Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia GyneFix-kierukasta?

Vierailija
29.03.2016 |

Löytyisikö täältä joku, jolla on (ollut) GyneFix-kierukka? Olisi kiva kuulla kokemuksia siitä.

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. Kupari materiaalina ei ole aivan mutkaton kehon toiminnan kannalta. Laitto oli semikivulias, poisotto ei ollut paha naistenpolilla.

Yksityinen ei saanut poistettua, kun langat olivat niin lyhyet. Mitä lyhyemmäksi annat leikata, sitä vaikeampi on poistotilanteessa löytää lanka ja saada ote siitä.

Ongelmaksi kohdallani muodostui kipu seksissä ja jatkuvat infektiot. Ongelmat loppuivat heti kierukan poisoton jälkeen, enää ei ole samanlaista viiltävää kipua seksissä, eikä kaikki alusvaatteet ole pilalla epänormaalien vuotojen vuoksi.

Vierailija
122/126 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä varsinaista kokemusta kun tänään tämä laitettiin mutta jos päädytte laittamaan niin suosittelen Pihlajalinnan Koskiklinikkaa ja siellä gynekologi Mika Helstettä. Nopea, kivuton, asiantunteva, ystävällinen palvelu ja toimenpide. Suuresti jännittämäni gynefix kierukka hoitui paikoilleen super näppärästi ja lähes kivutta. Lääkäri kertoi että on asentanut niitä 20 vuotta ja todella todella harva on otattunut pois sitä, vaan ollut tyytyväinen! Myös sukulais naiseni sanoi että on ollut jo 10 tyytyväinen gynefix  kuparikierukan käyttäjä, kuulemma paras ehkäisy ikinä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi gynekologi ei anna potilaalleen epikriisiä toimenpiteestään?

Vierailija
124/126 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joille on laitettu Gynefix, kuinka kauan asetuksen jälkeen kesti, että vuodot tasaantuivat (uuteen) normaaliin? Minulle laitettiin 1,5kk sitten, ja olen vuotanut valtaosan tästä ajasta runsaahkosti ja pohdin, milloinkohan laantuu. Kierukka on tarkistettu ja se on paikallaan.

Vierailija
125/126 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin GyneFix joulukuussa 2019 Turun Terveystalossa, maksoi joku pari sataa ja sattui ihan hirveästi laittaessa, mutta jälkikäteen ei ollenkaan. Elämänlaadun kannalta paras ehkäisyväline jota olen koskaan käyttänyt. Ei mitään pahaa sanottavaa!

Toisaalta Gynefixin käytön aikana mulla oli pari kemiallista raskautta, eli ehkäisynä se ei toiminut ihan optimaalisella tavalla. 

Tänään kävin poistossa kun 5 vuotta tuli täyteen ja jännitti paljon, mutta poisto ei sattunut niin paljon kun pelkäsin. Oli epämiellyttävä muttei mitään ylitsepääsemätöntä, ja osasivat hienosti poistaa sen kunnallisella ilmaiseksi. Ihan turhaan jännitti. 

Suosittelisin kenelle vaan. Hetken se laitto kirpaisee ja poisto tuntuu ikävältä, mutta viiden vuoden ajan niin kivuton ja huomaamaton ehkäisy kuin voisi toivoa. Ekat parit menkat olivat ehkä verisemmät, mutta muuten ei mitään vaikutusta. 

Vierailija
126/126 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelliseen lisäys: nyt on mielialavaihtelujakin, alaselkäkipua, väsymystä, finnejä..... täytynee käydä poistattamassa. Tämä oli minullekin viimeinen vaihtoehto.

Kävinkin poistattamassa vasta kuukausi sitten, oireet kestivät n 3 kk ja loppuivat seinään ja tämä oli paras ehkäisymenetelmä ikinä!!! Vähän yli vuosi sitten valkovuoto rupesi olemaan melko runsasta ja sain todella syviä finnejä kun söin epäterveellisesti, mutta ei haitannut kun ei ollut kaikkia niitä kamalia hormonaalisia haittavaikutuksia niinku kaikkien muitten ehkäisymenetelmien kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän