi aikaa jos/kun tarvin sitä. Tämä tuttu sanoi että hän ei kyllä viitsisi alkaa muuttaa mitään asetuksista että sitähän voi vaan olla surffaamatta netissä. Sitäpaitsi hän on ladannut puhelimeensa paljon sellaisia mitä ennen katsoi netistä kuten esimerkiksi säätiedotus ettei hänen tarvitse mennä nettiin ulkomailla välttämättä ollenkaan. 

Kyseessä oli kuitenkin nuori ihminen. Ihmettelen.

Vierailija
40/641 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekaa kertaa vaihdettiin pussilakanoita peittoihin silloisen poikakaverin, nykyisen aviomiehen, kanssa. Ihmetteilin kun hän ensitöikseen alkoi kauhealla tohinalla ja vaivalloisesti kääntää puhdasta pussilakanaa nurin päin. Säksätin heti, että mitä hemmettiä sä teet, älä nyt sitä kääntele, sehän ON jo oikein päin.

Saimme jopa pienen kinastelun aikaan, kun tyyppi vaan itsepäisesti intti, että pitäähän se nyt kääntää, AINAHAN se käännetään, siitä aloitetaan.

No, mieheni ei ollut koskaan kotonaan nähnyt, miten pussilakanat laitetaan ja oli sitten yksin asuessaan järkeillyt homman niin, että pussilakana nurinperin ja sitten sentti sentiltä lievästi sanottuna hankalasti rullataan sitä siihen peiton ylle, vähän niin kuin kortsu.

Paitsi ettei se lakana tietenkään liu'u siihen ihan yhtä kätevästi vaan vaatii mieletöntä hyppelehtimistä ympäriinsä, peiton nosteluita, lakanan hivuttelua, ärräpäitä..

No, nykyisin laitetaan pussilakanat minun tavallani. Mutta jostain syystä likapyykkikoriin pussilakanat ilmestyvät nurin päin, jos mieheni on ne tuonut pyykkiin :)

Jotkut emännät hoitaa asian tuolla tekniikalla. Jotkut petinpetaamisammattilaisetkin jopa (siivoojat, laitoshuoltajat). Se nurinpäin käännetyn pussilakanan teknikka on ihan kuule käypäinen sekin. Ei juuri huonompi kuin se toinenkaan, joissain asioissa parempikin (esim. siinä että lakanat on pyykissä väärin päin jolloin niiden ns. päivänpaistepuoli ei nukkaannu, ja tulevat pyyksitä valmiiksi käyttöön).

Joten en ole ihan varma kumpi teistä oli uusavuttomampi. Kumpikaan ei ilmeisesti tuntenut SITÄ TOISTA konstia.

terveisin nimimerkki "tehnyt kesätöitä sekä hotellisiivoojana että vanhainkodin laitosapulaisena, aikanaan".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme