NO JUST: Onko tämä nyt sitä kuuluisaa suomalaista muotoilua? HUHHUH.
Kaunis ajatus, että vaatteet ovat ekologisia, mutta näillä hinnoilla ja näillä värityksillä? Mitä mieltä te muut olette? Onko nämä teistä makeita tai tyylikkäitä. Onko näissä jotain uutta ideaa tai sopisivatko ne vientiin? Olenko tullut hulluksi, kun väitän nähneeni tämän kaiken jo.
Nimimerkki. Tuleva muotisuunnittelia, joka etsii uusia tuulia ja näkökulmia vientiyrityksen psta
Kommentit (71)
Täällä viisikymppinen toimistotäti. En kyllä minäkään noita tuotteita ostaisi.
Tyypillisiä suomalaisia lastentarhanopettajavaatteita, muodottomia säkkejä ja leggingsejä. Vastaavia rytkyjä tekee vaikka kuinka monta valmistajaa, ja näitä sitten kaupataan opetusalan messuilla puukorujen ja huopahattujen vieressä.
Eipä niitä designenä kaupattukaan. Käsityönä ja osin kierrätyksenä. Pitää vaatesuunnitteluakin löytyä monenlaista. Ei kaikki ole henkkamaukan perään.
Tuleva muotisuunnittelija voisi keskittyä omaan tekemiseensä ja jättää käsityöläiset rauhaan.
Tuleva "muotisuunnittelia" voisi ensimmäiseksi muotoilla J-kirjaimia.
Mutta ei tuo Usva-mekko minusta ole hullumpi. Voisin ostaa ja pitää päälläni kyllä. Joskin nuo legginsit jättäisin pois.Sopii kyllä sinänsä vaikka farkkujen kanssa.
Eihän nuo nyt pahan hintaisia ole? Vai mitä yleensä maksatte vaatteistanne?
No nämähän on vain yhden suunnittelijan näkemys, onhan niitä nyt muitakin ja ihan varmasti näillekin käyttäjät löytyy. Aika perus arkikäyttöön soveltuvia. Itsekin voisin ehkä pitkällä varrella käyttää noita mekkoja/tunikoita, mutta persjalkasena näytän tuon mallisissa vaatteissa pikkutytöltä. Omalle tytölleni voisin hyvinkin ostaa tuolta lastenmallistosta. Hinta on tavikselle suolainen, mutta tuota luokkaahan nuo Suomessa suunnitellut ja valmistetut tuppaa olemaan.
Noi kukkarot oli ihan kivoja. Olen mä pahempiakin nähnyt. Esmes vaikka se gudrun sjöden vai mikä sen nimi nyt oli.
Taidat mainostaa omiasi? Eiköhän nuo ole tarkoitettu täysin Suomen myyntiin, eikä vientiin. Mutta joo, tavanomaisia.
Mä ostan suurimman osan käytettynä merkkivaatteena. En ole varma maksaisinko betoninvärisestä merkittömästä vaatteesta lähes 80 euroa. Noita pitsisomisteisia kukkaroita tekee nykyään jo henkkamaukat ja muutkin, joten eiköhän niiden aika ala olemaan ohi.
Kansalaisopiston kulttuuriopen mallisiahan noista suurin osa oli. Huovutetttu antennipipo päähän ja paikallispubiin.
Luulen että tuo Usva -mekko olisi tosi mukava kesällä. Oliko se pellavaa? Voisin ostaa. Muutenkin tosi selkeä nettikauppa. Tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että tuo Usva -mekko olisi tosi mukava kesällä. Oliko se pellavaa? Voisin ostaa. Muutenkin tosi selkeä nettikauppa. Tykkään.
Jaa ei, se onkin puuvillaa. Pellavaisesta tykkäisin enemmän.
Ei nyt mitään hirveitä mun mielestä. En vaan voisi itse pukeutua noin vartaloamyötäilemättömiin, ellen sitten haluaisi näyttää ihan paksukaiselta. Semmonen rakenne, vaikka bmi ihan ok 21.
Leggingsit kivat! Mustikka. En vaan pidä leggareita mut jos ois sukkahousut niin voisin ostaa :) Korvikset söpöjä!
Linkatkaapa muita vastaavia. Etsin paria mekkoa juuri tätä tyyliä. Mielellään suomalaisia ja hintaa alle 150,-/kpl.
Vierailija kirjoitti:
Linkatkaapa muita vastaavia. Etsin paria mekkoa juuri tätä tyyliä. Mielellään suomalaisia ja hintaa alle 150,-/kpl.
Terve! Suosittelen sua ihan teetättämään mekon :) Tuohon hintaan luulisi saavan suomalaiselta käsityöläiseltä? Korjatkaa jos oon väärässä. Itse suosisin mieluusti jotain oikein suoraan :)
Eikö nuo ole jos vähintään viisi vuotta liian myöhässä tuon "muodin" kanssa?
Itselle ainakin tulee mieleen, että todella menny ohi jo toi tyyli.
Liian tylsiä, ei ole uskallettu ottaa riskejä, ei ajatella miten vaate istuu erilaisten ihmisten päälle. Ilmeisesti ajateltu vaan, että "sellanen pyöreä helma vois olla hauska".
Ja noita kukkaroita on käsityöläiset myyneet jo 10 vuotta kirppiksillä ja hyväntekeväisyysvarojen keräyksissä.
Eikö vaatteiden kanssa pitäisi olla aikaansa edellä? Seurata niitä virtauksia, joita ei tällä hetkellä käytetä?
Vierailija kirjoitti:
Heila design
Sä et nyt ap tajunnu.
T. Oikee haltia