Oudoin asia, joka ällöttää sinua?
Mulle välillä tulee semmoinen ällöttävä tunne, kun on jossain sosiaalisessa tilanteessa, jossa on paljon ihmisiä. Esimerkiksi päiväkodissa, baarissa ja koulussa on tullut tunne, että tämä ihmisten kokoontuminen paikkoihin ja ihmisten sosiaalinen käytös ällöttää tietyllä tavalla. Vaikea selittää tätä, mutta tekisi mieli vain häipyä paikalta.
Mitkä arkipäiväiset tai oudot asiat ällöttää sinua?
Kommentit (513)
Lavuaarien viemärit. Niiden sisään ei näe, ovat mystisiä mustia aukkoja kodissa. Erityisällöttävää, jos joutuu pesemään hiukset lavuaarissa, ja hiukset menevät viemärin rei'istä sisään. :X
Banaania ällöän minäkin, maku ja haju on jotain extrainhottavaa. Painajaiseni olisi kuuma bussi, missä vieruskaveri söisi banaania sotkien sitä kaikkialle.
Ajatus siitä, että työntäisi hampaiden väliin jotain villaista. Tulee kylmät väreet. Joskus näin, kun joku piti lapasta suussaan sitoessaan kenkiä. Teki mieli hyökätä sen ihmisen kimppuun.
Samoin jos villalapaset/sukat osuu yhteen tai pahin, jos niitä hankaa yhteen tai linja-auton penkkiin (mitä se materiaali onkaan, jolla ne penkit on verhoiltu).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleiset vessat. En edes muista milloin olen joutunut niitä käyttämään.. Joskus viime vuosi tuhannella? En pysty edes lentokoneessa käymään, yritän vaan pinnistellä ja olla. Ja olla juomatta.
Mun on pakko kertoa.. oli hirveä pissahätä ja olin kauppakeskuksessa Rovaniemellä (siinä toisessa, jätetään kertomatta kummassa. Toisessa paikassa olen nähnyt spurgun tekemässä tarpeitaan vessan oven viereen), oli pakko mennä julkiseen vessaan. Naisten vessa oli sotkettu, menin miesten vessaan. En voinut käydä siellä, se oli vielä pahempi. Molemmissa oli paperit vedetty ulos telineistä, kusta, paperia ja paskaa oli joka puolella. Pissatti niin hirveästi että ajattelin, että vuoraan omilla nessuilla pöntön ja pyyhin sillä. Mutta jokainen pönttö oli niin täynnä tavaraa, että istuessa se *****vuori olisi osunut jalkoväliin...
Oli pakko lähteä etsimään toista vessaa, muistaakseni helpotus löytyi huoltoasemalta. Ja se vessa oli siisti!
Eli: ällöttää sairaalloisen perverssit ihmiset jotka saavat jotain iloa vessojen sotkemisesta. Minusta tuollainen kakkavuorten kasaaminen on jo sairaalloista.
Tuli oikeasti huono olo ja päänsärky kun luin sun jutun.. :( YÖK!!
Vierailija kirjoitti:
Ajatus siitä, että työntäisi hampaiden väliin jotain villaista. Tulee kylmät väreet. Joskus näin, kun joku piti lapasta suussaan sitoessaan kenkiä. Teki mieli hyökätä sen ihmisen kimppuun.
Samoin jos villalapaset/sukat osuu yhteen tai pahin, jos niitä hankaa yhteen tai linja-auton penkkiin (mitä se materiaali onkaan, jolla ne penkit on verhoiltu).
Ja se, jos lohjennut kynsi tarttuu villalankaan tai johonkin villalangasta neulottuun. :S
Syömisäänet, astioiden kalina. Mitä läheisempi ihminen, sen pahemmaksi käy. Tietyt hajut, esimerkiksi pesemätön iho - YÖK! Siis ei likainen vaan yksinkertaisesti talin peitossa oleva.
Oma veri. Ei siinä muuten muuta mutta muiden veri ei ällötä yhtään. Ihan sama miten paljon sitä roiskuu. Verikokeessa meinaa laatta lentää.
Se kun joku kävelee vastaan ja haju tulee perässä. Pidättelen aina hengitystä silloin...
Niitä on paljon: - kainalot. Kaikki paitsi aivan pikkuvauvojen kainalot ovat h i r v e i t ä.
- hiki. niin oma kuin kaikkien muidenkin.Haisevaa,limaista ,ällöä...YÖH!!
-se jos joku koskee mun varpaisiin (vain tytär saa niihin koskea esim. varpaankynsiäni lakatessa) tai jos joutuu koskemaan toisten varpaisiin
-tupakan haju oksettaa.
-muka-hauskat suomalaiset teeyee hahmot,muka julkkikset.
-monien ruokien hajut.(ja juu en oo raskaana)
-kun näkee muiden oksentavan.
Liikenne käyttäytyminen, jos joku esim. kiilaa tai kiihdyttää autolla sillei eteen kilpailumielessä, jotenkin epämukavaa.
Vierailija kirjoitti:
WC-pytyn kannen jättäminen auki kun pytty vedetään. Laitan aina kiinni
Ja mua ällöttää jos kansi on suljettu kun menen vessaan. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun sieltä on löytynyt joku "yllätys" kun vessaa ei olekaan vedetty kunnolla. Yleensäkin sen kannen nostaminen sormilla on ällöttävää, kun se on mielestäni likainen :D
Pienestä asti oksettanut astua tupakan tumppejen päälle. Sametin silittäminen ihan sama mihin suuntaan..
Ei ne oksat vielä mitään, mutta minä alan aina viiden metrin päässä rannasta kuvitella kaikkia niitä matoja, toukkia, vettyneitä kantoja, mätiä kaloja ja ruumiita, joita siellä pohjassa on piilossa. Sitten kauhonkin kauhealla vauhdilla rantaan.
Kun joku pieree nahkaisella nojatuolilla tahallaan niin, että siitä lähtee pärisevä ja voimakas ääni. Tuoli toimii kuin rumpu ääntä vahvistaen. Hyi olkoon!
Se kun joku kaapii lusikalla jugurttipurkin pohjaa. Ja vielä pahempaa jos nuolee sen purkin kannen, esim. töissä kun ollaan porukalla syömässä. Pakko kääntää pää pois ja odottaa että se on lopettanu, en voi ees syödä samaan aikaan. Kotona tehkää mitä haluatte mut muuten yöks :D
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vaan nro 12! Olen jonkin verran ylipainoinen, mutta kaksoisleukaa ei kyllä ole. Ja voi kauhistus, samaan pakettiin tulee vielä karsastava silmä. Juuri sinun kaltaisesi ihmiset ovat aiheuttaneet typerällä käytöksellään pahaa mieltä pitkin elämääni. Väännellään naamaa mitä kummallisempiin ilmeisiin, ihmetellään ääneen, kumpaan silmään pitää katsoa jne. Kunpa teillä inhoajilla edes joskus välähtäisi mielessänne, että kaikkia vikoja ei voi edes kirurgin veitsi parantaa. Sellaisesta on esim. minun kohdallani kyse. Kaksi kertaa on leikattu, mutta tulos on heikohko, sillä silmäni ei ole ns. laiska silmä, vaan vamma on pahempi. Meillä monella vamma näkyy päälle päin, mutta pahempaa on, kun vamma on korvien välissä kuten numerolla 12. Tuollaiset tyypit todellakin ällöttävät!
Oho, ottipa joku itseensä :D Minäkin olen ylipainoinen ja kaksoisleuankin omistan mutta en silti uhriutunut jonkun mamman mielipiteestä. Oletko ok? Käytkö terapiassa? Miksi haukut tuntemattomia ihmisiä?
Minä annan koirani nuolla lautaset, mukit, juomalasit, haarukat, veitset, lusikat puhtaaksi. Sen jälkeen lyödään kaikki vaan kaappiin takas, ei tartte edes pestä enään kun koira hoitaa sen homman. Aika vitun kätevää, ettäs tiiätte. Säästöä, säästöä.
Mua ärsyttää niin perkeleesti koiran mauskutus ääni... Koira rodultaan bernhardinkoira... Kun se näkeekään ruokaa, alkaa sellanen kauhea kielen kanssa mauskuttelu ja kuola valuu... Sama juttu kun se juo vettä, veden juonnin jälkeen lipoo kielellään roikkuvia huuliaan ja kuuluu kauhea mauskutus ja se tekee tätä niin jumalattoman pitkään...
Ja sitten tuo helvetillinen läähätys ääni, kun esim tulee lenkiltä... Ja sellanen ihme röhinä, siis kun se ikäänku haukottelee ja kuuluu sellanen KRÖÖÖÖÖÖÖÖÖH KRÖÖÖH KRÄÄÄYHH ja sen perään kauhee mauskutus ääni taas..
Ei vittu, miten nuo äänet voiki ottaa hermoon, vaikka koira toki ihana muuten kaikinpuolin onkin.
Laihat ihmiset :( varsinkin jos näkyy luut. Yök!!
Nuo reiät on kyllä ällöi. Kannattaa guuglata "trypophobia" kuvahakuun jos oikein haluu niistä ällöttyä. Varoitus: voi aiheuttaa ihan fyysistä pahoinvointia nuo kuvat! :D