Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kuljettaa 3-vuotiasta ilman turvaistuinta etupenkillä :(

Vierailija
25.03.2016 |

Koko homma kävi ilmi vahingossa ja on toistunut nykyään usein. Miehen mielestä 3-vuotias noin 100cm pitkä poika on niin "iso" jo, että laittaa pojan etupenkille ilman turvaistuinta, koska poika kuulemma haluaa niin. Syy: mies itse rupesi laittamaan poikaa etupenkille ja onhan se varmaan miellyttävämpää istua ilman turvaistuinta, joten nyt poika sitten haluaa istua siten.

Olen sanonut ja nalkuttanutkin asiasta varmaan kymmeniä kertoja ja nyt kun mies lähti kohti vanhempiensa kotia poikamme mukanaan, niin puhelussa paljastui, että poika on taas siinä etupenkillä ja turvatyyny on aktiivisena. :( Olen laittanut miehelle asiasta kirjallisestikin viestiä, mutta hän ei usko. Ideoita?

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt oikeesti kamat kasaan ja ukko vaihtoon. Pelko on erittäin huono syy pysyä suhteessa.

Miten ihmeessä mä pääsen hänestä eroon, ettei hän esim. nappaa poikaa kokonaan itselleen. Anopin kanssa he olivat taannoin kaavailleet sellaistakin, että mä saisin kuulemma lähteä pois ja anoppi muuttaisi mieheni ja pojan kanssa asumaan ja hoitaisi poikaa, sillä mies on arkisin niin kiireinen (tekee kahta työtä). Mies on niin jyrä ja niin itsevarma sekä varakas minuun verrattuna, että mä en vain pärjää hänelle ilman apua. Ja vaikka joku auttaisikin, niin mies osaa puhua mustan valkoiseksi ja valehdella vaikka mitä paikkaansapitämätöntä roskaa minusta.

Ota lakimieheen yhteyttä tai sosiaalityöntekijään. Oikeusaputoimiston kautta esim. voi saada apua jos on pienituloinen, en tiedä jos tulosi ovat liian suuret mutta ainakin yksi tapaaminen järjestyy josta ohjaavat eteenpäin.

Vierailija
62/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soitan sinne poliisille ja kuvailen tilanteen niinkuin se on. Tosin sanon vielä, että yritän saada miehen muuttamaan vielä mieltään. Kun siis mun mies on ihan vastuuton oikeasti. "Kiva" erota ja jännätä, jääkö poika tuollaiselle isälle. Siis muuten varmaan jäisi mulle lapsi, mutta mies on niin taitava tiukan paikan tullen, että saisi käännettyä asiat päälaelleen. Mies mm. väittää minua tutuilleen ja joillekin sukulaisille (iäkkäämmille tai herkkäuskoisemmille sekä sellaisille, joita en edes tunne) hulluksi ja osa hänen tutuistaan vieläpä uskoo hänen väitteitään. Ja tosiaan mulla on hyvä olla todisteitakin. T. Ap

Onhan sulla joitain tekstaireita ja ehkä face ja whatsapp viestejä kans? Mihen puheet oikeudessa on yhtä pitäviä kuin sunkin. Se mitä on kertonut toisille ei ole mikään todiste, toisenvaraista tietoa. Nauhoittele puhelut. 

Joo, nimenomaan puhetta pitää nauhoittaa, sillä mies on niin impulsiivinen, että ei raivokkaassa tilassa yleensä kirjoittele mitään viestejä, vaan huutaa, raivoaa ja lyö. Mulla ei ole kuin vain pari törkeää viestiä, sillä hän huutaa/sanoo ne törkeydet sekä on sen verran ovela, ettei ehkä senkään vuoksi kirjoita niitä viestiin. Hän myös joskus saattaa mua potkaista julkisella paikalla tai lyödä käsivarteeni tai reiteeni nyrkillä autossa liikentessä, mutta hän on niin tarkka, että silmäilee aina ympärilleen, ettei kenenkään silmäpari ole näkemässä. Tosin kerran yhdessä isossa marketissa se saattoi näkyä valvontakameraan kun hän potkaisi mua hyllyjen välissä jossain kodinkoneosastolla.

Mies on siis hyvinkin suunnitelmallinen. Ei tuo ole mitään impulsiivisuutta, jos kerta katselee ympärilleen ennen tekoa! Valvontakamerakuvat hävitetään yleensä jo 2vkossa, jos mitään ei ilmoiteta tapahtuneen. Eli tuollaisten jälkeen mene HETI kyselemään asiasta. Mut oikeasti, nyt soitat niille ystäville ja alata pakkaamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä sama henkilö provoilee ja jotkut menee mukaan. Tämähän päättyy aina siihen, että "ystävälliset" ihmiset neuvovat aloittajaa menemään turvakotiin. Aina sama perjantai-kaava. Viimeksi ylläpito poisti keskustelun, kun mies jätti ap:n muka parvekkeelle palelemaan.

Vierailija
64/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä sama henkilö provoilee ja jotkut menee mukaan. Tämähän päättyy aina siihen, että "ystävälliset" ihmiset neuvovat aloittajaa menemään turvakotiin. Aina sama perjantai-kaava. Viimeksi ylläpito poisti keskustelun, kun mies jätti ap:n muka parvekkeelle palelemaan.

Mitä jos ei ookaan provo? Mielummin otan sen riskin ja neuvon, kuin tilanne olisi oikea, kuin että en neuvo ja tilanne onkin oikea. Mä sain kerran tän palstan avulla rohkeutta erota mun hullusta exästä ja oon siitä ikuisesti kiitollinen kaikille niille, jotka silloin mua anonyymisti auttoi. 

Vierailija
65/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sua on ihan turha auttaa, kun jostain syystä vaikutat haluttomalta soittamaan poliisille.

Ei ne sun itkut, rukoilut ja anelut auta. Nyt soitat poliisille.

Ainoa syy on pelko. Mies uhkasi kerran henkeäni, jos kerron jostain pahoinpitelystä ym. poliisille. Mutta soitan anonyymisti ja kyselen yleisemmin tilanteesta sekä vinkkaan miehen käytöksestä sekä kerron auton rekisterinumeron ja tiedot. T. Ap

Tottakai se uhkailee. Koska pelolla se hallitsee. Mutta kysy itselläsi, haluatko pelätä koko elämäsi omassa kodissasi? Nimittäin jos jäät, saat 100% varmasti pelätä, jos lähdet, on erittäin hyvä todennäköisyys että löydät vielä onnen yksin tai jonkun paremman miehen kanssa. Valinta on sinun.

En toki halua joutua pelkäämään. Ja siis mä joudun oikeasti koko ajan jännäämään hänen oikkujaan, vastuutonta käytöstään tai raivareitaan tai tosiaan välillä fyysistäkin väkivaltaa. Miedoimmillaan se on käskyttämistä ja huutamista sekä todella loukkaavaa puhetta. Miehen lapsuudenkodissa on ollut aika samantyyppinen meininki emotionaalisesti sekä kommunikoinnin/väkivallan osalta ja miehen äiti on ikäistään noin 20 vuotta vanhemman näköinen täysin kivikasvoinen ja jotenkin yksinkertainen ja äärimmäisen nöyrä "palvelija" muille. Hänellä on tekohampaat, kun omat hampaat on lyöty aikoinaan kurkkuun jo nuorena ja nenä on aivan littana "nyrkkeilijännenä". En mä halua päätyä samanlaiseksi. Sitten vieläpä se heidän perheensä kaikesta huolimatta on osin sellaista kulissia. Niillä on ihan vinksahtaneita ajatusmalleja ym. Miehen vanhemmat tietävät miehen väkivaltaisuudesta ja he molemmat sallivat sen ja pitävät ymmärrettävänä, jos nainen nalkuttaa ym. Pari kertaa mies on lyönyt juuri ollessamme siellä ja olin hirveissä tuskissa monta päivää, mutta anoppi alkoi ihan paniikissa haukkua mua hulluksi ja luulosairaaksi, jos menisin lääkärille. Se isku oli kuitenkin pahin koskaan (suoraan nyrkillä päähän ja aivan yllättäen + kovalla voimalla). Mulla meni tuolloin sen tapahtumahetken ympäriltä muisti täysin ja aivan hirveä päänsärky sekä vähintään lievä pahoinvointi kesti noin viikon. Miehen isä sanoi: "eihän tuossa nyt mitään ihmeellistä ole" ja mun pitäisi vain ryhdistäytyä ja olla hiljempaa. Anoppi myös on neuvonut,että mieheni kanssa mun pitäisi olla vain hiljaa ja antaa hänen tehdä mitä haluaa sekä tehdä kiltisti kotityöt ja hänen muut pyyntönsä. On kuulemma ihan typerää yrittää pullikoida vastaan. Ei mikään ihme, etten ko. paikkaan enää halua kovin mielelläni mennä. Harmi vain, kun poikani joutuu viettämään siellä kaikki lomat ja juhlapyhät. Mies houkuttelee poikaa sinne koiralla (poika tykkää koirista), mutta ainakin ennen se koira oli lähinnä pihalla suuren osan ajasta. T. Ap

Vierailija
66/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, mä en ole ainakaan kirjoittanut tuollaista. Ehkä joku muu. T. Ap

Vierailija
67/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo mies ole päästään terve. Mulle tuli ihan kuvottava olo tuosta "alkoi laulamaan puhelun päälle"-jutusta, mun eksällä oli myös muiden pimeiden juttujen ohella tapana piilottaa ihan ihme loilotuksia, ihan vain härnätäkseen. Hyi helvetti, muka aikuinen mies! Muistan, miten hävetti sen puolesta ja omasta puolestanikin, miten olin erehtynyt menemään naimisiin tuollaisen ihmehyypiön kanssa...

Mutta joo, ap:n olisi päästävä tuollaisesta miehestä eroon, asiat menevät todennäköisesti vain hullummiksi ajan kanssa!

Vierailija
68/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, oikeesti! Kui viimeisen viestisi... Haluatko, että omasta lapsestasi kasvaa miehesi ja appivanhempiesi kaltainen? Nyt sulla on aikaa selvitellä asioita ja laittaa pyörät pyörimään, kun mies on poissa. Pelasta itsesi ja lapsesi!!

T. 67

Vierailija
69/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo mies ole päästään terve. Mulle tuli ihan kuvottava olo tuosta "alkoi laulamaan puhelun päälle"-jutusta, mun eksällä oli myös muiden pimeiden juttujen ohella tapana piilottaa ihan ihme loilotuksia, ihan vain härnätäkseen. Hyi helvetti, muka aikuinen mies! Muistan, miten hävetti sen puolesta ja omasta puolestanikin, miten olin erehtynyt menemään naimisiin tuollaisen ihmehyypiön kanssa...

Mutta joo, ap:n olisi päästävä tuollaisesta miehestä eroon, asiat menevät todennäköisesti vain hullummiksi ajan kanssa!

Olet oikeassa. Ja tosiaan jotenkin kaikkein pimeintä on juuri se, kun hän ei ota edes tosissaan niitä asioita. Ei mun mieheni kaltainen hyypiö edes ansaisisi mitään vaimoa tai lasta/lapsia. On tuolla fiksumpiakin miehiä vaikka millä mitalla. Ja nämä kerrotut jutut eivät edes ole ainoita epäkohtia, vaikkakin pahimmasta päästä. Kaduttaa kyllä, kun erehdyin hänen kanssaan naimisiin. T. Ap

Vierailija
70/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, oikeesti! Kui viimeisen viestisi... Haluatko, että omasta lapsestasi kasvaa miehesi ja appivanhempiesi kaltainen? Nyt sulla on aikaa selvitellä asioita ja laittaa pyörät pyörimään, kun mies on poissa. Pelasta itsesi ja lapsesi!!

T. 67

En toki halua, mutta en tiedä, voinko sitä enää estääkään. Vaikka eroaisimme, niin mies todennäköisesti vanhaan tapaansa vie pojan aina kesiksi sinne vanhempiensa luokse ja sama koskee jouluja ym. En ole varma, miten ne tapaamisoikeudet menevät, mutta tulen olemaan mieheni oikkujen uhri sekä lapsi tulee olemaan appivanhempieni vaikutuspiirissä varmasti ainakin teini-ikään saakka - siis erosta huolimatta. Omat vanhempani ovat ihan normaaleja, mutta he ovat eronneet ja passiivisempia ottamaan yhteyttä oma-aloitteisesti sekä asuvat kaupunkiasunnoissa, joten sinne ei voi mennä samalla tavalla pitkiksi ajoiksi oleilemaan kuin miehen vanhempien luokse. T. Ap

Vierailija
71/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tosiaan tajuta näin jälkikäteen, että tosiaan pitäisi tuntea miehen taustoja tarkemmin, ennen kuin syöksähtää naimisiin tai hankkii lapsia yhdessä. Olin toki käynyt pari kertaa kyläilemässä miehen vanhemmilla ennen naimisiin menoa, mutta en tajunnut sitä kulissien takaista kuviota tuolloin. Me myös kävimme ennen pojan syntymää lomilla matkoilla. Kun poika syntyi, niin mies ei ole enää halunnut viettää lomia missään muualla kuin anoppilassa. Hänellä on myös pitkät lomat, joten joskus olemme kärsineet siellä toista kuukautta. :S Ja mä olin aiemmin niin tossukka, etten osannut kieltäytyä. T. Ap

Vierailija
72/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eropaperit kyllä lähtevät postiin heti tiistaina. Ja yritän tallentaa kaiken mahdollisen ikävän ennen omaan kotiin muuttamista. T. Ap

Vierailija
73/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy tallentaa. Ostat sellaisen tallentavan noin kännykän kokoisen nauhurin ja jos päivä sujuu rauhallisesti deletoit nauhoitteen, mutta jos nauhalle tarttuu vähänkin jotain "raskauttavaa" siirrät tiedoston talteen. Ja tätä teet joka ikinen päivä. Mitä pitemmältä ajalta sulla on niitä tallenteita, sen uskottavampaa ja parempi. Mutta muutamakin on hyvä ja paljon parempi kun ei mitään.

Ja oikeusaputoimistoon voit mennä vaikket nostaisi mitään juttuja kysymään apua. Voi kun asuisit täällä Hämeenlinnassa, täällä on aivan ihana enkelinen asianajaja joka tekee käsittääkseni noita hommia ja on yksityispuolen asianajaja joka sydämen syistä siis ikään kuin "kutsumusammattina" auttaa juuri sinunlaisiasi ei-yksityisesti, jolloin maksuista en tiedä, mutta on joko ilmaista tai hyvin halpaa verrattuna yksityiseen asianajajan palkkaamiseen. Varmaan näitä kutsumuksesta ihmisiä auttavia asianajajia on muuallakin.

Vierailija
74/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimeen voi ladata nauhoitusohjelman. Androidissa toimii ainakin joku automatic call recorder. Omia puheluita saa nauhoittaa, mutta ne eivät välttämättä kelpaa todisteeksi oikeudessa. Kannattaahan ne puhelut silti nauhoittaa.

Vierailija
75/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimeen voi ladata nauhoitusohjelman. Androidissa toimii ainakin joku automatic call recorder. Omia puheluita saa nauhoittaa, mutta ne eivät välttämättä kelpaa todisteeksi oikeudessa. Kannattaahan ne puhelut silti nauhoittaa.

Miksevät kelpaa? Ei ole kokemusta mutta mietin vain.

Vierailija
76/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vain anna sitä lasta sille kyytin. Tai jos annat, niin joka kerta soitat poliisit perään, samalla tavoin ne rattijuopotkin narautetaan

Vierailija
77/81 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ap, muutitko jo pois miehesi luota?

Vierailija
78/81 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kävi ap, saitko kamasi kasaan ja itsesi ja lapsesi pois miehen ulottuvilta?

Vierailija
79/81 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap?

Vierailija
80/81 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin fb:ssa kuvan jossa on lapsi etupenkillä ilman istuinta. Olikohan tämä sama mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän