Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kuljettaa 3-vuotiasta ilman turvaistuinta etupenkillä :(

Vierailija
25.03.2016 |

Koko homma kävi ilmi vahingossa ja on toistunut nykyään usein. Miehen mielestä 3-vuotias noin 100cm pitkä poika on niin "iso" jo, että laittaa pojan etupenkille ilman turvaistuinta, koska poika kuulemma haluaa niin. Syy: mies itse rupesi laittamaan poikaa etupenkille ja onhan se varmaan miellyttävämpää istua ilman turvaistuinta, joten nyt poika sitten haluaa istua siten.

Olen sanonut ja nalkuttanutkin asiasta varmaan kymmeniä kertoja ja nyt kun mies lähti kohti vanhempiensa kotia poikamme mukanaan, niin puhelussa paljastui, että poika on taas siinä etupenkillä ja turvatyyny on aktiivisena. :( Olen laittanut miehelle asiasta kirjallisestikin viestiä, mutta hän ei usko. Ideoita?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin tylsä porvoolainen tapa hoitaa lapsia. Ei kukaan voi olla niin tyhmä, että jää tällaiseen suhteeseen. Tai ylipäätään mennyt lisääntymään vaikka tietää hyvin kuvion.

Vierailija
22/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oikeesti kamat kasaan ja ukko vaihtoon. Pelko on erittäin huono syy pysyä suhteessa.

Miten ihmeessä mä pääsen hänestä eroon, ettei hän esim. nappaa poikaa kokonaan itselleen. Anopin kanssa he olivat taannoin kaavailleet sellaistakin, että mä saisin kuulemma lähteä pois ja anoppi muuttaisi mieheni ja pojan kanssa asumaan ja hoitaisi poikaa, sillä mies on arkisin niin kiireinen (tekee kahta työtä). Mies on niin jyrä ja niin itsevarma sekä varakas minuun verrattuna, että mä en vain pärjää hänelle ilman apua. Ja vaikka joku auttaisikin, niin mies osaa puhua mustan valkoiseksi ja valehdella vaikka mitä paikkaansapitämätöntä roskaa minusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko parempi että turvatyyny ei olisi aktiivisena?! Jos etupenkillä on istuin tai kaukalo niin silloin ei saa olla turvatyyny aktiivisena.

Vierailija
24/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SOITA AP POLIISIT!! Mikä on paskavammainen ayysi olla soittamatta? Nyt pääsiäisenä niillä luulis olevan aikaakin tsekata keissi, koska liikenne on hiljaista. Soitat sinne N-Y-T. Tai viimeistään seuraavan kerran, kun miehesi ei osaa epäillä mitään ja lapsi on sinun nähtesi ollut etupenkillä lähdettäessä. Silloin soitat. Se on sun velvollisuutesi äitinä.

Mä pyydän häneltä vielä (suunnilleen kymmenettä kertaa), että laittaa pojasta kuvan, niin näen, missä hän istuu. Aion kyllä ilmoittaa vastaavassa tilanteessa, jos sama toistuu ja jos se ei nyt sanotaanko 15 minuutin sisään laita kuvaa siitä, että epäkohta on korjattu.

Vierailija
25/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko parempi että turvatyyny ei olisi aktiivisena?! Jos etupenkillä on istuin tai kaukalo niin silloin ei saa olla turvatyyny aktiivisena.

Oon sitä yrittänyt tolkuttaa miehelleni jo vaikka kuinka monta kertaa. :( Mun miehellä on siis useampi yliopistotutkinto, hyvä työ (kaksikin) jne. ja mun pitää vääntää rautalankaa asioista, jotka kuuluvat yleissivistykseen, mutta hän ei vain suostu toimimaan siten, kun kuuluisi. :(

Vierailija
26/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 3-vuotiasta ei saa kuljettaa autossa ilman turvalaitetta. Yli 3-vuotiasta jos kuljettaa ilman turvalaitetta, pitää lapsen olla takapenkillä.

Vierailija
27/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä sitä miestä vaivaa?!? Miksi joku käyttäytyy noin? Miksi???? :( Siis hän omasta mielestään tietää paremmin kuin muut ja o jopa lain yläpuolella tms. Mä vain haluaisin pojalle parasta (en edes oikeasti haluaisi poikaa anoppilaan, kun siis ovat siellä tosi vanhoillisia ja sovinisteja & siellä on perheväkivaltaa ja siksi en itse suostu menemään sinne). Soitan hänelle taas uudelleen.

Vierailija
28/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 3-vuotiasta ei saa kuljettaa autossa ilman turvalaitetta. Yli 3-vuotiasta jos kuljettaa ilman turvalaitetta, pitää lapsen olla takapenkillä.

Noinhan se menee ja kun mies ei ole aiemmin uskonut, olen laittanut meilillä hänelle linkin lakitekstiin (finlex), mutta se kyseinen kovakalloinen besserwisser ei vain välitä eikä usko minua eikä lakiakaan.

Vierailija
29/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvatyyny on mitoitettu aikuiselle ihmiselle. Pienelle lapselle turvatyyny voi aiheuttaa vakavia vammoja.

Tässä tapauksessa tollon miehen toiminta voi aiheuttaa ison vahingon pienestäkin kolarista - esim peräänajo pienessäkin nopeudessa voi laukaista turvatyynyn. Jos lapsi olisi asianmukaisesti takapenkillä niin välttämättä mitään vahinkoa ei tapahtuisi. Etupenkillä oleva lapsi saa aikuiselle mitoitetun turvatyynyn silmilleen ja turvavyö on varmasti samoin väärin asetettu ja aiheuttaa takuuvarmasti vammoja.

Kuvattu käytös ei ole jääräpäisyyttä, se on vaarallista tyhmyyttä

Vierailija
30/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nyt sulla on aikaa kun mies on poissa. Pakkaa kaikki tavarasi. Aivan kaikki, myös lapsesi tavarat. Soita ystäville (jotka eivät ole läheisissä väleissä miehesi kanssa), soita omille vanhemmillesi. Viet kaiken nyt heti tänään ystävien ja vanhempien avulla vaikka vanhempiesi asuntoon tai mienne vain. Mitään omaasi tai lapseis omaa et jätä asuntoon, sillä niitä et enää näe kun eroatte

. Miehesi on tasapainoton hullu, kuulostaa joko narsistilta tai psykopaatilta. Säilytät kaikki miehen tekstarit, tarvitset niitä huoltajuusoiikeudenkäynnissä. Pyydät jonkun ystäväsi olemaan kotonasi kanssasi kun miehesi palaa. Kun mies tulee, otat lapsen kainaloon ja ajat ystäväsi kyydissä pois, et kerro minne menet. Pyhien jälkeen soitat lakimiehelle.

Soita jo nyt lastensuojeluun, kerro miehesi käytöksestä sinua, vanhempiaan ja yhteistä lastanne kohtaan ja kerro että tarvitset apua. Kerro miehesi tavasta valehdella. Ja soita niille poliiseille nyt, jääpähän sekin jälki että miehesi on lasta ilman turvaistuinta kuljettanut. 

Vierailija
31/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit perään, ja jatkossa menet mukaan huolehtimaan. Jos tämä on totta, niin eikö mitään varoitusmerkkejä ollu olemassa ennen lasta? Siis siitä, että mies ei ole normaali.

Vierailija
32/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä sitä miestä vaivaa?!? Miksi joku käyttäytyy noin? Miksi???? :( Siis hän omasta mielestään tietää paremmin kuin muut ja o jopa lain yläpuolella tms. Mä vain haluaisin pojalle parasta (en edes oikeasti haluaisi poikaa anoppilaan, kun siis ovat siellä tosi vanhoillisia ja sovinisteja & siellä on perheväkivaltaa ja siksi en itse suostu menemään sinne). Soitan hänelle taas uudelleen.

Narsistin käytöstä. Väkivallan näkeminen ei ole lapsellekaan hyväksi, älä päästä enää ikinä lasta miehen mukaan. 

Vierailija
33/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitonta kuljettaa alle 135 cm pitkää ilman istuonta tai koroketta.Poliisi perään.Näytä sille testivideoita miten käy lapselle ilman turvaistuinta tärmäyksessä.

Vierailija
34/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meinaa autta itkeminen, eikä se, että perustelen ja kertaa asian uudelleen ja uudelleen ja sanon, että laita se poika nyt siihen turvaistuimeen ja takapenkille. Siellä on valmiina turvaistuin; tosin siinäkin mies piti päänsä ja osti sellaisen kasvot menosuuntaan -mallin, vaikka selkä menosuuntaan sijoitettavat ovat turvallisempia. Silloinkin mun piti laittaa kaikenmaailman testituloksia ym. miehelle, mutta miehen mielestä oli "kivempi", että kasvot oli menosuuntaan, joten mun mielipiteistä viis.

Vierailija
35/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei taida kirjoittaa elämästään ja miehestään tälle palstalle ensimmäistä kertaa? Kuulostaa niin tutulta.

Vierailija
36/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt oikeesti kamat kasaan ja ukko vaihtoon. Pelko on erittäin huono syy pysyä suhteessa.

Miten ihmeessä mä pääsen hänestä eroon, ettei hän esim. nappaa poikaa kokonaan itselleen. Anopin kanssa he olivat taannoin kaavailleet sellaistakin, että mä saisin kuulemma lähteä pois ja anoppi muuttaisi mieheni ja pojan kanssa asumaan ja hoitaisi poikaa, sillä mies on arkisin niin kiireinen (tekee kahta työtä). Mies on niin jyrä ja niin itsevarma sekä varakas minuun verrattuna, että mä en vain pärjää hänelle ilman apua. Ja vaikka joku auttaisikin, niin mies osaa puhua mustan valkoiseksi ja valehdella vaikka mitä paikkaansapitämätöntä roskaa minusta.

No esimerkiksi soittamalla nyt poliisille, jotta nämä saisivat dataa miehen vaarallisesta touhuilusta. Ja teet niin joka kerta kun mies ajaa lapsen kanssa.

Lisäksi osta äänittävä nauhri, joka mahtuu taskuun ja osta tunikatyyppinen mekko, jossa on taskut, jossa pidät nauhuria ja nauhoita kaikki keskustelunne ja tallenna ne, joissa mies käyttäytyy uhkailevasti sinua kohtaan. Onko sinulla ketään kaveria, jonka koneelle voisit käydä ne tallentamassa tai ylimääräistä konetta, jonne tallentaa ne?

Vierailija
37/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytäntö on varmasti hyvä ja toimiva, jos teillä on ylimääräinen lapsi.

Harvalla on.

Vierailija
38/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistin käytöstä. Väkivallan näkeminen ei ole lapsellekaan hyväksi, älä päästä enää ikinä lasta miehen mukaan. 

Miten mä sen estän? :( Olen yrittänyt monta kertaa, mutta _mikään_ ei auta, ei itku, pyytäminen, asian perustelu tai suunnilleen rukoileminen. Mies lyö mua päähän ja tönäisee seinää vasten sekä potkii ja hakkaa, jos menen siihen väliin. Olen joskus vastaavissa tilanteissa yrittänyt, kun en tajunnut, että hän ihan oikeasti menee niin pitkälle. Hän on paljon mua vahvempi ja tietää, että olen hänen otteessaan. Nytkin vain naureskeli taas ja alkoi lauleskella tms. ja pitämään jotain ihme ääntä, kun soitin aiheesta...siis hän ei ota sitä tosissaan. :(

Vierailija
39/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli kyllä jo 1-vuotiaalla kasvot menosuuntaan istuin, taitaa olla aika tavallista nykyään... Kaikkiin autoihin kun ei järkevästi mahdu toisin päin ja lapsen seuraaminen ja rauhoittelu apukuskinkin paikalta olisi hankalampaa.

Mutta siis onko sinulla vanhempia, jotka voisivat tukea sinua huoltajuuskiistassa?

Vierailija
40/81 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mä sen estän? :( Olen yrittänyt monta kertaa, mutta _mikään_ ei auta, ei itku, pyytäminen, asian perustelu tai suunnilleen rukoileminen. Mies lyö mua päähän ja tönäisee seinää vasten sekä potkii ja hakkaa, jos menen siihen väliin. Olen joskus vastaavissa tilanteissa yrittänyt, kun en tajunnut, että hän ihan oikeasti menee niin pitkälle. Hän on paljon mua vahvempi ja tietää, että olen hänen otteessaan. Nytkin vain naureskeli taas ja alkoi lauleskella tms. ja pitämään jotain ihme ääntä, kun soitin aiheesta...siis hän ei ota sitä tosissaan. :(

Nauhoita puhelut. Ja nyt soitat ystäville ja kerrot tuosta väkivallasta sinua kohtaa. Sinulla ei ole mitään hävettävää, miehelläsi on. Soita poliisi miehen perään, kerro että olet huolissasi lapsen turvallisuudesta. Lähde jo tänään, jokainen ystävä ja lähisukulainen nyt apuun pakkaamaan sinun ja lapsesi kamat ja olemaan luonasi ja auttamaan saamaan lapsi luoksesi turvaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän