Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset ovat kolmannella kierroksella jo kolmikymppisenä.

Vierailija
01.04.2016 |

Monella on jo parikin vakavaa suhdetta takana esim avoliitto ja avioliitto ja lapsia joko toisesta tai molemmista. Miten maailma on nykyään tällainen?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suuntahan on se, että parisuhteiden kesto vaan lyhenee. Miusta yks iso syy on sukupuolten eroavaisuuksien tietämyksen puute. Pidetään parisuhteessa jotenkin ongelmana toisen sukupuolen normaalia käytöstä.

Vierailija
2/20 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 24 ja mulla takana yksi avoliitto, nyt olen taas avoliitossa, mutta varmaan eroamme pian. Lapsia ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mieheni on 32 ja eka viiden vuoden suhde alkoi jo tyyliin 16 tai 17 veenä. Siitä seuraava viiden vuoden suhde kaatui kuin nainen oli liian vaikea ja mustasukkainen, meni vaan vaikeaksi koko homma.

Minä ainakin ymmärrän, että oikein hyvö ettei alkanut vauvoja tekemään 25-vuotiaana. Olisi nyt eronnut lasten äidistä ja minä olisin 24 v äitipuoli (ei kiitos).

Vierailija
4/20 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sen ensirakkauden/ekan vakavan suhteen kanssa kitkutella ja tehdä vauvat? Olin 20 kun erosin ensimmäisestä avopuolisostani. Oli täysin kakara tuossa iässä.

Vierailija
5/20 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sitten odottaa vielä sitä ensimmäistä kierrosta...

M30

Vierailija
6/20 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N34 ekalla kierroksella ja tarkoitus olisi tällä ollakin lopun elämää.

Vierailija
7/20 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin kaduttaa, että jaksoin olla ensimmäiseni kanssa 6 vuotta. Onneksi en ollut vielä liian vanha erotessamme ja löysinkin paremman miehen alta aikayksikön. Silti vähän kaihertaa ne nuoruuden ihanat vuodet, jotka vietin jahkailemalla exän kanssa.

Vierailija
8/20 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, mitähän ihmettä.

Olen 30-vuotias, ja erosin juuri kahdeksan vuoden suhteesta. Sitä ennen olin vähän aikaa sinkkuna, ja sitä ennen kolmen ja puolen vuoden suhteessa. Tämä on normaali tai vähäinen määrä vakavia parisuhteita 30-vuotiaalle. Lapsia minulla ei ole.

Tuollaisista "kierroksista" puhuminen on aikaisempien sukupolvien juttu. Noissa sukupolvissa mentiin nuorena naimisiin ja hankittiin hetikohta lapsia. Ehkä tällainen kuvio on vielä voimissaan jossakin maaseudulla? Itse en tunne ketään, joka käyttäisi tuollaista ilmaisua tosissaan.

Ap, missä päin asut, ja miä on koulutustaustasi ja sosiaaliluokkasi? Kiinnostaisi tietää.

9/20 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin, että kierroksella tarkoitetaan avioliittoa ja tai lapsia. 

Minä taas tunnen melkein pelkästään ihmisiä, jotka lähtivät ensimmäisellekään kierrokselle vasta yli 30-vuotiaana :D

Vierailija
10/20 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N27, ensimmäisellä kierroksella. Lapset enää puuttuu. :)

Vierailija
11/20 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M39 kirjoitti:

Ja suuntahan on se, että parisuhteiden kesto vaan lyhenee. Miusta yks iso syy on sukupuolten eroavaisuuksien tietämyksen puute. Pidetään parisuhteessa jotenkin ongelmana toisen sukupuolen normaalia käytöstä.

Miksi mittaat parisuhteen laatua pituudella? Ennen oli tosiaan pidempiä parisuhteita, kun eroa paheksuttiin, ja pariskunta roikkui mieluummin yhdessä kuin kohtasi eron häpeän. Kuitenkin vaikkapa vain yhden kesän mittainen romanssi voi olla ihmisen elämän parhaimpia kokemuksia. -8

Vierailija
12/20 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
13/20 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta ei ole mitään ihmeellistä siinä, että on 30-vuotiaaseen mennessä asunut esim. nuoruuden rakkautensa kanssa yhdessä, eronnut 22-vuotiaana, löytänyt uuden 23-vuotiaana ja mennyt naimisiin 25-vuotiaana. Sitten 32-vuotiaana voi tulla ero. Pitäisikö sinusta ihmisten alkaa seurustella 30-vuotiaana, jolloin on ollut 12 vuotta täysi-ikäinen, aikuinen ihminen? Monille ei sitä eroa tule ja ovat yhdessä opiskeluajoista saakka.

Vierailija
14/20 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes ekalla kierroksella. Enkä oleta koskaan meneväni kierrokselle, kuin urheilukentällä juostessa ja ruokabuffetissa santsaus-kierrokselle ;P N18

Vierailija
15/20 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M39 kirjoitti:

Miksi mittaat parisuhteen laatua pituudella? Ennen oli tosiaan pidempiä parisuhteita, kun eroa paheksuttiin, ja pariskunta roikkui mieluummin yhdessä kuin kohtasi eron häpeän. Kuitenkin vaikkapa vain yhden kesän mittainen romanssi voi olla ihmisen elämän parhaimpia kokemuksia. -8

Eikö se ole sitten tosiaan romanssi eikä parisuhde? Siinä menee kuitenkin noin vuosi, että alkaa tuntea toista paremmin. Minä en kuitenkaan mittaa laatua pituudella.

- ohis

Vierailija
16/20 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa meno olla siihen suuntaan menossa entistä enemmän, et se eka kierros tulee joskus 25, sit tosiaan erotaan parin vuoden päästä. Taas sinkkuillaan ja sitten 31,32,33 ruetaan lapsia tekemään.

Johtunee siitä että naisillekkin sallitaan irtosuhteet ja seksistä nauttiminen, eikä ainoastaan miehille. Valitettavasti suhtautumisessa on kuitenkin vielä tämä klassinen "pelimies, kova jätkä" - "lutka" ero.

Oman käsityksen mukaan 25 vuotiaan seksikumppanien lukumäärässä on tapahtunut huima nousu jos verrataan 20 vuotta taaksepäin. Mut tää on vaan mun oma luulo, ei mikään fakta.

Vierailija
17/20 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinkin olla poikkeava ja aloittaa ensimmäisen kierrokseni vasta nyt kolmekymppisenä.

Hui!

Vierailija
18/20 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh, mitähän ihmettä.

Olen 30-vuotias, ja erosin juuri kahdeksan vuoden suhteesta. Sitä ennen olin vähän aikaa sinkkuna, ja sitä ennen kolmen ja puolen vuoden suhteessa. Tämä on normaali tai vähäinen määrä vakavia parisuhteita 30-vuotiaalle. Lapsia minulla ei ole.

Tuollaisista "kierroksista" puhuminen on aikaisempien sukupolvien juttu. Noissa sukupolvissa mentiin nuorena naimisiin ja hankittiin hetikohta lapsia. Ehkä tällainen kuvio on vielä voimissaan jossakin maaseudulla? Itse en tunne ketään, joka käyttäisi tuollaista ilmaisua tosissaan.

Ap, missä päin asut, ja miä on koulutustaustasi ja sosiaaliluokkasi? Kiinnostaisi tietää.

Sosiaaliluokka? Ei kai kukaan tuollaista sanaa nykypäivänä käytä :D

Vierailija
19/20 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kylläkin kuudennella kierroksella ja kohta lähtee ukko vaihtoon.

t. tuhannen munan kakku

Vierailija
20/20 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa edes ensimmäisellä

M29