Parhaat synttärit ikinä ja järjettömät lahjapyynnöt?
Siis ei hyvänen aika... Toiveina mm. uusi puhelin ja pyörä. Miten jotkut kehtaa? Luuleeko tosiaan joku että juuri hänen muksulleen joku käy kipaisemassa uuden pyörän?
Kommentit (235)
Kyllä meillä suku on ostanut esim. uuden pyörän tai vastaavia muutaman satasen lahjoja. Varmaan monilla muillakin näin?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä suku on ostanut esim. uuden pyörän tai vastaavia muutaman satasen lahjoja. Varmaan monilla muillakin näin?
Avainsanana SUKU. Ei tuntemattomat ihmiset internetistä. En kehtaisi pyytää keneltäkään sukulaiseltakaan että hei ostapas meidän Jampalle pyörä, saati sitten pyytää siitä netissä keneltäkään.
Siis kuka on toivonut ja keneltä puhelinta ja pyörää?
Mikä tämä Parhaat synttärit ikinä-juttu on?
http://www.parhaatsynttaritikina.fi/
Saa toivoa synttäreitä lapsilleen jos ei itse pysty järjestää ja sitten ?? Tuonne lahjoittaa ihan tavalliset ihmiset kai, ehkä yritykset?
Kyllä on maailma mennyt mullilleen kun kerjätään vaikka mitä. Sänkyä, puhelimia ja pyöriä ym. Miten on mahdollista että ei yksiä synttäreitä saa järjestettyä ??
Pullakahvit sukulaisille ja kevereille ei mahdottomia maksa mutta kovat on vaatimukset näillä nykyajan vanhemmilla !!!
Hävetkää !!!!
Joo, nää on just näitä tapauksia "meillä om 8 lasta ja vanhemmat työttöminä ollut ikuisuuden meillä ainot tulot kelan tuet ja sairadteltukin ollaan nyt lucalla kuitenkim tulossa 8 Vee synttärit eikä ole koskaan ollut varaa järjestää lapsille synttäreitä. Toivoisimme että edes joskus saisi pitää synttärit ja että joku maksaisi superhypermegazone juhlat lahjatoiveita olisi uusi älypuhelin, uusi temppupyörä, merkkivaatteet, xbox ja pleikkari4.
Huvittavaa luettavaa, mutta lapsia käy kyllä todella sääliksi tuollaisten vanhempien takia.
Voihan olla etteivät uutena toivo? Pyörätkin jäävät pieniksi jossain vaiheessa niin hyvin voisin lahjoittaa eteenpäin jollekin joka tarvitsee pyörät maksavat ihan sika paljon! Puhelimiakin jotkut vaihtavat lapsilleenkin aika tiuhaan tahtiin niin kyllä varmasti kelpaisi käytetty vanhempikin malli. Näin ainakin toivon että tämä menee että lapsilta on kysytty mitä toivoisivat eihän sitä tiedä vaikka vanhemmat rahapulassa noita toiveita kirjaisivat aikeissaan sitten myydä ne :(
Mielestäni todella typerää kerjätä jollekin 1v vauvalle synttäreitä. Eihän sen ikäinen ymmärrä vielä juuri mitään juhlien päälle. Jos ei ole varaa tarjota parille vieraalle esim täytekakkua ja kahvia niin jo on kumma. Etenkin kun tietää etukäteen milloin ne syntymäpäivät tulee olemaan. Täytekakun osaa takuulla jokainen tehdä jos vaan viitsii opetella.
Ja ylipäätään tuo parhaat synttärit ikinä-lause. Niinkun monella muullakaan olisi varaa viedä lapsi kavereineen sinne powerpark-synttäreille esimerkkinä. Ihan perus kotikestit kakulla on monella edelleen eivätkä ole muita synttäreitä huonompi.
Minua ärsyttää eniten nämä ei ole ikinä ollut varaa järjestää lapselle synttäreitä!
Ei todellakaan maksa niin montaa euroa jos ostaa pari keksipakettia ja edullisia karkkeja ja vaikka poppareita .
edulliseksi tulee myös leipoa vaikka mokkapaloja.
Ei niiden synttäreiden tarvitse olla mitään superhyperextra juhlia jos sellaiseen ei ole varaa, mutta ihan p****kapuhetta ettei ole varaa järjestää minkäänlaisia synttäreitä. Varsinkaan kun ne synttärit ei tule yllätyksenä.
Yhden tapauksen tunnen missä perhe sai ruinattua tuolta lapselle synttärit. Hoplop tarjosi ne sankarille ja 10 kaverille ja yksittäiset ihmiset lahjoitti läjän lahjoja.
Äiti oli kirjoittanut nyyhkytarinan miten ollaan työttömiä ja sairaseläkkeelä eikä lapsi ikinä ole saanut synttäreitä.
No tuo sairaseläkeläinen tekee pimeitä raksahommia kokoajan ja työtönkin on jatkuvasti töissä. Ei siis vakituisesti, mutta vuokrafirman kautta tekee pätkiä jatkuvasti.
Hassusti on varaa käydä useamman kerran vuodessa risteilyllä ja Facebookissa on kuvia Kanarian reissulta :/.
Minä lahjoittaisin mielelläni sellaiselle jonka tietäisin ihan oikeasti tarvitsevan, mutta tuonkin ryhmän pilaa nuo jotka ovat jokapaikasta oma käsi etunenässä ojossa vaikka taakse jää paljon vähempiosaisia. Tuolta kun ei millään voi tietää kuka ihan oikeasti apua tarvitsee.
Aika paljon oli mustalaisia. Sanooko heidän kulttuuri mitään kerjäämiseen ?
Vierailija kirjoitti:
http://www.parhaatsynttaritikina.fi/
Tuollahan noita.
Enpä ollut tästä sivusta ikinä kuullutkaan. Hiljaiseksi veti....monessa mielessä. Lapsien puolesta harmittaa, mutta heidän vanhempiensa suhteen tunnen ärtymystä.
Joo, itsekin tulen varsin vaatimattomista oloista. Lapsuuteni aikana vaatteita ostettiin kirpputorilta ja näin teen osin yhä itsekin vaikka olen kouluttautunut ja hyvin mukana työelämässä. Mieli tekisi auttaa näitä lapsia, mutta osin pyynnöt tuntuvat kohtuuttomilta täysin tuntemattomille osoitettuina.
Hämmentynein mielin jatkan aamiaisen parissa...
En kyllä isompana haluaisi löytää tuolta kuvausta itsestäni. Kuinka olen lapsena kadehtinut sisaruksen sosiaalisiutta ja möllöttänyt yksin tvtä katsellen. Ja kurjuudellani olisi ruinattu hyvitystä. Jokin tuossa sivustossa ei vaan toimi vaikka hyväntekeväisyyttä kannatankin.
Kävin lukemassa muutaman eikä voi kuin ihmetellä etteikö ole varaa kakkuun ja lahjaan. Kakkutarpeet ei paljoa maksa ja lahjaa varten voi etukäteen laittaa rahaa sivuun? Lapsilisää maksetaan jokaisesta lapsesta, eikö niistä muutamaa kymppiä liikene? Itsekin olen pienituloinen yh mutta meillä synttärit järjestetään sen mukaan mihin on varaa. Ja aina olen saanut niin juhlat kuin lahjatkin lapsille omin avuin.
Kuka vielä järjestää 14v kaverisynttärit, on tainnut Mauri14v, ihan itse kirjoittaa että puhelin ja polkupyörä pitäis saada, kas kun ei mopoautoa.
Onpa laiskoja vanhempia paljon. Eivät taida paljoakaan lapsiaan rakastaa, kun työn teko on niin vastenmielistä.
Oho! Yllätyin. Ei pystytyä järjestämään lapselle synttäreitä, siis alle 3-vuotiaalle. Mitä ihmettä alle 3-vuotias edes ymmärtää syntymäpäivistä? Ketä varten ne järjestetään ja missä laajuudessa?? Taapero ilahtuu taatusti vaikka 3 euron pehmosta, jos nyt jotain on pakko hankkia. Sukulaiset puolestaan ymmärtänevät rahan puutteen jos ei kakkukestejä ole tulossa.
Ja aina vaan paranee "meillä on 6 lasta ja ei ole varaa järjestaa parhaita synttäreitä tälle tietylle lapselle.." Ihanko tosi?