Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Postissa tuli kiristyskirje

Vierailija
31.03.2016 |

Vähän meinasi jo aurinko paistaa munkin elämään, mutta eipä tuota kauaa kestänyt. Mulle tipahti postilaatikosta kirje, jonka mukaan "saamiemme tietojen mukaan nimissänne olevasta internetliittymästä on luvatta saatettu yleisön saatavin tekijänoikeudella suojattua teosta", eli siis tämän mukaan olen jakanut laittomasti ladattua elokuvaa. Kirjeessä vaaditaan 600 euron "sovitusmaksua" siitä, ettei tämä firma veisi juttua tuomioistuimeen.

Elokuvan nimi on ylhäällä, ajankohtana helmikuu 2015, jolloin samassa asunnossa kanssani asui 2 muuta ihmistä ja netti oli ihan kaikille avoin. En ole varma, oliko edes salasanasuojattu. Itse en ole tätä kyseistä elokuvaa edes nähnyt. Ahdistaa aivan mielettömästi, mulla ei todellakaan ole tuollaisia rahoja olemassakaan, vaan päinvastoin olen rankan työskentelyn tuloksena saamassa vihdoin itseäni taloudellisesta suosta ylös..

Mitäköhän tässä tilanteessa pitäisi tehdä? Niin mielettömän epätoivoinen olo. Näitä kirjeitä on näemmä saaneet muutkin, ja netissä pyörii vähän ristiriitaista tietoa niiden lainvoimaisuudesta.

Kommentit (151)

Vierailija
101/151 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen että millä ihmeellä esim. minä todistaisin että olen syytön jos tuollainen firma lähettäisi lapun että maksa tonni tai mennään oikeuteen. En ole ladannut mitään mistään mutta miten ihmeessä tavis voi todistaa että noiden esittämä ip-osoite on väärä tai jopa hihasta ravistettu.

Lehdissä on näkynyt muutama tapaus jossa joku on saanut todistettua syyttömyytensä koska on sattumalta ollut esim. työssä nettifirmassa ja saanut tekniset tiedot sitä kautta tai muuten on voinut todistaa olleensa esim. matkoilla.

Veikkaisin että ensin mentäisiin oikeuteen koska en todellakaan maksaisi tonnia jostain jota en ole tehty, Sitten maksaisin vielä 40 000 tai jotain oikeuskuluja plus muutaman kympin jonkun elokuvan latauksesta jota en ole edes ladannut.

Kuulostaa jo etukäteen tosi oikeusvaltiolta. Hallituksella ei tietenkään ole mitään kiirettä korjata tätä selkeää valuvikaa oikeusjärjestelmässä koska ttvk - ry ja muut asianomaiset lobbaavat epäilemättä isoilla summilla kaikkia tärkeämpiä puolueita.

Oisko järkevää lukea muut viestit ennen kuin järkytyt?

Tää äijä ihan itse päätti olla maksamatta sitä alennettua korvaussummaa ja mennä oikeuteen. Jos olisi maksanut 600 e ni homma olisi ollut siinä.

Miksi maksaisin mitään jos en ole mitään ladannutkaan? Anna nimesi ja osoitteesi niin laitan sinulle tonnin laskun siitä että kävelit nurmikkoni poikki kielloista huolimatta muutama vuosi sitten ja korret taittuivat. Jos et maksa niin mennään oikeuteen ja saat kympin sakkomaksun lisäksi maksaa 100 000 oikeudenkäyntikuluja.

Tämä esimerkikki tapaus on äijästä, joka oli syyllinen. Kyllä siihen sinun syyttömyytesi varmistamiseen löytyy keinot, sen takia oikeuteen mennään!

Sinua ei voida tuomita ilman todisteita. Ja sun nimissä oleva IP-ossa ei riitä, lukee myös tuolla kiristyskirje.fissä.

Aika yksinkertaista eikö? Ilman todisteita et ole syyllinen. Ei sun syyttömyyttä tule todistaa, vaan SYYLLISYYS.

Niin mutta miten tavis voi todistaa olevansa syytön jos kerran nuo ovat jostain hihasta ravistaneet ip-osoitteen ja väittävät että siellä on jotain latailtu? Tuo vakuuttelusi että oikeus voittaa on silkkaa tyhjää lätinää jolla ei oikeuteen päästyä ole mitään merkitystä. Tuomarit eivät ymmärrä miten koko tekniikka toimii, ttvk ja kumppanit eivät kerro miten tieto kerätään ja miten luotettavaa se on ja toisaalta tavis ei ymmärrä asiasta sitäkään vähää joten vähän on vaikea ruveta kiistämään tuollaisia väitöksiä.

Ootpa rasittava. Mene tuonne KIRISTYSKIRJE.FI.

Siellä lukee selvällä suomen kielellä, että sua ei voida tuomita pelkän IP:n perusteella. Se ei ole henkilötieto kuten vaikka sotu.

Tämä on sen takia, että kuka tahansa voi päästä sun verkkoon ja sun perheen jäsenet käyttää sitä nettiä myös vaikka on sun nimissä.

Tuomarit konsultoi ammattilaisia jos eivät ymmärrä itse.

Koitahan sinä ymmärtää että jos esim. ei ole avointa wlania tai muutenkaan avointa verkkoa, ei perheenjäseniä, ei ilkeitä exiä tai muita mahdollisia käyttäjiä ja itse en ole ladannut mitään niin kerro miten todistan olevani syytön jos kuitenkin jostain ihmeen syystä saan tuollaisen kiristyskirjeen?

Ei olisi eka kerta kun noita on lähetetty väärille ihmisille.

IP ei ole lainvoimainen henkilötunniste.

Mutta harva haluaa ottaa riskiä lähteä vääntämään mahdollisesti oikeudessa.

Tuo Tivin artikkeli tekijänoikeustrollaamisesta on tosi hyvä, harmi että linkki ei kopioidu oikein. Nämä selitetään siinä hyvin.

Anna jooko se kunnon linkki?

Olen yrittänyt kopioida tänne kaksi kertaa, ei vain kopioidu kunnolla. Tässä:

http://www.tivi.fi/Arkisto/2014-09-01/Tekijänoikeustrollaus-tuli-Suomee…

Linkki on siis tuo. Se ei kopioidu sellaisena että se suoraan avautuisi, mutta copy -paste osoitekenttään ehkä toimii. Tai sitten googlaat otsikon, eli "Tekijänoikeustrollaus tuli Suomeen mutta vain hetkeksi".

Tack

Vierailija
102/151 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kusiselta kuin tämä kuulostaakin niin kirje on täysin laillinen. Asiasta kannattaa soittaa firmalle ja sovitella laskua pienemmäksi, yleensä ihmiset selviää non puolella alkuperäisestä summasta. Kerro, että samassa taloudessa asui useampi henkilö - netti oli kuitenkin sinun nimissäsi, joten paljoa ei ole välttämättä tehtävissä. Hedman Partners OY on valitettavasti vienyt näitä oikeuteen asti. Olen keskustellut asiasta nämä jutut tietävän asianajajan kanssa ja itsekin oikeustiedettä opiskelevana suosittelisin tekemään näin. Tämä viesti saa varmasti paljon alapeukutusta mutta Finlexiä kaivamalla kuka tahansa voi nähdä, että asian sikseen jättäminen voi tulla pahimmassa tapauksessa kalliiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/151 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen että millä ihmeellä esim. minä todistaisin että olen syytön jos tuollainen firma lähettäisi lapun että maksa tonni tai mennään oikeuteen. En ole ladannut mitään mistään mutta miten ihmeessä tavis voi todistaa että noiden esittämä ip-osoite on väärä tai jopa hihasta ravistettu.

Lehdissä on näkynyt muutama tapaus jossa joku on saanut todistettua syyttömyytensä koska on sattumalta ollut esim. työssä nettifirmassa ja saanut tekniset tiedot sitä kautta tai muuten on voinut todistaa olleensa esim. matkoilla.

Veikkaisin että ensin mentäisiin oikeuteen koska en todellakaan maksaisi tonnia jostain jota en ole tehty, Sitten maksaisin vielä 40 000 tai jotain oikeuskuluja plus muutaman kympin jonkun elokuvan latauksesta jota en ole edes ladannut.

Kuulostaa jo etukäteen tosi oikeusvaltiolta. Hallituksella ei tietenkään ole mitään kiirettä korjata tätä selkeää valuvikaa oikeusjärjestelmässä koska ttvk - ry ja muut asianomaiset lobbaavat epäilemättä isoilla summilla kaikkia tärkeämpiä puolueita.

Eiköhän ne ammattilaiset osaa määrittää, että oletko syytön vai et. Mitä muutakaan varten se oikeus on?

Siinä kirjeessä lukee sekunnin tarkka latausajankohta, ihan hyvin voisit olla töissä tai kahvilla.

Ei oikeus mitään selvitä, ne vain päättää että kumman tarina on uskottavampi.

Viidennen kerran:

sua ei voida tuomita syylliseksi ilman todisteita.

Onko tää nyt niin vaikea ymmärtää?

Ei tuo ole mikään rikosoikeudenkäynti vaan riita-asia, jossa kantajan ei tarvi esittää aukottomia todisteita kuten syyttäjän rikosoikeudenkäynnissä.

Oikeus ei tutki tai selvittele mitään. Kanaja ja vastaaja hankkivat itse todisteet ja oikeus vain arvoi sitä että kumpi on oikeassa.

Jos minä vaikka joutuisin kirjeestäni oikeuteen, niin toki alkaisivat etsiä todisteita. Mutta mitään ei löytyisi, niin olisi syytön. Pelkkä IP ei riitä.

Eli jos muita todisteita ei ole, niin ei joudu ongelmiin.

Vierailija
104/151 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kusiselta kuin tämä kuulostaakin niin kirje on täysin laillinen. Asiasta kannattaa soittaa firmalle ja sovitella laskua pienemmäksi, yleensä ihmiset selviää non puolella alkuperäisestä summasta. Kerro, että samassa taloudessa asui useampi henkilö - netti oli kuitenkin sinun nimissäsi, joten paljoa ei ole välttämättä tehtävissä. Hedman Partners OY on valitettavasti vienyt näitä oikeuteen asti. Olen keskustellut asiasta nämä jutut tietävän asianajajan kanssa ja itsekin oikeustiedettä opiskelevana suosittelisin tekemään näin. Tämä viesti saa varmasti paljon alapeukutusta mutta Finlexiä kaivamalla kuka tahansa voi nähdä, että asian sikseen jättäminen voi tulla pahimmassa tapauksessa kalliiksi.

En usko sinua, suosittelen ettei kukaan mukaan.

Suomen poliisi on varsin selvästi sanonut, että ei missään nimessä kannata olla yhteydessä, koska he käyttävät kaikkea mitä sanot sinua vastaan.

Meillä netti on minun nimissä, mutta mies latasi. Eli jos menee oikeuteen niin menköön, kaatuisi koko syyte heti.

Vierailija
105/151 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko järkevää lukea muut viestit ennen kuin järkytyt?

Tää äijä ihan itse päätti olla maksamatta sitä alennettua korvaussummaa ja mennä oikeuteen. Jos olisi maksanut 600 e ni homma olisi ollut siinä.

Miksi maksaisin mitään jos en ole mitään ladannutkaan? Anna nimesi ja osoitteesi niin laitan sinulle tonnin laskun siitä että kävelit nurmikkoni poikki kielloista huolimatta muutama vuosi sitten ja korret taittuivat. Jos et maksa niin mennään oikeuteen ja saat kympin sakkomaksun lisäksi maksaa 100 000 oikeudenkäyntikuluja.

Tämä esimerkikki tapaus on äijästä, joka oli syyllinen. Kyllä siihen sinun syyttömyytesi varmistamiseen löytyy keinot, sen takia oikeuteen mennään!

Sinua ei voida tuomita ilman todisteita. Ja sun nimissä oleva IP-ossa ei riitä, lukee myös tuolla kiristyskirje.fissä.

Aika yksinkertaista eikö? Ilman todisteita et ole syyllinen. Ei sun syyttömyyttä tule todistaa, vaan SYYLLISYYS.

Niin mutta miten tavis voi todistaa olevansa syytön jos kerran nuo ovat jostain hihasta ravistaneet ip-osoitteen ja väittävät että siellä on jotain latailtu? Tuo vakuuttelusi että oikeus voittaa on silkkaa tyhjää lätinää jolla ei oikeuteen päästyä ole mitään merkitystä. Tuomarit eivät ymmärrä miten koko tekniikka toimii, ttvk ja kumppanit eivät kerro miten tieto kerätään ja miten luotettavaa se on ja toisaalta tavis ei ymmärrä asiasta sitäkään vähää joten vähän on vaikea ruveta kiistämään tuollaisia väitöksiä.

Ootpa rasittava. Mene tuonne KIRISTYSKIRJE.FI.

Siellä lukee selvällä suomen kielellä, että sua ei voida tuomita pelkän IP:n perusteella. Se ei ole henkilötieto kuten vaikka sotu.

Tämä on sen takia, että kuka tahansa voi päästä sun verkkoon ja sun perheen jäsenet käyttää sitä nettiä myös vaikka on sun nimissä.

Tuomarit konsultoi ammattilaisia jos eivät ymmärrä itse.

Koitahan sinä ymmärtää että jos esim. ei ole avointa wlania tai muutenkaan avointa verkkoa, ei perheenjäseniä, ei ilkeitä exiä tai muita mahdollisia käyttäjiä ja itse en ole ladannut mitään niin kerro miten todistan olevani syytön jos kuitenkin jostain ihmeen syystä saan tuollaisen kiristyskirjeen?

Ei olisi eka kerta kun noita on lähetetty väärille ihmisille.

IP ei ole lainvoimainen henkilötunniste.

Mutta harva haluaa ottaa riskiä lähteä vääntämään mahdollisesti oikeudessa.

Tuo Tivin artikkeli tekijänoikeustrollaamisesta on tosi hyvä, harmi että linkki ei kopioidu oikein. Nämä selitetään siinä hyvin.

Anna jooko se kunnon linkki?

Olen yrittänyt kopioida tänne kaksi kertaa, ei vain kopioidu kunnolla. Tässä:

http://www.tivi.fi/Arkisto/2014-09-01/Tekijänoikeustrollaus-tuli-Suomee…

Linkki on siis tuo. Se ei kopioidu sellaisena että se suoraan avautuisi, mutta copy -paste osoitekenttään ehkä toimii. Tai sitten googlaat otsikon, eli "Tekijänoikeustrollaus tuli Suomeen mutta vain hetkeksi".

Vanha artikkeli, lisäksi viimeiset pari vuotta ovat osoittaneet että noilla vauhti vaan kiihtyy ja ilmeisesti markkinaoikeudesta on löytynyt myötämielinen korva kuuntelemaan noiden vaatimuksia. Joten se siitä bisneksen hiipumisesta. Valitettavasti V. Oksanenkin taisi kuolla tällä välillä. Siinä meni yksi asiantunteva aktivisti joka ajatteli tavistenkin etua. 

Vierailija
106/151 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juttu menee käräjille, niin minun arveluni mukaan molemmilla osapuolilla on näyttövelvollisuus eli pitää osoittaa syyttömyytensä / syyllisyytensä. Eli kiristäjien on pystyttävä aukottomasti osoittamaan, että juuri sinä, eikä kukaan muu, olet jakanut jotain luvatonta materiaalia. Ei kai näytöksi riitä se, että lähetys on tapahtunut nimelläsi olevasta internet-liittymästä. Toisaalta sinun on pystyttävä todistamaan, että sinä et sitä materiaalia ole lähettänyt olkoonkin, että se on tapahtunut sinun liittymästäsi. Ja itsestään selvää on, että et suojele noita asuinkumppaneitasi, vaan ilmoitat molempien nimet ja yhteystiedot.

En ole atk-alan asiantuntija, joten en tiedä, jääkö koneen muistiin mitään jälkeä siitä, kuka sitä kulloinkin on käyttänyt, jos siis salasanaa ei ole ollut. Olin aikaisemmin sellaisessa työpaikassa, jossa ihmiset käyttelivät koneita ristiin rastiin, mutta jokaisella oli oma käyttäjätunnus ja salasana. Toisin sanoen jos joku olisi tehnyt jotain laitonta, niin se olisi pystytty jäljittämään.

Jos niin ikävästi kävisi, että joutuisit kaikesta huolimatta maksamaan tuon vaaditun summan, niin se olkoon muistutuksena kaikille, joilla on yhteiskäytössä liittymä, että laativat käyttäjätunnuksen ja salasanan. Älä loukkaannu, mutta sanon silti: Tyhmyydestä sakotetaan. Toivottavasti tästä ottavat mahdollisimman monet opiksi!   

Vierailija
107/151 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että aika monella vielä nykyisinkin on suojaamaton wifi ja toisekseen monikaan ei tiedä, mitä kaikkea ne omat lapsikullat tulevat imuroineeksi, jakaneeksi  ja katselleeksi.  Ja ip:n/laitteen, jolla on laitonta liikennettä tapahtunut, omistajalla on kyllä vastuunsa.

Vierailija
108/151 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en maksaisi ja sitten mennään oikeuteen, jos sinne saakka haluavat sen viedä. Noita kirjeitähän tulee ihmisille vähän väliä, hyvin harva niitä makselee. En olisi missään yhteyksissä, en maksaisi. Olen kuullu, että koko firma on koko tämän kiristyskirje-sessionsa aikana vienyt KOLME juttua eteenpäin oikeuteen :D

Vierailija
109/151 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en maksaisi ja sitten mennään oikeuteen, jos sinne saakka haluavat sen viedä. Noita kirjeitähän tulee ihmisille vähän väliä, hyvin harva niitä makselee. En olisi missään yhteyksissä, en maksaisi. Olen kuullu, että koko firma on koko tämän kiristyskirje-sessionsa aikana vienyt KOLME juttua eteenpäin oikeuteen :D

Kerropas sitten tilastojasi siitä kuinka monta juttua on ratkennut sovittelulla ?

Vierailija
110/151 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että aika monella vielä nykyisinkin on suojaamaton wifi ja toisekseen monikaan ei tiedä, mitä kaikkea ne omat lapsikullat tulevat imuroineeksi, jakaneeksi  ja katselleeksi.  Ja ip:n/laitteen, jolla on laitonta liikennettä tapahtunut, omistajalla on kyllä vastuunsa.

Huomaa että Hedmannin geelitukka istuu täällä puhumassa paskaa. Kerro oikeuden päätös missä liittymän omistaja on vastuussa?

Muistakaa, että geelitukka haluaa sotkea kaksi asiaa. 

a) syyllisyyskysymys - jos ette kiistä syyllistyyttänne ei tule oikeudenkäyntikuluja -> tästä seuraa automaattisesti se, että alatte kiistelemään korvausmäärästä

b) korvausten riita-asia (josta markkinaoikeus on kiinnostunut)

1. Kun mennään markkinaoikeuteen sitä käsitellään riita-asiana. Jos tilanne käy "uhkaavaksi" kertokaa markkinaoikeuden päätöksestä 4.7.2016 josta löytyy hinnasto. 50e sarjan osa ja 100e elokuva. 

Kirjottakaa Hedmannille tms. vastine ja kertokaa, että te olette valmiita myöntämään syyllisyytenne (ei rikosasia, ei oikeudenkäyntikuluja) ja selvittäkää markkinaoikeudelle, että asia on RIITAINEN. Te perustatte näkemyksenne markkinaoikeuden antamiin korvauslinjauksiin ja pitäkää kiinni vaatimuksestanne. Geelitukat voivat yrittää vaikka mitä muuta summaa, mutta pidätte päänne. Sanotte Hedmannille, että asia on riitainen ja odottakaa markkinaoikeuden kantaa asiaan (esim. 8500e muuttui 600e korvaukseksi markkinaoikeudessa, mutta syyllisyys (onko syyllinen vai ei) maksoi sitten tosi paljon. Älkää suotta kiistäkö jos olette ladanneet, mutta RIITAUTTAKAAN ASIA. MAKSAKAA MINIMISUMMA ja sekin pitkän taistelun jälkeen. Pitäkää asia riitaisena ja vedotkaa markkinaoikeuden päätökseen

Päätöksestä ilmenee, että oikeudenkäyntikulut tulivat siitä, että henkilö kiisti syyllistyneensä tapahtuneeseen, EI KORVAUSSUMMAN ERIMIELISYYDESTÄ. Selvitän tän asian vielä tarkemmin, jotta pystyn paremmin neuvomaan kiristyksen uhreja. 

Myöskään geelitukkien kuluja (kuten geelitukat väittävät) teidän ei tarvitse maksaa. Mitä kuluja riita-asiasta tulee (geeli, oletko hereillä??)

2. Tämä ei ole perintäkelpoinen ilman oikeuden päätöstä. Itse riitelisin vaikka maailman tappiin enkä maksaisi 600 euroa. Jos oikeuden tarjoama 100e/50e ei kelpaa niin geelitukka voi hajota omiin valheisiinsa. Riita on riita vaikka sitten korvaussummasta. 

3. Oikeudenkäyntikuluja ei tule koska syyllisyydestä ei ole epäselvyyttä, ainoastaan korvausten määrästä.

4. Hedmannin väite, että olet liittymän omistajana vastuussa sen käytöstä ei pidä paikkansa. En löytänyt tälle väitteelle oikeustapausta. Palstalla päivystävä geelitukka kertonee mihin oikeustapaukseen tämä perustuu??

5. Tulen kirjoittamaan ja valistamaan jatkossakin kansalaisia näitä ahneita paskoja vastaan. Tässä on kyseessä niin iso kusetus, että ei mitään jakoa. 

Odotan päivystyvän ahneen geelitukan vastinetta miksi pitää maksaa 600e tai 1500e?? jos markkinaoikeus on linjannut  aivan toisin? (50e/100e) - selatkaa 

Miksi uhkailette kirjeelle "oikeudenkäyntikuluilla" jos kyseessä on riita-asia?

Miksi rehvakkaasti sotkette rahallisen riita-asian ja syyllisyysasian toisiinsa? 

Jos olette varmoja syyllisyydestänne niin silloin tehkää 100% radiohiljaisuus. Jos geelitukat uhkaa oikeudella ja ovat viemässä sinne, voitte kirjoittaa vaikka suoraan markkinaoikeudelle ja kiistätte vaaditut summat (cc:nä geelit).

http://markkinaoikeus.fi/fi/index/ajankohtaista/tiedotteet/2016/07/mark…

Ottakaa tuo talteen ja käyttäkää perusteluna. 

Summary

Syyllisyys - en kiistä

Summa - riitauta, perustele olemassaolevalla markkinaoikeuden päätöksellä. 

RIITELE, RIITELE JA RIITELE äläkä maksa kuluja. 

Vierailija
111/151 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä kannata olla missään yhteydessä keneenkään, varsinkaan kirjeen lähettäneeseen firmaan. Voit lukea juttuja  siitä yhdestä jutusta jota käsiteltiin markkinaoikeudessa joku aika sitten (joka on menossa vielä korkeimpaan oikeuteen) ja huomaat, että kiristysfirma voitti ensimmäisen erän ihan päättömillä kuviolla ja todisteilla ja ellet ole tehnyt samoja virheitä, kannattaa kirje heittää roskiin ja unohtaa koko juttu. 

Näin sivuhuomautuksena k.o. oikeuden päätöksestä (vastaajalle 600e sakkoja ja 50000e(!!!!!) oikeuskuluja) on kammottavaa, miten nämä firmat käyttävät oikeuslaitosta sätkynukkena kiristyskuviossaan. 

Vierailija
112/151 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaffimånsteri kirjoitti:

Yrittäkää nyt idiootit ymmärtää, että POLIISI on yhteydessä rikosasioissa, ei joku vitun firma XD Itken verta tälle tyhmyydelle. Ihan oman elämänkin helpottamiseksi kannattaa lukea sitä lakia ja tajutakin siitä jotain XD POLIISI on yhteydessä kun epäillään rikosta, POLIISI. en kestä.

Okei teini? Sunko mielestä poliisit vahtio tuotantoyhtiöiden tekijänoikeuksia?

Tämä ei ole rikosoikeuden homma, vaan siviilitapaus.

Kyllä ne lataajat ovat lakia rikkoneet, mutta ei se poliisi ovelle kolkuta.

Kyllä, poliisi ottaa yhteyttä kun on tehty rikosilmoitus XD Mikään firma ei voi lähteä leikkimään poliisia vaikka kuinka haluaisi XD Teini en ole ollut vuosiin, mutta oliko jotain vielä sydämellä? :D

Vierailija
113/151 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko sinua, suosittelen ettei kukaan mukaan.

Suomen poliisi on varsin selvästi sanonut, että ei missään nimessä kannata olla yhteydessä, koska he käyttävät kaikkea mitä sanot sinua vastaan.

Meillä netti on minun nimissä, mutta mies latasi. Eli jos menee oikeuteen niin menköön, kaatuisi koko syyte heti.

Ja eikö se ole niin, että jos juttu menisi oikeuteen, niin sinun ei tarvitsisi todistaa miestäsi vastaan?

Vierailija
114/151 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä firmahan on keksinyt mahtavan markkinaraon! :D Lähetellään uhkailukirjeitä--> ihmiset maksaa peloissaan--> voittoa tuli.  Nuo summatkin on aivan naurettavia, markkinaoikeus on määritellyt esim. yhden koko illan elokuvan summaksi 100 ja yhden tv-sarjan jakson summa on 50.

Firma lähettää noin 100 kirjettä viikossa, jos niistä edes 10% maksaa noin 600 per henkilö se tekee 6000 euroa, noin kuukaudessa 24.000. Aika hyvin.  Firma ei varmaan edes maksa verojaan Suomeen.

Ei tommosella pikkufirmalla ole resursseja lähteä viemään oikeuteen tommosta määrää ihmisiä. Se määrä resursseja, mitä se tarvitsisi, olisi koko Suomen oikeusjärjestelmälle luultavasti liikaa. Pohdin myös, että vanheneeko nuo syytökset yms?

Ja niinkuin täällä on jo moni sanonutkin: pelkkä IP-osoite ei todista yhtään mitään. Aika kaukaa haettua, että poliisi yms. jaksaisi alkaa yhden esim. leffan takia tekemään kotietsintää ja viemään kovalevyt tutkittavaksi.

Vierailija
115/151 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geelitukka. Odotan vastauksia kysymyksiini.

Vierailija
116/151 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes ymmärrä miksi pitää enää nykyisin warettaa. Ennen sen ymmärsi paremmin, kun ei ollut streaming-palveluita ja ihmisillä hitaammat netit. Piti mennä liikkeeseen, vuokrata leffa ja vielä palauttaa se. Iso vaiva jos ei sattunut asumaan vuokraamon yläkerrassa. Nykyisin on viaplayt, netflixit, sf-anytimet, ja lukuisat porno-streamit. Mieluummin maksan laillisesti kun otan stressin jostain kirjeistä ja pitkistä oikeustaistoista.

Ja tosiaan: ladata saa niin paljon kuin sielu sietää, mutta lähettää ei kärsi. Esim. BitTorrent lähettää lataamaasi tiedostoa samaan aikaan muille, joten tuollaisia ei kannata käyttää minkään tekijänoikeusmateriaalin lataamiseen.

Vierailija
117/151 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi helpompi vain maksaa se yleensä mitätön maksu siitä, että materiaalin voi katsoa luvallisesti? Näin niin kuin alunperinkin.

Vierailija
118/151 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tosiaan: ladata saa niin paljon kuin sielu sietää, mutta lähettää ei kärsi. Esim. BitTorrent lähettää lataamaasi tiedostoa samaan aikaan muille, joten tuollaisia ei kannata käyttää minkään tekijänoikeusmateriaalin lataamiseen.

Eikä lähetä. Itse olen ainakin laittanut joka koneella uploadin 0mb/s, joten ei jaa ollenkaan. Täytyy erikseen säätää jos haluaa jakaa. Tiedän 100% varmuudella tuon kirjeen olevan kusetusta jos mulle tulee.

Vierailija
119/151 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö nuo lakimiehet tätä omaan pussiin vai onko heillä asiakkaana joku, jonka puolesta tekevät? Eli menevätkö korvaukset jollekin tekijänoikeusjärjestölle, elokuvastudiolle tms ja geelitukka (hauska nimitys :p) saa kirjeenkirjoituspalkkion vai saako geelitukka harrastaa tätä omaksi huviksi ja hyödyksi ja pitää rahat itse?

Vierailija
120/151 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä lähetä. Itse olen ainakin laittanut joka koneella uploadin 0mb/s, joten ei jaa ollenkaan. Täytyy erikseen säätää jos haluaa jakaa. Tiedän 100% varmuudella tuon kirjeen olevan kusetusta jos mulle tulee.

Itse säädin erään softan juurikin noin mutta huomasin sitten että se lähetti 10-500 kt/s

Ei se aina toimi :)