Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häävalmistelut: Jätin työttömät & opiskelijat kutsutta - teinkö tyhmästi?

Kesän 2016 morsian
30.03.2016 |

Siis sen verran olen lukenut kirjoituksia kuinka nykyään niin monelle tuottaa vaikeuksia saada hankittua riittävän tasokas häälahja (tai uskottava rahamäärä häätilille), että päätin suosiolla jättää työttömät ja opiskelijat ilman hääkutsua. Ei ollut helppo päätös, koska aika moni hyvä ystävä jää nyt nuolemaan näppejään ja saa osallistua häihini enintään somen välityksellä. Mutta minkäs teet...

Sitä ajattelin, että hyvä ystävä tuskin kieltäytyisi hääkutsusta (aiheuttaisi ihmetystä), mutta riittävän rahamäärän haaliminen meidän häätilille aiheuttaisi harmaita hiuksia pienituloisille. En tietenkään halua saattaa ystäviä tällaiseen tilanteeseen, joten jätin heidät juhlien ulkopuolelle. Toisaalta piti oikein miettimällä miettiä heidän tilalle suvun vauraammasta päästä joitakin "tuntemattomia" täyttämään juhlapaikan tuoleja (ja häätiliä). :)

Tämän liikkeeni ansiosta pystymme panostamaan hääjuhliin vähän enemmän, koska voimme olettaa, että häätilille kertyy katetta enemmän kuin mitä olisi alkuperäisen kutsulistan mukaan tullut. Sen verran ollaan velkaa otettu häitä varten, että mielellään haluaisimme maksaa sitä takaisinkin!

Oletteko te muut häävalmistelijat kiinnittäneet tällaiseen seikkaan huomiota, kun olette tehneet kutsuja?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lienee provo mutta jos ei olisi niin toivottavasti hääsi menevät perseelleen ja avioliitto myös.

Vierailija
2/36 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä yritys...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on siinäkin ystävä. Selvästi haluat järjestää hääjuhlat vain sen takia että saisit hääkassaa pulskemmaksi.

0/5.

Vierailija
4/36 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu sä oot itsekäs ämmä!

Vierailija
5/36 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toisinsanoen maksatat hääsi vierailla. Säälittävää ja itsekästä.

Vierailija
6/36 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen helvetin kitsas ihminen ja olen muutamissakin häissä käynyt, joihin olen vienyt pelkän onnittelukortin. Kukaan ei ole sanonut mitään muuta kuin että "kiitos". Minä en mene juhliin kantaakseni järjestäjille rahaa tai tavaraa. En toisaalta myöskään itse järjestä kerjuukekkereitä itselleni.

Vierailija
7/36 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan aina häälahjaksi oman keramiikkakerhossa tekemäni kipon. Olen taiteilija ja lahjani on uniikki ja siten mittaamattoman arvokas.

Vierailija
8/36 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5, söpö, mutta liian ilmiselvä.

Vierailija
9/36 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut meilläkään enempiä varoja järjestää häitä, mutta me ratkaisimme sen niin että emme järkänneet mitään erityisiä häitä. Vihillä vaan käytiin ja kahvit kotonamme tarjosimme sulhasen ja morsiamen vanhemmille ja yhdelle tuttavapariskunnalle joka oli mukana.

Vierailija
10/36 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasa paskaa, muuta et ansaitse lahjaksi. Kusipäille ei osteta mitään, vaikka rahaa on. 

Vierailija
11/36 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todnäk Kesän 2016 Porvoosta. Pelottavaa kuitenkin on, et tämmöisiä ihmisiä on olemassa.

Vierailija
12/36 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oli yritystä aluksi, mutta loppua kohden muuttui liian läpinäkyväksi. Ei ihan noin paljoa häätilin painottamista ja tuo esille enemmän kuinka epäitsekkäästi ratkaisun teit ja pahoittelua tilanteesta, niin tästä tulee tosi hyvä.

Vierailija
13/36 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon kirkossako vihkiminen? Aika läpinäkyvä yritys.

Vierailija
14/36 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosisadan huonoin trolli

Vierailija
15/36 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan ja mammonan perässä kun juokset niin teit viisaasti. Tosin sitten kun tulee perintöjen/testamenttien jaon aika niin jäät nuolemaan näppejäsi! Heh heh

Vierailija
16/36 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli justiin kutsu joltain noubadilta serkun tyttäreltä hänen häihinsä... tilille olis pitänyt maksaa rahaa.

Ei kiinnosta mennä häihin eikä maksaa lahjoja ihmisille joita ei kunnolla tunne ja joista ei vois vähempää välittää...

Tuolla politiikalla voi tulla aika hengettömät häät, ja tyhjiä tuolema runsaasti.

Vierailija
17/36 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa on odottaa runsasta häätiliä, jos vastapainoksi vieraat saavat tasokkaat juhlat?

Vierailija
18/36 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niin varmaan ap.

Mutta. Minä ja mieheni olemme varakkaita. Me emme kuitenkaan toisten häitä kustanna, edes hyvien ystävien tai perheen jäsenten. Meille ei kukaan myöskään sanele, mitä tuomme lahjaksi. Jos hääparilla on lahjalista jossain, valitsemme luultavasti halvimman lahjan, jos halpoja ei ole niin pyrimme hankkimaan jonkun kanssa kimpassa lahjan. Jos pari pyytää rahaa vaikka "matkakassaan", annamme n.50€ yhteensä. Jos meitä ei ole kutsuttu häihin vain siksi että pari haluaa meidät mukaan viettämään heidän tärkeää päiväänsä niin se ei ole meidän ongelma. Me olemme itse kovalla työllä haalineet varamme ja aijomme nauttia siitä itse. Tuliko tämä sinulle mieleen ap? :)

Vierailija
19/36 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi rikkaat on yleensä kaikkien kitsaimpia. Me saimme äveriäältä tädiltäni häälahjaksi muovisen salaattikulhon ja -ottimet. Sellaisen Tokmanni-tyylisen. Mutta ei se mitään, kulhoa on käytetty lähes päivittäin eli ihan tarpeellinen oli. Mutta sen siis laskisi rikkaiden lahjoitusten varaan yhtään mitään.

Vierailija
20/36 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen on syrjintää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi