Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia GyneFix-kierukasta?

Vierailija
29.03.2016 |

Löytyisikö täältä joku, jolla on (ollut) GyneFix-kierukka? Olisi kiva kuulla kokemuksia siitä.

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisi kiva kuulla uusia kokemuksia, jos niitä olisi jollekin kertynyt!

Olen noita hormoonivaihtoehtoja kokeillut useampaa. Laastari aiheutti ihottumaa, rengas kovia mielialavaihteluja (niin varmaan pilleritkin), se myös tuntui joskus ikävältä yhdynnöissä ja pari kertaa unohdin laittaa renkaan takaisin kun oli yhdynnän ajaksi otettu pois.... Ja viimeisimpänä käytössä on Jaydess-hormonikierukka, jonka epäilen aiheuttavan myös mielialavaihteluja, näppyjä ja lisäksi virtsatietulehduksia. Kierukka on ollut n. 2 vuotta ja mulla on ollut noin 10 virtsatietulehdusta sinä aikana ja nykyään estolääkityksellä pysyy kurissa. Gyneltä kysyin kytköstä kierukkaan, mutta hän ei osannut sanoa muuta kuin että "on se mahdolista". Myös jotkut seksiasennot ovat alkaneet tuntua ikäviltä ja mietin syylliseksi kierukkaa, vaikekn tiedäkään voiko se oa mahdollista.

Sinänsä olen ollut erittäin tyytyväinen kierukkaan. Ennen niin runsaat vuodot ja pari päivää kestävä kova kipu, jonka vuoksi olen joskus joutunut hakeen saikkuakin, ovat vaihtuneet muutamaan tippaan verta ja pariin kivuliahkoon tuntiin. Ennen piti lomamatkakin panikoida etukäteen, että sattuuko reissun päälle menkat vai ei.

Jotain tarvisi keksiä, olisiko ratkaisu tuossa Gynefixissä? Perinteistä kuparikierukkaa en edes harkinnut, koska sen sanottiin voivan aiheuttaa kovampie kipuja runsaampia vuotoja. Huh!

22/126 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko sitten kirjoitti:

Viikko sitten laitettiin Scordas Dimitriosin toimesta Helsingissä, Aavassa. Voin todellakin suoisitella häntä. Tietää mitä tekee. Asennus ei sattunut. Oli vain epämukavaa. Sama kuin muunkin kierukan kanssa. Asennuksen jälkeen tiputteli 4 päivää. Voin kertoa päivitettyjä kokemuksia parin kuukauden päästä. Ei toistaiseksi mitään tuntemuksia kierukasta.

Mukava lääkäri myös mun mielestä. En tosin ole kierukka-asioissa hänen vastaanotollaan ollut, vaan sattui lääkärikseni julkisella puolella naistentautien päivystyksessä.

On tosiaan perehtynyt kyseisen kierukkamallin laittamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin Gynefix elokuun lopussa Terveystalossa kun halusin päästä hormoniehkäisystä eroon (ikä jo lähemmäs 40 v). En ole synnyttänyt, joten paikat on tiukat - ja sen mukainen oli asennuskin. Mainoksen "helppo asentaa" oli kyllä kaikkea muuta kuin totta: Sattui helvetisti kohtuun sisäänmenovaihe ja sitten kaiveltiin vielä värkki kiinni seinämään - ja tietysti härveli ei pysynyt vaan irtosi eli toiseen kertaan joutui kaivelemaan sen kiinni. Todella epämiellyttävä kokemus - olin niin shokissa jälkikäteen että rupesin itkemään kadulla. Jälkikäteen ajatellen olisin kyllä halunnut jotain rauhoittavaa ennen asennusta: Nyt tuli sitten huudettua ja panikoitua...

Asennuksen jälkeen olo oli suht.ok eikä ollut ihmeempiä tuntemuksia. Pari päivää asennuksesta iski kauhea virtsatientulehdus, jonka päättelin liittyvän edellä mainittuun ronklaamiseen. Parit eka kuukautiset oli kauheat eli vuoto oli ihan älytöntä pari kolme päivää - ja alussa myös kovat pre-oireet. Vuodon määrä on tasoittunut mutta edelleen runsasta noin kaksi-kolme päivää plus menkkojen yhteiskesto on viikon (ennen pillereillä tai ilmankin n. 3-4 päivää ja tosi niukka vuoto). Eli mainoksen "ei lisää vuotoa" ei mulla pidä paikkaansa. Plus välillä on ollut virtsatietyyppisiä oireita kuten nytkin parhaillaan. Eli en ole kovinkaan tyytyväinen - alan jo kaivata hormoniehkäisyä...mutta en kyllä nukuttamatta uskaltaisi otattaa tuota värkkiä poiskaan joten kai se on kärsittävä vielä muutama vuosi.....Se positiivinen puoli tässä sentään on että paikat on luonnollisesti liukkaammat kun pillerit tahtoi kuivattaa - ja olihan sitä niidenkin aikana hiivat ja virtsikset joskus riemuna.... Mutta eipä sitä ideaalia ratkaisua olekaan (mietin jo putkien katkaisua...).

Vierailija
24/126 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kokemuksia? Onko kukaan ottanut Gynefixiä muualla kuin etelä-suomessa? Mä en uskalla kokeilla enää mitään horminiehkäisyä ja tämä kiinnostaisi. Asentaminen kyllä pelottaa muiden kokemusten perusteella :D 

Vierailija
25/126 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle asennettiin kolme kuukautta sitten, myös Helsingissä. Hormoonittomuus kiehtoi, siksi vaihdoin mirellasta tähän gynefixiin.

Musta asennus oli tosi helppo, otin buranan tuntia ennen, mutta oon kyllä synnyttänyt kaksi lasta, joten ehkä se auttoi, vaikka lantionpohjanlihakset sinänsä kondiksessa.

Mutta nyt on jo kolmet-neljät menkat olleet tosi runsasvuotoiset ja paljon pitemmät kuin ennen (6-7 päivää kesto). Harmittaa tosi paljon, jos tää jää näin, eikä tasaannu, koska juuri mainosten takia (ei lisää kuukautisvuotoa) maksoin useamman satasen gynefixistä yksityisellä, kun kaupungilla vain perinteisiä kuparikierukoita tarjolla. Muuten gynefix musta ok, ei ole lisännyt mitään kipuja tms verrattuna hormonikierukka mirellaan.

Vierailija
26/126 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut gynefix nyt vuoden ja kuukautiset ovat todellakin edelleen entisen 3 päivän sijaan 7 päivän mittaiset (en käyttänyt ennen asennusta hormoniehkäisyä, joten kuukautisten pidentyminen ei voi johtua tästä). Ei pitäisi uskoa mainospuheisiin, sillä Helsingissä olisin saanut tavallisen kuparikierukan kunnalliselta ilmaiseksi (koska tämä on ensimmäinen kierukkani). Nyt maksoin siitä yksityisellä 400 €.

Mutta muuta ongelmaa gynefixin kanssa mulla ei ole. Ei kipuja ja vuotokin on onneksi melko niukkaa. Parempi tämäkin kuin mulle aiemmin ongelmia aiheuttaneet hormonaaliset ehkäisyt.

Vierailija
27/126 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppailen tätä.

Paljonko olette maksaneet Gynefixistä laiton kanssa? Siis itse kapistus+lääkärikäynti. 

Etenkin tuon Dimitriosin hinnasto kiinnostaa, koska on ilmeisesti todella pätevä ja haluan että kierukka asetetaan kunnolla. Aavalla itse kierukka 125e ja asetus alkaen 220e. Lääkäreillä varmaan vielä omat hinnastonsa. 

Vierailija
28/126 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut gynefix nyt vuoden. Oon ollut tyytyväinen. Menkkojen pituus on hieman pidentynyt, nyt 6-7 päivää (ennen 4-5) mikä hieman ärsyttää, mutta toisaalta ekat ja vikat päivät on suht niukkoja joten tohon on jo tottunut. Muuten ei huomaa missään koko kierukan olemassaoloa. Elina Karalis Terveystalosta laittoi mulle, mutta Dimistä oon myös kuullut hyvää.

Vierailija
29/126 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin vähän aikaa sitten tästä kierukasta ja Googlella ei oikein selvinnyt miten se on kiinni?

Vierailija
30/126 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynefix siis "ommellaan" kohdunpohjaan kiinni. Kuulostaa karmealta, ja voin kertoa, että koska minulla on korkea kipukynnys, luulin, että toimenpide vain vähän kirpaisee. Mutta sattuihan se aivan saatanasti. Tosin laitto ei kestä kuin pari minuuttia. Ensimmäiset kuukautiset kestivät ainakin pari viikkoa ja vuoto oli todella runsasta, mutta sen jälkeen kierto on ollut säännöllinen. Vuoto on edelleen runsaampaa kuin pillereiden kanssa ja kestää parisen päivää pidempään, mutta olen silti tyytyväinen, ettei tarvitse napsia pillereitä eikä oikeastaan muistaa koko ehkäisyä. Ei ole kokemusta t-mallisesta kuparikierukasta, mutta veikkaan, että Gynefix sopii paremmin useimmille.

Vierailija
31/126 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa myös tuo ettei sitä tunne niin hyvin kuin tavallista kierukkaa. Olen aika pieni nainen ja mies osuu tavallisessa seksissä pohjaan asti. Tampoonia ilmeisesti voi käyttää.

Vierailija
32/126 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos varaa tuolta Aavasta tai Terveystalosta Gynefixin asennuksen, pitääkö ennen sitä käydä kuitenkin lääkärin vastaanotolla? Hirvittävän hintaiseksi nimittäin tulee jos pitää käydä kerran ennen ja sitten asennus + vielä jälkitarkastus :/ Onko kellään kokemusta julkiselta puolelta? Itse asun Vantaalla ja olen vasta 7.9. menossa ehkäisyneuvolaan.

Vierailija
33/126 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos varaa tuolta Aavasta tai Terveystalosta Gynefixin asennuksen, pitääkö ennen sitä käydä kuitenkin lääkärin vastaanotolla? Hirvittävän hintaiseksi nimittäin tulee jos pitää käydä kerran ennen ja sitten asennus + vielä jälkitarkastus :/ Onko kellään kokemusta julkiselta puolelta? Itse asun Vantaalla ja olen vasta 7.9. menossa ehkäisyneuvolaan.

Terveystalossa, luultavasti Aavassakin lääkäri ultraa aluksi kohdun ja jos kaikki on ok, asentaa Gynefixin. Ei siis tarvitse varata kuin tämä asennusaika. Ja sitten jälkitarkastus.

Tosiaan Gynefix ei itselläni tunnu ollenkaan eikä mieskään tuntenut sitä kuin ekalla kerralla (langat olivat ehkä vielä asettautumatta/kovat).

Vierailija
34/126 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveystalossa, luultavasti Aavassakin lääkäri ultraa aluksi kohdun ja jos kaikki on ok, asentaa Gynefixin. Ei siis tarvitse varata kuin tämä asennusaika. Ja sitten jälkitarkastus.

Tosiaan Gynefix ei itselläni tunnu ollenkaan eikä mieskään tuntenut sitä kuin ekalla kerralla (langat olivat ehkä vielä asettautumatta/kovat).

Niin ja tamponia voi aivan hyvin käyttää!

Vierailija
35/126 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin gynefix tänään gyne-praxisissa, jyväskylässä. Tuli maksamaan 239e kokonaisuudessaan :) ite piti tilata se kierukka, löysin belgialaisesta apteekista (switserse apotheek).

Vierailija
36/126 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, haluatko kertoa kokemuksesta? Olen itsekin menossa Jyväskylässä laittamaan. Kuten sanoitkin, pitää näköjään itse tilata kierukka.

Vierailija
37/126 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minulla olisi pari kysymystä liittyen tähän gynefixiin,

En nyt löytänyt suoraa vastausta tähän, mutta riittääkö se ehkäisyksi sellaisenaan? Mitään kondomia ei siis tarvitse lisäksi?

Entä kierukan langat? Tunteeko kumppani niitä ollenkaan yhdynnässä? Joskus olen lukenut että ainakin perinteisessä kuparikierukassa ne langat ovat tuntuneet kumppanin mielestä inhottavilta kun ovat sieltä tökkineet. Tämä gynefix on kuulemma vielä pienempi mutta onko siitä tälläistä vaaraa että esim. Yhdynnässä sen tuntisi?

Vierailija
38/126 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika Helste asensi ja oli todella ammattitaitoinen. Tunti ennen laittoa 800mg burana, sattui vähemmän kun hormonikierukan asennus. Lähti kyllä hetkeks taju gynefixin laiton jälkeen, mutta ilmeisesti oma keho reagoi voimakkaammin noihin juttuihin. Kuulemma normaalia. Nyt ollu pientä tiputteluvuotoa, ei onneks mitään kipuja tullu missään vaiheessa laiton jälkeen :) palaan tänne parin kk päästä kertomaan enemmän kokemuksia. Ja tosiaan, kun tilasin sen kierukan, niin tuli jo viikossa !

Vierailija
39/126 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynefixin laiton yhteydessä voi kuulemma ottaa myös puudutus piikin, mitä mieltä te olette joille on jo asennettu kyseinen kierukka, olisko todellakin kannattavaa ottaa se puudutus vai selviääkö siitä ilman sitä? Kuinka tehokkaasti se sitten puuduttaa et tuntuuko silti epämielyttävältä mutta kipu ei ole niin sietämätöntä?

Vierailija
40/126 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se puudutus edes mikään piikki vai vain jokin puudutuslapun tapainen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän