Miksi naisilla on parisuhteessa oikeus vaatia kaikenlaista?
Vaatimukset yleensä kohdistuvat yhteiseen elämiseen ja niiden noudattamatta jättäminen aiheuttaa riidan. Riitelyä inhoavana aina alistun kunnes mitta on täynnä ja lähden suhteesta. Näin kävi jo kolmannen kerran. Suhteet ovat kestäneet 1-2 vuotta ja vaatimusten määrä aina lisääntyy suhteen aikana. Miten mielivaltaista käytöstä voi estää ilman riitaa? Vai onko olemassa naisia, jotka ei halua yliotetta suhteessa?
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset alapeukuttaa ja raivoavat niille miehille jotka eivät mukisematta siedä teidän paskaanne. Tasa-arvo teille tarkoittaa että kaikki pitää mennä niinkuin te haluatte, sentakia moni meistä elääkin yksin ihan tarkoituksella.
Kunnon lassukointia!
olen yrittänyt tuoda omaa hölmön nuoren miehen näkemystä ketjuun miten hoitaa tätä ongelmaa joka kyllä on tosi.
tälläistä se on kun naisten kasvattamat miehet on nössöjä ja vaativat prinsessat käyttäytyvät kakaramaisesti.
vanhempana helpottaa niinkuin tämä yksi puhuikin ottamisesta ja antamisesta, joskus pitää vaan jämerästi ottaa ja homma toimii kun muistaa antaa myös samalla.
Surullista, miten paljon täällä pitävät ääntä ihmiset, joille toisen sukupuoli on vihollinen, jota vastaan pitää taistella kehitellen erilaisia strategioita. Kun oikeasti on kyse vain ihmisistä, jotka joko tuleva tai eivät tule toimeen keskenään.
Ihan samalla tavalla hiertäisi omaa sukupuolta oleva kämppis, jonka tavat, arvot ja asenteet poikkeaisivat kovasti omista, olen siitä aivan varma. Jos esimerkiksi siisti ihminen joutuisi elämään samassa taloudessa täydellisen sikapossun kanssa, tuskin olisi väliä sukupuolella. Pattiin ottaisi taatusti joka tapauksessa.
Joillekin miehet vs naiset sota siirtyy myös kotiin, eletään 24h sotatilassa. Kuulostaa mahtavalta paikalta asua, elämä on yksi iso taistelu miestä vastaan. Miten tuollaisessa ympäristössä voi rentoutua tai elää, taitaa olla täysin mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurihan sä ap jo kirjoitit, että ensin alistut. Olet alistuva mies, ja valtaa hakevat naiset haistavat sen jo kilometrien päähän. Siksi sinä vedät jatkuvasti puoleesi tuota tekeviä naisia, koska sinua saa ja voi alistaa, kunnes lopulta räjähdät.
Nyt on itsetutkiskelun paikka mistä alistuvuutesi johtuu. Lapsuus mitä todennäköisimmin.
Mikset sinä naisena voi ottaa vastuuta siitä, ettet alista ketään? Voi helvetin helvetti. Haista paska ja miehes nai sua kuitenkin selän takana koska halveksii kaltaistasi mitätöntä kantturaa.
Mä olen mun miehille aina tosi kiltti. En ainakaan vaadi mitään, koska vihaan vaatijoita. Saa tehdä kaikenlaista, mutta pakko ei ole. Jos mies ei miellytä minua, en vaadi vaan päätän suhteen. Nyt olen ollut 10 vuotta mieheni kanssa. Hän hoitaa lapset ja kotia, minä käyn töissä.Ap voi vaikuttaa vain itseensä. Alistaminen on väärin, mutta hän ei voi asiaa muuttaa kuin siten ettei lähde parisuhteeseen alistavien naisten kanssa.
Mikset sinä voi naisena ottaa vastuuta kielenkäytöstäsi ja olla kirjoittamatta noin halveeraavasti ja alatyylisellä tavalla?
Pyydettäessä kyllä voin.
"Ap voi vaikuttaa vain itseensä. Alistaminen on väärin, mutta hän ei voi asiaa muuttaa kuin siten ettei lähde parisuhteeseen alistavien naisten kanssa."
Älkää vaatijat sitten itkekö, jos vastuutatte vaativuutenne miehen ongelmaksi ja miehiänne ei siksi enää kiinnosta seksi kanssanne ja/tai miehenne löytää jonain päivänä uuden.
Vaatimukset tappavat rakkauden... Olipa hienosti sanottu ja todellakin totta. Itse olen parisuhteessa, jossa ei vaadita mitään toiselta. Kumpikin tekee juuri sen verran kuin huvittaa ja toista on kiva ilahduttaa, kun kumpikaan ei ole mitään vailla toiselta. Laskekaa rimaa, jos olette mukavuuden haluisia tai se kumpi haluaa jotain, tekee sen!
Olisi tosiaan kiva tietää mitä nämä vaatimukset on, sillä on aika lailla eri asia pitää puolisoa omana henkilökohtaisena siivoojana, kokkina, elättäjänä, prostituoituna ja lastenhoitajana kuin odottaa toisen korjaavan jälkensä, huolehtivan raha-asioistaan, osallistuvan yhteisten lasten kasvatukseen, huomioimaan puolisonkin tarpeet seksuaalisesti ja emotionaalisesti, ym. perusasioita. Mutta eräs nyrkkisääntö on hyvä muistaa: Yksi kaatunut suhde on normaalia. Toinen ero samasta syystä huonoa tuuria. Kolmannen kertauksen jälkeen olisi syytä vilkaista jo peiliinkin, ellei aiemmin ole tullut moinen mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, kerro nyt jo, mitä ne naiset sinulta vaativat. Eihän tässä keskustelussa ole muuten yhtään mitään järkeä.
Aika outoa, jos et naisena tiedä.
Olen aivan satavarma että en ole vaatinut ap:ltä yhtään mitään. Kuinka minun siis oletat tietävän, mitä hänen kumppaninsa häneltä vaativat?
Taidat olla se sama hönö, joka kuvittelee kaikkien naisten omistavan yhden yhteisen tajunnan, josta voi imeä itseensä kaikkien maailman naisten aivoitukset. Kasva aikuiseksi.
Vaatia mitä? Kyllä minä ainakin vaadin, että mies aivan itse oma-alotteisesti siivoaa paskaiset kalsarinsa ja hikiset sukkansa lattialta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurihan sä ap jo kirjoitit, että ensin alistut. Olet alistuva mies, ja valtaa hakevat naiset haistavat sen jo kilometrien päähän. Siksi sinä vedät jatkuvasti puoleesi tuota tekeviä naisia, koska sinua saa ja voi alistaa, kunnes lopulta räjähdät.
Nyt on itsetutkiskelun paikka mistä alistuvuutesi johtuu. Lapsuus mitä todennäköisimmin.
Mikset sinä naisena voi ottaa vastuuta siitä, ettet alista ketään? Voi helvetin helvetti. Haista paska ja miehes nai sua kuitenkin selän takana koska halveksii kaltaistasi mitätöntä kantturaa.
Mä olen mun miehille aina tosi kiltti. En ainakaan vaadi mitään, koska vihaan vaatijoita. Saa tehdä kaikenlaista, mutta pakko ei ole. Jos mies ei miellytä minua, en vaadi vaan päätän suhteen. Nyt olen ollut 10 vuotta mieheni kanssa. Hän hoitaa lapset ja kotia, minä käyn töissä.Ap voi vaikuttaa vain itseensä. Alistaminen on väärin, mutta hän ei voi asiaa muuttaa kuin siten ettei lähde parisuhteeseen alistavien naisten kanssa.
Mikset sinä voi naisena ottaa vastuuta kielenkäytöstäsi ja olla kirjoittamatta noin halveeraavasti ja alatyylisellä tavalla?
Pyydettäessä kyllä voin.
"Ap voi vaikuttaa vain itseensä. Alistaminen on väärin, mutta hän ei voi asiaa muuttaa kuin siten ettei lähde parisuhteeseen alistavien naisten kanssa."
Älkää vaatijat sitten itkekö, jos vastuutatte vaativuutenne miehen ongelmaksi ja miehiänne ei siksi enää kiinnosta seksi kanssanne ja/tai miehenne löytää jonain päivänä uuden.
Näissä suhteissa nainen voi myös huonosti ja on yksinäinen, tuossa taistelussa ja sodassa ei ole kuin häviäjiä.
Ap tarkoittanee jotain tyyliin että pitäis vapaana viikonloppuna maalata eteisen seinä hiukan eri harmaan sävyllä vaikka se vuosi sitten juuri maalattiin tai pitää kokeilla siirtää kirjahylly toiselle seinustalle jossa se voisi olla kiva ?
Vierailija kirjoitti:
Vaatia mitä? Kyllä minä ainakin vaadin, että mies aivan itse oma-alotteisesti siivoaa paskaiset kalsarinsa ja hikiset sukkansa lattialta.
Mä taas, että menkkarätit hävitetään asianmukaisesti, muuta en vaadi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset alapeukuttaa ja raivoavat niille miehille jotka eivät mukisematta siedä teidän paskaanne. Tasa-arvo teille tarkoittaa että kaikki pitää mennä niinkuin te haluatte, sentakia moni meistä elääkin yksin ihan tarkoituksella.
Kunnon lassukointia!
olen yrittänyt tuoda omaa hölmön nuoren miehen näkemystä ketjuun miten hoitaa tätä ongelmaa joka kyllä on tosi.
tälläistä se on kun naisten kasvattamat miehet on nössöjä ja vaativat prinsessat käyttäytyvät kakaramaisesti.
vanhempana helpottaa niinkuin tämä yksi puhuikin ottamisesta ja antamisesta, joskus pitää vaan jämerästi ottaa ja homma toimii kun muistaa antaa myös samalla.
Surullista, miten paljon täällä pitävät ääntä ihmiset, joille toisen sukupuoli on vihollinen, jota vastaan pitää taistella kehitellen erilaisia strategioita. Kun oikeasti on kyse vain ihmisistä, jotka joko tuleva tai eivät tule toimeen keskenään.
Ihan samalla tavalla hiertäisi omaa sukupuolta oleva kämppis, jonka tavat, arvot ja asenteet poikkeaisivat kovasti omista, olen siitä aivan varma. Jos esimerkiksi siisti ihminen joutuisi elämään samassa taloudessa täydellisen sikapossun kanssa, tuskin olisi väliä sukupuolella. Pattiin ottaisi taatusti joka tapauksessa.
Joillekin miehet vs naiset sota siirtyy myös kotiin, eletään 24h sotatilassa. Kuulostaa mahtavalta paikalta asua, elämä on yksi iso taistelu miestä vastaan. Miten tuollaisessa ympäristössä voi rentoutua tai elää, taitaa olla täysin mahdotonta.
Miten niin taas vain miestä? Ymmärtääkseni mm. tämä ap on mies, joka on sodassa naisia vastaan. Eli molemmin päin kai tuota tapahtuu, älä nyt itsekin heti sukupuolita.
Toisaalta aloittajan kannattaisi lähestyä koko kysymystä täysin muusta näkökulmasta kuin että nainen marisee vaatii ja valittaa saadakseen kyseisen lopputuloksen aikaan. Ei. Naisen valituksen taustalla on aina se syy, miksi maristaan. Saat jackpotin kun selvitätä itsellesi mikä saa naisen marisemaan ja voin sanoa, ettei se oikeasti ole vesipilkut tiskipöydällä tai lasten nukkumaanmenoaika.
Koti on joillekin = Mein Kampf - Taisteluni
Vierailija kirjoitti:
Ap tarkoittanee jotain tyyliin että pitäis vapaana viikonloppuna maalata eteisen seinä hiukan eri harmaan sävyllä vaikka se vuosi sitten juuri maalattiin tai pitää kokeilla siirtää kirjahylly toiselle seinustalle jossa se voisi olla kiva ?
No jos ap tarkoittaa tätä, niin miksei hän voi sitä kertoa? Kuten sanottu, aika mahdoton sanoa juuta taikka jaata, kun ei yhtään tiedä mistä on kysymys.
Kaverimiehelle on ihan ok olla tiskaamatta ikinä, syö joko paskaisilta lautasilta tai kertakäyttöisiltä.
Tupakka saatetaan karistaa ihan siihen sohvapöydälle. Tai lattialle.
Jos jotain kaatuu tai tippuu lattialle, sitä ei siivota pois. Esim. ruoka, oksennus tai juomat.
Lakanoita ei vaihdeta koskaan. Niissä on useiden kavereiden hiet, rasvat ja omat mällit.
Lavuaariin voi kusta. Oli se sitten keittiössä tai vessassa.
Jos kaveri rikkoo ikkunan, sitä ei korjata, koska turha laittaa rahaa sellaiseen. Talvella vaan laitetaan patterit huutamaan ja istutaan takki päällä kotona.
Kaveri myös kännipäissään kusi alleen nojatuolissa. Antoi kuivua vähäsen ja istui siihen takaisin.
Asuisiko aloittaja tämän kaverin kanssa mielellään samassa kämpässä?
Miten niin vain naisella olisi oikeus esittää parisuhteessa vaatimuksia. Ihan samoin mun mielestä mieskin saa esittää vaatimuksia.
Meillä ongelmana on se, että mies ei tosiaankaan koskaan esitä vaatimuksia vaikka voisikin - sille on kaikki ihan se ja sama! Se jos mikä ärsyttää. Mulla taas on tosi selvät speksit, millaista haluaisin elämän olevan. Ja tadaa: minä olen nalkuttava ämmä, koska mulla on toiveita, haaveita ja unelmia, mutta mies onkin kaltoinkohdeltu viaton uhri, koska hän ei haluaisi ikinä tehdä mitään eikä minkään muuttuvan.
Fantasioin siitä, että mies kerrankin löisi vaatimuksensa pöytään, sanoisi suoraan mitä haluaa ja laittaisi minut "ruotuun". Mutta ei hän sitä tee, koska kaikki on ihan hyvin nytkin ja on niin kätevä elää kun joku muu (eli vaimo) järjestää, suunnittelee ja organisoi elämän. Ainoastaan se pieni nalkutus nakertaa, mutta siitä pääsee kätevästi eroon, kun poistuu paikalta esim. pihalle tai autotalliin ja myöhemmin teeskentelee, että erimielisyyttä ei koskaan ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaverimiehelle on ihan ok olla tiskaamatta ikinä, syö joko paskaisilta lautasilta tai kertakäyttöisiltä.
Jos jotain kaatuu tai tippuu lattialle, sitä ei siivota pois. Esim. ruoka, oksennus tai juomat.
Lakanoita ei vaihdeta koskaan. Niissä on useiden kavereiden hiet, rasvat ja omat mällit.
Jos kaveri rikkoo ikkunan, sitä ei korjata, koska turha laittaa rahaa sellaiseen. Talvella vaan laitetaan patterit huutamaan ja istutaan takki päällä kotona.
Kaveri myös kännipäissään kusi alleen nojatuolissa. Antoi kuivua vähäsen ja istui siihen takaisin.
Nämä ovat asioita, jotka ovat näkyneet jo seurusteluvaiheessa. Nainen on satavarmasti tiennyt, että mies porsastelee. Ensimmäisillä kerroilla mies vielä jaksaa tsempata ja siivota, kun nainen tulee käymään, mutta ei pidemmän päälle.
Kysymys kuuluukin, miksi nainen otti tämän miehen? Tai: miksi hän otti miehen niin nopeasti eikä ensin seurustellut riittävän kauaa?
Vierailija kirjoitti:
Surulliselta kuulostaa, päihdeongelmainen ihminen joka on kadottanut elämänhallintansa. Toki te nauratte, itse näen tuossa traagisen ihmishahmon joka on tiellä kohti ennenaikaista hautaa. Olen kaksi tuollaista ystävää haudannut, rauha heille.
M40
Ei kenelläkään ole oikeus vaatia mitään. Kahden aikuisen taloudessa keskustelu ja kompromissit taas on tervettä.
Meillä ei tarvi olla täydellisen siistiä, yhdessä päätetty että normisiisteys edellyttää vieraiden yllätyskäynnit.
Tähän ratkaisuun saavuttiin, kun kysyin onko mieheni kenties koskaan vieraillut muilla keiden luona on sikala? Ei kuulemma ole.
Jos asia ei häntä haittaa (kämpän siisteys vastaa sikalaa), onko realistista odottaa että minua tai vieraita vaivaisi? Kuulemma voi olettaa, että muita vaivaisi.
Pähkinän kuoressa voi sanoa, että omassa paskassa voi asua, mutta ei muiden.
Koska vieraat ovat tervetulleita meille, pidämme yhdessä siisteydestä huolta.
(90% vieraista on mieheni kavereita ja sukulaisia).
Juhlia ja vanhempia varten kunnon siivous, muuten perussiisteys.
Joidenkin mielestä tämä on älytöntä vaatimista ehkä, minusta normaalia ja kohtuullista.
Olen myösmiehelleni ehdottanut vaihtoehdoksi omia asuntoja, hänelle ei käynyt. Itselleni erillään asuminen on yhtä hyvä vaihtoehto kuin erikseen.
Me olemme kumpikin sikoja naisen kanssa perusluonteeltamme, mutta silti saimme peruspelisäännöt sovittua eli ei jätetä tavaroita ja paskasia vaatteita lojumaan pitkin kämppää ja perussotkut siivotaan samantien. Noin kerran kuussa kunnon siivous, kaksi porsasta on nyt elänyt 3v yhdessä.
Porsaita äidin oomme kaikki..
ELI sinä olet siivoton sikapossu, joka olettaa toisen pitävän huolta yhteisen kodin asuttavassa kunnossa säilymisestä? Siitäkö tässä nyt taas kerran oli kyse?
Jos noin on, et tarvitse vaimoa vaan äidin. Muuta takaisin kotiisi.
Tai sitten etsi itsellesi kumppani, jonka siisteyskösitykset vastaavat omiasi. (Meillä mies vaatii kodilta korkeampaa siisteystasoa kuin minä. Siinäpähän vaatii - ja tekee itse tai lähtee kävelemään.)