Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kukaan uskaltaa olla uskomatta Jeesukseen?

Vierailija
26.03.2016 |

Tai edes yrittämättä uskoa? Eikö teitä mietitytä yhtään, että jos onkin niin kuin kristinusko opettaa ja pelastus tulee (vain) uskosta Jeesukseen?

Kommentit (165)

Vierailija
21/165 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota.. en vaan voi ymmärtää miten Afrikan lapset, jotka eivät välttämättä koskaan opi lukemaan tai kirjoittamaan, niin miten Jeesus voisi nämä pelastaa? Onko niin, että Jeesuksen sanoma ulottuu vain niihin, jotka osaavat lukea raamattua ja ymmärtävät sen sanoman? Muut ovat tuomittuja helvettiin (kuten joku Afrikan bushman-heimo, joka ei ole koskaan kuullut edes mistään Jeesuksesta)? Näinkö se menee?

En usko noin. Olihan ennen kristinuskoakin ihmisiä. Uskon, että Jumala tekee erilaisia liittoja ihmisten kanssa. Kristinusko kun tulee omalle kohdalle, niin itse en ainakaan uskalla pyristellä siitä pois. Jumala kyllä voi pelastaa niitä, jotka eivät ole kristinuskosta koskaan kuulleet, mutta ilmeisesti kristinuskosta kuuleminen ja sen pariin kutsun saaminen ja siitä kieltäytyminen ei ole hyvä homma...

Juu, en ole lukenut teologiaa enkä muutenkaan ekspertti näissä asioissa, mutta kristitty olen...

ap

Vierailija
22/165 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan uskaltaa olla uskomatta Krishnaan? Tai Buddhan oppeihin? Tai sintolaisuuden opetuksiin? Tai taolaisuuteen? Tai juutalaisten oppeihin? taitaitai...niitä riittää. Ihan varmasti noiden uskontojen kannattajat tuntevat olevansa  oikeassa uskossa ja ovat saaneet rukousvastauksia jne. Jokainen tulee uskollaan autuaaksi, eikös se niin ollut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/165 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota.. en vaan voi ymmärtää miten Afrikan lapset, jotka eivät välttämättä koskaan opi lukemaan tai kirjoittamaan, niin miten Jeesus voisi nämä pelastaa? Onko niin, että Jeesuksen sanoma ulottuu vain niihin, jotka osaavat lukea raamattua ja ymmärtävät sen sanoman? Muut ovat tuomittuja helvettiin (kuten joku Afrikan bushman-heimo, joka ei ole koskaan kuullut edes mistään Jeesuksesta)? Näinkö se menee?

En usko noin. Olihan ennen kristinuskoakin ihmisiä. Uskon, että Jumala tekee erilaisia liittoja ihmisten kanssa. Kristinusko kun tulee omalle kohdalle, niin itse en ainakaan uskalla pyristellä siitä pois. Jumala kyllä voi pelastaa niitä, jotka eivät ole kristinuskosta koskaan kuulleet, mutta ilmeisesti kristinuskosta kuuleminen ja sen pariin kutsun saaminen ja siitä kieltäytyminen ei ole hyvä homma...

Juu, en ole lukenut teologiaa enkä muutenkaan ekspertti näissä asioissa, mutta kristitty olen...

ap

Vastaa kysymykseen. Mitä tapahtuu niille, jotka eivät koskaan saa "kutsua kristinuskoon"? Eivätkö he ole pelastamisen arvoisia? Joutuvatko he suoraan helvetin lieskoihin?

Vierailija
24/165 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan uskaltaa olla uskomatta Krishnaan? Tai Buddhan oppeihin? Tai sintolaisuuden opetuksiin? Tai taolaisuuteen? Tai juutalaisten oppeihin? taitaitai...niitä riittää. Ihan varmasti noiden uskontojen kannattajat tuntevat olevansa  oikeassa uskossa ja ovat saaneet rukousvastauksia jne. Jokainen tulee uskollaan autuaaksi, eikös se niin ollut?

Minusta ero on siinä, ettei ole annettu kuin yksi nimi, joka tuo pelastuksen, ja se on Jeesus.

Noista muista uskonnoista voisin omalla kohdallani sanoa myös, etteivät ne ole tulleet omalle kohdalleni enkä niistä juurikaan tiedä. Toisin kuin kristinusko, johon jo koulussakin lapsia johdateltiin.

ap

Vierailija
25/165 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon päättäny pelata tän varman päälle ja uskon siksi kaikkiin maailman jumaliin. Saattaahan niistä joku olla oikea.. ja sit mää pelastun.

😍

Vierailija
26/165 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka leikiteltäisiinkin ajatuksella, että joku Jeesus / Jumala oikeasti olisi, niin ei kiinnosta lähteä moisten idioottien urposysteemiin mukaan. "Hei, leikin tässä näkymätöntä, enkä anna itsestäni mitään merkkiä koskaan.". Mutta jos uskot muhun, niin - vaikka olisit tehnyt parit raiskaukset ja murhat - niin pääset paratiisiin. 

Mutta jos et usko, niin vaikka oisit elänyt oikein hyvän elämän ja uhrannut sen köyhien lasten auttamiselle Afrikassa, niin se on morjens. Kadotukseen vain. 

Ja kaiken maailman musut yms. kadotukseen tietty myös. 

Juu, että ei kiitos. 

Vierailija
27/165 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Vastaa kysymykseen. Mitä tapahtuu niille, jotka eivät koskaan saa "kutsua kristinuskoon"? Eivätkö he ole pelastamisen arvoisia? Joutuvatko he suoraan helvetin lieskoihin?

En tiedä. Tämä asia on Jumalan asia, ei minun päätettävissä millään tavalla. Luulen kuitenkin, että Jumala voi pelastaa ei-kristittyjäkin.

ap

Vierailija
28/165 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oon päättäny pelata tän varman päälle ja uskon siksi kaikkiin maailman jumaliin. Saattaahan niistä joku olla oikea.. ja sit mää pelastun.

😍

;) Miten hoidat sen ristiriidan, kun raamattu kehottaa olemaan pitämättä muita jumalia.

ap

Vierailija
29/165 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä se Jumala taitaa nähdä sieluusi ja sydämeesi. Feikkiuskon tunnistaa varmasti. 

Vierailija
30/165 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneeköhän noi tarkistusnumerot jotenkin kellon mukaan? Mulla nyt 581

Vierailija
31/165 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuathan itsekin, että eaim. hinduilla on 2900 jumalaa. Sinä uskot yhteen. Olet lähempänä ateistina oloa moni muu.

Vierailija
32/165 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne n. 67 % ihmiskunnasta jotka eivät ole kristittyjä? Willi veikkaus.

Suurin osa ihmisistä ei tule menemään taivaaseen. Miksi kristinuskoiset maat ovat pärjänneet parhaiten maailmassa? Vai onko syynä ihonväri...kristinusko on tuottanut siunausta maalle ja nyt se on karkaamassa pois. Tämä ei hyvään pääty.

Vierailija
33/165 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mutta ilmeisesti kristinuskosta kuuleminen ja sen pariin kutsun saaminen ja siitä kieltäytyminen ei ole hyvä homma...

ap

Onpa ylläri.

Vierailija
34/165 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo tämän maailman menoa, niin kyllä lapsenusko Jumalaan ja Jeesukseen on karissut. Niinhän sitä raamatussakin sanotaan, että pitäisi uskoa niin kuin lapset, mutta jos minkä ihmeen takia Jumala on sitten niin epäreilu viattomia ihmisiä kohtaan, sitä en ole voinut ymmärtää, ja sen takia en myöskään enää usko.

Vierailija
35/165 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ero on siinä, ettei ole annettu kuin yksi nimi, joka tuo pelastuksen, ja se on Jeesus.

Noista muista uskonnoista voisin omalla kohdallani sanoa myös, etteivät ne ole tulleet omalle kohdalleni enkä niistä juurikaan tiedä. Toisin kuin kristinusko, johon jo koulussakin lapsia johdateltiin.

ap

No onhan noi muutkin uskonnot sitten tulleet sunkin kohdalle, jos kerran niistä olet joskus kuullut! Nyt äkkiä uskomaan tai synnyt uudelleen muurahaisena!

Vierailija
36/165 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirsk. Opiskele ap, tieto auttaa moniin vaivoihin.

Vierailija
37/165 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että Jeesus on ollut olemassa historiallisena henkilönä.

Toki on päivänselvää myös että jumalaa ei ole olemassa ja että uskonnot ovat pelkkää fuulaa jolla ihmisiä yritetään hallita.

Vierailija
38/165 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Uskonnot = ihmisten hallitseminen. Ei ole olemassa Jumalaa.

Vierailija
39/165 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😍

;) Miten hoidat sen ristiriidan, kun raamattu kehottaa olemaan pitämättä muita jumalia.

ap

Ai se on mustia vai?

No mutta enhän mä mitään pidä. Mähän oon vaan herkkäuskonen. Semmoseksi minut on luoja luonut. Minkä minä sille muka itse voin?

😍

Vierailija
40/165 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä pieni pelko (helvettiin joutumisesta) onkin, mutta se ei saa uskomaan johonkin, mihin ei vaan usko. Ei itseään voi vain käskeä uskomaan, etenkin kun tietää, ettei tietoa oikeasti ole, ja kun tietää, että vaikka uskoisi, voisi silti olla väärässä. Tai ei ainakaan onnistu minulta. En ymmärrä, miten voisin samalla sekä aidosti uskoa että tiedostaa väärässä olemisen mahdollisuuden. Ehkä jos epätoivo olisi tarpeeksi suurta, niin sitten sille uskolle olisi vastaanottavaisempi, esim. kuoleman kynnyksellä, oman tai jonkun toisen.