Miten kukaan uskaltaa olla uskomatta Jeesukseen?
Tai edes yrittämättä uskoa? Eikö teitä mietitytä yhtään, että jos onkin niin kuin kristinusko opettaa ja pelastus tulee (vain) uskosta Jeesukseen?
Kommentit (165)
Pelkoko sinut saa uskomaan? Entä jos joku muu noin 3000:sta uskonnosta onkin oikeassa?
Koska kukaan ei voi varmuuden vuoksi uskoa johonkin, tai pitäisi uskoa aika moneen asiaan.
Uskon itse Jeesukseen,mutta omien vahvojen kokemusten kautta ja vain niiden. En olisi ikinä uskonut enkä uskonutkaan siksi että joku käski/kertoi.
Ne n. 67 % ihmiskunnasta jotka eivät ole kristittyjä? Willi veikkaus.
Mutta jos Jeesus ei olekaan tie Jumalan luo ja Jeesukseen uskominen tekee vaan oikean Jumalan vihaisemmaksi ja vihaisemmaksi?
Miksi miettisin? En usko mihinkään kostavaan saatanaan eli jumalaan, joka sallisi kenenkään kärsiä niin paskavammaisen syyn takia, kuin ettei usko jotain, mitä ei voi todistaa. Kuulostaa täysin vallanpitäjien kurinpitämiseksi tehdyltä keksinnöltä. Ja hohoo, sattuma, että maailman 7 miljardista ihmisestä juuri minä olisin syntynyt kyseisen uskon alueelle on myös toinen nurettavuus. Viis noista muista, koska eivät ole kristittyjä! Yes, sure.
Paras vaihtoehto suhteutumiseen kuoleman jälkeisyydelle on että kukaan ei tiedä siitä mitään joten sellaisesta ei kannata murehtia.
Vierailija kirjoitti:
Tai edes yrittämättä uskoa? Eikö teitä mietitytä yhtään, että jos onkin niin kuin kristinusko opettaa ja pelastus tulee (vain) uskosta Jeesukseen?
Miten kukaan uskaltaa olla uskomatta Hammaskeijuun?
Miten kukaan uskaltaa olla uskomatta Allahiin?
Miten kukaan uskaltaa olla uskomatta Tapioon tai Ukkoon?
Miten ap uskaltaa uskoa kristinuskon jeesukseen/jumalaan? Entäpä jos taivaasta ja helvetistä päättääkin spagettihirviö tai joku muu otus? Siinäpä sitten vääräuskoisen sielu vilahtaa suoraan alakertaan...
Eli ihan uskonasioitahan nämä ovat. Mä uskon, ettei jumalaa, taivasta ja helvettiä ole, sä uskot että on kristinuskon vastaavat. Et kuitenkaan usko esim. mainittuun spagettihirviöön tai allahiin.
Usko on nimenomaan uskon asia. Ei voi päättää, että nyt uskon, jos ei kertakaikkiaan usko. Ja ei, ei pelota yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Pelkoko sinut saa uskomaan?
Sanoisin ennemminkin niin, että pelko on yksi niistä syistä, joka pitää minut uskomassa ja saa minut tekemään töitä vahvistaakseni ja hoitaakseni uskoani jatkuvasti. On muitakin syitä, mm. yhteys Jumalaan tuo mielenrauhaa ja turvaa jo tähän elämään.
ap
Tuota.. en vaan voi ymmärtää miten Afrikan lapset, jotka eivät välttämättä koskaan opi lukemaan tai kirjoittamaan, niin miten Jeesus voisi nämä pelastaa? Onko niin, että Jeesuksen sanoma ulottuu vain niihin, jotka osaavat lukea raamattua ja ymmärtävät sen sanoman? Muut ovat tuomittuja helvettiin (kuten joku Afrikan bushman-heimo, joka ei ole koskaan kuullut edes mistään Jeesuksesta)? Näinkö se menee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkoko sinut saa uskomaan?
Sanoisin ennemminkin niin, että pelko on yksi niistä syistä, joka pitää minut uskomassa ja saa minut tekemään töitä vahvistaakseni ja hoitaakseni uskoani jatkuvasti. On muitakin syitä, mm. yhteys Jumalaan tuo mielenrauhaa ja turvaa jo tähän elämään.
ap
Pelkoahan se vaan näyttää tuovan?
Ihminen ei pysty uskomaan. Liha ei usko. Usko on lahja Jumalalta. Jokaiselle tulee omat etsikkoajat ja silloin ihminen saa vapaasti valita ottaako Jeesuksen vastaan henkilökohtaisena vapahtajanaan vai jatkaako elämäänsä niin kuin ennen palvellen sielun vihollista.
Usko sitten vahvistuu omien kokemusten sekä uskon kasvun myötä. Uskoa Jeesukseen on aivan turha tyrkyttää yhtään kenellekkään ellei ihmisellä ole etsikkoaika menossa.
Vierailija kirjoitti:
Miten ap uskaltaa uskoa kristinuskon jeesukseen/jumalaan? Entäpä jos taivaasta ja helvetistä päättääkin spagettihirviö tai joku muu otus?
Uskon, että Jumala on antanut minulle tämän uskon (kristinusko), koska se on kohdalleni niin selvästi tullut ja myös pienien henkilökohtaisten rukousvastausten ja ihmeiden vahvistamana. Uskon, että minut on johdatettu kristityksi. Enpä oikein muutakaan voi. Tietysti usko on uskon asia eikä tietoa, mutta koen kyllä, että kristinuskossa mun olisi pysyttävä parhaani mukaan. Jos sitten totuus onkin jotain muuta, niin sitten se on niin. Olen tehnyt kuten itse olen oikeaksi kokenut.
Kiitos vastauksistanne.
ap
Vierailija kirjoitti:
Meinaat että kannattaisi uskoa ihan vaan varman päälle?
Juu, kyllä. Ainakin miettiä vakavasti näitä asioita ja rukoilla Jumalalta johdatusta vilpittömästi. Siis näin itse koen asiat. Ihan vilpittömästi haluan aiheesta keskustella, en mielestäni ole ahdasmielinen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ap uskaltaa uskoa kristinuskon jeesukseen/jumalaan? Entäpä jos taivaasta ja helvetistä päättääkin spagettihirviö tai joku muu otus?
Uskon, että Jumala on antanut minulle tämän uskon (kristinusko), koska se on kohdalleni niin selvästi tullut ja myös pienien henkilökohtaisten rukousvastausten ja ihmeiden vahvistamana. Uskon, että minut on johdatettu kristityksi. Enpä oikein muutakaan voi. Tietysti usko on uskon asia eikä tietoa, mutta koen kyllä, että kristinuskossa mun olisi pysyttävä parhaani mukaan. Jos sitten totuus onkin jotain muuta, niin sitten se on niin. Olen tehnyt kuten itse olen oikeaksi kokenut.
Kiitos vastauksistanne.
ap
Aivan kuten jokainen, joka ei usko Jeesukseen.
Minua on eniten ihmetyttänyt se, että kun sen jeesuksen toisen tulemisen ja ylöstempaisun piti tapahtua jeesuksen alkuperäisjengiläisten elinaikana? Sitä kuitenkin vielä odotetaan, miksi näin?
Kappas, tarkistuskoodi on 666 :D SORI JEESUS EN MÄ PAHALLA!!!!
Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi *
Minä kannatan juutalaisten näkemystä pelastuksesta eli että kaikki moraalisesti eläneet ihmiset pelastuvat uskosta huolimatta.
En ole koskaan myöskään ymmärtänyt Jeesuksen "laiskuutta". Jos taivaaseen pääsee vain uskomalla Jeesukseen ja kaikki muut joutuvat kadotukseen, niin miksei Jeesus tee enemmän. Käski vain silloin parituhatta vuotta sitten kaikkien kertoa itsestään kavereilleen ja on sitten ilmeisesti vain hengaillut taivaassa sen jälkeen. Jos minä olisin Jeesus ja haluaisin kaikkien pelastuvan, tekisin kyllä kaikkeni, että ihmiset uskoisivat minuun. Tai siis enemmän kuin ilmestyisin välillä tortilloihin.
LOL mun varmistusnumero on 666
En millään pysty uskomaan sellaiseen (mielestäni) hömppään. Eikö olisi paljon tekopyhempää muka uskoa, kuin rehellisesti myöntää, ettei usko?