Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesän hääkutsut, taas se alkaa

Vierailija
29.03.2023 |

Varoitus: sisältää avautumisen nykyajan häätouhusta, kohta on mielensäpahoittajat ja bridezillat täällä.

Muistelen lämpimästi hääjuhlia lapsuudessani ja myös omia häitäni alle 15 vuoden takaa. Kutsuttiin perheet, aikuiset, lapset, teinit, puolisot, vanhukset jne. Omissa häissämme syötettiin ja juotettiin noin sata vierasta ravintolassa ja oli mukavaa.

Nykyään ovat häät jotain ihan muuta. Vuosisadan suurtapahtuma, johon vieraiden pitäisi kääntyä vaikka mutkalle, jotta varmasti miellyttäisivät tarpeeksi arvon hääparia.

Taas on se aika vuodesta kun häkutsuja alkaa kolahtelemaan postilaatikkoon. Meille on tullut kesälle 3 kutsua, joista yksi ilman lapsia ja kaksi ilman puolisoa. Eli vähäisistä kesäviikonlopuista pitäisi kolme käyttää niin, että yksi perheestä lähtee ajamaan sinne tänne yksin jonkun häihin (meillä ei ole hoitoapua lapsille). Ja nämä parit tuntevat ihan meidät molemmat, mieheni ja minut sekä lapsemme hyvin. Kuulemma rahan takia kutsutaan sieltä sun täältä yksittäisiä ihmisiä.

En ole ilmeisesti ihan ainoa, joka saa jatkuvasti ihmetellä näitä hääkutsuja. Siskoni kertoi, että he saivat kutsut, jossa oli kutsuttuna hänet miehensä kera ja heidän 19-vuotiaansa. Toinen lapsi, 17-vuotias ei ollut tervetullut. Voisitteko morsiamet vähän miettiä näitä näitä kutsujuttuja kaksi kertaa, ennen kuin lähetätte ne?

Mitä seuraavaksi? Ehkäpä kohta kutsuttuna onkin vain meidän koira tai hamsteri? Tai vielä helpompaa: lähettäkää morsiamet vaan se häätilin numero, niin laitetaan rahat suoraan sinne, eikä tarvitse edes kutsua ketään mihinkään juhliin, kun on niin vaikeaa tämä nykyisin.

Ugh, olen puhunut, no niin let's go mielensäpahoittajat kommentoikaa :D

Kommentit (139)

Vierailija
1/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minusta sitten taas kukaan ei järjestä häitä. Kuhan käyvät maistraatissa.

- häissä viimeksi 2013

Vierailija
2/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas lapsi, voit sanoa ei kiitos ja pyytää sitä tilinumeroa johon laittaa pienen muistamisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih hih

Vierailija
4/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häät olikin paremmat kuin teidän, lällää.

Vierailija
5/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, vuosisadan suurjuhlat, joista 2/3 päätyy eroon. Olipa tarpeen juhlia.

Vierailija
6/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minusta sitten taas kukaan ei järjestä häitä. Kuhan käyvät maistraatissa.

- häissä viimeksi 2013

Yksikään meidän neljän lapsesta ei järjestänyt häitä.

Vierailija
7/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka pakottaa osallistumaan. Voit itse pyytää sen tilinmeron, jos haluat jotenkin osallistua. 

Vierailija
8/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi, että sinulla on aikuisena ihmisenä peruslakiin perustuva itsemääräämisoikeus olla osallistumatta kenenkään häihin, jos ne on sinusta jo etekäteen pelkkää paskaa.

Vierailija
9/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hitossa saatte useita hääkutsuja joka vuosi? Kuulostaa uskomattomalta.

" Siskoni kertoi, että he saivat kutsut, jossa oli kutsuttuna hänet miehensä kera ja heidän 19-vuotiaansa. Toinen lapsi, 17-vuotias ei ollut tervetullut."

Tätä nyt ei tarvitse ihmetellä, jos yhtään osaa käyttää järkeään. Häät ovat K-18.

Vierailija
10/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ratkaissut asian helpposti, en mene ns vaikeisiin juhliin.

Vierailija
11/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ymmärrettävää, että karsitaan vieraita. Itse en ymmärä, että ennen kutsuttiin kaikki sukulaisetkin vaikka ei oltu edes missään tekemisissä. 

Vierailija
12/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti nuo yhdet häät oli vain aikuisille ja aikuisen määritelmä oli täysi-ikäisyys. 17-vuotias katsottiin selvästikin lapseksi ja siksi ei kutsuttu.

Vierailija
13/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sanoa että olette kuvanneet lapsille olla niiden kansaa koko kesän ja kiitos emme pääse

Vierailija
14/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut yhtäkään kutsua, eikä tule.

En ole ikinä ollut häissä, paitsi omissani.

Ei kun hetkinen, olinhan minä kirkko-osuudessa yksissä häissä joskus 2kymppisenä, siitä yli 20v.

Vierailija
15/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon mies äityy aina väkivaltaiseksi kun saa vähänkin viinaa, eikä täten ollut tervetullut meidän häihin.

Vierailija
16/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaikeaa tuo nyt on? Sinä itse olet vain mielensäpahoittaja. 

Vierailija
17/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun opettelee sanan ei niin elämä helpottuu

Vierailija
18/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisille näitä kutsuja tulee? Itse olin oman lapseni hääjuhlissa 2018 (vihkiminen oli tapahtunut aiemmin maistraatissa), sitä edelliset häät olivat 2005-2006, kun olin silloisen seurustelukumppanini avecina (ja päätin, etten enää koskaan lähde häihin, joissa vihittävä pari ei ole itsellenikin läheinen). Sitä edelliset 1980-luvulla.

Vierailija
19/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä nyt toisten hääjuhlista vedät herneet nenään. Jättää vain osallistumatta ja homma sillä selvä. 

Vierailija
20/139 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin saatiin kutsu lapsettomiin häihin. Näin kahden alle 5-vuotiaan lapsen vanhempina on ihanaa päästä juhlimaan yhdessä kunnolla ilman lapsia. Ollaan kyllä käyty viihteellä, mutta kumpikin yksin työkavereiden tai ystävien kanssa. Yhdessä ei olla juhlittu toisen lapsen syntymän jälkeen.

Sitä en kyllä käsitä, että kutsutaan ilman puolisoa. Mulle ujona ihmisenä olisi aika korkea kynnys lähteä, jos en entuudestaan tunne ketään muita vieraita. Jos mut kutsuttaisiin yksin ja olisi joku kaveriporukka, jonka tunnen, niin se olisi ok. Ja tuolloinhan lasten hoitokin olisi helppo järjestää, kun puoliso jäisi kotiin lasten kanssa.