Hävetkää, Vauva-tyypit
Tota noin...eksyin kerran tänne sivulle, kun olin selailemassa nettiä ja löysin jonkun ihan naurettavan aiheen. Ite asiassa tää koko sivu on netin sairain ja kuvottavin ja samalla huvittavin paikka mun mielestä. Mitä sit löysin? Löysin vain ihan perinteisiä aiheita, joita jauhetaan täällä joka päivä ja joka ikinen minuutti, tyyliin: "Lapsellani on se ja tämä, mitä teen?" "Mieheni löi minua äsken, mitä teen?" "Mieheni on maailman paskin tyyppi, mitä teen? "Taloni on tulessa, miten toimin?" "Minulla on minuutti elinaikaa, miten toimin?" "Minkä laitan lapselleni nimeksi?" Ja niin edelleen... Ai että ois ihana kuulla lapsena vanhemmiltani, kuinka heidän kaikki päätöksensä mua ja elämäänsä koskien ois perustunu tähän vauva-foorumiin. Mikä arvostus. Arvostaisin heitä aivan eri tavalla <3 Tai ehkä raahaisin heidät pois koneen äärestä omin käsin, olin sitten minkä ikänen tahansa. Ehkä nyökyttäisin pientä päätäni heidän kirjoituksilleen, joissa he kertovat olevansa paska äiti.
Mikä tätä porukkaa vaivaa, oikeesti? Miks te kysytte TÄÄLLÄ jotain sellaista, mikä teidän pitäs ihan rehellisesti kohdata itse ja TOIMIA! Ei kaikissa asioissa juoruilut ja pohdinnat auta. Pitää tarttua toimeen, eikä selailla täällä aiheita läpi. "Voi voi, kun mun mies on sitä ja tätä ja voi voi kun mun lapsi huutaa tuolla" Totta kai asiat on päässy siihen pisteeseen, kun täällä vaan juoruillaan ja vertaillaan, kenellä on eniten lapsia ja kellä ei oo yhtään. Ja haukutaan toisia ja miehiä ja lapsia.
Hassua sinänsä, kun luulin alkuun et tää on pikkutyttöjen kirjotuspaikka. Tuli sit aikamoisena yllätyksenä, et: "Mitä ihmettä, täällähän on aikuisia naisiakin kirjottelemassa" :o Mut miks ne kirjottaa...noin? Miks he ovat pikkutyttöjen tasolla? Miks he ovat noin heikkoja joka asiasta ruikuttajia? Miks suurin osa kirjotuksista on niinkun jotain aprillipiloja? Ei kai ne oikeesti kysy tollasia, ei kai ne oikeesti oo tota mieltä, ei kai ne oikeesti aattele noin? Ja ennen kaikkea, miks he ruikuttavat täällä, missä heidän ruikutuksensa kuulevat vain muut samanlaiset :o Miks he eivät ruikuta heille, joille olisi jopa hyödyllistä ruikuttaa ja mikä veisi heidän omia asioitaan elämässä eteenpäin, heidän läheisilleen.
Joten nyt kaikki. Nouskaa hitaasti seisomaan, vaikka se on vaikeaa, tiedän. Olette istuneet siinä jo pitkään. Kävelkää läheisenne luo ja kertokaa hänelle kaikki asiat, jotka olette hänestä sanoneet täällä. Ja kappas kummaa, elämänne ottaa siitä lähtien uuden suunnan. Teidän ei enää tarvitse purkaa täällä oloanne, vaan voitte hoitaa asianne oikeassa elämässä, rehellisesti ja suoraan ja monien ongelmien synty vähenee jo sillä tavoin. Olette kuin kunnon ihmisiä, vahvoja naisia, ette enää pikkutyttöjä. Ei enää säälittävää monkumista, mitä kukaan asianomainen ei kuule, ei enää salaista supatusta ja miehen ja lasten selän takana höpinää. Tulkaa valoon ja näyttäkää itsenne valossa, sellaisena kuin olette. Älkää kiduttako itseänne ja läheisiänne enää enempää. Lopettakaa av, aloittakaa elämä, jo tänään.
Tämä teksti siis ihan vain ystävällisenä huomautuksena kaikille. Tuskin kukaan tästä hernettä nenään vetäiskään :) Rakkautta ja kaikkea hyvää kaikille <3
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saamani negatiivisten vastausten lukumäärä hyvin aikaisessa vaiheessa kertoo minun osuneen arkaan paikkaan :) Jännä myös, et kukaan ei sinänsä puolustele itseään ja sano, ettei oo itse kysyny apua suhde tai vauvatilanteessaan. Kaikki kertomani asiat ovat totta ja jokainen ottaa ne henkilökohtaisesti, jokainen niinsanotusti tunnistaa itsensä tekstistäni. En siis ole väärässä. Se on hyvä tietää.
Voi ap :D :D :D
...juttu on siinä, että sä olet noin 10 vuotta myöhässä tuon sun purkauksesi kanssa, ja se olisi jo silloin ollut nolo (nolompi kuin av-mammat).
Ymmärrän kyllä, että ootte nolouden ammattilaisia. 10 vuotta myöhässä, myönnän olevani, pahoittelen. Onko tää paskaläjä ollu niin kauan olemassa? *repeää* xD Ehkä silloin 10 vuotta sitten teidät olisi vielä voinu pelastaa, mut nyt tauti on jo levinnyt sydämeen ja mieleen, mikään ei saa teitä enää nousemaan koneelta ja tarttumaan toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saamani negatiivisten vastausten lukumäärä hyvin aikaisessa vaiheessa kertoo minun osuneen arkaan paikkaan :) Jännä myös, et kukaan ei sinänsä puolustele itseään ja sano, ettei oo itse kysyny apua suhde tai vauvatilanteessaan. Kaikki kertomani asiat ovat totta ja jokainen ottaa ne henkilökohtaisesti, jokainen niinsanotusti tunnistaa itsensä tekstistäni. En siis ole väärässä. Se on hyvä tietää.
Otan riskin siitä huolimatta, että astun tänä päivänä trolliin:
Aloittaja hyvä. Suurin osa näistä ketjuista on trollausta, enemmän tai vähemmän taitavien kynänikkarien kyhäelmiä. 90% mammapalstan sisällöstä on humpuukkia, provoilua ja muuta yhtä "älykästä", joten tätä palstaa ei kannata ottaa tosissaan.
Jos olet taas trolli trollien joukossa, niin onneksi olkoon! Onnistuit saamaan vastauksia :D.
Totta kai mä onnistuin saamaan vastauksia. Halusin niitä ja siihen pyrin, joten kirjotin sellasen tekstin, et niitä sain. Toisin kuin te haluutte jotain, mut ette tee asialle mitään, heh :)
No mitä vttua ap, jouduitko itsekin etsimään netistä tietoa "Minulla on kynsisieni, mitä teen??" :-D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet hyvin oikeassa, minkä tuo kiukkuinen vastailijoiden määräkin todistaa. Välillä tuntuu, että ihmiset odottaisivat kaiken tipahtavan eteen ilman omaa vastuuta. Haluan onnea mutten ole valmis tekemään mitään sen eteen, edes miettimään mikä oikeasti tekee minut onnelliseksi ja millaisia kompromisseja joudun ehkä tekemään, että onnneni on myös läheisten onni. Helpompaa valittaa arkipäivän pikkuongelmista miettimättä mikä oikeasti itsellä hiertää: miehen likaiset sukat lattialla vai oma kehno olo, parisuhteen toimimattomuus kun kumpikaan ei uskalla aidosti kommunikoida: kuunnella ja puhua toista arvostaen. Mutta olen ajatellut ettei tämä palsta todennäköisesti kuitenkaan edusta hyvää otosta suomen kansasta. Itsekin eksyin tänne puolivahingossa kun nettitilaus lehdestä loppui. Muutama aito ja rehellinen keskustelu koukutti jäämään seuraamaan palstaa, mutta trollit, typerät, mauttomat ja aivottomat keskusteluavaukset ja ääretön negatiivisuus ja näköalattomuus (mikään ei onnistu turhaan yritätä, luuletko olevasi...) kyllä karkoittavat, nykyään vain joskus vilkaisen otsikot ja poistun. Se mikä säälittää: kasvattavatko nämä ihmiset lapsensa samalla tavalla kuin täällä kommentoivat (ei onnistu, sinusta ei tule mitään), todella surullinen ajatus.
Kyllä kannatti alottaa keskustelu, kun sai näin viisaan vastauksen! Sanoit samat asiat, kuin minä, mut kiltimmin ja muutenkin asiallisemmin. Tää on totuus ja sä oot yks harvoista hyvistä tyypeistä tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
No mitä vttua ap, jouduitko itsekin etsimään netistä tietoa "Minulla on kynsisieni, mitä teen??" :-D.
Ei kun toimin hoito-alalla ja sieltä sanottiin, et tän palstan väki kaipaa hoitoo eniten Suomessa. Kunnollisena työntekijänä otin asiasta itse selvää ja huomasin, että kyseinen väite pitää paikkansa ja minun apuani todella tarvitaan. Tämä työtehtävä on toistaiseksi vaikein urallani, mut uskon, että vielä tästä selviän ja saan tän paikan mammat juoksemaan kirkuen ja häpeissään lapsiensa syliin.
Voi Ap, olet itsekin yksi meidän kaikkien joukossa. Aivan tyypillinen. Teiniys paistaa niin voimakkaasti läpi, mutta kyllä se siitä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun toimin hoito-alalla ja sieltä sanottiin, et tän palstan väki kaipaa hoitoo eniten Suomessa. Kunnollisena työntekijänä otin asiasta itse selvää ja huomasin, että kyseinen väite pitää paikkansa ja minun apuani todella tarvitaan. Tämä työtehtävä on toistaiseksi vaikein urallani, mut uskon, että vielä tästä selviän ja saan tän paikan mammat juoksemaan kirkuen ja häpeissään lapsiensa syliin.
Joku herkempi voi loukkaantua mitä hänelle sanotaan. Mutta ei tuokaan ole terveellistä että sinä tulet kertomaan että täällä ollaan sairaita ja sä parannat. Narsistista?
Vierailija kirjoitti:
Miten ap ei osannut mennä apteekkiin ostamaan lääkettä? Avuton tyyppi kun pitää etsiä netistä MITÄ TEEN??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kuitenkin käydä se peruskoulu loppuun ja keskittyä erityisesti äidinkielen tunneilla ennen kuin siirryt ihan ammattilaiseksi hoitoalalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä päätynyt vauvalle googlettamalla jotain ihan muuta. Mitä ihmettä?
Mutta joo. Ap on 10 vuoden päästä täällä ihan samoista asioista jauhamassa :D
Mä löysin tänne kun googlasin kynsisieni. Lähes kaikki taudit muuten ohjaa tänne, yleensä linkki n. 3 hakutuloksissa.
Enemmän mä ihmettelen miten ihmiset löytää vakuuttavaa tietoa netistä kun kaikki tiet johtavat av-palstalle...
Googlasin kynsisienen, eikä ekalla sivulla ollut yhtäkään vauvapalstan linkkiä. Alkaa vain haista tämä "googlasin jotain ihan muuta", kun oikeasti on tultu tänne tieten tahtoen. Mutta asia hävettää niin paljon, että ei pystytä edes anonyymisti sitä myöntämään. Jännä juttu.
En ole ap. Mutta kohta muakin alkaa ärsyttää sunlaiset mammapalstalaiset ja alan saarnaamaan.
Sain edelleen ekaksi hakutulokseksi av-palstan kun hain tietoa kynsisienestä, oli pakko kokeilla.
Sitten sä käyt ehkä liikaa vauvalla ja pidät samalla Google-tiliäsi auki. Huvittavaa.
Ei, koska on googlen säädöt kunnossa. Keksitkö vielä uusia tapoja olla väärässä? Vai annetaanko asian jo olla?
Et sinä pysty googlea säätämään niin, ettei se haistelisi hakujasi :D Huvittavaa. Itse en käytä googlea ja sen palveluita käytännössä juuri ollenkaan ja se näkyikin heti tuon kynsisienen hakutuloksissa. Googlella ei ole hajuakaan, missä päin nettiä liikun.
Sä siis todella keksit vielä uusia, innovatiivisia tapoja olla väärässä. :D
Google tietää kaiken, varmasti sun alkkarien värityksenkin. Ok, mutta mä annan nyt asian olla, en jaksa vängätä jostain näin turhasta. Jatka ap:n kanssa, se haluaa. :)
Jos käytät Googlen palveluita, niin totta kai se kerää sinusta käyttäjätietoa :D Katsos, kun ilmaisia lounaita ei ole olemassakaan. Sinä kuvittelet käyttäväsi ilmaiseksi Googlea ja kuvittelet, että olet asetuksillasi suojannut itsesi, mutta sinä maksat Googlen käytöstä omalla datallasi eli missä päin nettiä liikut, jne. Et kai kuvittellut, että Googlen hakutulokset olisivat samat kaikille? Hassua, miten tietämättömiä ihmiset voivat olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono. Nyt ei onnistunut.
Voi elämä. Pieni lapsi taas yrittää olla niin niin aikuinen ja kuulee tietävänsä kaiken. Lisäksi vielä kutsuu "hyviksi tyypeiksi" ihmisiä jotka kirjoittaa ap:tä miellyttänyt mutta muut on pahoja.
Mene kasvamaan vielä ja odota että karvat alkavat kasvaa ja kuukautiset alkaa jne.
Hanki säkin ap elämääsi sisältöä, ettei tarvitse hakea huomiota vauvapalstalle kirjoittelulla.
Vierailija kirjoitti:
Hanki säkin ap elämääsi sisältöä, ettei tarvitse hakea huomiota vauvapalstalle kirjoittelulla.
Oiskohan ongelmana että ap etsii täältä hyväksyntää kun omat vanhemmat ovat kiireisiä eivätkä anna rakkautta ja hyväksyntää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan ongelmana että ap etsii täältä hyväksyntää kun omat vanhemmat ovat kiireisiä eivätkä anna rakkautta ja hyväksyntää
Juuri niin! Joten kipin kapin hoitamaan niitä muksujanne, ettei heistä tuu samanlaisia kuin musta! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono. Nyt ei onnistunut.
Niin mikä ei onnistunu? :) Olitko taas huono vanhempi =(
Vierailija kirjoitti:
Voi Ap, olet itsekin yksi meidän kaikkien joukossa. Aivan tyypillinen. Teiniys paistaa niin voimakkaasti läpi, mutta kyllä se siitä vielä.
Musta ei ikinä tuu tommosta kurttuista av-mammaa joka vetää herneitä nenään asiallisesta aloituspostauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kuitenkin käydä se peruskoulu loppuun ja keskittyä erityisesti äidinkielen tunneilla ennen kuin siirryt ihan ammattilaiseksi hoitoalalle.
Jos et muuta mun tekstissä keksi valitettavaa, kuin äidinkielestä niin se kuvaa aika hyvin tän paikan tasoo xD Anna tulla vaan kaikki muutkin asiat, mitkä ärsytti mun tekstissä? Ja voi kuule, lähihoitajiks pääsee tyyppejä, joilla on paljon huonompi kirjallinen kyky, kuin mulla. Ja se on totta, eikä mitään sun feikkiä räpätystäs.
Olet hyvin oikeassa, minkä tuo kiukkuinen vastailijoiden määräkin todistaa. Välillä tuntuu, että ihmiset odottaisivat kaiken tipahtavan eteen ilman omaa vastuuta. Haluan onnea mutten ole valmis tekemään mitään sen eteen, edes miettimään mikä oikeasti tekee minut onnelliseksi ja millaisia kompromisseja joudun ehkä tekemään, että onnneni on myös läheisten onni. Helpompaa valittaa arkipäivän pikkuongelmista miettimättä mikä oikeasti itsellä hiertää: miehen likaiset sukat lattialla vai oma kehno olo, parisuhteen toimimattomuus kun kumpikaan ei uskalla aidosti kommunikoida: kuunnella ja puhua toista arvostaen. Mutta olen ajatellut ettei tämä palsta todennäköisesti kuitenkaan edusta hyvää otosta suomen kansasta. Itsekin eksyin tänne puolivahingossa kun nettitilaus lehdestä loppui. Muutama aito ja rehellinen keskustelu koukutti jäämään seuraamaan palstaa, mutta trollit, typerät, mauttomat ja aivottomat keskusteluavaukset ja ääretön negatiivisuus ja näköalattomuus (mikään ei onnistu turhaan yritätä, luuletko olevasi...) kyllä karkoittavat, nykyään vain joskus vilkaisen otsikot ja poistun. Se mikä säälittää: kasvattavatko nämä ihmiset lapsensa samalla tavalla kuin täällä kommentoivat (ei onnistu, sinusta ei tule mitään), todella surullinen ajatus.