Hävetkää, Vauva-tyypit
Tota noin...eksyin kerran tänne sivulle, kun olin selailemassa nettiä ja löysin jonkun ihan naurettavan aiheen. Ite asiassa tää koko sivu on netin sairain ja kuvottavin ja samalla huvittavin paikka mun mielestä. Mitä sit löysin? Löysin vain ihan perinteisiä aiheita, joita jauhetaan täällä joka päivä ja joka ikinen minuutti, tyyliin: "Lapsellani on se ja tämä, mitä teen?" "Mieheni löi minua äsken, mitä teen?" "Mieheni on maailman paskin tyyppi, mitä teen? "Taloni on tulessa, miten toimin?" "Minulla on minuutti elinaikaa, miten toimin?" "Minkä laitan lapselleni nimeksi?" Ja niin edelleen... Ai että ois ihana kuulla lapsena vanhemmiltani, kuinka heidän kaikki päätöksensä mua ja elämäänsä koskien ois perustunu tähän vauva-foorumiin. Mikä arvostus. Arvostaisin heitä aivan eri tavalla <3 Tai ehkä raahaisin heidät pois koneen äärestä omin käsin, olin sitten minkä ikänen tahansa. Ehkä nyökyttäisin pientä päätäni heidän kirjoituksilleen, joissa he kertovat olevansa paska äiti.
Mikä tätä porukkaa vaivaa, oikeesti? Miks te kysytte TÄÄLLÄ jotain sellaista, mikä teidän pitäs ihan rehellisesti kohdata itse ja TOIMIA! Ei kaikissa asioissa juoruilut ja pohdinnat auta. Pitää tarttua toimeen, eikä selailla täällä aiheita läpi. "Voi voi, kun mun mies on sitä ja tätä ja voi voi kun mun lapsi huutaa tuolla" Totta kai asiat on päässy siihen pisteeseen, kun täällä vaan juoruillaan ja vertaillaan, kenellä on eniten lapsia ja kellä ei oo yhtään. Ja haukutaan toisia ja miehiä ja lapsia.
Hassua sinänsä, kun luulin alkuun et tää on pikkutyttöjen kirjotuspaikka. Tuli sit aikamoisena yllätyksenä, et: "Mitä ihmettä, täällähän on aikuisia naisiakin kirjottelemassa" :o Mut miks ne kirjottaa...noin? Miks he ovat pikkutyttöjen tasolla? Miks he ovat noin heikkoja joka asiasta ruikuttajia? Miks suurin osa kirjotuksista on niinkun jotain aprillipiloja? Ei kai ne oikeesti kysy tollasia, ei kai ne oikeesti oo tota mieltä, ei kai ne oikeesti aattele noin? Ja ennen kaikkea, miks he ruikuttavat täällä, missä heidän ruikutuksensa kuulevat vain muut samanlaiset :o Miks he eivät ruikuta heille, joille olisi jopa hyödyllistä ruikuttaa ja mikä veisi heidän omia asioitaan elämässä eteenpäin, heidän läheisilleen.
Joten nyt kaikki. Nouskaa hitaasti seisomaan, vaikka se on vaikeaa, tiedän. Olette istuneet siinä jo pitkään. Kävelkää läheisenne luo ja kertokaa hänelle kaikki asiat, jotka olette hänestä sanoneet täällä. Ja kappas kummaa, elämänne ottaa siitä lähtien uuden suunnan. Teidän ei enää tarvitse purkaa täällä oloanne, vaan voitte hoitaa asianne oikeassa elämässä, rehellisesti ja suoraan ja monien ongelmien synty vähenee jo sillä tavoin. Olette kuin kunnon ihmisiä, vahvoja naisia, ette enää pikkutyttöjä. Ei enää säälittävää monkumista, mitä kukaan asianomainen ei kuule, ei enää salaista supatusta ja miehen ja lasten selän takana höpinää. Tulkaa valoon ja näyttäkää itsenne valossa, sellaisena kuin olette. Älkää kiduttako itseänne ja läheisiänne enää enempää. Lopettakaa av, aloittakaa elämä, jo tänään.
Tämä teksti siis ihan vain ystävällisenä huomautuksena kaikille. Tuskin kukaan tästä hernettä nenään vetäiskään :) Rakkautta ja kaikkea hyvää kaikille <3
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
No kyllä nyt hävettää. Mitä teen?
Reps kops ja huutista
Tämäkin olisi vältetty sillä että täälläkin olisi pysyvästi kiinnitettynä etusivulla "Ekaa kertaa täällä-lue tämä!"-ketju, jossa avataan hieman palstan sielunelämää ja varoitetaan ettei ihan kaikkea lukemaansa tule ottaa vakavasti.
Nyt ap eksyi tänne, järkyttyi, nauroi, ymmärsi väärin, käytti tunteja aikaansa selvittäessään sitä mitä me oltaisiin voitua kertoa muutamalla sivulla ja selventäen ja perehdyttäen.
Ap, pyydän anteeksi meidän puolesta koska olisi ollut meidän vastuulla perehdyttää sinut, aloittelijan, palstan toimintaan. Valitettavasti epäonnistuimme selkeästi tehtävässämme, mutta olemme nyt sinun tukenasi!
Kysy mitä vain, me vastaamme! Emme välttämättä lempeästi, mutta se olkoon se oppitunti nro 1.
Palataan asiaan kun ap on päässyt ala-asteelta. Tai opetellut kirjoittamaan tekstiä jonka jaksaa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ihan vaan ystävällisesti: luuletko, että ihmiset ottavat täällä käydyt keskustelut tosissaan ja noudattavat saamiaan vinkkejä orjallisesti?
Tämähän on ihan samaa kuin juttelu livenä kavereille. Jokainen tekee sitä, sinäkin! Siis pohtii kavereiden kanssa ongelmiaan ääneen ja kuuntelee muiden mielipiteitä.
Ja muodostaa sen jälkeen itsenäisesti ihan omilla aivoillaan sen oman toimintapäätöksensä.
Sama juttu täällä. Tämä on live-keskustelun virtuaalinen jatke. Kaikilla ei ole kaveripiiriä saatavilla tai ei kehtaa nolommasta aiheesta omille ystävilleen avautua. Tai haluaa vaan laajemman mielipidekirjon!
Ja yllättävän usein täällä JOKU ketjussa sanoo jotain, jota ei ole itse tullut ajatelleeksi ja avaa uuden näkökulman asioihin. Täällä pörrää kumminkin tuhansia eri alojen ja erilaisten elämäntilanteiden naisia (ja muutama mies), joten täällä löytyvät mielipiteiden kirjo on parhaimmillaan aika laaja.
Toki on paljon paskaa ja riidan haastamista, mutta ne oppii hyvin nopeasti seulomaan pois.
Hei! Kiitos, kuka oot sinä? Ainut järkevä vastaus tässä ketjussa =) Ei tää paikka ehkä ihan täysin läpimätä ookaan. Mut aika huolestuttavaa, kun yks kahdestakymmenestä on jollain tapaa järkevä tyyppi. Veikkaisin, et kohta se on yks sadasta ja sit yks tuhannesta.
Vierailija kirjoitti:
Saamani negatiivisten vastausten lukumäärä hyvin aikaisessa vaiheessa kertoo minun osuneen arkaan paikkaan :) Jännä myös, et kukaan ei sinänsä puolustele itseään ja sano, ettei oo itse kysyny apua suhde tai vauvatilanteessaan. Kaikki kertomani asiat ovat totta ja jokainen ottaa ne henkilökohtaisesti, jokainen niinsanotusti tunnistaa itsensä tekstistäni. En siis ole väärässä. Se on hyvä tietää.
Ihminen, joka ei hyväksy muita näkökantoja, on aina sitä mieltä, että hän saa negatiivista palautetta, koska on "osunut arkaan paikkaan". Tämän mantran toistaminen on kätetää, koska sen avulla voi väistää itse keskustelun.
Vierailija kirjoitti:
Saamani negatiivisten vastausten lukumäärä hyvin aikaisessa vaiheessa kertoo minun osuneen arkaan paikkaan :) Jännä myös, et kukaan ei sinänsä puolustele itseään ja sano, ettei oo itse kysyny apua suhde tai vauvatilanteessaan. Kaikki kertomani asiat ovat totta ja jokainen ottaa ne henkilökohtaisesti, jokainen niinsanotusti tunnistaa itsensä tekstistäni. En siis ole väärässä. Se on hyvä tietää.
Otan riskin siitä huolimatta, että astun tänä päivänä trolliin:
Aloittaja hyvä. Suurin osa näistä ketjuista on trollausta, enemmän tai vähemmän taitavien kynänikkarien kyhäelmiä. 90% mammapalstan sisällöstä on humpuukkia, provoilua ja muuta yhtä "älykästä", joten tätä palstaa ei kannata ottaa tosissaan.
Jos olet taas trolli trollien joukossa, niin onneksi olkoon! Onnistuit saamaan vastauksia :D.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä päätynyt vauvalle googlettamalla jotain ihan muuta. Mitä ihmettä?
Mutta joo. Ap on 10 vuoden päästä täällä ihan samoista asioista jauhamassa :D
Mä löysin tänne kun googlasin kynsisieni. Lähes kaikki taudit muuten ohjaa tänne, yleensä linkki n. 3 hakutuloksissa.
Enemmän mä ihmettelen miten ihmiset löytää vakuuttavaa tietoa netistä kun kaikki tiet johtavat av-palstalle...
Kuulostat AP melko naiivilta, joko et ole kohdannut elämässä vastoinkäymisiä tai sitten olet näitä kaurapuuroa kultalusikalla -tyyppejä. Tai sitten olet vain iältäsi n. 15-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
No itse ainakin alapeukutin huonolle yrityksellesi. Mutta pisteet siitä, että jaksaat vastailla kommentoijille. Monet trollit jättää nykyään leikin sikseen heti kun saavat julkaistua aloituksen.
Mä olisin voinut kirjoittaa tuon aloituksen nuorena. :) Luulin tietäväni kaikesta kaiken. Tämä johtui siitä, että vanhempani ihan oikeasti olivat lapsellisempia kuin minä itse, enkä tavannut roolimalleiksi sopivia kypsempiä aikuisia kuin vasta myöhemmin elämässäni. Koulussa minua pidettiin friikkinä. Korkea älykkyys voi eristää ihmisen ja luoda kuplan, jossa kaikki erilaisuus näyttäytyy vain tyhmyytenä. Olin yli 30-vuotias kun vasta aloin arvostaa muita sellaisina kuin he ovat. Olen vieläkin älykäs, mutta ehkä nyt olen myös viisas...
Nyt Ap käytät väärää taktiikkaa. Suora hyökkäys johtaa vain agressiiviseen puolustautumisreaktioon. Käytä modifioitua "Troija hevonen" -taktiikkaa ts. soluttadu joukkoon ja muuta muiden mielipiteitä ja käyttäytymistä pienin askelein ja vähin erin, kunnes pääset tavoitteeseesi. Tätä on sovellettu maailmanhistoriassa viimeaikoina. Arabikevät oli tätä, tosin siinä troijan hevonen toimi vain vihan liekkien sytyttäjänä ja mobiilimanipulaatio sekä palkatut agitaattorit näyttelivät suurta osaa. Lopulta kaikki luulivat olevansa sama mieltä esikuviensa ja henkisten johtohahmojensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, ihan vaan ystävällisesti: luuletko, että ihmiset ottavat täällä käydyt keskustelut tosissaan ja noudattavat saamiaan vinkkejä orjallisesti?
Tämähän on ihan samaa kuin juttelu livenä kavereille. Jokainen tekee sitä, sinäkin! Siis pohtii kavereiden kanssa ongelmiaan ääneen ja kuuntelee muiden mielipiteitä.
Ja muodostaa sen jälkeen itsenäisesti ihan omilla aivoillaan sen oman toimintapäätöksensä.
Sama juttu täällä. Tämä on live-keskustelun virtuaalinen jatke. Kaikilla ei ole kaveripiiriä saatavilla tai ei kehtaa nolommasta aiheesta omille ystävilleen avautua. Tai haluaa vaan laajemman mielipidekirjon!
Ja yllättävän usein täällä JOKU ketjussa sanoo jotain, jota ei ole itse tullut ajatelleeksi ja avaa uuden näkökulman asioihin. Täällä pörrää kumminkin tuhansia eri alojen ja erilaisten elämäntilanteiden naisia (ja muutama mies), joten täällä löytyvät mielipiteiden kirjo on parhaimmillaan aika laaja.
Toki on paljon paskaa ja riidan haastamista, mutta ne oppii hyvin nopeasti seulomaan pois.
Hei! Kiitos, kuka oot sinä? Ainut järkevä vastaus tässä ketjussa =) Ei tää paikka ehkä ihan täysin läpimätä ookaan. Mut aika huolestuttavaa, kun yks kahdestakymmenestä on jollain tapaa järkevä tyyppi. Veikkaisin, et kohta se on yks sadasta ja sit yks tuhannesta.
Meinaatko että tyhmien ihmisten tänne virtaaminen vielä jatkuu? Vai mikä tässä av-populaation kasvua koskevassa viestissäsi oli tausta-ajatuksena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä löysin tänne kun googlasin kynsisieni. Lähes kaikki taudit muuten ohjaa tänne, yleensä linkki n. 3 hakutuloksissa.
Enemmän mä ihmettelen miten ihmiset löytää vakuuttavaa tietoa netistä kun kaikki tiet johtavat av-palstalle...
Googlasin kynsisienen, eikä ekalla sivulla ollut yhtäkään vauvapalstan linkkiä. Alkaa vain haista tämä "googlasin jotain ihan muuta", kun oikeasti on tultu tänne tieten tahtoen. Mutta asia hävettää niin paljon, että ei pystytä edes anonyymisti sitä myöntämään. Jännä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Roope Salminen tuli valistamaan meitä.
Niitä koiriahan täällä olikin jo omasta takaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse ainakin alapeukutin huonolle yrityksellesi. Mutta pisteet siitä, että jaksaat vastailla kommentoijille. Monet trollit jättää nykyään leikin sikseen heti kun saavat julkaistua aloituksen.
Tottakai mä vastaan teille luonnottomille :) Mikäs parantaja mä oisin jos lopettaisin käännytystyöni heti ensimmäisen vastarinnan kohdattuani. Ehei, taistelen loppuun asti ja seison vielä ylpeänä musertuneen vauva-forumin jäänteiden yläpuolella!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlasin kynsisienen, eikä ekalla sivulla ollut yhtäkään vauvapalstan linkkiä. Alkaa vain haista tämä "googlasin jotain ihan muuta", kun oikeasti on tultu tänne tieten tahtoen. Mutta asia hävettää niin paljon, että ei pystytä edes anonyymisti sitä myöntämään. Jännä juttu.
En ole ap. Mutta kohta muakin alkaa ärsyttää sunlaiset mammapalstalaiset ja alan saarnaamaan.
Sain edelleen ekaksi hakutulokseksi av-palstan kun hain tietoa kynsisienestä, oli pakko kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minuakin hävettää tämä palstailu. Herranen aika sitä nolouden määrää, jos jostain kävisi ilmi kaikille, että käyn täällä :D. Pakenisin varmasti maasta, menisin kirurgille muokkaamaan naamavärkkini uusiksi ja hankkisin uuden henkilöllisyyden. Oikeesti, tuosta vois tehdä vaikka kauhuelokuvan: "Kun palstailija paljastuu"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai mä vastaan teille luonnottomille :) Mikäs parantaja mä oisin jos lopettaisin käännytystyöni heti ensimmäisen vastarinnan kohdattuani. Ehei, taistelen loppuun asti ja seison vielä ylpeänä musertuneen vauva-forumin jäänteiden yläpuolella!!
Noniin, kuka tulee hakemaan tämän ärsyttävän nenäkkään lapsensa takais kotiinsa?
Vierailija kirjoitti:
Etpä ole paljoa netissä käynyt jos tää on sun mielestä sairain ja kuvottavin paikka. Toisaalta hyvä vaan sulle ettet oo sitten nähnyt mitään OIKEASTI sairasta.
Mitä se kertoo susta, kun pyörit sitten siellä OIKEASTI sairailla sivuilla?