Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kuljettaa 3-vuotiasta ilman turvaistuinta etupenkillä :(

Vierailija
25.03.2016 |

Koko homma kävi ilmi vahingossa ja on toistunut nykyään usein. Miehen mielestä 3-vuotias noin 100cm pitkä poika on niin "iso" jo, että laittaa pojan etupenkille ilman turvaistuinta, koska poika kuulemma haluaa niin. Syy: mies itse rupesi laittamaan poikaa etupenkille ja onhan se varmaan miellyttävämpää istua ilman turvaistuinta, joten nyt poika sitten haluaa istua siten.

Olen sanonut ja nalkuttanutkin asiasta varmaan kymmeniä kertoja ja nyt kun mies lähti kohti vanhempiensa kotia poikamme mukanaan, niin puhelussa paljastui, että poika on taas siinä etupenkillä ja turvatyyny on aktiivisena. :( Olen laittanut miehelle asiasta kirjallisestikin viestiä, mutta hän ei usko. Ideoita?

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuuko lapsi siis niinkuin aikuiset edessä ilman mitään korokkeitakaan?

Vierailija
2/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko homma kävi ilmi vahingossa ja on toistunut nykyään usein. Miehen mielestä 3-vuotias noin 100cm pitkä poika on niin "iso" jo, että laittaa pojan etupenkille ilman turvaistuinta, koska poika kuulemma haluaa niin. Syy: mies itse rupesi laittamaan poikaa etupenkille ja onhan se varmaan miellyttävämpää istua ilman turvaistuinta, joten nyt poika sitten haluaa istua siten.

Olen sanonut ja nalkuttanutkin asiasta varmaan kymmeniä kertoja ja nyt kun mies lähti kohti vanhempiensa kotia poikamme mukanaan, niin puhelussa paljastui, että poika on taas siinä etupenkillä ja turvatyyny on aktiivisena. :( Olen laittanut miehelle asiasta kirjallisestikin viestiä, mutta hän ei usko. Ideoita?

Eikös se turvatyynyn aktiivisuus oo tässä tapauksessa vaan hyvä asia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita poliisit perään...antavat varmaan sakot...

Vierailija
4/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla seikkailee joku salaperäinen "mies" joka käyttäytyy käsittämättömän idioottimaisesti.

Vierailija
5/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän nyt on yksiselitteisesti laitonta. Mutta mies varmaan ajelee kännykkä korvalla ilman turvavöitä ja varmuuden vuoksi vähän ylinopeuttakin?

Vierailija
6/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisia luulisi uskovan.

Vierailija
7/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tuli mieleen että soittaa poliisit pysäyttämään liikenteessä. Kai niille voi nimettömänäkin ilmoittaa tai niin etteivät kerro kuka ilmiantoi. Ilmiantajahan voisi olla kuka vaan huolestunut kanssaihminen joka moisen huomaa.

Vierailija
8/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän nyt on yksiselitteisesti laitonta. Mutta mies varmaan ajelee kännykkä korvalla ilman turvavöitä ja varmuuden vuoksi vähän ylinopeuttakin?

Handsfree hänellä on autossa sisäänrakennettuna; enkä usko, että ajelee ylinopeutta, mutta välillä hieman holtittomasti. Äsken soitin hänelle, niin kuulemma meinasi ajaa ojaan. Kysyin häneltä varmuuden vuoksi sen rekkarin ja auton mallin (en muistanut ulkoa), jos vaikka vinkkaisin poliisille tarvittaessa. Mies tosin helposti valehtelee, jos olen tiukkana. Äsken hän sanoi, että olisi siirtänyt pojan takapenkille turvaistuimeen, mutta mies tosiaan valehtelee niin kevyesti ja uskottavasti, että hänestä ei tiedä aina, milloin ylipäänsä puhuu tottakaan. Toivon kyllä, että poliisit pysäyttäisivät hänet johonkin ratsiaan vaikka varmuuden vuoksi.

Vierailija
9/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mene sanominen perille, niin sitten mies ei matkusta lapsen kanssa kahdestaan enää.

Mikä sitä ihmistä vaivaa? Pitäisikö sen saada tappaa lapsensa että ymmärtäisi?

Vierailija
10/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin tuli mieleen että soittaa poliisit pysäyttämään liikenteessä. Kai niille voi nimettömänäkin ilmoittaa tai niin etteivät kerro kuka ilmiantoi. Ilmiantajahan voisi olla kuka vaan huolestunut kanssaihminen joka moisen huomaa.

Voikohan sinne poliisille ilmoittaa anonyymisti? Toisaalta, jos mies olisikin ehtinyt siirtää pojan taakse ja olisi hukkakäynti.

Vierailija
11/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä päästät lapsen kyytiin? Yhtä idiootti olet itsekin.

Vierailija
12/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei mene sanominen perille, niin sitten mies ei matkusta lapsen kanssa kahdestaan enää.

Mikä sitä ihmistä vaivaa? Pitäisikö sen saada tappaa lapsensa että ymmärtäisi?

Valitettavasti mun mieheni on niin jääräpää, että todennäköisesti pitäisi tapahtua jotain aivan kamalaa, ennen kuin hän antaisi periksi. Äsken kun soitin aiheesta ja jänkkäsin, niin hän sanoi ajattelevansa "järjellä" toisin kuin minä (hän pitää minua muutenkin tyhmempänä, joten sen vuoksi ei ota mielipiteitäni vakavasti). Kuulemma poika on jo niin iso (= n. 100 cm), että voi jo istua, kuten aikuiset. Kaiken huipuksi poika on tosi kapoinen ja hoikka, niin ne turvavyöt eivät edes ole tarpeeksi napakasti. Ärsyttää kyllä mieheni. :( Kun soitin asiasta vielä uudelleen, niin mies kysyi, että "eikös siellä kuulukaan imurin ääni?", kun siis hän käski siivoamaan koko asunnon huolellisesti nyt pääsiäispyhinä, kun hän lähti pojan kanssa anoppilaan. Mua ois kiinnostanut puhua hieman tärkeämmästä jutusta, niin hän löi lekkeriksi koko jutun.

Vierailija
13/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenteessä ei voi luottaa siihen että "en minä kolaria aja": tarpeeksi kun tulee kilometrejä niin kyllä viimeistään joku muu sen kolaroinnin hoitaa.

Miehesi kyllä kuulostaa sellaiselta miekestään keskimääräistä paremmalta kuljettajalta joita saa kiittää kunnon ketjukolareista sun muista.

Suojele lastasi, älä päästä miehesi kyytiin enää.

Vierailija
14/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa aarteelta ukkosi.

Ehkei kannata ajon aikana puhua vakavia, ties vaikka ajaa ojaan. Tuollaisella ulosannilla olisin kuitenkin katsomassa itselleni ja lapselle erillistä osoitetta.

Uskooko omia vanhempiaan? Jos uskoo niin kysy niiltä jeesiä järjen takomiseksi päähän.

Vierailija
15/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida kovin rakas lapsi olla miehellesi. Tai sitten äijäsi on todella tyhmä. Tai kumpikin.

Laki kieltää oliko se alle 130-senttisen kuljettamisen ilman istuinta. Vähintää koroketyyny pitää olla. Lisäksi jos turvatyyny pamahtaa, niin poika on mennyttä. Mutta eihän tuon ikäiselle edes turvavyöt asetu turvallisesti. 

Vierailija
16/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä päästät lapsen kyytiin? Yhtä idiootti olet itsekin.

Mä en valitettavasti voi estää sitä, että mies ottaa lapsen mukaansa. Sen takia en ole ottanut avioeroakaan, kun en mahda miehelleni mitään, jos hän jotain päättää. Saisin pahimmassa tapauksessa köniini, jos menisin siihen väliin. Olen aiemmin yrittänyt itkeä ja pyytää, ettei veisi poikaa (mm. kun poika oli 1,5-vuotias, niin vei väkisin anoppilaan lähes viikoksi ja sen jälkeen kaikki juhlapyhät ja lomat; aiemmin menin vastahakoisesti mukaan, mutta en _halua_ enää mennä kyseiseen paikkaan pitkiksi ajoiksi oleilemaan), mutta mies ei välitä mun tunteista pätkääkään.

Vierailija
17/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa aarteelta ukkosi.

Ehkei kannata ajon aikana puhua vakavia, ties vaikka ajaa ojaan. Tuollaisella ulosannilla olisin kuitenkin katsomassa itselleni ja lapselle erillistä osoitetta.

Uskooko omia vanhempiaan? Jos uskoo niin kysy niiltä jeesiä järjen takomiseksi päähän.

Olen harkinnut tässä eroa vakavasti jo jonkin aikaa, sillä mies on muutenkin täysin vastuuton ja todella jääräpäinen (ei usko ketään muuta paitsi joitain valittuja muutamia auktoriteetteja, sillä on omasta mielestään muiden yläpuolella). Hänen vanhempansa ovat myös ihan tossukoita miestäni vastaan ja vaikka he sanoisivat mitä, niin mies ei yleensä usko. Mun mies siis lyö ihan nyrkillä/tönäisee seinää päin/potkii/paiskoo tavaroita palasiksi, jos joku ihan tosissaan pistää kampoihin. Ja minä sekä miehen vanhemmat olemme fyysisesti häntä heikompia, niin ei kukaan uskalla tosissaan pistää kovan kovaa vastaan. Muuten mies on normikansalaisen näköinen, koulutettu, vastuullisessa työssä, mutta hän on siis ihan käsittämättömän hirveä ja vastuuton sekä itsekäs ja kovakourainen perhettään kohtaan ja läheiset saavat pelätä häntä aina hieman ja olla varuillaan.

Vierailija
18/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oikeesti kamat kasaan ja ukko vaihtoon. Pelko on erittäin huono syy pysyä suhteessa.

Vierailija
19/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin, että mies ottaa kuvan lapsesta istumassa takapenkillä ja lähettää sen mulle, mutta tää jankkaaminen on vaatinut jo 5 puhelua ja lapsi on edelleen etupenkillä kuulemma ja turvatyyny päällä. Mies vain naureskelee ja alkaa puhua päälle jotain, että mihin pysähtyy hampurilaiselle sekä soittelee takaisin mulle, mutta se mun melkein itkunsekainen pyyntö menee kuin kuuroile korville. Joskus tulee mieleen, että mieheni on varmaan jollain tavalla "hullu" jopa. :( Hän on melkein 40 kohta ja käyttäytyy kuin vastuuton teinipoika.

Vierailija
20/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOITA AP POLIISIT!! Mikä on paskavammainen ayysi olla soittamatta? Nyt pääsiäisenä niillä luulis olevan aikaakin tsekata keissi, koska liikenne on hiljaista. Soitat sinne N-Y-T. Tai viimeistään seuraavan kerran, kun miehesi ei osaa epäillä mitään ja lapsi on sinun nähtesi ollut etupenkillä lähdettäessä. Silloin soitat. Se on sun velvollisuutesi äitinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä