uskaltaako ilman luottokorttia edes harkita omatoimimatkaa
johonkin päin Eurooppaan muutamaksi päiväksi? Kun olen kuullut, että lennot pitää maksaa kortilla, hotelli ottaa kortilta jonkun takuumaksun tms.
Kommentit (34)
Itse olen matkustellut yli 30 maassa Euroopassa ja useissa kohteissa eikä ikinä ole ollut tarvetta luottokortille. Voi olla eri tilanne tetenkin autonvuokrauksessa mutta ainakin Espanjassa olisi saanut auton vuokrattua ilman luottokorttia.
Lisäksi Väli-Amerikassa auton sai myös vuokrattua ilman luottokorttia.
Ei luottokortti ole mitenkään pakollinen ainakaan monissa kohteissa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen matkustellut yli 30 maassa Euroopassa ja useissa kohteissa eikä ikinä ole ollut tarvetta luottokortille. Voi olla eri tilanne tetenkin autonvuokrauksessa mutta ainakin Espanjassa olisi saanut auton vuokrattua ilman luottokorttia.
Lisäksi Väli-Amerikassa auton sai myös vuokrattua ilman luottokorttia.
Ei luottokortti ole mitenkään pakollinen ainakaan monissa kohteissa.
Ilman korttia matkustaminen onnistuu varmasti, ei se mikään pakollinen varuste ole. Samalla tavalla matkustaminen onnistuu ilman matkavakuutusta, sekään ei ole pakollista.
Edelleen silti ihmettelen, mikä siinä kortin hankkimisessa on niin pelottavaa tai kauheaa, ettei sitä suostu hankkimaan. Mitä te siellä matkalla teette, jos tarvitsee päästä nopeasti sairaalaan, vaihtaa hotellia tai hätätilanteessa lentoliput kotiin?
Ei luottoa tarvitse mihinkään. Itse olen hoitanut kaikki matkani pelkällä käteisellä ja varalla ollut Visa Electron jos rahat loppuvat. Luottokortille ei olisi kertaakaan ollut tarvetta missään.
Itse matkustan tyokseni 200 paivaa vuodessa ja jotenkin kummallisesti sita luottokorttia kysellaan aina ensimmaisena hotellissa seka autovuokraamossa. En tosin yovykaan tietenkaan tyomatkoilla shared dormeissa tai vuokraa autoja paikalliselta jobbarilta kateisella.
Ilman luottokorttia voi matkustaa aivan hyvin. Kun hotellia varaa etukäteen niin electronin tai vastaavan tiedot vain sinne varaukseen. Yhden kerran ei kelvannut, ottivat yhteyttä ja annoin toisen kortin tiedot ja asia oli kunnossa. Lennot saa verkkopankin tai electronin kautta. Hotelliin sisäänkirjautuessa electron on toiminut aivan hyvin joka kerta katevarausta tehtäessä. Ja kyllä, luottokortteja löytyy taloudesta kolme erilaista, ne ovat matkoilla mukana varalta. Koskaan niitä ei mihinkään ole käytetty.
Kaikki kun ei sitä luottokorttia saa! Minulla on puhtaat luottotiedot mutta olen työtön. Hallitsen siltin raha-asiani, olen säästäväinen ja pääsen ulkomaanmatkalle. Meitä luottokortittomia on paljon.
Itse olin alussa aikalailla samalla asenteella, etten matkustamiseen ota enkä halua luottokorttia, mutta todellisuus iski sitten aika piakkoin päin naamaa, kun yritin varata hostellia tai hotellia, auton vuokraamisesta puhumattakaan. Onneksi esimerkiksi Booking.com:ssa on kasvava määrä hotelleja, joissa pystyy tekemään varauksen ilman luottokorttia. Tällaisiin yksinkertaisiin asioihin nykypäivänä valitettavasti tarvitsee kuitenkin vielä luottokorttia ja toisaalta tämä on ihan ymmärrettävää – tällä tavalla hotelli voi esimerkiksi varmistaa, että jos rikot jotain hotellihuoneessa tai lähdet maksamatta niin he pystyvät laskuttamaan sinua jälkikäteen. Luin täältä myös muita hyviä vinkkejä miksi hankkia luottokortti. Enpä tiennyt, että luottokortti saattaa sisältää esimerkiksi matkavakuutuksen tai, että lennot kannattaisi aina maksaa luottokortilla, koska se turvaa myös lentoyhtiön konkurssin sattuessa – tosin kuin normaali pankkikortti tai Visa Electron! Usein teen nykyään itse niin, että maksan lennot ja matkan luottokortilla paremman turvan takia ja siirrän saman tien käyttämäni rahat takaisin luotolle. Se ettei luottokorttia myönnetä esim. työttömyyden takia, on valitettavaa. Hakija saattaisi nimittäin todellisuudessa olla hyvä ja maksukykyinen asiakas, joka maksaisi laskut ajallaan. Valitettavasti ilman vakituisia tuloja, on luottokortin saaminen kuitenkin lähes mahdotonta. Ehkä jos suomessa olisi käytössä positiivinen luottorekisteri, niin silloin luottokortin saaminen pienemmilläkin tuloilla voisi olla mahdollista..
Mä maksan aina kaiken netistä tilaamani luottokortilla. Lennot, hotellit, tavarat ja vaatteet. Näin siksi että jos yhtiö menee konkurssiin, minä en menetä rahojani vaan san ne Luottokorttiyhtiöltä, joka sitten riitelee asiasta konkurssipesän kanssa.
Meidän perheessä on kolme luottokorttia, niillä yhteensä yli 10000 e luottorajaa. Käytännössä niitä käytetään vain maksuaikakortteina eli luotokorkoa ei makseta. Kaikki kolme ovat eri yhtiöiden (Visa, Mastercard ja American) koska jos yksi niistä ei toimi jonkun maksuliikennehäiriön vuoksi, niin aina on kaksi muuta. Viime aikoina aika monellakin Pankilla on olut ongelmia ja silloin nuo kortit ovat olleet kevät varalla.
Vierailija kirjoitti:
Pankilla on olut ongelmia ja silloin nuo kortit ovat olleet kevät varalla.
:)
Nämä keskustelut luottokortin tarpeellisuudesta matkustaessa ovat aina yhtä hämmentäviä. Joku on reissannut ympäri pallon Electronin varassa ja toinen ei ole saanut hotellia varattua ilman luottokorttia tai sitä on tarvinnut viimeistään sisäänkirjaituessa.
No hoho, nykyään saa lentoja ja hotelleja maksettua jopa PAYPALILLA, joten todellakaan mitään luottokorttia tarvitse.
Se, että joku on onnistunut pärjäämään ilman luottokorttia ei ole mikään takuu siitä että KAIKKI pärjäävät ilman. Minulla on mukana reissussa kaksi korttia, pankkikortti JA luottokortti. Ihan siltäkin
varalta, että toinen kortti katoaa/varastetaan. Yhdysvalloissa ei pärjää ilman, olet ns. toisen luokan kansalainen jos sinulla ei ole luottokorttia.
Mikä on tilanne vuonna 2022, saako hotellit ja lennot edelleen ostettua visa elektronilla? Kiitos vastauksesta jos joku sattuu tietämään.
Itse en vie edes roskia ulos ilman, että mukana on luottokortti.