Kokemuksia GyneFix-kierukasta?
Löytyisikö täältä joku, jolla on (ollut) GyneFix-kierukka? Olisi kiva kuulla kokemuksia siitä.
Kommentit (126)
Kiitos vastauksesta! Täytyy varmaan itsekin nyt tilailla tuo gynefix kotiin ja varata sitten aika Mikalle. Monista apteekeista siihen vaaditaan resepti mutta näköjään tuolta mistä sinä tilasit ei vaadita.
Mä vaihdoin Mirenan elokuussa Gynefixiin enkä voisi olla tyytyväisempi! Yöhikoilu, masennus ja selkäkivut katosivat samantien. Mirenan aikana oli jatkuvaa tiputtelua mikä oli tosi ärsyttävää. Nyt on normaalit menkat sen 5-6päivää mutta muuta tiputtelua ei ole. Dimitrios asensi eikä se kirpaissut kuin vähän kun olin ottanut Buranan pohjalle.
Vierailija kirjoitti:
Mulle laitettiin gynefix tänään gyne-praxisissa, jyväskylässä. Tuli maksamaan 239e kokonaisuudessaan :) ite piti tilata se kierukka, löysin belgialaisesta apteekista (switserse apotheek).
Siis miten te jotkut ootte saaneet Jyväskylässä tuon gynefixin? Soitin juuri gyne-praxisin ajanvaraukseen ja sieltä sanottiin, ettei heillä laiteta gynefixejä??
Kyseinen pulju on jotenkin samaa Pihlajalinnan kanssa, Pihlajalinnan listoilla on tuo joidenkin mainitsema Helste.
Mistä muualta näitä nyt vielä saa kuin Aavalla Hgissä (Scordas) ja jossain Turun tms. kunnallisessa?
Minulle asennettiin kesäkuussa Gynefix Terveystalossa Helsingissä. Olen synnyttämätön ja asennus sattui ihan saatanasti. Alla oli lääkityksenä Burana 800. Käynti tuli maksamaan jotain reilu 400 EUR eikä tarvinnut ennakkoon mitään reseptiä tms., lääkärillä oli niitä kierukoita siellä valmiina.
Asennuksen jälkeen oli noin 3 viikkoa kipua ja "tunsin" kierukan koko ajan. Mikään ei kuitenkaan ollut vialla, ei ollut tulehdusta tms., (kävin siis gynellä tilannetta näyttämässä varmuuden vuoksi).
Ensimmäiset kuukautiset asennuksen jälkeen olivat tosi runsaat ja lisäksi kuukautiskivut ovat lisääntyneet asennuksen jälkeen. Ei kuitenkaan mitään sietämätöntä. Myös ovikset tuntuvat selvemmin kuin ennen. Ensimmäisten kuukautisten jälkeen jälkitarkastus ja ultra gynellä, että kierukka on paikoillaan. Tämä maksoi reilun sata euroa.
Kierukan langat ovat löydettävissä itse tunnustelemalla, mutta eivät häiritse kumppania. Ja tampoonia voi käyttää, mutta tietysti teoreettinen riski on olemassa, että langat tarttuvat kiinni ja nyhtää kierukan irti vahingossa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle asennettiin kesäkuussa Gynefix Terveystalossa Helsingissä. Olen synnyttämätön ja asennus sattui ihan saatanasti. Alla oli lääkityksenä Burana 800. Käynti tuli maksamaan jotain reilu 400 EUR eikä tarvinnut ennakkoon mitään reseptiä tms., lääkärillä oli niitä kierukoita siellä valmiina.
Asennuksen jälkeen oli noin 3 viikkoa kipua ja "tunsin" kierukan koko ajan. Mikään ei kuitenkaan ollut vialla, ei ollut tulehdusta tms., (kävin siis gynellä tilannetta näyttämässä varmuuden vuoksi).
Ensimmäiset kuukautiset asennuksen jälkeen olivat tosi runsaat ja lisäksi kuukautiskivut ovat lisääntyneet asennuksen jälkeen. Ei kuitenkaan mitään sietämätöntä. Myös ovikset tuntuvat selvemmin kuin ennen. Ensimmäisten kuukautisten jälkeen jälkitarkastus ja ultra gynellä, että kierukka on paikoillaan. Tämä maksoi reilun sata euroa.
Kierukan langat ovat löydettävissä itse tunnustelemalla, mutta eivät häiritse kumppania. Ja tampoonia voi käyttää, mutta tietysti teoreettinen riski on olemassa, että langat tarttuvat kiinni ja nyhtää kierukan irti vahingossa.
Kuka sinulle asensi?
Jyväskylän Pihlajalinnassa laitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylän Pihlajalinnassa laitetaan.
Kuka laittaa?
Hei! Mistä tiesit kummankokoisen gynefixin tilaat? Kävitkö ensin gynellä arviointikerralla, sitten tilasit gynefixin ja odottelit että se tulee ja sit menit asennuttamaan?
Milloinkohan tuota rupeaa saamaan Jyväskylässä julkiselta puolelta? Joissain kaupungeissa sitä saa nyt myös julkiselta.
Mua kanssa kiinnostaa että kuinka toimitte kun soitin Jyväskylän Pihlajalinnaan niin Helste tosiaan asentaa mutta ne oli vähän sitä mieltä, että mun pitäis ensin käydä tarkastus/ultraus käynnillä, sitten tilata itse Gynefix, sitten varata asennusaika ja vielä jälkitarkastus... Tuntuu, että tulee aika kalliiksi, eli uskaltaisinko tilata vain itse verkosta Gynefixin ja sit mennä suoraan vaan asennuttamaan niin säästäisi yhden kerran maksut?
Voikohan sen kanssa käyttää kuukautiskuppia?
Niin hyvä vaihtoehto, että kunpa useampi tietäisi! Ekana kuukautena nipisteli ja tiputteli. Sen jälkeen en ole kertakaikkiaan huomannut sitä mitenkään! Parasta on tietenkin, että tämä on hormoniton, joten elimistö ei sekaannu. Ei tunnu, ei lisävuotoja. Luulen, että parempaa vaihtoehtoa ei voi ollakaan.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran vielä lisään, että Gynefix pitää asentaa enintään viikko kuukautisten alkamisesta, joten jos haluat, että se laitetaan samantien, niin kannattaa varata aika oikeaan ajankohtaan. Itse menin, kun oli kuukautisten 5. päivä menossa. Ja otin pari tuntia ennen toimenpidettä buranaa ja panadolia, tiedä sitten vaikuttiko siihen, että ei kummemmin sattunut?
ja minkäköhän IHMEEN takia annetaan muka panadolia ja buranaa samalla ?????
Onko kokemuksia niiltä, joilla on ollut gynefix kauemmin? Minulla tämä on nyt alun jälkeen niin hyvä, että toivon että näin jatkuu.
Moi!
Mulle laitettiin Gynefix muutama päivä sitten Turun Neossa. Asennus sattui pienen hetken todella paljon, ja sen jälkeen pyörrytti hetken kun nousi ylös. Kipu meni kuitenkin nopeasti ohi eikä itselläni ole ollut mitään jälkikipuja tai tuntemuksia, hieman tiputtelua vain. Hintaa koko hankinnalle tuli n 500 euroa, joka on kuitenkin suhteessa vähemmän kuin olisi vuosittainen hinta pillereille joita söin. Halusin siis hormoneista eroon ja katsoa, huomaanko muutoksia itsessäni ja mielialassani. Seitsemän päivää on seksikielto, joka hieman kirpaisee, mutta toisaalta on hyvä antaa haavan parantua rauhassa, ehtiihän sitä :)
Menkkojen runsastumisesta ym en osaa vielä sanoa, varmaan niitä joutuu tovin odottelemaan kun omalla hormonitoiminnalla menee aikaa herätä. Mutta muuten voin suositella tähän mennessä!
Gyne-fix on ihana <3 ihan alussa oli menkkakipumaisia tuntemuksia ja ekat menkat oli isot, mutta helpotti sitten. Kiva olla ilman hormonaalista ehkäisyä tai kumeja.
Tästä tulee pitkä viesti, niin menee varmaan useampaan osaan, mutta muistan, kun itse etsin tietoa GyneFixistä ja tuntui, että sekä tietoa että osaavia lääkäreitä ei silloin ollut saatavilla melkein missään, joten nyt koitan kirjoittaa kaiken infon, minkä itse olen tästä kierukasta saanut.
Ensin vähän taustatietoa
Olen 26-vuotias ja synnyttämätön. Aiempina ehkäisyinä olleet ehkäisyrengas, pillerit ja kondomi. Mikään edellä mainituista ei sopinut minulle/meille, joten halusin kokeilla jotain hormonitonta vaihtoehtoa. Reilun vuoden taisin olla ilman hormonaalista ehkäisyä ja tällöin menkat oli melko pitkät; pahimmillaan ensin parista päivästä viikkoon tiputtelua ja sitten vielä noin viikon kestävät menkat, joista kivuliaita päiviä 1-3. Menkkojen aikana olen käyttänyt jo monta vuotta kuukuppia.
GyneFixin asennus
Soittelin/laitoin viestiä GyneFixistä melkein kaikkiin tunnetuimpiin yksityisiin lääkärikeskuksiin, mutta lopulta ainoaksi vaihtoehdoksi jäi Lääkärikeskus Aava Helsingissä. Paikka vaikutti myös heti ensimmäisestä puhelinsoitosta alkaen todella asiantuntevalta tähän kyseiseen kierukkaan liittyen. Sain myös silloin kuulla, että GyneFix olisi vedetty pois Suomen markkinoilta ja siksi sitä asennetaan vain parissa paikassa, joilla on erikseen sopimukset GyneFixistä. Kuulin tosin myöhemmin, että GyneFix on tulossa takaisin, joten varmaan ja toivottavasti yleistyy pikkuhiljaa!
Mulle asennettiin GyneFix maaliskuussa 2018 eli on ollut nyt muutaman kuukauden. Kävin siis tuolla Lääkärikeskus Aavassa Scordas Dimitrioksella. Oli todellakin asiansa osaava lääkäri! Aluksi juteltiin jonkun aikaa eri ehkäisyvaihtoehdoista ja lääkäri vakuutti minut jo tässä vaiheessa tiedoillaan. Hän suositteli minulle hormonikierukkaa pitkien menkkojeni takia, mutta pidin kuitenkin lopulta pääni ja pysyin alkuperäisessä suunnitelmassa, koska halusin todella kokeilla hormonitonta ehkäisyä.
Itse asennus sattui todella paljon ja alkoi pyörryttää. Laiton aikana oli kolme kivuliaampaa hetkeä, mutta kipu onneksi hellitti aina jokaisen hetken välissä. Lääkäri osasi myös hyvin neuvoa ja jutteli koko toimenpiteen ajan, joka teki siitä hieman miellyttävämpää tai ainakin pysyin tajuissani. Toivoisin todella, että papa-kokeen ottaisi aina tämä lääkäri! Ei varmaan tuntuisi missään hänen ohjeillaan.
Onko se puudutus edes mikään piikki vai vain jokin puudutuslapun tapainen?