Miten yleisissä vessoissa asioiminen on joillekin niin hiton hankalaa?
En ymmärrä miten jotkut naiset oikein hoitavat asiansa yleisissä vessoissa, kun sitä kusta on ympäriinsä. Monet kerrat törmännyt siihen että pissatippoja on siinä renkaan päällä etureunassa. Joo sen voin ehkä joten kuten käsittää miten siinä on onnistuttu, mutta en silti ymmärrä. Mutta miten helvetissä te onnistutte kusemaan sinne renkaan TAKAkaareen??? Tähänkin olen törmännyt useamman kerran, yleensä liian myöhään, kun perse on jo jonkun vieraan pissassa. MITEN te siinä onnistutte? Ja olisiko oikeasti liian iso vaiva katsoa mihin kuntoon sen vessan jättää ja siivota omat sotkunsa. Lainehtiiko teillä kotonakin pöntön renkaat kusesta vai teettekö tätä vain yleisissä vessoissa?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Miksi siitä pitää tehdä niin vaikeaa? Se pytty on istumista varten. Pitäisikö teille olla aasialaiset kyykkyvessat, joissa on reikä lattiassa?
Itse kerran ihan Suomessa törmäsin vessaan, jota oli varmaan käyttänyt joku kyykkyvessaan tottunut. Pöntön renkaan molemmilla sivuilla oli paskaiset kengänjäljet, ja kusta oli ympäri pönttöä, renkaalla ja lattialla. Silloin vaihdoin kyllä suosiolla koppia.
T:Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkiset vessat on inhottavia. Miesten vessan kunnon vielä ymmärrän, mutta naisten vessa on kyllä mysteeri. Aina on vähintään pytyn reuna roiskeita piukassa, toisinaan lattia lainehtii ties mistä. Verisiä siteitä pitkin poikin ja jarrutusjälkiä missä sattuu. Joskus vessa on jätetty vetämättä ja haju tulee vastaan jo vessan ovella.
Olen myös muutaman kerran siivojana ollessani törmännyt vessoihin, mitkä olivat todella inspiroivassa kunnossa. Kerran kopin seinää oli pyyhitty verisellä kädellä. Toisen kerran lattialla oli kasa p*skaa. Erään kerran haju tulvi käytävään asti. Silloin koppissa oli käynyt jotain käsittämätöntä. Varpusparvi oli lentänyt lattialle ja metrin korkeuteen takaseinään. Pytty oli silloin siisti. Joskus joku oli oksentanut lattialle (varmaan jonkun lapsella tullut paha olo, mutta inhotti silti)
Kerran asioin entisen työpaikkani vessassa ja totesin siivoojan varmaan äskettäin käyneen, kun paikka näytti puhtaalta. Kävin hoitamassa asiani ja tarrasin kopin sisäpuoleiseen kahvaan kiinni. Sinne oli niin ikään päätynyt nokare sitä itseään. Sitä käsidesillä lotraamisen määrää...
Siivoojana ajattelin tiettyjen ihmisryhmien olevan kyseessä, mutta nyt en ole enää varma. Saman näköistä on jokaisessa julkisessa vessassa. Miksi?? Itse ainakin siivoan jälkiäni. Esim. koulun vessassa en jätä tippuneita papereita lattialle jne.
Missä pyörit?
Ikää 54v. ja en ole nähnty tuollaista kuin Lähi-idän maissa.
Suurimpaan osaan olen törmännyt Turussa Skanssissa. Jossa siis on kyllä melko paljon maahanmuuttajia asiakkaana, kun kerran siinä lähellä on Varissuo, jossa he usein asustavat. Kulttuuriero kenties? En todellakaan tiedä, kuka siellä sotki. En saanut ketään itseteossa kiinni :) En viitsi osoitella sormella...
Asiakkaana en ole törmännyt montaakaan kertaa, mutta siivoojana törmäsin usein. Kävin kuitenkin tasaiseen tahtiin yleisövessoissa siivoamassa, joten aina joskus joku oli sinne jonkinlaisen yllätyksen jättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkiset vessat on inhottavia. Miesten vessan kunnon vielä ymmärrän, mutta naisten vessa on kyllä mysteeri. Aina on vähintään pytyn reuna roiskeita piukassa, toisinaan lattia lainehtii ties mistä. Verisiä siteitä pitkin poikin ja jarrutusjälkiä missä sattuu. Joskus vessa on jätetty vetämättä ja haju tulee vastaan jo vessan ovella.
Olen myös muutaman kerran siivojana ollessani törmännyt vessoihin, mitkä olivat todella inspiroivassa kunnossa. Kerran kopin seinää oli pyyhitty verisellä kädellä. Toisen kerran lattialla oli kasa p*skaa. Erään kerran haju tulvi käytävään asti. Silloin koppissa oli käynyt jotain käsittämätöntä. Varpusparvi oli lentänyt lattialle ja metrin korkeuteen takaseinään. Pytty oli silloin siisti. Joskus joku oli oksentanut lattialle (varmaan jonkun lapsella tullut paha olo, mutta inhotti silti)
Kerran asioin entisen työpaikkani vessassa ja totesin siivoojan varmaan äskettäin käyneen, kun paikka näytti puhtaalta. Kävin hoitamassa asiani ja tarrasin kopin sisäpuoleiseen kahvaan kiinni. Sinne oli niin ikään päätynyt nokare sitä itseään. Sitä käsidesillä lotraamisen määrää...
Siivoojana ajattelin tiettyjen ihmisryhmien olevan kyseessä, mutta nyt en ole enää varma. Saman näköistä on jokaisessa julkisessa vessassa. Miksi?? Itse ainakin siivoan jälkiäni. Esim. koulun vessassa en jätä tippuneita papereita lattialle jne.
Missä pyörit?
Ikää 54v. ja en ole nähnty tuollaista kuin Lähi-idän maissa.
Suurimpaan osaan olen törmännyt Turussa Skanssissa. Jossa siis on kyllä melko paljon maahanmuuttajia asiakkaana, kun kerran siinä lähellä on Varissuo, jossa he usein asustavat. Kulttuuriero kenties? En todellakaan tiedä, kuka siellä sotki. En saanut ketään itseteossa kiinni :) En viitsi osoitella sormella...
Asiakkaana en ole törmännyt montaakaan kertaa, mutta siivoojana törmäsin usein. Kävin kuitenkin tasaiseen tahtiin yleisövessoissa siivoamassa, joten aina joskus joku oli sinne jonkinlaisen yllätyksen jättänyt.
Meillä Jyväskylässä on markettien vessat kuvailemassasi kunnossa. Ja näissä liikkeissä ei vieraile erityisen paljon mamuja, joten ihan suomalaisten sotkuja ovat. Hyi yök, todellakin vältän yleisiä vessoja viimeiseen saakka.
Kuulin kerran että joku nainen oli vuorannut vessapaperilla sen pytyn renkaan jonka päällä istutaan?!
WTF?
Vierailija kirjoitti:
Ap hyi!!!! Istutko paljaalla pyllyllä renkaan päälle. Valoja hooooiiii!!! Ei varmaan kauhean fiksua. Tiedätkö kuin monta ihmistä jossain kauppakeskuksenkin vessassa asioi päivässä?
Kerran yksi ihminen antoi suuseksiä toiselle ja on tarinan mukaan yhä hengissä.
Mä näkisin tän asian niin, että ne jotka pelkäävät niitä hurjia bakteereita, vuoraavat sen renkaan paperilla/pyyhkivät desinfiointipyyhkeillä, ja istuvat sitten normaalisti. Ja ne jotka eivät ole niin bakteerikammoisia, saavat rauhassa istua siihen kuivalle, edes näennäisesti puhtaalle, renkaalle. Mutta kukaan ei leiki akrobaattia ja kuse pitkin renkaita.