Montako tuntia nukut yössä?
Kommentit (52)
Unen tarve vähenee iän myötä mutta päikkärit yleensä lisääntyy.
Seitsemän.
Käyn töissä.
Olen virkeä.
Vierailija kirjoitti:
2-4h yhtäjaksoista unta, loput vartin pätkissä. Ylös nyt aamulla 4.45.
33 vuoteen en ole nukkunut pidempiä unia, nyt terveys mennyt ja työkyky samoin. Uupumusta 24/7
Sama juttu. Vielä on työkykyä jäljellä, mutta terveyteen rupeaa vaikuttamaan. Aika sitkea olen ja aika vastuullisessa työssä vielä.
Open eläkkeellä. Tavoitteena 7 h/yö, yleensä sen saavutan, usein tulee 8 h yöunta. Siitä reilu tunti syvää unta, loput REM- unta ja kevyttä unta.
Pyrin nukkumaan 9, usein jää kahdeksaan.
Käyn kyllä, olen virkeä.
7h tavoite ja älykello kyllä usein muistuttaa, että olet niin ja niin monta minuuttia tavoitteen alle. Eli pyrin tuohon, mutta totuus on varmaan jossain 6,5h arkisin. Vkl nukun sen 8h.
5-6t. Olen joskus hyvin virkeänä, riippuu hyvän unen määrästä.
5-8 tuntia viikolla, mutta 8-8,5 tuntia olisi ihanne minulle. Yötyö viime vuonna sotki unirytmini, ja sitten vielä tuli kissalle diabetes, jonka vuoksi pitää antaa sille insuliinia 12 tunnin välein. Viikonloppuisin yritän nukkua pidempään niin, että nikun lisää, kun pistos on annettu, mutta aina en saa enää unta.
Herään aamulla 5.50 ja menen sänkyyn yleensä ysiltä, viimeistään puoli kymmeneltä. Kahdeksisen tuntia sitä tulee suunnilleen nukuttua, jos hyvin käy.
Vierailija kirjoitti:
Herään aamulla 5.50 ja menen sänkyyn yleensä ysiltä, viimeistään puoli kymmeneltä. Kahdeksisen tuntia sitä tulee suunnilleen nukuttua, jos hyvin käy.
Niin ja siis töiden takia herään tuohon aikaan ja olen melko virkeä, jos saan yöllä nukuttua. Aina en saa.
4 - 7 tuntia. Kesällä nukuin yhtenä yönä 8,5 tuntia. Tk eläkkeellä.