Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni matkustellut raskausaikana

Tyttinen19990
26.03.2016 |

Ulkomailla siis? Ja missä päin? Onko tullut jotain ongelmia, sairauksia tms.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Euroopassa kaupunkilomalla. En osannut varautua, että pikkuhelteissäkin jalkani turpoavat niin, ettei kengät mahdu jalkaan. Näin ei ollut koskaan ennen tapahtunut.

Vierailija
2/12 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkkilässä olin. Ei suurempia ongelmia. Pitkä lento jo ison mahan kanssa tietysti oli ahdasta menoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa Afrikassa ihan puskaolosuhteissa ja tietty Euroopassa.

Tokassa raskaudessa Thaimaa ja Eurooppa.

Kolmannessa Brasilia ja Eurooppa.

Mulla ei onneksi ollut mitään ongelmia mitä nyt raskauspahoinvointi niin hankala, että piti aina laskeskella oliko malarialääkkeiden otosta oksennukseen minkä verran aikaa. Myös kuumuus jossain ilmastoimattomassa kämpässä oli raskaana pahempi kuin ilman raskautta.

Harkintaa ja hyvää valmistautumista suosittelen, sekä sen varmistamista, että vakuutukset ovat riittävät (tavallinen matkavakuutus ei korvaa raskautta). Kannattaa myös ottaa paikallisista sairaaloista selvää etukäteen varsinkin jos myöhäisillä viikoilla matkustaa. Kyllä naiset saavat lapsia ihan maailman joka kolkalla, mutta on hyvä tiedostaa, että äitiys- ja lapsikuolleisuus vaihtelevat :)

Vierailija
4/12 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ittee mietityttää toksoplasmoosin saanti mahdollisuus. Olin alkuraskaudessa Ranskassa ja söin kaikkea! Onkohan kuinka suuri mahdollisuus saada?:-/

Ap

Vierailija
5/12 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaassa olin, ei mitään ongelmia.

Vierailija
6/12 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsö ap. Kuinkahan ne ranskalaiset naiset oikein pärjää. Parempi vaan olisi koko maailman raskaanaolevien tulla Suomeen.

Vierailija
7/12 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ajattelin vain kun ensitartuntana on sikiölle vaarallinen

Ap

Vierailija
8/12 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä erittäin pieni riski saada toksoplasmoosia. Ole ihan rauhallisin mielin äläkä anna tuota pilata raskauttasi. Olen kätilö ja olen myös reissannut portugalissa, usa:ssa ja italiassa kun olen ollut raskaana. Olen syönyt aina mitä huvittanut, hyvin mennyt. Itse en kyllä lähtisi Aasiaan tms maahan koska onhan siellä erilaiset virustaudit kuin täällä, ihan turhaa niitä hakea itselleen. Raskaus ei ole sairaus eikä tartte karanteenissa elää kun on raskaana mutta ei kannata riskeeratakaan ja tehdä asioita mitä voisi lykätä...

Vierailija
9/12 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D En osannut edes pelätä moista. Olin Roomassa puolivälissä raskautta esikoista odottaessani. Ainoa mihin kiinnitin huomiota olivat tavalliset ruokarajoitteet + en juonut vettä hanasta. Tuumasin, että paikallisetkin saavat terveitä lapsia, niin tokkopa siellä mitään erikoista on. Eikä ollut mitään ongelmaa.

Vierailija
10/12 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, miten ylimalkaisesti "kätilö" voi suhtautua toksoplasmoosiin. Se on Suomessa harvinainen (johtuen ilmastosta), mutta luulisi ammattilaisen tietävän että jo Keski-Euroopassa sen on sairastanut 90% odottajista ja niihin loppuihin suhtaudutaan suurella vakavuudella. Esim. huonosti pestyjä vihanneksia ja muuta kontaktia maaperään käsketään todellakin välttämään. Itsekin matkustelin raskausaikana puoliväliin saakka, mutta pidin riskiä kyllä ihan todellisena.

11/12 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkkilässä olin. Ei suurempia ongelmia. Pitkä lento jo ison mahan kanssa tietysti oli ahdasta menoa. 

Kuinka ison mahan kanssa lennolla sitten olit? Mielestäni 28 viikon jälkeen ei lennot ota vastaan ja USA itsessään ei päästä maahan, jos et ole kansalainen ja LA:si on lähellä. 

12/12 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin esikoisen raskausaikana Suomi-USA väliä. Ykkösluokka oli ihan ehdoton, koska jalkani turposivat helposti läpi raskauden. 

Jäimme Suomeen odottamaan synnytystä ennen vk. 25. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän